Den sosiale World of Warcraft-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Thomas @ 07.11.06, 20.01) 33081
Mer action i andre spill enn WoW= det finnes ikke action i WoW.[/b]
Ja, akkurat den der lurer jeg også litt på hvordan noen kom frem til.
 
SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 19.22) 33060
Spørs om ikke jeg får finne fram min gamle kompis Mr. Matematikk her, gitt. Vi bruker et tilfeldig valgt actionspill som eksempel - jeg velger meg Mutant Storm Reloaded, siden det er konge:

Mengde tid i World of Warcraft uten action: Dritmye.
Mengde tid i Mutant Storm Reloaded uten action: 0,1% (innlastingstider og sånn).
Vinner med tanke på mest action per tidsenhet: Mutant Storm Reloaded.

Ergo: Spilleren som foretrekker action, spiller noe annet enn WoW.

How do you like them apples? :D
[/b]
Med tanke på at jeg har vært lvl 60 ganske lenge nå og har raidet siden mai, kan jeg si at mesteparten av tida mi ingame har vært actionfyllt så det gjelder... så hvis man skulle laget det om til prosent hadde det nok vært ca 60-70% av spilletida mi... Ganske mye action for pengene, dessuten er det ikke noe som matcher det å lage action med 39 andre spillere som er totalt avhengig av hverandre...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du glemte å skrive at det var din mening! :eek:

Men seriøst, tviler ikke på at det der er steike artig, har da spilt coop-quests i Guild Wars og veit hvor fett det er. Forskjellen er bare at i GW kan man gjøre det første kvelden, og fortsatt få noe ut av det. :)
 
oh shit, ja det er min mening da...

Men jeg vurderer å kjøpe meg guild wars, siden jeg har ett par kamerater som gamer det. Det er jo også gratis så det er nice...
 
Det tar da ikke lang tid å komme opp til level 20 i WoW. Når du har kommet til level 20 er det nesten en ny instance hver femte level (eller oftere), og man kan gjøre en instance mer en bare en eneste gang.
Så man trenger vel egentlig ikke å bli level 60 før co-op spilling, og ikke for å glemme at det også er quest i den normale omgivelsen som trenger to eller fler for å gjennomføre questen.

På horde får man allerede en instance som level 13. Altså, enda bedre!
 
Det er action i wow, og ja, du kan ha action så og si konstant, om du oppsøker det i wow (dette krever såklart andre spillere, men wow har playerbase nok til at du finner folk løpende rundt klokken 5 om morningen).

Det er masse action i wow, det gjelder bare å finne det. Du behøver ikke å grinde deg opp til level 60, og nei, selvom spillet nesten utvikler seg til noe annet på level 60, betyr det ikke at det er det spillet dreier seg om, dog nesten alle som spiller spillet strever for å komme dit.

Du må huske at det er flere casual gamers i wow, enn det er "hardcore". Det er jo derfor blizzard legger stor vekt på å deres spillopplevelse, hadde det ikke vært noen som likte å levle, hadde levlingen neppe vært så lang som den er (ikke at jeg finner den lang, men det er smak og behag, selvom de fleste ikke er enig med meg der). I bunn og grunn har du fortsatt ubrukelig argumenter, som jeg synes er utrolig festlig.

Og ja, vi bør slutte med drittslengingen, så jeg gir meg nå. Men det er fortsatt et diskusjonsforum, og jeg har egentlig ingenting imot å diskutere med Yetipants, så lenge begge holder seg på bakken. (Noe ingen av oss har klart, så jeg stopper ihvertfall her)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Ikke action i WoW?

Vi tok The Four Horsemen i Naxxramas i dag, vi ble server first og gjorde det på urimelig kort tid (3 dager med tries, snittet ligger på rundt 3 uker dvs 12 dager for oss). Mot slutten var det så intenst at jeg skalv og fikk problemer med å fokusere, når siste horseman endelig falt kom det et umatchet gledesbrøl over ventrilo. Blir det mer intenst og mer action enn det kommer jeg til å utvikle nerveproblemer.
Ja, det tar litt tid å komme til det nivået, ja levelingen kan t.o.m være litt kjip noen ganger. MEN. belønningen som venter hvis du får deg en god guild med hyggelige folk og en god community er lett verdt det og mere til.



Bilde lagd av JunJun-Pe (Ahab)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Gratulerer så mye!

Kjenner følelsen... Hver gang en ny boss går ned, er det veldig spesielt, særlig om den er jobbet mye med! Hadde litt den samme følelsen når Patchwerk gikk ned, den og som server first... Det er helt herlig!

Hehe, ble nesten litt skuffet når jeg så det var skrevet så mye mens jeg har vært afk, men jeg er veldig med å legge meg på linjen som er lagt, og forsøke å overse Yeti`s monotone, repetetive og etterhvert bare irriterende tiltak for å skaffe mer glede i sitt eget lille liv.

La oss gå tilbake til å diskutere WoW, og kose oss! :)

Er det noen som spiller horde på Shadowmoon? Vi møtte et pre-made WSG team derfra, som slo skikkelig godt ifra seg! :p Holdt på i en og en halv time tror jeg, var en smule sweet når vi snudde 1-2 til en 3-2 seier! :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Eivind @ 07.11.06, 22.58) 33166
Du må huske at det er flere casual gamers i wow, enn det er "hardcore". Det er jo derfor blizzard legger stor vekt på å deres spillopplevelse, hadde det ikke vært noen som likte å levle, hadde levlingen neppe vært så lang som den er (ikke at jeg finner den lang, men det er smak og behag, selvom de fleste ikke er enig med meg der). I bunn og grunn har du fortsatt ubrukelig argumenter, som jeg synes er utrolig festlig.[/b]
Hvordan samsvarer det at WoW spilles av mange casual-folk og det at man må gjennom seksti levler for å få begynne skikkelig, egentlig? Kunne de ikke tilrettelagt litt for folk som ikke liker å spille det samme MMORPG-et om og om igjen, for eksempel, istedenfor bare å kopiere gamle spill?

Det du svarer nå er at mange liker å levle (det skrev du også her). Men hva da med de mange som ikke liker å levle? Det du svarer på det er at man må lære seg spillet/klassen man spiller. Men hva da med de som har spilt spill før og som evner å lære seg mer enn bare det grunnleggende? Det du svarer på det er at jeg har latterlige argumenter.

Ja, dette er i sannhet festlig. :D
Opprinnelig skrevet av justincase
Hver gang en ny boss går ned, er det veldig spesielt, særlig om den er jobbet mye med!
Han skrev jo at de ikke behøvde å jobbe så mye for å ta den. Men det høres jo stilig ut, å denge bosser altså. Hvorfor går ikke det an i begynnelsen av spillet, egentlig? Noen som veit?
 
Spillet er variert Yeti, man kan drepe bosser, dog i starten er de ikke svære drager eller deathkinghts, men uten den "fasen" å gå fra å være en liten, ubetydelig fyr i spillet, til å bli en som regelrett redder verden (dog slemmingene spawner uken etter igjen, men det er jo et spill) hadde ikke jeg likt spillet like mye som i dag. Jeg hadde ikke fått en spesielt stor følelse av å være "bedre enn andre" i et spill hvor alle startet på samme nivå som meg, alle strever etter å være noe unikt, litt løst kan man vel si at de fleste vil bli rike, eller vil ha den pene kjæresten, vil ha stor suksess i livet, enn å leve et plankeliv med en drittkjedlig jobb som ikke gir deg noe.

Hadde alle startet på topp i wow, hadde dette skjedd. Hadde du spilt til level 17/18 (som alliance, 10/12 som horde) hadde du opplevd din første instance, mest sannsynlig hadde du kommet med en ny gruppe folk som heller ikke hadde vært der før. Du fikk ikke oppleve sammarbeid i wow, eller gleden av å rett og slett oppnå noe.

Ja, jeg sier meg enig i at man kunne slippet level 1-10 om det var mulig. Dette er ikke moro, men for meg går level 1-10 på 30 minutter (i områder jeg kan). Og som Azman sa, som er helt ny i spillet, spillet blir MYE morsomere når du utvikler deg.

Wow har gått glipp av mange potensielle løsninger på å bli kvitt kjedsomheten noen spillere føler, de kunne gjort ting anderledes, som å introdusere PvP aspektet litt tidligere, men man kan gå i instanced PvP fra level 10 (kalt Battlegrounds). Det er også riktig som Cycerin skriver, de vil tjene penger, og de har funnet den magiske formelen, det er det ikke tvil om.
Og Yeti, ut ifra hvordan du beskrev din spillopplevelse med wow, har du mye å lære (som alle har sin første gang).

Edit: undertegnede er nå permbannet fra wow-forumene, på grunn av denne posten, personlig skjønner jeg ikke hvorfor. Det er mye verre ting som florerer der.
SITAT
Darc, when I invent a machine that lets you puke in other peoples face over the internet, you shouldnt be online. You ignorant shitface.[/b]
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(Yetipants @ 08.11.06, 07.01) 33218
Ja, dette er i sannhet festlig. :DHan skrev jo at de ikke behøvde å jobbe så mye for å ta den. Men det høres jo stilig ut, å denge bosser altså. Hvorfor går ikke det an i begynnelsen av spillet, egentlig? Noen som veit?
[/b]
Ikke mye i forhold til det som var forventet for den bossen, men det tok fortsatt rundt 15 solide timer.
 
Jeg bare lurer, spiller dere 15 timer i strekk, eller er det mulig å logge seg av mens andre kjemper mot bossen? Skjønner ikke helt hvordan det funker jeg.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
På den bossen spilte vi 5-6 timer i strekk i 3 dager (Tirsdag, Torsdag og i går). Man er 40 mann sammen ja, man kan bytte ut folk, men når man skriver seg opp til å være med så er det en uskreven regel at man blir der de 5-6 timene.
 
Å drepe bossen tar ikke så lang tid Revan. Det er øvelsen, 40 stykker må jobbe perfekt sammen for å få ham ned, og det kan ta sin tid.

over til andre ting; gamle guilden min på sylvanas drepte Kel'Thuzad i går, angrer jeg på at jeg leavet? Ja.
 
Jepp, tingen er at jeg kunne ha joinet for to måneder siden.