Opprinnelig skrevet av Shadar@07.08.2004, 14.55
Realisme vs. Show-off. Hva er best?
Akkuratt nå er jeg ikke sikker på hva folket sier, men for personer som meg, så er Show-off best.
Hvorfor? Jo for jeg tror at det gir et spill mye større Replay-value, altså hvor lyst du har til å spille spillet en gang til.
Jeg kan gi et eksempel her:
På HL2s E3 2004 video, kunne du i den ene delen som var ved en havn, se en fiendlig soldat stå høyt oppe på kanten av en heise-krane. Det Gordon gjør, er å avfyre en rakett som følger en laser som er innebygd inne i rakett kasteren, og det som skjer er selfølgelig at soldaten får denne raketten i ryggen. Det som antakeligvis hadde skjedd hadde spillet vert veldig realistisk, hadde kanskje vert at soldaten hadde mistet en arm eller eit bein og falt 1-2 meter ut fra kranen og landet på stranden 20-30 meter lenger nede, spennende.
MEN, det som skjer er det at når soldaten får raketten i ryggen, er at han/hun fyker 10-20 meter, bortover, for og så deise hodet i kanten av en trebrygge, ta ørten saltoer og så lande med ryggen først på en stein og velte ute i lavvann og bare flyte rundt.
Realistisk?: Nei
Tøft?: Ja
Det som gir dette replay-value er at personer som meg, gjerne tar quick load, eller load state rett før dette skjedde, for å se hva som skjer neste gang jeg treffer han/hun med en rakett. Lander han/hun i en stabel med rustne tønner og velter dem over seg? Raser han/hun i en forrykende fart rett i betong veggen/gulvet på brygga og lager et fordundrenes brak og nakke knekkende lyd?, eller lander han/hun i et tre og skremmer en fuglemor og hennes 3 fugleunger?
DET min venn, kaller jeg replay-value.