Den sosiale Warhammer Online-tråden

Noen liker å spise bæsj også, betyr ikke at det er digg. Hurra for bra eksempler.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser ut som om det er du som er mesteren og jeg som er læregutten nå, Eivind.
 
Å sorry, jeg trekker meg tilbake. Folka du spiller med mener det er det beste mmoet ever?! Faen, der dreit jeg meg ut.

DAoC er dritt, EQ-serien er dritt, AO er dritt, og alt annent er dritt. WoW lukter minst, og det er derfor wow tar andre MMO på alle fronter. Mulig Warhammer Online blir bedre, men da kan folk begynne å spille det når det blir bedre.
Alle elementene som skal til for at et MMO skal fungere, både casual og hardcore, var det wow/blizzard som skapte. Jeg er lei av at folk tror èn simpel ide alltid er forløperen til noe stort, noe som blir helt feil.
Å faen, du syntes det er dritt, da må det jo være dritt. *Bøyer seg i støvet for negerkongen*
 
Gud, hvor neger går det ann å bli. Spill handler om smak, og er objektivt. Hvordan skal man da dømme om noe er bra eller dårlig? Vanligvis er flest folk enige i at mangler et spill har kan veies opp av andre ting (gameplay vs grafikk f. eks). Ellers så må man føye seg for allmennheten.

tl;dr: Fett at du digger å spise bæsj, men folk flest gjør ikke det.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Greit å sette ting på spissen her men det er da måte på. Sier du at du har tatt alle questa i de tre sonene uten å gå opp i level spiller vi to helt forskjellige spill. Jeg har så absolutt NULL problem overhode å gå opp i level. Ble nå 26 og jeg logget på for 1 time siden og da hadde jeg litt under halveis igjen og fikk xp ved å bruke en god blanding av scenario og questing. Er flere folk i guildet som har to level 30ish og du er den første som har klaget over xp gain som jeg har hørt hvertfall.

Også les innlegget mitt en gang til så ser du at jeg sa følgende:

Og greit nok, spiller du på en ghost server så blir det klart problemer med scenario køer, det var jeg fullt klar over da jeg startet, derfor begynte vi på en high populated server for instant action.
Jeg er i Chapter 12 i alle 3 sonene uten å ha skippet noen quests. Chapter 12 er level 25-27 mobs, jeg er level 22. Når jeg blir anbefalt av spillet selv å velge en server som gjør spillet uspillbart så er det utvilsomt deres egen feil. Jeg driter jo i om spillet fungerer greit nok på andre servere, det skal fungere på alle servere, det er utviklerenes ansvar. Jeg kan ikke huske å ha lest i manualen at spillet er søppel på de aller fleste servere, så vennligst velg high population så spillet fungerer.
Hvorvidt du har folk i guilden som har 2 karakterer på level 30 betyr da absolutt ingenting, med unntak av de mest sannsynelig ikke har så veldig mye annet å gjøre. Matematikk derimot er en god venn når det gjelder argumentasjon. Quest reward xp gir rundt 4-5% av en level på levelene 10-15, over level 20 gir de rundt 0,5-1% (med noen få unntak, det er jo selvsagt ikke noen korrelasjon mellom arbeid og mengde xp heller). Det kunne forsåvidt vært greit om de hadde hatt nok quests til å kompensere for det. Problemet er at antall quests er det samme, så et chapter gir altfor lite xp. Greit man kan gjøre scenarioer, men det er en forutsetning at møkka fungerer, noe som ALENE er Mythic sitt ansvar. Merge de forpulte serverene hvis de har mange low pop servere (som de har).
 
Det burde da ikke kreve allverdens med logisk sans for å forstå at low pop servere er lik dritt i pvp sammenheng. Selv greier jeg som regel en level i vært chapter, inkludert scenarios og PQ's, du må huske at du får en del xp fra mobs også. Nei, jeg syntes så absolutt ikke xp gain i dette spillet er noe å skrike om overhode da det er så utrolig enkelt og lite tidskrevende å gå opp i level. Det som er dritt er at visse skills ikke fungerer og klar ubalanse factions i mellom og server lag.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Så løsningen er at alle roller på samme server? Hvis du har den logiske sansen du påstår at du har så hadde du skjønt at det ikke er en løsning. Jeg forventer faktisk at en utvikler har hjerne nok til å merge servere når det er så mange low pop servere som det er i Warhammer, spesielt siden spillet tydeligvis er ubrukelig uten high population.
Problemet er at du sier inkludert scenarios, scenarioer er glatt 10-15k xp per runde på den levelen, selvsagt går det da, problemet er at leveling har gjort seg avhengig av et system som overhodet ikke fungerer på mange av serverene. Det er ikke snakk om at det er 15 min ventetid i stedet for 5 min, det er snakk om at man ikke får ETT jævla scenario på 6+ timer. Hadde jeg hatt fungerende PvP køer hadde jeg ikke giddet å gjøre de ulidelig kjedelig questene en gang.
Du sier egentlig at spillet er ubrukelig for alle som er på low pop servere, da sier du egentlig at spillet er ubrukelig for ganske mange spillere for det er jævlig mange servere som har low population.
 
Jepp, det er det jeg sier. Det vil nok ganske sikkert komme server merges, men det tar nok lengere tid enn en måned etter launch. De vil at folk skal rolle på low pop servere, men det skjer ikke da folk heller vil spille sammen med masse folk. Og hvorfor rollet du ikke på en medium pop server for eksempel? Utviklerene kan ikke bestemme hvilken server folk roller på, med mindre de stenger fulle servere for char creation, noe de i grunn burde gjort. Men til syvende og sist er det din feil at du ikke får spilt spillet til dets fulle potensial. Selvom et spill råder deg til å velge en server uten folk, så betyr det ikke at du må det. Og du burde da ha nok kunnskap om MMOs enn å stole blindt på at et PVP MMO blir mega fett med en håndfull spillere på en tom server.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Min feil at jeg ikke får spilt spillet til sitt fulle potensial fordi jeg rollet på en low population server på launch-dagen til spillet? Leser du det du skriver?
Er det min feil at Mythic er inkompetente nok til å ikke kontrollere character creation godt nok til at folk blir nogelunde spredd ut på serverene? Er det min feil at Mythic lager en server per 10 spiller (Det er et helt latterlig antall servere i forhold til brukere)? Er det min feil at spillet deres er ubrukelig på alt annet enn ekstremt high population servere (spillet får t.o.m. dask i reviews for at verdenen virker tom på vanlig high pop servere)?
De burde brukt terminologien "ubrukelig, bedritent og spillbart" i stedet for low, medium og high.
Det var ikke medium population servere, det var high med køer og low population.

Ja stakkar Mythic, bare 2,5 uke på å merge noen servere. Med mindre Mythic er en vernet bedrift burde ikke det være noe problem. Tok dem 1 fuckings dag å klone high population servere for å prøve og ordne køene. Hva har de gjort de 2 ukene? Ikke en dritt, sluppet 3 patcher på rundt 10mb som fikser helt latterlig bugs som hadde vært pinlig i en betaversjon., hvis det er kapasiteten deres så kan det bli morro.
 
Ja, det er Lurtz' feil at han rolla på en low server. Det er ikke utviklerne sitt ansvar å annse hvor mange kunder de har, og lage servere utifra det, vi gir heller brukerne en server per vennegjeng og håper det går bra.

Er det en ting jeg aldri har tolerert, så er det å stå i kø for å spille et spill jeg har betalt for. Selve tanken på at man må stå i kø for å spille noe man betaler for, i sitt private hjem, er forkastelig. Nå skal det sies at det var tilfeller man måtte det i WoW også, men de serverne holdt jeg meg langt unna.

Konklusjon; jeg opplevde mer enn de fleste i WoW - med akkurat samme muligheter som alle andre, og spilte aldri på en high-pop server. I Warhammer Online må man spille på en full server (og vente i kø for å spille) for å se potensialet i spillet. Smells like victory.
 
Det er vel egentlig spillerene du burde skrike til som ikke vil spille sammen med deg. Er vel ikke stort mange spill der utvikleren, eller GOA i dette tilfellet har kunne fordelt spillere som vil spille med hverandre på ulike servere, i starten stengte de faktisk også char creations på enkelte servere. Det er også ganske morsomt å titte litt på server lista og se en haug av med - med servere på lista kvart over 12 om natta noe som indikerer at de fleste serverene er rimelig befolka i peak hours. Selv serveren min er med - med akkurat nå og jeg har null problemer med queues. Ser vel for det meste ut som at du er litt bitter for å ha valgt en server ingen spiller på og prøver å skylde på spillet i seg selv for valg spillere har tatt.

Eivind: Hvor trang i hode kan man bli a? Hvordan kan du tro at et spill basert på open PvP skal kunne fungere flott på en server uten spillere? Og det er da vitterlig stor forskjell på servere som er så smekkfulle at det er kø til servere som i det minste er medium befolka. Og i slike spill som dette der end game er pvp så står også mye av ansvaret på spillerene for at det faktisk skal bli noe end game.
 
Herregud, legg opp. Kanskje jeg skal lage et spill hvor man må skrive sin egen kode? Legger med notepad.exe, du ville kjøpt det eller?

Det finnes ikke èn god grunn for å lage så mange servere når man har en så liten playerbase og spillet faktisk krever en god del spillere. Sånn er det bare.
Og nei, ansvaret for at spillere får en balansert og opplevelsesrik verden ligger ikke hos kunden, i motsetning til hva du tydligvis tror, er det ikke du som gjør spill morsomt, det er utviklerne som planlegger mønsteret du spiller i. Sålenge man har et målbasert spill (og MMO er så målbasert som det blir) vil det alltid være en eller flere røde tråder gjennom spillet, det er spillerens ansvar å skjønne hvor veien går, ikke å lage dem selv (noe man umulig kan gjøre selv). Derfor er det kritisk for alle MMOer at alle har muligheten til å oppleve det meste, noe man ødelegger med såpass mange servere.

Her er det ikke snakk om PvE vs. PvP, eller hardcore vs. Casual, det er snakk om at alle får like mye å begynne med, hvordan i helvete kan du motsi det?
 
Her er det snakk om enkelte servere som har veldig lite spillere, da er valget enkelt. Velg en annen fuckings server! Det nytter ikke å sitte å grine over enkelte servere med alt for lite spillere når man vet at majoriteten av serverene fungerer så godt som bare det. Alle vet at GOA er langt i fra perfekte, er så vidt de er duger til og med, så der kan man ikke forvente allverdens, men spillet i seg selv er såpass godt at det er verdt å i det minste gjøre en bitte liten innsats selv for å forbedre spillopplevelsen, spesielt når det hele handler om å velge en annen server og ikke kom her og si at alle utenom 2-3 er low pop, det er så forbanna bullshit.
 
Jeg forventer ikke at et spill skal være perfekt. Men jeg forventer for all del at ubrukelige feil som dette ikke skal tolereres. Nå er det vel rundt fem dager siden jeg testa spillet, da var det kø på alle high-pop serverne jeg prøvde å logge meg på. En liste med medium og en dobbelt sålang liste med low.
Det er neppe sånn man drar kundene som holder MMO-spillene i pluss, nemmelig casuals. Folk som fortsetter å betale og spiller noen timer i uka, når de valgte en server fordi de tenkte det var greit å slippe kø, tviler jeg på at de synes det er moro å ikke ha samme muligheter som andre.

Feil kan toleres, men når noen bæsjer i salaten min, liker jeg å si ifra.
 
Hva faen er dette?

[FONT=Arial, Verdana, sans-serif;]Greetings Hermith,[/FONT]

[FONT=Arial, Verdana, sans-serif;]Your Code has been correctly registered. It also gives you access to the following components which have been activated:
[FONT=Arial, Verdana, sans-serif;]
World Shapper
[/FONT]

The WAR Team
[/FONT]
 
Hva faen er dette?

Hei,

sitat fra www.war-europe.com

All of you who took part in our beta test helped to make WAR what it is and to commemorate this, we are bestowing the title of World Shaper upon you. If you were a member of the test program then you will get an email advising you that you can receive this award. You will then find it nestling inside your ingame mail box ready for you to display to the world.
Remember that only accounts which were active in the closed beta will be flagged, if you subsequently made a new account for the live launch then your new acco
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Jeg er så helvetes lei av å tape mot Order og så faens lei av å være helt ubrukelig i pvp uten en healer. Spillet har egentlig bare vært dritt etter rank 17. Plutselig var levlinga bare et jævla ork og jeg irriterer meg over stadige bugs og tungvint snerking. Det er alt for få flightpoints, alt for faens rotete. Jeg prøver å trosse meg gjennom lidelsene så jeg kan få en faens mount om ikke annet og se om det hjelper. Det var jævla gøy en god stund, men nå som jeg er for lav level til å gjøre quests og det aldri er folk nok til publiq quests må jeg si jeg er skuffet. Vet faen ikke om jeg orker rolle en annen class etter nå å ha spilt chosen til rank 19 og renown rank 14...

Og er det bare meg eller er Chaos gimped? Order har jo faens nitti forskjellige faen-jeg-kan-ikke-røre-meg-og-blir-zerga-til-helvete-uten-å-kunne-gjøre-en-dritt.

Edit: Tapt hvert eneste jævla scenario både igår og idag.