Den sosiale World of Warcraft-tråden

Orker ikke ta stilling til horde vs. alliance igjen, jeg kommer til å spille på den siden flest spiller på, greia er at vi er keen på å få en server vi kan kalle vår "egen" spillegalserver, også må man huske på at man kan ha både horde og alliance chars på samme pvpserver nå, så det er egentlig ikke så big deal.
 
Er nok med på å casually levle på en "SG-server", eller eventuelt migrere en av karakterene mine ved senere anledning. Tenker først og fremst å prøve på realm-first 85 med warlocken min, for å så være med på PvE-toget med guilden min. Hadde vært moro å få noen realm first feats.
 
Libresse: Spiller du på The Maelstrom nå om dagen? Jeg har tre karakterer som trenger et nytt hjem, og utifra realmforumet virker The Maelstrom som good shizzle.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Har ikke spilt siden Prof. Putricide kom ut. Men skal begynne igjen casually så snart det er internet i den nye kåken!

Men serveren er rimelig hyggelig; har sin del av drittunger og Anal [Insert Random] i tradechatten. Men det er noen "eldre"-guilds, eller var; samt to hardcore guilder på horde (Hellion og Sanctum).
 
I det siste har jeg blitt mindre og mindre gira på Cataclysm, mest fordi alle instancer jeg har sett play-through av har vært latterlig enkle, og den eneste som virket vanskelig (Grim Batol) ble nerfet og er nå minst like lett som alt annent.

Men nå har de endelig åpnet for testing av Heroics, og det her ser faktisk veldig lovende ut. Utfordrende, vanskelig og moro, noe jeg ikke har sett i WoW siden muligens TBC Heroics.

Noe spoiler i videoen, men det er fortsatt bare første boss i en instance du faktisk må lese om på forhånd om du vil klare å drepe ham (dersom han ikke blir nerfet til shit da, noe det er god mulighet for)

Joda, de er en smule undergeared, men ifølge fyren er det ikke mye om å gjøre.
 
De aller fleste instancene jeg har sett videoer av, hovedsaklig normal vanskelighetsgrad så langt, har virka mer eller mindre.. ok. Grupper med mobs som trenger CC, bosser som krever at man bruker hodet, og i tillegg virker det også som en del av instancene er uferdige, spesielt med tanke på numbers. Personlig så ble jeg helt frelst etter å ha sett Pandamonium sin video av heroic Deadmines. At de har gjort så mye med instancen gir meg et relativt stort håp tilbake. Jeg forventet meg ikke stort mer enn en kopi av den gamle instancen, men den gang ei. Ms. Van Cleef ser også ut som en utrolig morsom kamp:


Absolutt verdt de 18 minuttene. (Og ja, jeg er klar over at en del mener Panda har en irriterende stemme, live through it! Var i guild med ham for en stund tilbake, og har trolig blitt immun. Syntes den er herlig britisk.)
 
Tror de har sagt at både SFK og DM er så godt som uferdige (med tanke på balance og numbers), mens de andre er så og si ferdige, bortsett fra enkelte ting som åpenbart er bugs og sånt. Uansett så er jeg relativt uenig i hva du sier ang. Normal instancer, enhver munnpuster i rullestol kan komme seg gjennom det tullet der, helt latterlig fra en utvikler med så mye erfaring, men som sagt veier det veldig opp med at det ser ut som heroics blir en utfordring i seg selv.
 
Muligens bare jeg som henger etter. Følger for å være helt ærlig ikke så mye med på hva Blizzard selv har å si angående Cataclysm og hvor langt de har kommet når det kommer til både ditt og datt. Har dog sett en del videoer av blant annet TotalBiscuit, og inntrykket jeg har fått av videoen hans er at det hvertfall er vanskeligere enn det er nå i Wrath. Det er da litt? Fortsatt ikke vanskelig, men bedre enn tilstanden spillet er i nå. Husker blant annet Skywall (usikker på navnet her? Sky-noe. Uldum-instance eller noe sånt.) videoen hans, hvor de trengte CC i en del packs, noe som igjen tilsier at Cataclysm hvertfall befinner seg et hakk over WoTLKs tilstand. Ikke at det skal mye til.

Forøvrig bryr jeg meg ikke spesielt mye om hvor lett normal er. Det er vanskelighetsgraden på heroics som er viktig, og som du sier, så veier det nok opp. Forhåpentligvis. Hvis ikke de ødelegger alt sammen.
 
Ja det er nok sant det du sier, for meg virker det som om en litt undergeared/lavere lvled gruppe trenger mer CC, men av de instancene han har kjørt på riktig level har de egentlig bare peisa gjennom det meste, og det er forsåvidt greit nok, med tanke på at dette er normal-instancer, mest skuffende var at de nerfa Grim Batol til helvete, og det var ikke vanskelig pga. bugs etc, det var rett og slett fordi folk grein om at det var helt krise å måtte wipe 3-4 ganger første gang man gjorde en instance med en ukordinert gruppe som ikke kjente hverandre/kommuniserte, sånne ting gjør får meg til å tro at de gjør det samme som de gjorde med wotlk; Kun satse på og levere content til de dårligste og de "beste" (også kjent som de som har tid til å spille 12 timer om dagen), og overse de som kan sette av et par timer i uken, vil ha utfordringer, men har ikke tid til å gjøre alt som finnes i spillet. Det virker som om de ikke skjønner at denne gruppen faktisk er brorparten av spillerne, casual er ikke lenger det samme som å være dårlig, rett og slett fordi ting ikke tar fem timer å organisere lenger.

De forsvarer at WotlK var en suksess basert på at en høyere prosentandel fikk oppleve end-game raiding (mens de prøver å børste unna det at WoW stagnerte etter WotlK-release og har enda ikke tatt seg opp, det er ikke uten grunn at cataclysm blir expansion nummer 3 og ikke 4, rett og slett fordi de er desperate og må gjøre noe fort for å få tilbake inaktive kontoer), nå skal jeg ærlig talt si at det var alt for få som fikk oppleve end-game i vanilla, rett og slett fordi det krevde veldig mye (40-50 aktive spillere som fant seg i å behandle et spill som en jobb, veldig god ledelse osv osv), og de gjorde dette veldig mye bedre i TBC. Men jeg liker ikke den tankegangen, det er ikke som om jeg føler meg direkte snytt av et spill om jeg ikke orker å fullføre det, jeg har en del spill jeg ikke har fullført, men som jeg likevel betalte full pris for (og ved å dømme av mange av backloggery-linkene jeg ser rundt omkring her, er jeg ikke alene), i et spill som WoW, med så ufattelig mange timer med content, er det fullstendig urealistiskt å ha som mål at alle skal få gjort alt, personlig tror jeg spillet kunne blitt mye bedre om de gikk tilbake til å designe deler av spillet til ulike spillere, det er ikke noe i veien for at de møtes, men noe ekstra må de som faktisk tar seg tid til å lære seg spillet få.

(Det er nå vi kan begynne å linke armoryprofiler av lvl 80 DKs i fult badge-gear med spellpower enchants ja)
 

Bumber tråden for å vise dere denne. Dette ser utrolig bra ut, endelig må man faktisk jobbe sammen, og DPS har endelig fått en litt viktigere rolle, selvom det ser ut som det meste går på healer i Cataclysm. Uansett så tror jeg dette blir bra, om de ikke nerfer det.

Også dropper det ikke epics i heroic, dette elsker jeg.

Edit: da har jeg bestemt meg for å spille warrior i Cataclysm, jeg vet at planen er at jeg, Kalli, SHDR, Cycerin, Sancti og en del venner av oss satser på å spille på samme server (den såkalte "spillegal"-serveren), om det fortsatt er folk som har lyst til å rerolle med oss har dere nå muligheten til å rolle healer og heale Han som er best i WoW™.
 
Forøvrig kjipesen at det ser ut som at Cata vil bli utsatt en ekstra måned, ikke det at det har vært noen offisiell slipp dato enda, men det gikk rykter om tidlig November, men det ser nå ut til at det blir tidlig Desember istede.
Det sies også at vi vil oppleve soneforandringene før slippet, men lvl 81+ content vil ikke bli tilgjengelig før slippet. Dette er ikke offisielt, men har sjeldent behøvd å ta mmo-champion.com med en klype salt.
 
Stemmer nok greit det her ja, men så er Blizzcon rett rundt hjørnet, og jeg er rimelig sikker på at vi får en dato å forholde oss til da. Ellers synes jeg det hadde vært digg å kunne prompe bra i jula, det er alltid koslig å være knee deep i et spill i romjula.
 
Forøvrig ganske enig der, hadde good times i fjor da jeg levla en mage sammen med noen kamerater i jula som var. Men hadde håpa på litt tidligerere slipp da jeg er drittlei VoA og ICC pugs nå:p Ikke minst heroics. :(
 
Da er det ny stor patch i morra med nye talents-systemet, reforging osv. Kan bli spennende å se hvordan dette blir.
 
Annbefaler alle som har tenkt å spille Cataclysm å laste ned patchen, satt den på rundt fire/fem-tiden her og den installerer nå (rundt 6 gig), så sparer du nesten en hel dag.
 
Statusrapport fra Live er folk som faceroller fordi ting nå har blitt anderledes og de må gjøre forandringer!

Forøvrig jævlig mektig at jeg måtte bytte ut samtlige gems på roguen min da Arp-gems blei transformert til Crit som er den svakeste statsen for combat rogues:sukk: Min feil da jeg ikke klarte å forutse det her godt nok.

Med de nye talentsa har dmg output blitt høynet greit på diverse classes, en mage i raidet klarte å pushe 18k dps på Tavoron noe som tidligere var 10-12k, mens ryktene sier at man er heldig om man greier å pushe 5k med en fury warrior.
Ganske innlysende at det her muligens fungerer bedre på lvl 85.
 
Deathwing er sykt baller.