Dota 2-tråden

Aslak

Humanoïde, incognito
Denne debatten om hvilken dota-klone som er best er alltid den minst fruktbare. Jeg skal ikke nekte for at jeg er på Eivinds side. Uten å ha testa lol, men spilt både wc3-dote og hon, så slår det meg som merkelig å skulle foretrekke et spill hvor du bare kan velge mellom et par helter å spille. Men det er åpenbart mange som liker det sånn. Noen av de jeg spiller dota med gjør det også, men jeg liker å kunne velge en helt ny spillestil mellom hvert parti.
Det virker i hvert fall som om de er ganske ulike spill, og å krangle om en objektiv standard for beste spill alltid ender med sutring.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg spår mye grining når Heroes of the Storm (Blizzards nye MOBA) kommer på banen. Det var visst game of the show på siste BlizzCon som var i helga (bortsett fra Filip som ble våt i trusa av atter en WoW-expansion) og der har de fjerna items og gjort mye annet rart.

Selv synes jeg det virker veldig spennende. Mer om dette her.

Rock Paper Shotgun skrev:
See, here’s the thing: Heroes of the Storm makes sense almost immediately. There’s still lanes and leveling and relatively complex heroes, but Blizzard has reached under the hood and ripped out all the haphazardly duct-taped-together bits.

Maps are small and tight, jungling is so direct as to nearly be non-existent, and items have been replaced by character-specific skill choices every couple level-ups. (You don’t have to go back to base to pick them either. That part is utterly marvelous.) The arbitrary minutiae other MOBAs force players to constantly keep in the back of their heads is gone. That stuff just happens. You still make similar choices, but a slick-as-an-ice-lake-on-a-planet-where-lakes-are-made-of-tanning-oil interface serves up all of your options on a silver platter.
 
Jeg skjønner ikke helt hva de sikter seg inn på. Casual moba-markedet? Det er mettet og kommer til å bli enda verre når både HoN og Dota får ut map-editorene sine og custom maps, som begge har bekreftet at er noe de aktivt jobber med.

Blir uansett gøy å teste, mer konkurranse er aldri ille, og et moba man faktisk kan hoppe rett inn i fra tid til annen og ha det gøy i uten å føle at man må pugge til en eksamen først er OK i min bok.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Oi det er fredag! Noen som vil ta en runde i kveld? Jeg har mulighet til litt spillings om noen er gira og vi blir et lite team!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kanskje! Har en liten avtale rundt 10-11 i kveld men ellers er jeg ledig.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Kult kult, kan spille halvannen time fra rundt ni eller noe? Logg på irc og #sexbomb så kan vi ta det der rundt klokkelsettet, om vi får med en/to til hadde det var helt sjef!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Igår ble forøvrig to nye helter lagt til: Ember og Earth Spirit. Storm Spirit fikk også en skjønnhetsoperasjon. Jeg fikk spilt litt med Earth Spirit og synes det er min type helt - initiator med stun, silence og høy mobilitet, hva mer kan man be om? Har lyst til å spille mer ikveld, men det blir kino istedet.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Kaolin, Earth Spirit er den beste helten, det er så vanvittig morsomt å spille ham. Se denne videoen, lær komboene og ha det moro! :D Det eneste du egentlig trenger er arcane-boots og level 3. Har 5 spill med ham så langt og har vunnet alle sammen.

 
Kanskje jeg skal begynne å titte innom her når jeg spiller Dota 2?
Erlink på steam. Kjører teamspeak og skype alt ettersom hvem som er i andre enden.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Så, Dota har jeg spilt fryktelig, fryktelig mye de siste månedene. Takket være tutankoopa som lærte meg alt grunnleggende ble jeg totalt avhengig. Nå tilbringer jeg kveldene med @robsnow og broren hans foran skjermen og det er mildt sagt interessant. I går innledet vi en runde med 21 kills uten at noen på laget vårt døde, jeg testet ut et nytt jungle build med bloodseeker som var ganske artig. Siden alle de 21 killsa var mine. Men så begynte ting å bli vrient. Siden brodern til rob ble overmodig og valgte å ofre seg selv til ære for det andre laget hele 10 ganger på rad. Da fikk vi plutselig litt mer å slite med. En helvetes morro runde hvertfall, med mange bra kamper mot det andre laget og intens jakten gjennom jungelen..

Det gikk til helvete når alt kom til alt. Takket være robsnow og tvillingtårnet hans. Ja, Rob. Jeg raega på dere i går, og jeg beklager. Men bare
 

Vedlegg

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg har også vært med på et spill hvor vi tapte til tross for mange kills i starten (som Earth Spirit). Problemet er vel at disse gankerne ikke er så gode late game, så dersom laget ditt ikke utnytter frirommet du skaper i begynnelsen vil ikke 24 kills på en early game hero hjelpe deg noe særlig senere. Jeg vil forresten gjerne bli med på et spill en gang! Litt vanskelig å finne tid akkurat denne måneden, men det skal nok forbedre seg. Jeg merker at dette er et spill man trenger å spille relativt frekvent, for når jeg bare spiller et spill her og der blir det mye tap. Har aktuellt 12 tap etter hverandre :p
 
Helt riktig. Jeg har Merket akkurat det du sier der, Ole. Jeg ser på spillingen til nubsa på laget mitt og kjenner igjen meg selv i starten. Som foreksempel at "nei, jeg veit jeg kan ta det tårnet alene" faen, ble drept. Nei nå blir det hevn. Drept igjen. Osv. Også er det ikke alltid like lett for en som ikke har lagt ned så mye tid på det til å vite hvor han skal gå, og når han kan jungle osv. Men det er jo viktig å spille mye, ha det morro, og evnen til og ville lære fra de som har mer erfaring.

Jeg trenger ikke ganke, eller vinne hver eneste match for å ha det morro, det gir meg mer glede å se et fungerende lagarbeid. Uansett hva resultatet er. Og i går er den eneste gangen jeg har raega på Dota 2.

Bortsett fra det. Ja, Rob jeg er med. Og ja, Ole. Du har å spille med meg snart :)
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hei Dotabloggen. Har spilt 14 games som Invokatøren denne uka. Det var veldig morsomt. Til å begynne med føltes det som å være helt ny i spillet: jeg mistet helt kartoversikten, glemte å kjøpe tpscrolls, turte ikke forlate lanen, siden jeg hadde nok baller i luften (heh) med QWR-kombinasjonene. Iforgårs fikk jeg derimot min første GODLIKE med ham! En ny favoritthelt? Det er ingen følelse som slår den følelsen av å droppe alle spellsene i en teamfight, for deretter å benytte de siste 200 manapunktene til å forsvinne inn i natten med quas quas wex :)