Den sosiale World of Warcraft-tråden

Du finner ut hvordan alt fungerer når du kommer deg inn i Deadmines, Alliances første instance.
eller start Horde og ta Ragefire Chasm

SITAT(Revan @ 09.10.06, 00.46) 27180
Hva er rewarden? Hvordan deles den på alle? :p Står alle bare å slår vildt på dyret, eller healer noen og sånt?
[/b]

Rewarden er forskjellige items som dropper fra bossene, hver boss har et loot table med fastsatt stæsj som dropper random av fyren man dreper, derreter roper folk NEED hvis de kunne tenke seg noe av utbytte, og da igjen blir det de med mest poeng som får tingen.

Og det er ganske mye taktikk når det gjelder slike badass bosser. MYE healing ja:p

Dette kan jo være et godt øyeblikk å vise dere litt av hvor mye det krever fra folk å drepe bosser, ta nefarian for eksempel.

Nefarian beskrivelse og taktikk

Les litt av den, og se om du forstår dybden.
Som du sikkert har opplevd, så dropper mobs (slemmingene du dreper) gjerne items. På så lav lvl som dere er har de itemene mobs dropper liten betydning. Men det er kun logisk at jo vannskeligere det er å drepe noe, jo bedre "loot" dropper de.
Nefarian dropper da fire items av epic kvalitet, det er en del forskjellige typer loot, og disse er delt inn i navn, men ofte omtalt i farger:
Grey - Dårligste, man starter med grå items på lvl 1
White / common - Bedre enn grey. Hvite items er ofte brukt i ett yrke.
Green / uncommon - semi-sjeldent (finner det ikke på alle mobs) Middelmådig, ikke noe å rope hurra over.
Blue / Rare - finner du et blue item når du PvEer alene, er du som oftest heldig. Blue items dropper så og si alltid fra bosser i instancer og av og til ute i verden.
Purple / Epic - Så og si det beste. Epics er sjeldne, og du kan ikke forvente å skaffe deg en alene. Plukker du opp ett lilla item fra en random mob er du veldig heldig. Våpen/armor av epic kvalitet dropper fra bosser i raid instancer (20 man og flere)
Orange / Legendary - Kan kun droppe fra et lite utvalg av bosser. Er nokså sjeldent (selvom jeg har sett alle, ett par ganger). Er som navnet sier, legendary, og er vannskelig å få tak i.

Nef dropper til sammen rundt 16-17 (?) epic items, men kun 5 per kill. De fleste guilder som er i stand til å drepe slike bosser, har ett DKP system. DKP er en valuta (IKKE ingame) du tjener ved å være med til visse raid-instancer, den som er villig til å betale mest dkp/har mest får som oftest itemet (om ikke noe annent er planlagt).
DKP er altså noe blizzard ikke har innebygd i spillet, som er en stor svakhet, da det alltid kan by på visse problemer rundt hvem som skal ha itemet osv.

Dreper man alle bossene i Blackwing Lair, dropper det rundt 30 epic items, så det er nok å ta av, spillerne har selv ansvar for hvordan de fordeler loot. (Om de rett og slett kaster terning over itemet, eller bruker et dkp system)

Alt ovenfor er såklart for de som har kommet lengre i spillet.
Til sutt før jeg legger meg, må jeg si at dere imponerer meg.
Nummer 1: Når det fortsatt er oppdrag å gjøre der du er. Er det en indikasjon på at du ikke behøver å dra før du får beskjed om det. (myntet til Rævan som klarte å dra seg ut av startområdet på lvl 2).
Til Yeti, det hjelper å se på levlen til moben du skal banke/stealthe forbi. Det er vel bare logisk at det er vannskeligere for deg å gå ubemerket forbi en lvl 3 mob enn en lvl 5 mob, når du er lvl 4.

Til syvende og sist må jeg applaudere alle dere som faktisk klarer å dø. Første gangen jeg spilte spillet. Gadd jeg å sette meg litt inn i det, og oisann, jeg dævva ikke før jeg faktisk møtte på en utfordring.
Dere kan også trøste dere med følgende:
Det var et bursdagselskap hos meg i dag, og som vanlig hadde jeg ansvar får å underholde en ekkel drittunge på 10 år eller noe sånt. Han syntes det var kjempemoro å se på meg spille wow, så når jeg skulle stappe i meg mer kake og whatnot, lagde jeg en character til guttungen, jeg skjekket inn fra tid til tid. Og utrolig nok klarte ungen å bli level 8 på tre timer.
Men! Og her kommer det dere kan trøste dere med; når han skulle dra var han jo litt furten for at ikke fikk spille på karakteren sin om han evt. skaffet seg spillet, da den var på min konto (som jeg brukte lang tid på å forklare), svaret hans var da: "Men det begynte jo ikke å bli gøy før lvl 7!"

Så ja, jeg kan fint akeseptere at dere hater wow over alt på jord. Men så kan jeg trøste meg med at en guttunge på ti år imponerer mer enn en voksen mann som har spilt spill hele livet sitt.

før jeg sier godnatt; dere er mer enn velkommene til å skrive om deres erfaringer i wow her, men ikke krev at vi skal forklare hvert minste ord for dere (*vinke til Revan*) da dette emnet har blitt veldig intærnt blant de som spiller wow på sg, og er for min del den enste grunnen til at jeg fortsatt er her.

God natt, og jeg er glad i dere alle sammen. (Til og med deg Revan)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Eivind
Så ja, jeg kan fint akeseptere at dere hater wow over alt på jord. Men så kan jeg trøste meg med at en guttunge på ti år imponerer mer enn en voksen mann som har spilt spill hele livet sitt.
Oi, beklager! Ble du fornærmet av at jeg kritiserer noe du har bestemt deg for å investere fritiden din i? Beklager, det var virkelig ikke meningen. Og sånn ellers: Tror du virkelig at mitt største hatobjekt her på jord er et ubetydelig dataspill? :p

Dessuten burde jeg imponere deg mer enn han på ti år; han fikk prøve det uten å måtte gjøre noe for det, klart han synes det er det beste siden oppskjært brød. (Dessuten er han en unge. Hvis du husker hvordan livet var før du begynte på ungdomsskolen, så var det antageligvis slik at alt som foregikk på en skjerm og skulle styres med tastatur, mus eller stikke var som krem i kakaoen.) Jeg, på min side, gikk faktisk i butikken, plukka med meg greia, brukte to timer på å installere og patche skiten og ork på å klikke meg inn i spillet og opp til level seks. Til tross for den massive godviljen jeg har utvist så langt, klarte altså spillet å skuffe. Sterkt.

Jeg kan dessuten informere Hr. Ovenpå om at jeg heller ikke døde før jeg faktisk støtte på en utfordring. Når man ser på antall utfordringer jeg har overvunnet og antall utfordringer som har beseiret meg (antar at fordelingen her er cirka en til tredve), viser det seg at jeg er forbløffende god i WoW, faktisk. :D

Men bevares, jeg skal faenmeg klikke meg opp til level 10. Så skal jeg sjekke den der instancen det skrytes så mye av. Nå for tiden skal jeg samle - av alle jævla ting - stearinlys i ei gruve. Ved å drepe - surprise - kobolds.

PS: Eivind, jeg trodde det var slik at det var vanskeligere å gå forbi en level 5-mob enn en level 3-mob, men slik mener du altså at det ikke er? Okay, da veit jeg det. Hvor lav level må jeg være for å drepe Jesus? Level -99? Svar utbes!

Om du spiller Alliance skal du nok levle deg et godt stykke fordi level 10 for å komme deg i en instance. The Deadmines, som er Alliances tidligeste instance er level rundt level 20. Du bør ikke dra dit noe særlig lavere enn 18, med mindre du og gruppa di har lyst å dø mye.

Skrivefeil anngående stealthingen. Skal såklart være omvendt (var sent). Hate er vel kanskje et sterkt ord, la oss heller si "ikke liker" om det passer deg bedre. Poenget mitt var at sålenge dere er såpass arrogante og ignorante ovenfor wow, kan jeg rett og slett ikke bry meg. Det blir vel noe av det samme som å høre på en blitzers politiske argumenter.

Og, "invistere fritiden min i" er drøyt sagt. Jeg tviler på at jeg spiller wow flere timer per dag, en de fleste spiller spill per dag. Det som er sant er at det blir som regel bare wow som spilles, men akkurat nå passer det meg perfekt.
Jeg spiller foressten ikke så sjokkerende mye når jeg tenker meg om. De fleste hverdager, utenom tirsdager og torsdager, er det raid. Da er jeg online fra 19.00 til 22.00/23.00 (kommer ann på hvor lang tid vi bruker). Dette er for min del veldig gøy. Og spessielt nå som det begynner å bli kaldere i lufta og mindre fristende å gå ut, ser jeg ikke no galt i å heller spille.
Fredager er det samme, lørdager er helt fri, det betyr at det ikke er noe planlagt (om ikke noe helt unikt skulle skje), vanligvis spiller jeg en del alene (solo) om jeg velger å bli hjemme en lørdag, men det blir som oftest ikke noe mer enn et par timer uansett.

Og stol på meg Yeti, å stikke nesa innenfor Koboltminen for å discovre den, er ikke en utfordring, ihvertfall ikke som rogue.
Og jeg sier det igjen, hadde du prøvd å nyte spillet, istedenfor å bruke tiden din til å grave opp mer dritt om en litt sliten turtorial. Et spørsmål til slutt; leser du questene? (Ikke det at Kobolt questene er så spenndende, der kan jeg si meg helt enig) Å få med seg historie, og grunner til at du gjør ting, hvem som faktisk er hvem osv, er moro. Ihvertfall om du spilte wc/wc2/wc3/wc3:FT.

Og til dere som beskriver wow som repetivt. "drepe mobs for å kunne drepe de raskere og bli lvl 60" og later som om det er alt. Vennligst, bare stopp. Eller skal jeg begynne å kaste opp på geniale spill som Half-Life 2 og si "eneste man gjør er å sikte på ting og skyte, helt til man er ferdig" gruesomt og repetivt altså. Hva med Zelda? Du løper rundt, finner kart, kompass, et standar zelda item (bue/melkeflaske/whatnot) og dreper bossen. Nei, såklart ikke. Men du kan beskrive alt på den måten. Jeg har testet AO, Matrix Online, Guild Wars (ikke alt for lenge, noe som er synd), EVE og litt SWG. Jeg har vel tilbakelagt et par timer i AO og Matrix online. Og jeg kan si at jeg fant disse spillene minst like repetive som wow, bortsett fra at wow rett og slett var større, man har flere valgmuligheter. Liker man ikke stedet man er på i wow, så dra til et koseligere ett. AO var bare kjedelig tøv etter min mening. Og Matrix onlines kampsystem gikk jeg lei av på dagen.
Ingen MMO holder fakkelen til wow, de rekker ikke engang halvveis opp. Og dette blir forhåpentligvis mitt siste ord i diskusjonen, trenger du hjelp/tips til hva du skal gjøre, eller hvordan du kan gjøre spillet moro er det bare å fyre løs, akkurat nå er det alt for mye fiendlighet her inne. Jeg vet jo at du er en oppegående person, og det ligger sikkert noe i det du sier, selvom jeg har vannskeligheter for å forstå alt, litt drøyt blir det å skrike til hverandre over ett spillforum. :)

Leste gjennom strategien til han end-game bossen på WoW-wiki, som Eivind linka til. Okay - wow. Jeg har så lyst å prøve meg på end-game fights. Klarer ikke engang å se for meg hvor gøy det er :D!

Nå gleder jeg meg ihvertfall til å få kjøpt det GameCardet. Tror også jeg skal kjøre DM engang idag. Litt for høy level kanskje (25), men kan vel prøve. Noen som vet hvor mye jeg faktisk får ut av det (med tanke på greya mobs og under-lvl-20 equipment)?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Eivind @ 09.10.06, 08.04) 27205
Poenget mitt var at sålenge dere er såpass arrogante og ignorante ovenfor wow, kan jeg rett og slett ikke bry meg. Det blir vel noe av det samme som å høre på en blitzers politiske argumenter.[/b]
Var jeg ignorant og arrogant ovenfor WoW, ville jeg vel aldri nedverdiget meg til faktisk å spille det, vel? Og du fortsetter jo å svare, så litt må du bry deg. :p
Opprinnelig skrevet av Eivind+-->SITAT(Eivind)
Og stol på meg Yeti, å stikke nesa innenfor Koboltminen for å discovre den, er ikke en utfordring, ihvertfall ikke som rogue.
Og jeg sier det igjen, hadde du prøvd å nyte spillet, istedenfor å bruke tiden din til å grave opp mer dritt om en litt sliten turtorial. Et spørsmål til slutt; leser du questene? (Ikke det at Kobolt questene er så spenndende, der kan jeg si meg helt enig) Å få med seg historie, og grunner til at du gjør ting, hvem som faktisk er hvem osv, er moro. Ihvertfall om du spilte wc/wc2/wc3/wc3:FT.[/b]
Hvis det ikke var en utfordring, ville det vel vært mulig å luske litt uten å bli oppdaga gang på gang? Det ville jo ikke vært noe vanskelig hvis jeg kunne knekt gutta en i slengen, men det kom jo fire-fem stykk med en gang. Jasperlode Mine het vel gruva, tror jeg. Samma det, det var piss men nå er jeg ferdig med det.

Og selvfølgelig leser jeg questene, ellers får jeg jo ikke vite hvor jeg må gå. Jeg har spilt gjennom alle Warcraft-spillene (hvorfor tror du jeg gleda meg så mye til WoW?), men jeg klarer ikke helt å se sammenhengen mellom å kommandere en hel hær i krig og å være én enkelt nisse som skal levere lys og denge bittesmå gruvearbeidere. Men men, det kommer vel etterhvert.
Opprinnelig skrevet av Karl@
Om du spiller Alliance skal du nok levle deg et godt stykke fordi level 10 for å komme deg i en instance. The Deadmines, som er Alliances tidligeste instance er level rundt level 20. Du bør ikke dra dit noe særlig lavere enn 18, med mindre du og gruppa di har lyst å dø mye.
Faen da, hvem var han tullingen som skreiv noe om level 10? :(<!--QuoteBegin-Eivind

Og til dere som beskriver wow som repetivt. "drepe mobs for å kunne drepe de raskere og bli lvl 60" og later som om det er alt. Vennligst, bare stopp. Eller skal jeg begynne å kaste opp på geniale spill som Half-Life 2 og si "eneste man gjør er å sikte på ting og skyte, helt til man er ferdig" gruesomt og repetivt altså. Hva med Zelda? Du løper rundt, finner kart, kompass, et standar zelda item (bue/melkeflaske/whatnot) og dreper bossen. Nei, såklart ikke. Men du kan beskrive alt på den måten.
Stemmer. Den eneste ørlille forskjellen på spill som Half-Life 2 og WoW er at det eneste du gjør i kamp i WoW, er å passe på at du ser riktig vei, og så bruker skills når de er klare. Kampene mine har så langt bestått av at jeg har stilt meg opp og trykt 2 og så 3 når de er nedkjølt (Sinister Strike og Eviscerate, respektivt) til jeg har vunnet. Så har jeg venta litt for å få mer liv, og så klikka på neste fiende. Det er snakk om en vesensforskjell fra Half-Life 2, hvor det eneste som holder meg i live er hvor godt jeg mestrer movesettet og våpnene i spillet, ikke hvor rask jeg er til å trykke på to knapper. Dette er et faktum og ikke bare noe jeg mener, forresten.

SITAT(Yetipants @ 09.10.06, 10.18) 27209
Hvis det ikke var en utfordring, ville det vel vært mulig å luske litt uten å bli oppdaga gang på gang? Det ville jo ikke vært noe vanskelig hvis jeg kunne knekt gutta en i slengen, men det kom jo fire-fem stykk med en gang.
[/b]
Nei, nå må du virkelig slutte å mase om de mobbene. Jeg klarte å gjøre det lett med alle klassene jeg har spilt med. Det er bare til å lure en bort til seg, slakte ham, lure enda en bort, slakte ham også videre. Det høres nesten ut som om du aldri har spilt et ikke-japanskt rollespill!

(jaok, akkurat det høres kjedelig ut, men det er alltid veldig rewarding å faktisk klare noe i dette spillet)

Opprinnelig skrevet av Eivind

Og til dere som beskriver wow som repetivt. "drepe mobs for å kunne drepe de raskere og bli lvl 60" og later som om det er alt. Vennligst, bare stopp. Eller skal jeg begynne å kaste opp på geniale spill som Half-Life 2 og si "eneste man gjør er å sikte på ting og skyte, helt til man er ferdig" gruesomt og repetivt altså. Hva med Zelda? Du løper rundt, finner kart, kompass, et standar zelda item (bue/melkeflaske/whatnot) og dreper bossen. Nei, såklart ikke. Men du kan beskrive alt på den måten.
TAKK, endelig er jeg kvitt den forbanna tvangstanken jeg alltid får når jeg spiller WoW. Alle spill er jo egentlig enkle på sin måte. Metal Gear - serien for eksempel (som jeg elsker over alt annet) er jo bare gå fra Punkt A til B uten å bli sett. Så det er ikke akkurat avansert <.<.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Aleks @ 09.10.06, 10.26) 27210
Nei, nå må du virkelig slutte å mase om de mobbene. Jeg klarte å gjøre det lett med alle klassene jeg har spilt med. Det er bare til å lure en bort til seg, slakte ham, lure enda en bort, slakte ham også videre. Det høres nesten ut som om du aldri har spilt et ikke-japanskt rollespill![/b]
Det hadde vært litt kult om du faktisk leste resten av innlegget mitt, slik at du slapp å drite deg sånn ut. Det går ikke an å lure vekk en i slengen når det står fem i en klynge, mister.
Opprinnelig skrevet av Aleks
TAKK, endelig er jeg kvitt den forbanna tvangstanken jeg alltid får når jeg spiller WoW. Alle spill er jo egentlig enkle på sin måte. Metal Gear - serien for eksempel (som jeg elsker over alt annet) er jo bare gå fra Punkt A til B uten å bli sett. Så det er ikke akkurat avansert <.<.
Du kan jo prøve å spille det sånn. Da ønsker jeg deg hell og lykke på bosskampene. :D

SITAT(Yetipants @ 09.10.06, 10.32) 27212
Det hadde vært litt kult om du faktisk leste resten av innlegget mitt, slik at du slapp å drite deg sånn ut. Det går ikke an å lure vekk en i slengen når det står fem i en klynge, mister.
[/b]
Jeg har aldri, og da mener jeg aldri opplevd det på enmans-kvester. Da er du nok enten i for lav level eller så var det et gruppe-kvest. Du må huske på at det finnes en LFG channel :)

Må forresten minne dere som spiller trial på at dere ikke får fulle opplevelsen fordi dere ikke har access til General chatten, kan ikke joine guilds, Auction House er nei-nei, og lvl 20+ er også neinei.

Opprinnelig skrevet av Yetipants

Du kan jo prøve å spille det sånn. Da ønsker jeg deg hell og lykke på bosskampene. :D
Det er jo egentlig A-B-Boss-C-D-E-F-Boss-L-A-B-E-Boss, ja du fatter hva jeg mente <_<
Elsker MGS uansett :elsk:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så du gjør ingenting på bosskampene, altså? Det var nytt for meg. :p

Og jeg kan da engelsk jeg også, så når spillet forteller meg at jeg er så utrolig flink at bare jeg kan undersøke den gruva, så tror jeg nå på det. Men samma det. >_<

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hihi, finner det litt morsomt at du har begynt å chain-wipe før level 10... :)

På min første char tror jeg at jeg kom til lvl 17 før jeg døde første gang... På min andre level 25, og på min tredje døde jeg først på level 6 (ble litt overmodig, hehe^^).
Men men, kanskje spilelt er bugget, siden du dør hel tiden. Kanskje.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dere får bare unnskylde, men jeg er vant med spill hvor man faktisk kan gjøre noe selv for å påvirke utfallet av kampene.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Åja, sorry, det kan man jo ikke i WoW, sorry.

Det er sånne uttalelser som din siste som senker denne diskusjonen ned på et lavt nivå. Til og med du, med noe som virker som ganske minimal kunnskap om WoW, vet at det du sa ikke har noen basis i virkeligheten (spillet :p), og du kan ikke gjemme det bak å sette det på spissen. Hvorfor?

SITAT
Nummer 1: Når det fortsatt er oppdrag å gjøre der du er. Er det en indikasjon på at du ikke behøver å dra før du får beskjed om det. (myntet til Rævan som klarte å dra seg ut av startområdet på lvl 2).[/b]
For faen da, jeg har ikke spilt RPG-spill på leeeenge, og jeg ville bare utforske. :blunk: Dessuten er questene i startområdet dritkjedelige, så jeg ville videre.

SITAT(Revan @ 09.10.06, 12.51) 27220
For faen da, jeg har ikke spilt RPG-spill på leeeenge, og jeg ville bare utforske. :blunk: Dessuten er questene i startområdet dritkjedelige, så jeg ville videre.
[/b]
Du kommer videre fra slike quest når du har blitt level 60.

gg.