Ditt første spill!?

#1
Hva var ditt første spill? Vis du tenker deg veldi godt om så husker du det nok.

Mitt første var "North and South" og "Defender of the Crown(tror jeg det het)" til min gode gamle Amiga 1200. Det er 2 flotte spill som jeg faktisk har enda! Amigaen har jeg også enda! :rulleøyne:
 
#4
Mitt helt eget første spill må ha vært Ridge Racer Revelution til ps1, men før det har jeg bare spilt på min brors nes
 

Kilik

Lokal moderator
#5
Er vel 18. gang noen har laget et slikt emne på forumet...

Vel, for meg var det som hos mange andre Super Mario Bros. på NES.
 
#8
Det første jeg spilte som jeg hadde selv, var nok Super Mario Bros. Etter det Wild Gunman og Metal Gear, husker ikke rekkefølgen. Fikk de tre sammen med NES'en min.

Spilte sikkert noen spill før det da. Det eneste jeg husker er et kung fu spill av noe slag, som jeg spilte hos en kamerat når jeg var 6-7 år kanskje. Etter det maste jeg på moren min til jeg fikk NES når jeg var 8.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Mine første var Space Invaders og Pac-Man. :forelsket:
 
#11
Enten er det Super Sonic til Sega eller så er det Crash Bandicoot 1 til Ps1


Edit:


Kom på det nå, det er ingen av de spillene der, fikk egentlig en haug av spill av faren min med en gang vi fikk den første pc'en så det var vel en del første spill, men husker ihvertfall disse Doom 1 og Prince of Persia 1
 
#12
er ikke sikker, men super mario til nes da.

prince of persia og et tanksspill som jeg ikke husker.

jo og tetris da til gb (spiller det litt fortsatt)
 
#13
Hmm, det første jeg eide var et spill om Donald som skulle jobbe for å kjøpe leker til Ole, Dole og Doffen. Tror jeg var fire eller fem år da så jeg kan ikke huske helt hva det var til, men er temmelig sikker på at det var til en Commodore.
 
Z

Zico

Gjest
#16
MITT første spill var Tekken og Rayman med en psx noen dager etter psx lanseringa. FØr det hadde pappa en Commodore 64, Nes og SNes
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Pitfall, faktisk, som søskenbarnet mitt hadde til Atari. Samme året fikk jeg en Commandore 64 hos fattern. Good times.
 
#19
mitt første spill var "beast"(tror jeg, muligens pac man), på en gaaaammel pc(hadde de fete diskettene som ca var på tørrelsen med cd-covere) som ble solgt på loppemarket for en tier en del år tilbake da vi var ferdig med den. du styrer en sitronlignende greie, og skal klemme H'er mellom klosser du dytter. det var teh roxx!
 
#20
Opprinnelig skrevet av Yetipants@12.07.2004, 23.15
Mine første var Space Invaders og Pac-Man. :forelsket:
74020​
Du mener sikkert Space Commander(s), som da var tittelen til PC-porten :D
Det var mitt første spill også, som jeg spilte på fatterns monokrome skjerm i 1989
EDIT: søren Thinaran var først ute med rettinga.