hmm. Jeg har snart 6 level 60 characters. Tror du jeg levler alle sammen fordi jeg synes det er kjedelig å levle dem? Hva skal jeg med to av de samme klassene om jeg ikke synes det er morsomt å oppleve quester og instancer med mye spenndende lore, og rett og slett ha det gøy? Jo, jeg synes det er moro å lvle, det er gøy å gjøre instancer, og det blir ende morsomere med folk du kjenner, wow er et sosialt spill, en av den svakheter er såklart at man bør spille med noen man kjenner, men det går helt fint alene (og det er ikke så forferdelig vannskelig å møte folk i wow heller, de jeg snakker mest med online for tiden, har jeg møtt i wow)
Dere som har prøvd spillet i ti minutter og så forkastet det som det skulle vært djevlens avføring kan vel kanskje spørre dere; "Hva om jeg prøvde å nyte spillet? Hva om jeg ikke satt meg ned med en negativ horeinstilling, og aksepterer muligheten for at spillet KAN være bra?"
WoW består av minst 80% "casual-spillere" (de som spiller toppen 1 time per dag osv), mange av disse har ikke engang en level 60 karakter, tror du de synes det er kjedelig? Hvorfor spiller de hvis spillet er dritt? Såklart er det en helt annen del av spillet som viser seg etter lvl 60, men det betyr ikke at den første delen er kjedelig.
Og til Aleks; Hvem er det du pvper? Critters? Enten så lyver du om hvordan du spiller for å sette wow i et negativt lys, eller så er du en av de som ikke har noe i en BG å gjøre. PvP er ikke 1vs1 dueller uttenfor IF, hvor du vet hvem som kommer og skal ta deg, hvordan og når. Det er snakk om overaskelser og mange andre faktorer som kommer inn i bildet.
Du kan jo forklare meg hvor lett det er for en hunter (som jeg spiller for tiden) å klare å drepe en SL lock i 8 nemesis mens jeg blir slått på av en warrior?
Poenget er at du må vite hva en lock kan gjøre. En god lock med Felhuntern sin ute vil jo ikke la warrioren stå i ice trappen min(dispell magic)? Da skal jeg love deg du må konsentrere.
Jeg kan inrømme at spillet ikke blir moro på lvl 1, men etter min mening er det moro fra 10 og oppover. Og lvl 10 tok meg halvannen dag med spilling (ca. 5-8 timer, husker ikke), og dette var aller første gangen, uten noe hjelp. Og Yeti, poenget mitt var at spillet er anderledes nå, i forhold til betaen. En del anderledes. Og ja, du trengte faktisk mer xp per lvl i betatesten enn du gjør nå, så det går litt fortere. Men hovedpoenget er at det er så mye annent du kan gjøre, mens du lvler nå. Du trenger ikke å drive med hjernedød grinding i flere timer om du ikke vil.
Og ja, som Thomas sier, hva jeg skule gjort for å oppleve de første lvlene for første gang i igjen... Hva med min første pvp opplevelse? Giev :S