Den sosiale Warhammer Online-tråden

#81
This Wednesday we are going to clone some of our busiest servers to help spread the load around and to reduce queuing times. Please note however that this is not a solution for a server where only one side has queues; it will only be used when the entire server is too full to avoid issues with the population balance. The servers that we will be cloning are as follows:

Karak Eight Peaks will be cloned to Tor Anroc
Karak Azgal will be cloned to Zhufbar
Karak Hirn will be cloned to Yvresse
Eltharion will be cloned to Tiranoc


Here is a quick explanation of how this process works:
When we clone a server, we copy all the information of that server – all character data, guild data, zone information etc and copy it to a new server. This means that if you had a character on the original server, you will have the exact same character on the new server as well - he will have the same name, the same gear, the same items in his backpack and the same guild information. You can then choose, along with your friends whether you want to carry on playing on your original server or if you'd prefer to move across and play the version on the new server instead. Whichever you decide, the other copy of your character will remain so that if you change your mind later, it will be easy to move across.

Here is a quick example to illustrate the process. Let's say you have a level 25 Witch Hunter called Jorgen. He's in a guild called Malleus Maleficarum and he's Renown Rank 20. After the cloning process, there will be two identical copies of Jorgen, one will be on the original server that you chose when starting the game while the other will be on the new server. If you choose to play on the new server then you simply carry on where you left off with your level 25 Witch Hunter, if your friends join you then your entire guild remains intact and you can all carry on fighting together – the only difference is that this time there are no queues to log in! If you carry on adventuring with Jorgen on the new server then the 'original' Jorgen will still be on the first server at level 25, renown rank 20 etc the two versions do not both advance at the same time.

This system makes it easy to move servers but it is very important that you and your friends all discuss which of the two servers you will play on, this way your guild or alliance won't get split up and you can carry on playing together.
 

Lodin

Der Waaaah
#85
Kommi til level 8\6 i chapter 3. Helt ok så langt og bedre enn tidligere mumerpergere jeg har testa. Veit ikke om dette er noe jeg gidder betale for riktignok. Får se når jeg begynner på witch hunteren min og treffer noen goons.

 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#86
Jeg synes WAr var greit nok. Ikke like tøft som jeg hadde håpet på, men det er ganske mange kule features. Jeg har et jævla svært problem bare. Et forpult idiotisk fitteproblem faktisk som gjør at jeg ikke gidder spille. TO faens ganger har de rerolla karakterene mine. Nå sist en rank 9 Witch hunter:/ Og hva faen er greia med at det bare er support for problemer relatert til account og login? Er det noen som har peiling hvor jeg skal sende klage? Prøvde å få hjelp på war-europe, men fikk bare en elendig makro som svar. Selvfølgelig helt urelatert. Og hva faen er greia med å ikke ha et support forum? For ikke å snakke om et forum i det hele tatt.

Ble litt mye slemme voksenord, men bær med meg :(
 
#87
Fetteren min mista karakteren sin helt uten videre. Den var bare ikke der lenger o.o - Ikke noen big deal altså, bare en test karakter. Men alikevel :eek:
 
#88
BLEH! Jeg skulle kjøpe mount, så kræsja klienten og nå er jeg nummer 560 i kø...
 

oma

Village Drunk
#89
Kan alle klasser kjøpe mount? Hva typer mounter er det? Er det rase spesifikt? Cold Ones og dark steeds til alver og vanlig warhorse til chaos osv?
 
#90
Kan jeg spøre noen flere idiotiske ting som jeg hadde funnet ut på to sekunder om jeg faktisk hadde giddet å sjekke? Selvom de fleste tingene jeg spør om sier seg selv?
 

Lodin

Der Waaaah
#91
Med tanke på at det fins absolutt nada informasjon i selve spillet, i manualen eller på hjemmesida syns jeg ikke noen spørsmål er for dumme.
Og ja, rasene har de samme mountene som i brettspillet oma. Fant sjappa i hovedbyen, men såklart er det ikke no info om hvilken level man må være for å kunne kjøpe en. :p
 

oma

Village Drunk
#93
da regner jeg med at det igjen vil si at dverger ikke har mulighet til mounts? (om ikke de har med shieldbearers, noe som hadde vært hysterisk morsomt)

Dette begynner å bli såpass bra at jeg har nesten lyst å anskaffe det.
 
#94
Selvfølgelig har alle klasser mounts, hva får deg til å tro at alle rasene i spillet utenom dverger skal ha muligheten til å bevege seg raskt over lange distanser? Dverger har forøvrig gyrokopter.
 

oma

Village Drunk
#95
ahh, seff, glemte det helt, gyrokopter ftw

Alle klassene har ikke mounts i bettspillet, så hvorfor skulle de plutselig danne mounts til en klasse som ikke har hatt mounts noensinne, verken teknisk i brettspillet eller historiemessig i bagrunnshistorien til rasen?

Men jeg regnet med at de hadde det, for spillbarheten sin skyld.
 
#97
ahh, seff, glemte det helt, gyrokopter ftw

Alle klassene har ikke mounts i bettspillet, så hvorfor skulle de plutselig danne mounts til en klasse som ikke har hatt mounts noensinne, verken teknisk i brettspillet eller historiemessig i bagrunnshistorien til rasen?

Men jeg regnet med at de hadde det, for spillbarheten sin skyld.
Fordi det hadde vært sykt ubalansert i et MMO om en hel klasse ikke hadde de samme mulighetene til å bevege seg raskt.

Hvor populære blir dverger å groupe med dersom man må bevege seg et lite stykke? "Å sorry guise må vente i 40 min fordi jeg må GÅ dit"
 

oma

Village Drunk
#98
det var jo derfor jeg spurte, var det ikke? Når de greier å holde seg såpass ekte mot brettspillet og .. ånden rundt det, så skulle jo ikke dverger hatt mounts. Noe de forsåvidt ikke har heller, gyrokopter er, etter brettspillets regler en warmachine, og ikke en mount.

Stay tuned for next stupid question.
 

oma

Village Drunk
Er det ikke bare Ogre Kingdoms (som ikke er med i WAR) og Dwarfs som ikke har mounts i hele laget? Alver, mennesker, chaos, greenskins osv har vel ett eller annet unit i army booken som har en form for mount? Ironbreakere kan ikke, historigmessig kjøre gyrokopter, men om de kan det i spillet så er det forsåvidt ok for min del, det er fremdeles såpass ekte mot spillet som det er mulig, uten å begrense balansen betydelig.