World PvP kommer ikke til å skje før det faktisk er en grunn til det. Og da kommer det til å bli helt likt Alterac Valley, bare at det ødelegger for alle andre som ikke er der for å PvPe, så den kan du bare glemme.
Siege weapons og mye world pvp er lovet i WotLK, men dersom rewarden blir like "bra" som mølet i Nagrad kommer folk til å gå lei/progresse forbi det iløpet av to uker.
jeg tror hovedsakelig problemet med world pvp og grunnen til at det enten er Arena/BG eller raid som duger i wow er fordi spillet er låst inne.
Skal du PvPe, er det best UTEN TVIL å skaffe seg rewards fra Arena/BG. Skal du raide er det uten tvil best å skaffe seg rewards fra (duh) instance/raids.
Uansett så har jeg aldri skjønt "world pvp"-whinen, det har vært skikkelig World PvP i èn liten periode, og det var patchen da PvP systemet ble releaset til WSG/AV kom. Folk skjønte tegninga da et par timer i WSG kunne få deg opp til rank 5 mens man fikk en rank i uka via outdoor ganking.
Jeg synes det fungerer ganske greit nå. Folk flest vet at dersom de vil ha PvP, stiller de seg i en BG/Arena kø, vil de farme motes eller fiske, går de outdoor. Selvfølgelig har man unntakene som får deg til å ønske at du rolla på en PvE server, men det kan man leve med.
Dessuten er det godt å se at Blizzard fortesetter å male seg inn i et hjørne, ved å adde nye klasser og enda mer avanserte talents. De klarte ikke å balansere PvP når vi hadde 51 talent points, og jeg tviler sterkt på at de klarer det med 71.
Y kommer alltid til å slå X, og Z+X kommer alltid til å slå X+Y i arena ... Helt til Z for enda en ny HoT og CC. Og for å være helt ærlig, tror jeg det kommer til å fortsette.