Stemmer det.
Deler av tabellene finnes i Lowest Level Guiden på Gamefaqs, men det går også ut å regne ut verdiene utifra såkalte mods. La meg forklare.
Det er en formel for å regne ut hvor mye EXP en karakter trenger for å nå en bestemt level. Formelen ser slik ut:
[MOD x (level^2) / 10]
MOD er tallet man regner utifra, og dette er fast for hver karakter innenfor bestemte levler. Kan ta Cloud sine:
02-11: 68
12-21: 71
22-31: 73
32-41: 74
42-51: 74
52-61: 74
62-71: 75
72-81: 75
82-99: 77
Nå kan vi begynne å regne ut EXP-verdiene man trenger for å nå de bestemte levlene.
Level 2: [68 x (1^2) / 10] = 6,8
Desimaler telles ikke, så de fjernes. Enkelt og greit. Cloud trenger altså 6 EXP for å nå level 2.
Level 3: [68 x (2^2) / 10] = 27,2
Fra level 2 trenger han 27 EXP for å nå level 3. For å finne hvor mange EXP han trenger totalt for å nå level 3, plusser du bare sammen med det han trengte for å nå level 2.
Level 3 = [68 x (1^2) / 10] + [68 x (2^2) / 10] = 6 + 27 = 33
Slik regner du det ut helt til MOD-verdien forandres. Her har jeg regnet ut en liten tabell:
1: 0
2: 6
3: 33
4: 94
5: 202
6: 372
7: 616
8: 949
9: 1.384
10: 1.934
11: 2.614
På level 12 skifter MODen, og da må vi starte helt på begynnelsen igjen hvis du vil vite nøyaktig når han når level 12.
Level 12: [71 x (11^2) / 10] = 859,1
Men nå er det ikke bare å legge til dette til verdien han trengte for å nå level 11. Du må starte helt på begynnelsen igjen. Altså blir det slik:
Level 12 = [71 x (1^2) / 10] + [71 x (2^2) / 10] + [71 x (3^2) / 10] + [71 x (4^2) / 10] + [71 x (5^2) / 10] + [71 x (6^2) / 10] + [71 x (7^2) / 10] + [71 x (8^2) / 10] + [71 x (9^2) / 10] + [71 x (10^2) / 10] + [71 x (11^2) / 10] = 7 + 28 + 63 + 113 + 177 + 255 + 347 + 454 + 575 + 710 + 859 = 3.588
Husk å fjerne desimalene hver gang, for ellers får du et annet tall.
Sånn er det det hele fungerer. Håper dere skjønte det. Det er egentlig ikke så vanskelig. Jeg har forresten ikke alle MOD-verdiene for alle karakterene, men jeg jobber med å finne de ut. Det er ikke noe stort problem.