Strategien til Rovio er jo åpenbar, får håpe Notch ikke slenger seg på samme kjøret.
Skal sies at Rovio prøvde, hva, 50 ganger før Angry Birds?
Nei jeg er enig mtp. hva Mojang gjør etter Minecraft; de har ihvertfall fans, så for å tjene spenn på det de lager trenger de vel bare å lage noe som er litt over middelmådig. Minecraft har jo heller ikke, enda, fikset det som er brukket med selve spillet, som combaten (neida vet at det ikke er _poenget_ men det er en veldig sentral del i hele rpg-greia de pusher). Den store forskjellen er vel at Rovio er et classic selskap, med investorer, VC-spenn og alt det der, mens Mojang er et indie-studio som prøver å oppføre seg som big-boys, mens de egentlig er scrubs.
Synes også hele Double Fine staset er veldig morsomt og litt trist på samme måte.
Morsomt: Because it's the golden oldies og alt det der + At Kickstarter får mer eksposisjon, crowdsourcing av penger er veldig kult. Og det blir morsomt å følge med. Dokumentaren gjør også forhåpentligvis at spill-mekkings blir litt mindre black art, I have my doubts though.
Trist: Fordi det er jo ikke egentlig dette Kickstarter var laget for; dette er jo seasoned dudes med lang track-record. Og point-and-click adventure? Come on (vel det rangerer ikke akkuratt høyt på min personlige OMG-liste, men each to their own).
Mest morsomt da.
2012: Year of the "Touch-the-Pixel-Hunt"?