Den sosiale World of Warcraft-tråden

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(AzMan @ 31.01.08, 19.33) 100881
S4? Hvor lenge er det igjen egentlig av TBC? Er ikke WOTLK bare 2 måneder unna eller noe sånt ?
[/b]
Det tviler jeg på. Betaen er ikke i gang enda en gang, tipper tidligst slutten av sommeren 08.
 
Nå føler jeg meg litt lettet her. For jeg har gått rundt å trodd at Wotlk kom om ca. 2 måneders tid og har fremdeles litt stuff jeg skulle hatt unnagjort før det kommer en expansion. :)
 
Er ikke noe ETA på wotlk engang, men for min del, patch 2.4 er leave eller go for min del, klarer dem å balansere arena og pvp til noe grader samt forberede world pvp blir jeg , ellers er jeg done med MMOs , jeg gidder ikke å lete etter noe annet noe av to grunner : wow har blitt det beste av det dårligste, og har folka, og MMOs tar forpult langt tid, og etter tre år med wow så er jeg jo veteran.
 
World PvP kommer ikke til å skje før det faktisk er en grunn til det. Og da kommer det til å bli helt likt Alterac Valley, bare at det ødelegger for alle andre som ikke er der for å PvPe, så den kan du bare glemme.

Siege weapons og mye world pvp er lovet i WotLK, men dersom rewarden blir like "bra" som mølet i Nagrad kommer folk til å gå lei/progresse forbi det iløpet av to uker.

jeg tror hovedsakelig problemet med world pvp og grunnen til at det enten er Arena/BG eller raid som duger i wow er fordi spillet er låst inne.

Skal du PvPe, er det best UTEN TVIL å skaffe seg rewards fra Arena/BG. Skal du raide er det uten tvil best å skaffe seg rewards fra (duh) instance/raids.

Uansett så har jeg aldri skjønt "world pvp"-whinen, det har vært skikkelig World PvP i èn liten periode, og det var patchen da PvP systemet ble releaset til WSG/AV kom. Folk skjønte tegninga da et par timer i WSG kunne få deg opp til rank 5 mens man fikk en rank i uka via outdoor ganking.

Jeg synes det fungerer ganske greit nå. Folk flest vet at dersom de vil ha PvP, stiller de seg i en BG/Arena kø, vil de farme motes eller fiske, går de outdoor. Selvfølgelig har man unntakene som får deg til å ønske at du rolla på en PvE server, men det kan man leve med.

Dessuten er det godt å se at Blizzard fortesetter å male seg inn i et hjørne, ved å adde nye klasser og enda mer avanserte talents. De klarte ikke å balansere PvP når vi hadde 51 talent points, og jeg tviler sterkt på at de klarer det med 71.

Y kommer alltid til å slå X, og Z+X kommer alltid til å slå X+Y i arena ... Helt til Z for enda en ny HoT og CC. Og for å være helt ærlig, tror jeg det kommer til å fortsette.
 
Kjenner du en eller annen "Shan", eller no, Duke? Jeg spiller med en rogue (han er i guildet mitt på Sporeggar) som visstnok var ranka blant de 5 beste i S1 på Misery. Jeg sa du hang på et forum som jeg var innom nå og da, hvilket resulterte i at han spurte om jeg virkelig "kjente" Dukle, og at du, i lag med Shan (husker ikke om det var akkurat navnet) trolig var en av europas beste 3v3 mages. 8D

U R FAMUZ.
 
*giggle*

Njaa, i første øyekast er jeg usikker selv om det høres litt kjent ut, første to ukene i s3 så var jeg på top 20 i verden som hadde høyest ranked 3v3 og bare 3 var fra EU, men etter å ha fått alt gearet er jeg care og respeccer arcane/fire ++ for å teste meg fram, holder stabilt på 2200 da. =)

Men sjef dette her. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For å spørre dere som har peiling: Sjekk ut impen jeg har targeta her.



Hva er dealen? Bug, eller går det an å kalle summons for "?"?
 
Brukte morrakvisten til å se på Tales of the Past III. Brente den og satt meg ned i sofaen å koste meg.
Absolutt verdt en titt for dere som ikke har sett den enda.
Så skulle du finne litt tid så last den ned og se den. Såpass skylder du en kar som har lagt ned sinnsykt mye tid i en film og skulle tro at han har en stor fremtid innen film.
Fikk til tider frysninger og det syns jeg er ganske utrolig når det tross alt er bare brukt WoW sin grafikk.

Kort fakta

Lengde - 89 minutter
Størrelse - 2,5 gb
Written, directed and edited - Martin Falch


http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=53953
 
Ja, man forventer ikke stort av den, ihvertfall gjorde ikke jeg. Men den imponerte utrolig mye. Skal sies at noe av det stemmeskuespillet hjalp godt på.
Evnen til å se for seg scener og skape dem på den måten er jo et talent som ikke alle kan smykke seg med.
 
Huffda, noe flauere enn den filmen der skal man lete lenge etter.
 
Assosierte den litt for mye med LoTR eller?
Jeg skjønner man kan lett se på denne filmen som én stor klisje, men hvis man klarer å se bort fra det, så vil jeg kalle dette et mesterverk. :)
 
Så, dersom du ser bort ifra at de prøver å følge wow-lore til en viss grad, men voldtar hele konseptet, historien er generisk og utrolig klein (her snakker vi 80-talls-moralfilm-klein) og i tillegg regner med den idiotiske kommentaren hovedpersonen kommer med på slutten ("Gods pissed at you, and I'm here to make you pay" eller no?) er så jævlig dårlig at om du tar en hvilken som helst førsteklasses film, og legger til den kommentaren der, kan du være sikker på at filmen hadde gått rett i dass, for ikke å snakke om at det ikke er no "gud" (på lik linje som "gud" i den virkelige verden) i world of warcraft. Da er det jo et mesterverk. Det er sikkert mye mer å nevne, som at mennesker kan komme seg inn i Emerald dream etc. Men jeg så faktisk ikke hele filmen.

Men ja, for å oppsummere; alt blir perfekt om du fjerner det dårlige.
 
Jeg syns du glemmer en viktig ting, og det er at dette ikke er noe hollywood utgivelse hvor man har brukt flere millioner på den. Det er en dansk kar som har brukt fritiden sin på å bruke den grafiske motoren i WoW til å lage en film som omhandler WoW lore osv.
Er det et argument? Ja jeg syns det. Selv om det er klisjeprega og du vil kanskje spy av det så er jo det helt lovlig. For min del så er det ikke et problem og klarer å se forbi det og nyte filmen mens jeg har i bakhodet at det er en teknisk bragd det han har fått til.

Uansett...
I dag så kom jeg(hunter) og min resto druid til 1750 rating. Kanskje en dråpe i havet for dere som leker dere på 2k++ rating. Men vi er et outlasting team og det er rimelig morsomt i forhold til den latterlige 2 dps comboen som florer i arena.
Vi har god kontroll på healer/dps teams, med unntak noen sleipe warrior/druid teams. Men det verste vi møter på er den tåpelige rogue - mage/spriest/lock. Men når flere topseede druid/hunter teams har klart det så skal vel vi også klare det. Må vel bare studere Cherekee og Besteh sin arena video. :)
 
Fun fact, jeg har maltraktert cherekee gjentatte ganger på level 60.
Det betyr selfølgelig at hvis jeg fortsatt hadde spillt, hadde JEG vært mye bedre rata enn han på en verdensbasis.
 
Funfact: jeg slo vurtne fem ganger på rad før han logga av, en månede før tbc. På magen min. Har jeg stor tiss nå eller?

Uansett så ser jeg ikke helt bragden i det å faktisk bruke fritiden sin på å frapse i all evighet. Du er klar over at fyren bare har brukt evig lang tid på å filme forskjellige vinkler og lagd alt for mange .gifs i modelviewer? Jeg diskuterer ikke dette for å pirke, men jeg er så lei folk som mener det er en eller annen stor bragd å kaste bort sinnsykt mye tid. Akkurat som Rank14 før i tiden. Hvilken som helst sau kunne få den ranken med en helt allminnelig premade og alt for mye tid, likevel ble sett opp til selvom de ble slakta av blue geara rogues (GRAMMERPOLICE er flinke da, seriøst).

Den filmen der voldtar uansett lore, hadde vært greit om de finner på bakgrunnshistorie selv, men det blir for teit å ta det man vil ha, og drite i det andre. Blir nesten litt kristent.
 
Det gamle rankingsystemet er noen av de mest idiotiske løsningene jeg noen sinne har sett i det dataspill.
Det viser seg jo i etterkant hvor idiotiske mange av hwl'ene var.

Wow er uansett et utrolig enkelt spill der mye er overlatt til tilfeldighetene og klassekombinasjoner. Det er selfølgelig en prestasjon å bli #1 i en ladder, men det varer bare så lenge før det kommer en bedre setup og tar deg i balla.

Hvis du vil spille et konkuransedyktig spill der du kan hevde ferdighetene dine, så spill starcraft.