Den sosiale World of Warcraft-tråden

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Skaff deg en kompetent mage eller druid, Maximum. Instant 2200 rating i 2v2.
 
Nå tar jeg selvsagt forebehold om at vi fortsatt er i BETA-stadiet og en god del av det som er nå trolig kommer til å bli forandret, men jeg for min del har iallefall bestemt meg for å spille mage videre etter dagens forandringer.

Jeg tar meg forøvrig friheten til å kopiere rett fra MMO-Champion:

  • Arcane Subtley - Lower your target's resistances by 5/10 changed to 15/30% dispel resist
  • Wand Specialization - Removed
  • Arcane Fortitude - Moved to Wand Specialization's spot, changed to 3 ranks, now provides 50/100/150% of your Intellect into armor.
  • Magic Absorption - Changed to 2 ranks, increases resistances by .5/1 per level, now only restores 1/2% of mana on full resist.
  • Arcane Impact - Renamed Spell Impact. Now increases the damage of your Arcane Explosion, Arcane Blast, Blast Wave, Fire Blast, Ice Lance, and Cone of Cold by 2/4/6%.
  • Student of the Mind - Moved to Tier 3
  • Focus Magic - New Tier 3 talent, increases magic damage taken by the target by 150, lasts 1 min or 50 charges.
  • Improved Mana Shield - Renamed Arcane Shielding, now increases the armor and resistances gained by the mage by 25/50%.
  • Improved Blink - Now reduces the mana cost of Blink by 25/50%, and chance to be hit for 4 sec after Blink by 15/30%.
  • Prismatic Cloak - Now reduces damage taken by 2/4/6% and Invisibility fade time by 1/2/3 sec
  • Arcane Potency - Reduced to 2 ranks, connected to Presence of Mind instead of Clearcasting, Increases critical strike chance of any spell by 30% when
  • Empowered Arcane Missiles - Renamed Arcane Empowerment, now Increases the damage of your Arcane Missiles spell by an amount equal to 15/30/45% of your spell power and the damage of your Arcane Blast by 3/6/9% of your spell power.
  • Potent Spirit - Removed, replaced by Arcane Flows. Reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power and Invisibility spells by 30/60 secs.
  • Netherwind Presence - Reduced to 3 ranks and moved up a tier, now increases your spell haste by 2/4/6%.
  • Missile Barrage - Added in place of Netherwind Presence. Gives your Arcane Blast, Fireball, Frostbolt and Frostfire Bolt spells a 15% chance to reduce the channeled duration of the next Arcane Missiles spell by 2.5 secs and fire missiles every .5 secs.

Fire
  • Improved Fire Blast - Moved to Tier 1, now 2 ranks, Reduces the cooldown of your Fire Blast spell by 1/2 sec.
  • Incineration - Moved to tier 1, now 3 ranks, Increases the critical strike chance of your Fire Blast, Scorch, Arcane Blast and Cone of Cold spells by 2/4/6%.
  • Burning Determination - New Tier 2 talent, When Interrupted or Silenced you have a 50/100% chance to become immune to both mechanics for 10 seconds.
  • World in Flames - Moved to Tier 2, Increases the critical strike chance of your Flamestrike, Blast Wave, Dragon's Breath, Living Bomb, Blizzard and Arcane Explosion spells by 2/4/6%.
  • Flame Throwing - Moved to Tier 3
  • Impact - Moved to Tier 3
  • Pyroblast - Cast time reduced to 5 seconds
  • Improved Scorch - More damage types added, now your Scorch spells have a 33/66/100% chance to cause your target to be vulnerable to Fire, Frost and Arcane damage, increasing damage taken by 2/4/6/8/10% and lasts 30 seconds. Stacks up to 5 times.
  • Master of Elements - Fire and frost wording removed, now your spell criticals will refund 10% of their base mana cost.
  • Blast Wave - Knockback added, now a wave of flame radiates outward from the caster, damaging all enemies caught within the blast for 154 to 186 Fire damage, knocking them back and Dazing them for 6 seconds.
  • Fiery Payback - Changed to, When below 35% health all Physical and Fire damage taken is reduced by 10/20% and your Pyroblast spell's cast time is reduced by 1.75/3.5 secs.
  • Empowered Fireball - Changed to 3 ranks, Increases the damage of your Fireball spell by an amount equal to 5/10/15% of your spell power.
  • Firestarter - New talent added, Your Blast Wave and Dragon's Breath spells have a 15/30/45% chance to make your next Flamestrike spell instant cast. Lasts 10 seconds.
  • Dragon's Breath - Disorient changed from 3 sec to 5 sec
  • Burnout - Talent changed to read, Increases your spell critical damage bonus with all Fire spells by 5/10/15/20/25% but your spell criticals cost an additional 1/2/3/4/5% of the spell's cost.
  • Living Bomb - Mana drain added, The caster becomes a living bomb, causing 51 Fire damage to all enemies within 10 yards every 2 sec. After 6 seconds, a fiery explosion occurs causing 212 Fire damage to all enemies within 10 yards and burning 106 mana, dealing damage equal to the amount drained.

Frost
  • Shattered Barrier - New Tier 6 talent that gives your Ice Barrier spell a 50/100% chance to trigger a Frost Nova when it is destroyed.
  • Winter's Grasp - Renamed to Fingers of Frost, which gives your Frost damage spells a 5/10% chance to apply the Fingers of Frost effect, which treats your next Frost spell cast on the target as if the target were Frozen. Lasts 10 seconds.
  • Brain Freeze - Changed to give your Frost damage spells have a 5/10/15% chance to cause your next Fireball spell to be instant cast and cost no mana.
  • Improved Water Elemental - Changed to increase the duration of your Summon Water Elemental spell by 5/10/15 sec and your Water Elemental heals all party or raid members 1/2/3% of their total health every 5 secs.
  • Chilled to the Bone - Changed to increase the damage caused by your Frostbolt, Frostfire Bolt and Ice Lance spells by 1/2/3/4/5% and reduces the movement speed of all chilled targets by an additional 2/4/6/8/10%.
  • Deep Freeze - Damage added, causes 694 to 806 Frost damage and stuns the target for 5 seconds. Only usable on Frozen targets.

Heilage ku, seier man. Eg trur eg nettopp fekk tilbake trua på Blizzard og deira mage developer.

Edit: Kuka rundtom med talent-calculators og jeg ble med ett utrolig usikker på hva jeg skal specce om alt dette av en eller annen grunn går live.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Spec Water Elemental + Blast Wave på level 80 med Frostfire bolt som hovednuke, Calath. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Skal nok bruke litt mer tid på studier ja, kan jo være greit å sikre seg noen A'er nå på slutten.

Yeti: hehe, 10 000g og alt av mats ble gitt bort :)
 
Kan jeg få shamanen din? :(
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
I dag snubba vi innom 1960 rating, men personal ratinga mi var fortsatt rundt 1880 fordi jeg ABSOLUTT måtte spille sammen med shamanen vår sin alt for et par uker siden. Så jeg fikk ikke kjøpt de helvetes skuldrene. Og så møtte vi på et latterlig double melee team som farma oss for solide 60 rating fordi de enkelt og greit kunne traine shadowpriesten vår. Elsker season 4!
 
Fuck yeah, beta invite. Får nok postet litt Death knight shizzle etterhvert.
 
Fuck yeah! Gmail har av en forpult ugyldig grunn som de nekter å svare på stengt mailen min. Og Blizzard så morsomme som de er krever at man aktiverer den nye mailadressa gjennom den gamle! Så får nok aldri vite om jeg fikk beta invite.
 
Dersom du har all informasjon om kontoen din, skal det ikke være no problem å få bytta email. Jeg tror heller ikke det er no problem å få en ny key, dersom du ble invitert til betaen i samme slengen.
 
Det tok meg ca 4 uker for å skifte e-mail ifra jeg sendte deg all info ang. kontoen siden jeg var nøyaktig samme posisjon som deg. Snakker om service.
 
En kort beta-impression fra meg når det gjelder player versus player content.

Etter min erfaring (jeg spiller for det meste for PvP), så er retribution paladins en av classene som har kommet best ut i WoTLK. Damagen deres er rett og slett tilnærmet ut av kontroll; i dag duelet jeg en paladin som hadde 3/5 blått reputation PvP gear, én Gladiator piece (gloves), én Guardian piece (bracers), et epic våpen med 113~ DPS (513 max damage tror jeg?) og resten questblues. Jeg spiller arcane (mage) og har derfor få anti-melee talents. Den første duelen vant jeg nesten kun pågrunn av trinketen min. Nå skal det på forhånd sies at jeg har 440 resilience, 4/5 Brutal Gladiator; jeg har rett og slett et fult epic PvP gear. Paladinens gear var rett og slett råttent sammenlignet med mitt.

Men i duellen rett etterpå, hvor jeg var trinketløs, var det bare det dårlige gearet hans som redda meg fra å tape. Han Repentencet meg (som forøvrig har fått 10 sek duration istedenfor 6.), og deretter sa det lolcritzburtz også var jeg nede på 2k health. Paladins har i tillegg, etter det jeg ser, fått flere buffs, så det er vanskeligere å dispelle f.eks Avenging Wrath eller Blessing of Freedom. Judgement of Commanden hans crittet meg for 4600. Det heilt sjukt, jeg har aldri blitt truffet for så mye på live. Det høyeste jeg noensinne har blitt truffet av en ret paladin i Live er 3600 JoC crit på priesten min som på den tiden hadde 150 resilience. 4600 er omtrent halvparten av healthpoolen min. Whitecrittene hans var på rundt 2500-3000. Altså, når han var i meleerange i mer enn 2 sekunder var jeg garantert å miste omtrent 50% health.

Det som gjorde at jeg vant var at speccet mitt også er relativt OP, med 60% konstant spellcrit-chance. Med hans shitty gear og 8k hp trengte jeg bare trykke 4 spells for å ta ham (Arcane Barrage, Fire Blast, Arcane Barrage, Arcane Barrage), men de fire GCDene var nok tid til at han fikk meg ned på 2k HP. Oh, til sist, så er det jo spellpower-forandringa. Holy Lighten hans crithealet meg for 5000. I det råtne gearet hans. Ret paladins kan faen meg heale effektivt for en gangs skyld.
 
Ja, vi bare digger å trekke konklusjoner når man er 10 lvler unna cap? Folk sa akkurat det samme i bc-beta.

For min del ser jeg at klassene fortsatt bygger på det samme (imotsetning til bc, hvor alt ble snudd på hodet), så jeg tviler egentlig på at klasser og setup forandrer seg så mye, bortsett fra at druids muligens ikke kommer til å bli fotm lenger. Og at DK kommer til å ligge høyt før folk skjønner hvordan man skal countre dem
 
Tja, forsåvidt sant; men allikavel, ret paladins damage har blitt buffet, og spellpower forandringen er generelt sett en buff til hybrid classer etter hvordan jeg forstår den fungerer. Det vil den også være på level 80, med mindre scalingen fungerer på en merkelig måte. Gjenstår vel egentlig å se. Treffer vel 71 i dag, og da blir det Dalaran for alle penga.

Edit: Som sagt så traff jeg level 71 i dag og fikk en av spellene jeg har gledet meg mest til, nemlig "Teleport: Dalaran". Dalaran er Northrends Shattrath, en nøytral by hvor du ikke kan angripe alliance, flagget for PvP eller ikke. Som Shattrath er Dalaran også delt i to, men delingen her er gjort ved Alliance/Horde. Størsteparten av Dalaran er nøytral, men både horde og alliance har sine respektive steder hvor den motsatte siden ikke kan bevege seg. Jeg som spiller undead prøvde å komme meg inn på alliance' territorium, men etter cirka tre sekunder over grensa ble jeg teleportert ut til et nøytralt sted i byen av Dalarans Safekeepers.

Én av tingene som pirret nysgjerrigheten min i Dalaran var en butikk som jeg tror kan bli en slags "motebutikk" for rollespillere. Butikken inneholdt fem-seks NPCer som alle trolig kommer til å selge forskjellige slags klær, capes, robes, dresses, vestments, pants, gloves, headgear. Alt mulig. Og etter det jeg forstod var alt av cloth også, så det virket som en butikk simpelheten for "looks", rett og slett. Kanskje Blizzard faktisk vet at rollespillere eksisterer! Ville vært utrolig, iallefall. (NPCene i Dalaran er uferdig og mange av dem kan man ikke "prate" til ennå.) Den andre tingen var en merkverdig butikk som jeg ikke har sett like til i WoW før i det hele tatt: http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_184412.jpg Inne fant jeg denne karen: http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_184426.jpg og butikken hans så omtrent sånn ut: http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_184353.jpg Altså, en Toyshop med en Toymaker-vendor. Ikke aner jeg hva som kommer til å ta sted der senere, men akkurat nå er han som omtrent alle andre NPCer i Dalaran - ikke mulig å "prate" med.

Til sist klarte jeg å rote meg ned i noen rør, og befant meg med ett i Dalaran Sewers, hvor jeg blant annet fant tre arena-goblins. Den ene solgte charters og registrerte dem, så nå slipper man å fly til Nagrand eller Blade's Edge Mountains lengre. De to andre hadde titler som "Arena Battlemaster", men når jeg klikka på dem skjedde det ingenting. Jeg fortsatte nedover rørene i Dalaran og kom tilslutt til veis ende: Det ene røret gikk rett ut i ingenting, og dere som fulger litt med veit at Dalaran befinner seg flerfoldige yards over bakken. Jeg tenkte jeg skulle ta et screen og tenkte jeg skulle aktivere walk-mode, så jeg kunne trygt komme meg frem på kanten og ta et screenshot utenfor, men den gang ei. Jeg traff dessverre autorun-knappen og halvveis i panikk buttonmasha jeg Ice Block fra sekund én i lufta. Det gikk heldigvis fint, og jeg landet på bakken med noen få sekunder igjen av IBen min. http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_185215.jpg

Stedet jeg landet på overrasket meg litt. Jeg vet ikke om det er uferdig eller om det skal være slik, men det var hvertfall helt hundre prosent tom for noe form for NPCs. Ingen critters, ingen mobs, ingen horde, ingen alliance. Trolig er det uferdig, for jeg fant noe som, utifra designet, så ut til å være en horde encampment med både flightpoints og whatnot. Selve stedet er dog trolig det tøffeste i WoW så langt:

- http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_191430-1.jpg
- http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_191236.jpg
- http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_191553.jpg

I tillegg er nå Mordors Black Gate å finne i WoW, dette bildet er tatt fra Dalaran; http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_190859.jpg
Og til sist, et random bilde av min mage som nettopp kom inn i Dalaran; http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/WoWScrnShot_081808_185329.jpg
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Retadins blir jo nerfa uansett.

Sånn ellers ser jeg fram til å spille Explosive Shot Survival i arena og PvE på hunter'n min. Jeg lurer på hva slags nigger som overlever Wyvern Sting -> Aimed Shot -> Multi Shot -> Explosive Shot-> Freezing Trap -> *lock and load proc* Explosive Shot x4 + Multi Shot + Kill Shot. Evt. pop readiness og gjenta.

I den siste builden tror jeg Kill Shot ikke er lenket til Arcane og Explosive i cooldown lenger, den har uansett 35 sec cooldown nå, gjør samme damage, og dropper deg på ræva i et par sekunder når du bruker den fordi skuddet er så jævlig hardt. :D Skulle ønske jegern min var dverg med en svær hagle.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
.