Die Hard With A... Revengeance?

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#61
Ut i fra anmeldelsene som har dukket opp i dag, så ser dette ut til å være spillet sitt. Gleder meg også stort over at det klokker inn på rundt 10 timer, så det er med andre ord en kort og intens affære. Jeg har en forkjærlighet for spill som ikke trekker det ut i det lengste. 20 timer med dette gameplayet hadde vært i overkant.

Helt perfekt etter grinding i Ni No Kuni. Prøvde meg i 10 min på The Witcher 2, men fant raskt ut at jeg trenger en solid pause fra rollespill.

Dette blir å eie!

edit: Ser forøvrig ut som Xbox-versjonen er den beste. Problemene fra demoen er borte.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#63
Trailer klippet sammen av Kojima himself(obs spoilers):


Herrefred.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#64
Merker veldig samme trendene i anmeldesene som i Bayonetta. Noen spiller gjennom bare for storyen og "tja, jo, helt ok... ganske lett/kort. 6/10" vs. "fifan ny poengrekord på hardmode straight S-medaljer 11/10 brb spile mer".

Ja, jeg sa akkurat det samme om Anarchy Reigns og jeg tror ikke det er tilfeldig. Det virker som PG alltid dytter ut spill man må være på frekvens med dem for å like. Litt trasig at det går utover bredapellen, og jeg undres over hvor annerledes spillene dems hadde vært hadde de hatt mer økonomisk frihet.

E: Ninjaretting av brøler, vet ikke hvordan den kom seg der.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#66
Det er ute i dag! Og jeg som ikke er ferdig med DMC enda!
 

Lodin

Der Waaaah
#67
Coppa det nå og Cyborg Ninja DLCet følger med. Driver å oppdaterer 360en og legger inn nuh. :yoshi:
Protip jeg allerede har fått med meg er forøvrig at sivilister man skal redde ikke kan skades av Raiden så det er bare å pøse på med bazooka på vaktene som ellers dreper dem.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#68
Du kan også løpe etter dem og kutte av dem klærne. Kom meg til Mexico i går før jeg tok en pause, så langt eier dette spillet faenmeg hardt. Spiller på Normal da, men merker jeg burde spilt på Hard. Får ta det på neste playthrough.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Dette ramla ned i kassa nå, har spilt gjennom prologen og skal begynne på første brett. La meg bare si at PlatinumGames har mekka et Metal Gear-spill hvor alle bossene gjør dette ansiktsuttrykket før de finner på noe kødd:



Jepp, Kojima koser seg nok over at bossene i serien hans gjør trollface hele tida. Det er ikke tilfeldig heller, det er en annen løk med i prologen og han gjør akkurat samme grimase. Det er litt vanskelig å beskrive hvor hardt dette eier.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#70
Kjenner det er kjipt å måtte begrense pengebruken nå. Blir nok å vente til Den Magiske Grense, gleder meg faktisk en del til detta her
 

Lodin

Der Waaaah
#71
Mitt fjes når jeg spiller dette.



Det er Metal Gear som faen, men det er stort sett baller mot veggen istedetfor sniking og det funker. Jeg kan ikke være den eneste som under MGS4 var litt sjokka over å tenke at det faktisk hadde vært kulere å spille Raiden på noen punkter. Bare prologen er like gæren som hele det spillet og Snake savnes ikke.
Sånn ellers har jeg sett folk bitche over kontrollene. Kotaku posta en lang artikkel om at det er vanskelig å finne ut åssen blokking og riving av ryggrad fungerer og det er piss. Spillet har faens tutorials og to av dem er på starten. Det går rimlig klart fram at man kan lære spillet sine mekanikker der, men fordi babby ikke får dem planta i trynet under kampanjen må det whines. Å trykke mot fienden og bruke lett angrep for å blokke er et merkelig kontrollvalg, men ikke så jævla vanskelig å skjønne med mindre man faktisk skipper opplæringa.
 
#72
Syntes blokeringssystemet er helt fantastisk. Veldig mer elegant utført enn den vanlige hold inne blokeringsknapp og vent på en åpning som man ofte ser i denne type spill. Blir veldig bra flyt i kampene når man først mestrer det, og det tar ikke så lang tid.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#73
Dette jævla spillet. Helt fantastisk! Mestringsfølelsen er helt vill når man nedkjemper en større fiende, og musikken, som jeg hatet i demoen, sitter plutselig som ei kule. Tror forøvrig jeg aldri har opplevd noe så heseblesende konge som åpningen av dette spillet. Kort sagt: Kjøp det.

Nå har jeg lite erfaring med Platinum Games, men om dette er lista, da kan de rekne med meg som blod-fan. Heldigvis plukka jeg med meg Vanquish i samme slengen. Bayonetta hadde de ikke inne brukt, men de pleier å få det inn regelmessig, sa karen i skranka.

Når det gjelder parry, så har jeg ikke hatt noen særlige problemer med det. Greit: Det kan være vanskelig til tider, men så er jo det litt av sjarmen også, at det har en bratt læringskurve og enorm mestringsfølelse.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#74
Platinum Games/Clover Studios har vel knapt laget et dårlig spill. Bare sjekk ut alt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#75
Vel, jo, ja, jeg hadde jo noen ankepunkter mot demoen, og... vel. Parry-systemet? Hvis du drar en parry med en gang du får en telegraph, da spiller du det FEIL. Trikset er å vente til du AKKURAT er i ferd med å bli truffet, sånn at du kan dra motangrep. Ingen dodges og ingen måte å forflytte seg raskt på? Aner ikke om de hadde slått av Ninja Run i demoen eller om jeg ikke fikk det med meg, men... Ninja Run. Zandatsu, det eier fortsatt. Så ja, skjøp dette spillen. PS setpiecene begynner dritbra og blir bare bedre.

Kameraet suger fortsatt innimellom da.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#77
Internett :argh:

Game is fucking awful. Really fucking awful. Can't stress it enough-type awful. I don't understand why there are so many ridiculously high reviews for such a stupid, unfun, dumb, poorly written, out of place, poorly paced, overly short and non-replayable piece of shit like this. Completed it yesterday. All of the bosses sucked, the final boss was cheap as shit (As well as being the worst written boss character I can remember.) and overall I'm very unhappy that the game even exists- especially as canon.
Fair dues to you guys who are enjoying it, but I fail to see why they think this is worth £40-50 fior a 6 hour campaign with almost no replay value.
 

Lodin

Der Waaaah
#79
Nå har det dog vært veldig lite gnåling fra folk om dette. Med tanke på at det er et nytt spill med Raiden er jeg overaska. Sammenlign med DMC for en kort tid tilbake fek.s.
 
#80
Som Spillegals representant for Folk Som Tar Metal Gear-Historien Veldig Seriøst, så vil jeg bare si jeg er sykt sinna. Det er mye kvalitet i det faktiske spillet, og det er gøy å spille, men fy faen. Jeg har lest bedre fanfiction enn dette, og jeg sier ikke det fordi jeg ikke hadde vært helt ok med sånn superselvironisk, Resident Evil-aktig historie, i. e. "My sword is a tool of justice," besvart med, "Never bring a tool to a swordfight," etter masse bank, men greien er at det stort sett ikke lykkes slik heller. Ingen av figurene har noen personlighet (utover kanskje å ha sære aksenter), nesten ingenting henger sammen (jager Raiden alle han ikke liker rundt i Afrika?), og det er rett og slett dårlig skrevet (det er en scene hvor noen tar et gissel og Raiden må ta et valg, men jeg er fortsatt ikke sikker på hva utfallet var). Jeg husker ikke sist jeg gruet meg til filmklipp. Og de der bitene hvor man blir tvunget til å gå veldig sakte mens noen forteller deg noe totalt uinteressant på radio bare sånn at du ikke skal glemme at det er en historie?? Kjære vene. Miljøene er ikke stort bedre stykker kreativt arbeid. Et laboratorium? Kloakker? Grå bygninger? Joda. Og når det gjelder sånne overdrevne Platinum-sekvenser, så har ingenting, halveis inn i spillet, kommet i nærheten av å overgå prologen ennå. :(

Kojima-sama!!!!!! :penga: