Den sosiale Warhammer Online-tråden

Lodin

Der Waaaah
Som før nevnt så har Mythic først og fremst valgt å lage en tradisjonell MMO for så å gjøre dette så lojalt mot settingen som mulig. Det betyr bla. at det er veldig begrenset hvor mange klasser man kan spille for at de skal være mest mulig balanserte og alikevel gi variasjon.
Savner å kunne være en eller annen ridder for imperiet, men det kommer kanskje etterhvert?
Og hvorfor i helvete har alvene en tank?

Sånn ellers, er trofeene ødelagte? Ser flere folk klage over at de ikke syns på modellen. Selv skal fyren min ha en øks i beltet, men den dukker ikke opp. D;
 
De kan ikke historiemessig kjøre gyrokopter? WOW!


Må tilføye at Marauder eier noe kraftig nå med monstrosity specc, rimelig syk dmg man ender opp med når man kjører i gang Demolition som er en fantastisk liten AoE-sak. Ligger for det meste på toppen av dmg done om det ikke er sorcerors som vet hvordan man spiller med.
 

Lodin

Der Waaaah
Æsj, jeg har et lite problem og det er mangel på folk å spille med. Planen var at jeg skulle joine Goonsquaden på Karag Orud, men de dicksa har selvfølgelig blitt splitta opp i to faksjoner allerede. Goons gjør en av to ting i MMOer; de tar over hele greia som i EVE og Conan eller dramalamaen tar over dem og alt går i dass.
Noen som har no forslag til en server jeg kan treffe ålreite folk på hvis jeg starter en ny karkter? >_<
 
Om du ikke har noe i mot litt kø om kvelden er karak eight peaks en herlig server.
 
Jepp, de har klona de høyst populerte serverene slik at folk kan spille videre på andre servere for å slippe kø.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Noen ganger lurer jeg på hvor mye man må ha i hodet for å kunne jobb med spill. Questingen i dette spillet blir helt hinsides ræva etter rank 20, får samme xp rewards som jeg gjorde for 10 levels siden og trenger 5 ganger så mye xp for å gå opp i level. I tillegg er det så helt forjævelig mange servere at 90% av de er ghost towns så PvP finnes ikke. Jeg queuet 6 timer for PvP scenario uten å få noe som helst, RvR eksisterer ikke over t3 og finnes såvidt i t2. Fortsett sånn så har jeg enda en MMO eske jeg kan kaste i containeren utenfor.
 
Tydelig at du spiller på feil server, står sjeldent mer enn 5 minutter i t3 scenario og når det kommer til questing og xp rewards har jeg ikke mye jeg reagerer på, klart at man får mindre xp i forhold til det man trenger enn man gjorde i lavere tiers, men sånn er det i de fleste spill. Masse xp og bra drops når man tar PQs og går man tom for quests er det bare å fly til en annen rase sitt område. Men er klart at det er stor forskjell på mange servere, der jeg spiller er det køer på 5-600 i peak hours, mens andre er konstant low eller medium befolka.

Er forøvrig lvl 25, snart 26 og tar lett en level om dagen og jeg spiller svært lite for tida da jeg jobber kvelden og spiller som regel utover natta.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Eh nei? Du får ikke samme xp på en level 30 quest som du gjorde på en level 10-15 quest i WoW. Er greit at det tar lenger tid å gå opp i level etter hvert, problemet er at tar alle questene på de designerte chapterene i alle tre sonene og går ikke opp en eneste level. Hvilken server jeg spiller på skal ikke spille noen rolle.
Jeg valgte en lavpopulasjonsserver i begynnelsen fordi jeg ikke ville sitte i server-kø i 30 min hver gang jeg skulle spille + de selv oppfordrer til at man skal rolle på lavpopulasjonsservere. Jeg klarer ikke å bli imponert over et spill som fungerer brukbart på 1 av 10 servere og helt på trynet ræva på resten. Er fascinerende at man spiller et PvP fokusert spill som rett og slett gjør det umulig å spille PvP, det finnes rett og slett ikke. Serverene deres er så ghost towns at det føles som å spille alene på en server jeg har satt opp selv. Noen ganger ser man noe skjer og blir nesten spent før man innser at det er NPCs som kriger med hverandre. Warhammers servere er deres problem, ikke mitt.
Ja, jeg kan sikkert grinde levelene, men hvorfor grinde når jeg kan gjøre noe som er mer morro som f. Eks spise en 12-pakk med dassruller?
 
Greit å sette ting på spissen her men det er da måte på. Sier du at du har tatt alle questa i de tre sonene uten å gå opp i level spiller vi to helt forskjellige spill. Jeg har så absolutt NULL problem overhode å gå opp i level. Ble nå 26 og jeg logget på for 1 time siden og da hadde jeg litt under halveis igjen og fikk xp ved å bruke en god blanding av scenario og questing. Er flere folk i guildet som har to level 30ish og du er den første som har klaget over xp gain som jeg har hørt hvertfall.

Også les innlegget mitt en gang til så ser du at jeg sa følgende:
når det kommer til questing og xp rewards har jeg ikke mye jeg reagerer på, klart at man får mindre xp i forhold til det man trenger enn man gjorde i lavere tiers, men sånn er det i de fleste spill.
Og greit nok, spiller du på en ghost server så blir det klart problemer med scenario køer, det var jeg fullt klar over da jeg startet, derfor begynte vi på en high populated server for instant action.
 
Jeg lærte leksa mi etter Age of Conan. MMO som følger boka til WoW, kommer aldri til å bli bedre enn orginalen, rett og slett fordi de har finpussa spillet i et par år. Når selv dette spillet ikke holder mål, tviler jeg sterkt på at en klone av spillet gjør det særlig mye bedre.

Jeg tviler sterkt på at jeg spiller et MMO til før de lærer å gå bort fra settingen som WoW lagde (med tanke på levelsystem, items, loot etc) og tar litt av det enorme potensialet et mmo har.
 
Det blir som å si at Doom lagde FPS vi ser idag, man kan trekke linjer fra spillet - men en hule eller en stråhytte er ikke forgjengeren til skysskrapere. DAoC er et simpelt og gjerrig spill som ikke gir deg noe som helst iforhold til tiden det kreves.

Kort sagt; nei.
 

Lodin

Der Waaaah
Når det gjelder tomme og fulle servere; akkurat nå er de i begynnerfasen av et stort MMO og da er det alltid problemer som dette. De må føle seg fram på hvor mange servere de trenger og finne måter å distributere brukerbasen effektivt. Det første forsøket med å bare kopiere over karakterene til folk funker ikke, det sier seg selv. Istedet bør de gi insentiver til større guilder så de flytter over frivillig. Bare det får gått en måned eller to vil forhåpentligvis den kneika være passert.
 
Jeg sier bare; Slett TBC og kanseller Wotlk og delete hele character-basen. Vanilla-WoW nå!!
Etter tre år og to hundre dager spilletid, rank tolv føre cross-realmed bgs kom (minst en million honor per uke) og tre strake gladiator titler så quittet jeg wow forrige måned, rett og slett at nå er det på tide med skole, det verste er at jeg har skikkelig troa på Wotlk, er sikker på at det blir en god del bedre enn TBC, som i seg selv var .. litt skuff, men greit nok, wotlk vil bli konge, men jeg tvang meg selv til å slutte, vanilla wow er noe som aldri kan skje igjen, dessverre. :(

Jeg anser meg som done med MMOS, men warhammer ser ut som wow synes jeg, og jeg vil ha noe spennende og nytt, så tanken å teste warhammer frister meg faktisk. Problemet mitt er at jeg er altfor hardcore, jeg vil runne/fullføre alle spilla, går det ikke an så blir det som wow - spille mye. :()
 
Det blir som å si at Doom lagde FPS vi ser idag, man kan trekke linjer fra spillet - men en hule eller en stråhytte er ikke forgjengeren til skysskrapere. DAoC er et simpelt og gjerrig spill som ikke gir deg noe som helst iforhold til tiden det kreves.

Kort sagt; nei.
Nå er det jo sånn at Mytchic realistisk nok kjører DAoC modulen i og med at det var Mythic som startet DAoC som i følge de fleste jeg spiller med er det beste MMOet som har vært ute, noe jeg er veldig enig i. Det var Mythic som startet RvR Og fy faen i helvete det gir mye å Assaulte keeps og byer osv som vanligvis er eid av Order. Det at du klarer å få DAoC til å ligne wolfenstein 3D sier jo litt mer om deg enn alt annet.
 
Å sorry, jeg trekker meg tilbake. Folka du spiller med mener det er det beste mmoet ever?! Faen, der dreit jeg meg ut.

DAoC er dritt, EQ-serien er dritt, AO er dritt, og alt annent er dritt. WoW lukter minst, og det er derfor wow tar andre MMO på alle fronter. Mulig Warhammer Online blir bedre, men da kan folk begynne å spille det når det blir bedre.
Alle elementene som skal til for at et MMO skal fungere, både casual og hardcore, var det wow/blizzard som skapte. Jeg er lei av at folk tror èn simpel ide alltid er forløperen til noe stort, noe som blir helt feil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har også spilt Dark Age of Camelot, og jeg må bare understreke at Eivind har rett her. Det ligna ikke grisen da jeg spilte det for snart åtte år siden og da kan det umulig gjøre det nå heller. :p
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Jeg har en kompis som likte DAoC bedre enn WoW (SWG også). Betyr det at dere tar feil da?

Dere er dritt.

Med vennlig Hilsen

Grønn Zebra