Huffameg.
Å vente på at Age of Conan skal bli hva funcom lovet oss, og ikke minst at de fikser den eneste klassen jeg har noe interesse av å spille, var ikke like gøy som jeg hadde trodd.
Veier pros and cons i wow og AoC for tiden, og gjør egentlig ikke mer enn å rett og slett savne WoW før TBC. (Såklart samtidig som jeg ser på
denne filmen (
Duke)).
Har funnet en "grei" privat server som kjører WoW 1.12, grei som i at man begynner å skjønne hvorfor blizzard tørker støv av boksene sine hver onsdag morgen. Med tanke på playerbasen der, skjønner jeg ikke hvorfor det ikke har kommet noen 1.12 servere enda. Jeg er sikker på at de kunne fylt opp opp til to-tre servere både i US og EU med tanke på hvor mange som savner spillet slik det var.
Greit nok, TBC var en facelift WoW trengte, men kjedelig PvE hvor kun end tire (Black Temple og oppover) er/ser moro ut, er egentlig kun demotiverende. Nå har jeg kun opplevd content til og med Kael, og her var det lite eller ingenting jeg ikke hadde gjort før, da kan jeg like så godt gjøre det innenfor et regelsett jeg likte. 1.12 var perfeket på så mange områder i mine øyne, alle klasser klarte seg veldig bra.
Mens jeg skriver tar jeg meg selv i hvor homofilt det egentlig er å ikke akseptere at "The heydays" aldri kommer tilbake i noen sammenhenger, men det må fortsatt være lov å savne det. Alt dette kommer vel egentlig i at jeg alltid har vært fan av spill jeg virkelig kan sette meg inn i og perfeksjonere.
Sandboxer i WotLK for tiden, og områdene ser fine ut, og Death Knight talents er latterlig op. Rogue får blade flurry proc, og alle klasser blir bedre og bedre. Alikevel ser jeg kun for meg at vi går dypere inn i retningen TBC førte spillet, at vi nå holder oss til Azeroth holder egentlig ikke.
Alt i alt har expansions i alle MMO som kun booster level cap alltid vært noe jeg har sett ned på (hele "same shit new wrapping"-greia).
AoC er satt på hylla til det blir noe jeg kan like, WoW er ikke spillet jeg likte, og jeg har alt for mye tid. Selvom jeg leser en time om dagen, jobber og er minst like sosial som jeg alltid har vært.
Skal jeg være ærlig så blir jeg vel sugd inn i WoW igjen, rett og slett fordi jeg ikke synes singleplayer spill er verdt mer enn et par timer om det ikke står Half Life på det, multiplayer kun er gøy i godt selskap, men har liten holdbarhet for min del.
Uansett, skal se det ann litt. Men med tanke på at jeg nå har tilgang til opp til fem forskjellige wow-kontoer, og har to brukbare pcer i huset, vurderer jeg multiboxing som noe som kanskje vekker interessen igjen.
Og ja, Hakara; når/om du leser dette, er det bare å tenke tilbake til Sylvanas. Level 55 resto/holy druid/priest som eier 5+ og en level 60 lock ved The Bulwark. Bortsett fra Hunter questen, har jeg aldri hatt det så gøy i wow.