Den sosiale World of Warcraft-tråden

Nick, Frenzy og Justin? Spiller på grim batol alliance selv.

WoW har blitt mye bedre ja, til og med devsa beskriver wotlk som det de ville at Outland skulle være men ikke helt fikk til. Man må fortsatt jobbe litt for å få ting på plass, men det er ikke like mye stress lenger, mye mer frihet til å faktisk ikke spille fem-seks timer om dagen for å kalle seg selv en "aktiv spiller". Ratingsystemet er mye bedre enn det var, hvor man har råd til å bytte setup/spec uten at det er verdens undergang. PvP er ikke lenger nødvendigvis outlasting, og verdien i burst har blitt tonet ned litt, men healers står ikke lenger og ler av deg i 1v1.

Eneste som mangler nå er litt vanskeligere PvE-content, noe som kommer i 3.1 om man skal tro blizzard.
 
Jeg håper inderlig Ulduar blir noe å bryne seg på, er litt kjedelig når man kan downe hele Naxxramas på første runnet:sukk: Selv spiller jeg omtrent ikke utenom raids, da jeg i bunn og grunn ikke har noe å bedrive tiden min på utenom å levle alts, er exalted med alt jeg trenger og orker ikke farme rep for å bli exalted med factions som har null av interesse. Men Achievements er en genial tilleggsgreie for å holde spillere opptatt, ikke minst achievements som krever en spillemåte som gjør de letteste instansene vanskelige, som f.eks Immortal, Undying og 3D, mangler forøvrig de to første da det ikke bestandig er like lett når folk ikke klarer å fokusere, kan vel egentlig ikke beskrives hvor inn i HELVETE frustrerende det er når en idiot klarer å dø av Fissures på Kel'thuzad etter ett death-fritt run:sukk:.

Driver nå å stuker med Valentines achievements, jeg SKAL ha lilla proto drake!
 
Eivind: Heilgeir er navnet på palaen min.
Navnet kom som et impuls påfunn fra min side når jeg skulle mekke han, men ble selvfølgelig inspirert av navnet på palaen til kompisen min. Halvgeir heter hans pala.
Hvorfor Geir? Ingen god grunn, da ingen av oss to heter Geir til fornavn.:tenke:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Som PvE spiller synes jeg WOTLK er elendig, WoW har aldri vært dårligere. Alle de jævla whiny casual-spillerene blir oppvartet av Blizzard, alt må jo være likt for alle. Hadde jo vært katastrofe om ikke 10 år gamle spillere som får spille 2 timer om dagen ikke får samme looten som de som ønsker å spille hardcore. Synes det er imponerende at de ikke har klart å lage mer en 2 nye bosser (Malygos & Sartharion) på 2 års utviklingstid.
Arena driter jeg fullstendig i. MMORPG og competetive play passer dårlig sammen.
 
Nå kan jeg riktignok ikke snakke av raiderfaring i WotLK, men jeg er delvis enig med deg, Lurtz.
Jeg merker for min del at instancer er betraktelig enklere enn de var før. Mer linjære, kortere mellom bossene, og bossene selv er selvsagt mye enklere enn forventet.
Og det at jeg som halvveis protspeca palatank kledd i grønt klarer fint å tanke de fleste normal bossene, blir litt rart i mine øyne. Er liksom ikke den store utfordringa.
Har ikke testa heroics ennå, men tviler på at det hadde gått like smurt.

Når det gjelder muligheten for casualspillere å nå langt på rimelig kort tid, så ser jeg bare positive ting i det, men til gjengjeld, så burde de øke skalaen litt for de som vil dedikere seg litt mer til spillet. Hvorfor Blizzard f.eks har helt fjerna 40-manns raid instance, er for meg en litt ulogisk rettning å ta spillet, med tanke på hvor mange hardcore PVE-guilds som eksisterer.
Hvorfor ikke ha tre versjoner av samme instance? 10/25/40 er da virkelig ikke umulig.
10-manns er retta mot casual PUG.
25-manns er egna for å farme gear eller for nyoppstarta guilds til å øve inn rutiner, taktikker osv.
40-manns er da selvfølgelig kremen av kaka, og beregna på hardcore guilds, som virkelig ønsker seg en utfordring, og ikke minst gevinstene slie instancer medfølger.

Arenaer syns jeg derimot er en smart ting, siden de krever med ferdigheter og taktikker enn det BG-er gjør, og er sånn sett mer egna for hardcore PVP-ere.
 
Må slenge meg på PvE-sytinga. Guilden jeg er i har klarert alt av innhold, inkl. S10D3/S25D3. Faktisk er det nå godt så langt at vi har én raiding dag i uka, onsdagen, hvor vi gjør unna alt av 25-mann raids; S25D3, Malygos og deretter et fult Naxxramas run. Det er ikke mye utfordringer å hente, annet enn kanskje The Immortal som spiller mer på flaks enn ren dyktighet. Spillet er rett og slett for enkelt for øyeblikket.

Men allikevel må jeg si at jeg koser meg vesentlig mye mer med Wrath of the Lich King enn med The Burning Crusade. :>
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Som PvE spiller synes jeg WOTLK er elendig, WoW har aldri vært dårligere. Alle de jævla whiny casual-spillerene blir oppvartet av Blizzard, alt må jo være likt for alle. Hadde jo vært katastrofe om ikke 10 år gamle spillere som får spille 2 timer om dagen ikke får samme looten som de som ønsker å spille hardcore. Synes det er imponerende at de ikke har klart å lage mer en 2 nye bosser (Malygos & Sartharion) på 2 års utviklingstid.
Arena driter jeg fullstendig i. MMORPG og competetive play passer dårlig sammen.
Og jeg driter i PvE-epeenen du savner. På tide at blizz pumper litt innsats inn i andre områder av spillet, siden de på langt har gått forbi punktet der PvP er den minste delen av WoW.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Og jeg driter i PvE-epeenen du savner. På tide at blizz pumper litt innsats inn i andre områder av spillet, siden de på langt har gått forbi punktet der PvP er den minste delen av WoW.
For all del, gi PvPere litt mer enn de hadde. Jeg er av den oppfatning at et spill som har den spillerbasen de har burde klare å yte max på begge deler. PvE gjorde WoW til det det er. De kunne begynt med å hive hele jævla achievement systemet ut av vinduet til fordel for noe annet, noe mer ubrukelig kunne de ikke brukt tid på.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Folk som faktisk bruker tid på fluffachievements er det tristeste. Explorer Sephgokussj suser forbi på albino-dragen sin, og alle småflirer av det ræva blå arenasettet hans.

Men jeg synes dungeon/raid/arena-achievments er kule.
 
PvP har kun vært virkelig artig før BG's ble introdusert. Kan godt høres ut som at jeg er en nostalgisk liten hore, men med en gang de implementerte BG's og rewards gikk pvp i dass. Utviklet seg til leechers, whining om class balance i mye større grad enn før, og kids som forventer å få alt "nå". Før gjorde folk PvP mer eller mindre utelukkende fordi det var gøy, nå om dagen er loot alt.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Hvor kan jeg få kjøpt sånne roserøde briller som du har?
 
MMORPG PvP er skillbasert amirite? Rewards for noe som kun krever bedre setup, gear + et RNG system er latterlig. Minimal kunnskap om din egen og andres classes er kanskje påbudt, sammen med en del macro's som gjør mye av jobben for deg.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Du er dum. Pvp var så mye morsommere før og nå er det ikke lov å ha det morsomt i pvp fordi arena hurrr.
 
Nei, det var morsommere før fordi eneste motivasjonen for å gjøre pvp var at det var nettopp det, morsomt. Arena er hurr fordi det aldri vil bli balansert, og jeg kan ikke se hvordan de skal få det balansert uten å føkke til classes i PvE.
 
Nå må dere huske på en liten ting: spillet er ikke nødvendigvis så mye lettere enn det var før. Se på bosser fra MC og BWL. Hva er komplisert med de bossene iforhold til hva vi har idag?

Hovedforskjellene er at vi ikke trenger å samle 40 folk for å dra et sted, det er mye lettere å lese taktikker, og utrolig mange guilds går målrettet inn for å være best - imotsetning til før i tiden.
Det var ingen som installerte wow for første gang, hadde med seg 39 andre dedikerte nerder, og steamrolla over alt av content fordi de ville være først, det var ikke mulig å gå inn i en raid instance uten en rimelig lang og unødvendig attument.
Eneste grunnen til at TBC ikke ble cleara fortere enn det faktisk ble var på grunn av reputation krav til heroics, og utrolig kjedelige og lange attunment quests.

Selvfølgelig kunne det vært vanskeligere, men jeg synes ikke Naxx 10man er noe lettere enn det Karazhan var, jeg synes heller ikke Malygos/Sarth er noe vanskeligere enn det Gruul var.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Nei, det var morsommere før fordi eneste motivasjonen for å gjøre pvp var at det var nettopp det, morsomt. Arena er hurr fordi det aldri vil bli balansert, og jeg kan ikke se hvordan de skal få det balansert uten å føkke til classes i PvE.
Arena er mye morsommere enn selv de beste premadesene jeg gjorde før. TBC sin arena sugde hardt til tider, men nå har de begynt å skjønne tegninga. Faen som jeg elsker å sitte på VT med to andre jævler til langt på natt og nerdrage/hoie og le mens vi knuser lag etter lag.

Sånn ellers er din definisjon på moro helt ubrukelig. Jeg tipper du bare er bitter fordi du aldri kom høyere enn 1500. :)
 
Syns det var relativt kjedelig å knuse lag på lag når jeg i bunn og grunn gjorde det fordi mitt setup > deres. Smak og behag antar jeg.

http://www.sk-gaming.com/arena/team/2/all/all/all/all/


Edit: Og appropo at jeg aldri kom høyere enn 1500, så kom jeg til drøyt 1900 med mage/rogue setup, og 1850 med priest/hunter.Det er ikke superhøye rankings, men spilte heller aldri arena over en veldig lang periode. Sluttet fordi det ble så jævla kjedelig.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Spilte du bare 2v2? 3v3 er by far den morsomste divisjonen, spesielt hvis du prøver 3DPS.

Shadowpriest/Elemental Shaman/BM Hunter til 1950 i season 3, det var faenmeg intenst.