Ja det er nok sant det du sier, for meg virker det som om en litt undergeared/lavere lvled gruppe trenger mer CC, men av de instancene han har kjørt på riktig level har de egentlig bare peisa gjennom det meste, og det er forsåvidt greit nok, med tanke på at dette er normal-instancer, mest skuffende var at de nerfa Grim Batol til helvete, og det var ikke vanskelig pga. bugs etc, det var rett og slett fordi folk grein om at det var helt krise å måtte wipe 3-4 ganger første gang man gjorde en instance med en ukordinert gruppe som ikke kjente hverandre/kommuniserte, sånne ting gjør får meg til å tro at de gjør det samme som de gjorde med wotlk; Kun satse på og levere content til de dårligste og de "beste" (også kjent som de som har tid til å spille 12 timer om dagen), og overse de som kan sette av et par timer i uken, vil ha utfordringer, men har ikke tid til å gjøre alt som finnes i spillet. Det virker som om de ikke skjønner at denne gruppen faktisk er brorparten av spillerne, casual er ikke lenger det samme som å være dårlig, rett og slett fordi ting ikke tar fem timer å organisere lenger.
De forsvarer at WotlK var en suksess basert på at en høyere prosentandel fikk oppleve end-game raiding (mens de prøver å børste unna det at WoW stagnerte etter WotlK-release og har enda ikke tatt seg opp, det er ikke uten grunn at cataclysm blir expansion nummer 3 og ikke 4, rett og slett fordi de er desperate og må gjøre noe fort for å få tilbake inaktive kontoer), nå skal jeg ærlig talt si at det var alt for få som fikk oppleve end-game i vanilla, rett og slett fordi det krevde veldig mye (40-50 aktive spillere som fant seg i å behandle et spill som en jobb, veldig god ledelse osv osv), og de gjorde dette veldig mye bedre i TBC. Men jeg liker ikke den tankegangen, det er ikke som om jeg føler meg direkte snytt av et spill om jeg ikke orker å fullføre det, jeg har en del spill jeg ikke har fullført, men som jeg likevel betalte full pris for (og ved å dømme av mange av backloggery-linkene jeg ser rundt omkring her, er jeg ikke alene), i et spill som WoW, med så ufattelig mange timer med content, er det fullstendig urealistiskt å ha som mål at alle skal få gjort alt, personlig tror jeg spillet kunne blitt mye bedre om de gikk tilbake til å designe deler av spillet til ulike spillere, det er ikke noe i veien for at de møtes, men noe ekstra må de som faktisk tar seg tid til å lære seg spillet få.
(Det er nå vi kan begynne å linke armoryprofiler av lvl 80 DKs i fult badge-gear med spellpower enchants ja)