[Multi] Double Fine Adventure: Dobbelt så fint når man prøver seg som Indie

Lodin

Der Waaaah
#21
Lunsjen tror jeg egentlig han driter i siden han sansynligvis kan stikke til Frisco når som helst og henge med Timmy. Veit han allerede har gjort det med folk fra Valve og Epic.
 
#22
Det som er interessant, er at det ikke later til at Notchemann tror det vil bli et problem å følge opp Minecraft, ikke minst ift. Psychonauts 2-greia. Det tror jeg; det er lite så langt som tyder på at han er en spesielt begavet spilldesigner, så det skal bli spennende å se hva som blir neste trekk fra den kanten ut over kreative måter å bruke (sløse?) penger på, mao hva som blir neste spillprosjekt. Minecraft 2?

Hva trådemnet gjelder er jeg veldig klar for et nytt eventyrspill fra Tim Schafer. Det siste eventyrspillet han skrev het Grim Fandango, og det er vel det best skrevne spillet gjennom tidene. Jeg er litt mindre begeistret for at det høres ut som han vil ha mer en produsentrolle enn en skribentrolle her; men den som lever får se.

Null publisherkontroll lover i hvert fall et resultat som er ærlig, og ideen om en gjennomsiktig utviklingsprosess er spennende.
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Det neste spillet til Notch heter Scrolls og er no slags Magic the Gathering som han og en annen kis hos Mojang har gått å gnukka på i årevis. De er forøvrig blitt saksøkt av Bethesda for navnet. HTH. :p
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#24
Knaker i hjærnen min ang. det å anskaffe seg en signert plakat. 1500,- er mye, men det er noe jeg stolt ville rammet inn og satt pris på resten av livet. Har da en måneds betenkningstid, vi får sjå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Det som er interessant, er at det ikke later til at Notchemann tror det vil bli et problem å følge opp Minecraft, ikke minst ift. Psychonauts 2-greia. Det tror jeg; det er lite så langt som tyder på at han er en spesielt begavet spilldesigner, så det skal bli spennende å se hva som blir neste trekk fra den kanten ut over kreative måter å bruke (sløse?) penger på, mao hva som blir neste spillprosjekt. Minecraft 2?
Dette, så jævlig. Spørsmålet er om han er klar over det og bare kakser seg til før det er for seint, eller om han faktisk ikke har tenkt på hva han skal gjøre når pengekilden tørker inn. Det burde uansett være rimelig åpenbart at Minecraft er samme greia som Angry Birds, lynet slår aldri ned to ganger på samme sted. Strategien til Rovio er jo åpenbar, får håpe Notch ikke slenger seg på samme kjøret.

En annen mulighet er jo forøvrig at han bare troller hele verden og har en genial plan i bakhånd som ingen andre vet om.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#26
Tror nok ikke han er så dum at han bare spytter inn masse penger uten å forvente en liten fortjänst tilbake.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#28
Der traff dem 1 million. Regner med at siden ikke laster fordi alle f5-er ut av nyskjerrighet eller prøver å bli den milliondte.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#31
Strategien til Rovio er jo åpenbar, får håpe Notch ikke slenger seg på samme kjøret.
Skal sies at Rovio prøvde, hva, 50 ganger før Angry Birds?

Nei jeg er enig mtp. hva Mojang gjør etter Minecraft; de har ihvertfall fans, så for å tjene spenn på det de lager trenger de vel bare å lage noe som er litt over middelmådig. Minecraft har jo heller ikke, enda, fikset det som er brukket med selve spillet, som combaten (neida vet at det ikke er _poenget_ men det er en veldig sentral del i hele rpg-greia de pusher). Den store forskjellen er vel at Rovio er et classic selskap, med investorer, VC-spenn og alt det der, mens Mojang er et indie-studio som prøver å oppføre seg som big-boys, mens de egentlig er scrubs.

Synes også hele Double Fine staset er veldig morsomt og litt trist på samme måte.

Morsomt: Because it's the golden oldies og alt det der + At Kickstarter får mer eksposisjon, crowdsourcing av penger er veldig kult. Og det blir morsomt å følge med. Dokumentaren gjør også forhåpentligvis at spill-mekkings blir litt mindre black art, I have my doubts though.

Trist: Fordi det er jo ikke egentlig dette Kickstarter var laget for; dette er jo seasoned dudes med lang track-record. Og point-and-click adventure? Come on (vel det rangerer ikke akkuratt høyt på min personlige OMG-liste, men each to their own).

Mest morsomt da.

2012: Year of the "Touch-the-Pixel-Hunt"?
 
#32
Trist: Fordi det er jo ikke egentlig dette Kickstarter var laget for; dette er jo seasoned dudes med lang track-record. Og point-and-click adventure? Come on (vel det rangerer ikke akkuratt høyt på min personlige OMG-liste, men each to their own).
Hva er galt med Poin'n'click annet enn at det ikke pirrer den menneskelige trangen til å drepe alt som beveger seg på skjermen i en spektakulær råkke-opera av blod og regnbuefarger med motorsag og uzi?
 
#34
Hvor er humoren? Ærlig spørsmål, ser ikke helt hvordan det er form-vs-content humor.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#35
Det var ikke humor.

Jeg synes at:

"Point-and-Click" er en elendig FORM for å levere narrativt CONTENT og spesielt gameplay CONTENT -> Nettopp fordi FORMEN ikke egner seg til interaktivitet: Den mangler alt som gjør interaktivitet morsomt; Læring, Mestring og Interessante Systemer. Den passer under middelmådig for narrativ, da mer passiv FORM, som film eller bok, er mye bedre.

Det handler basically om at jeg må prøve å outsmarte en designer; ikke et system jeg kan lære meg og så mestre.

Hva selve CONTENTET er blir jo irrelevant (blod, gørr, alver, orker eller naiv og politisk korrekt humor), når FORMEN ikke egner seg til å presentere det.

Ok?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#37
Det var ikke humor.

Jeg synes at:

"Point-and-Click" er en elendig FORM for å levere narrativt CONTENT og spesielt gameplay CONTENT -> Nettopp fordi FORMEN ikke egner seg til interaktivitet: Den mangler alt som gjør interaktivitet morsomt; Læring, Mestring og Interessante Systemer. Den passer under middelmådig for narrativ, da mer passiv FORM, som film eller bok, er mye bedre.

Det handler basically om at jeg må prøve å outsmarte en designer; ikke et system jeg kan lære meg og så mestre.

Hva selve CONTENTET er blir jo irrelevant (blod, gørr, alver, orker eller naiv og politisk korrekt humor), når FORMEN ikke egner seg til å presentere det.

Ok?
Hvis dette er tilfellet så er det isåfall veldig mange spill jeg liker som baserer seg på dette systemet.
På min topp 20 av spill jeg liker som jeg kjapt kommer på så er det ganske mange point'n'click spill.
Monkey island 1 2 og 3, full throttle, Blade runner, Phoenix Wright 1, 2, 3, Apollo Justice, Miles Edgeworth spillet, Gemini Rue, Sam'n'Max, Indiana Jones Fate of the Atlantis. Blant resten så er det vel mest strategi og puzzle-spill.

Og ja, jeg likte til og med Hotel Dusk.

Det er meget mulig at det er en elendig måte å presentere gameplay-content og storygreier, men jeg koser meg lell.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Veit dere, jeg er helt enig med Mr. Truseinnlegg og liker fortsatt adventure-spill. Går an å like spill som ikke egentlig er spesielt vellykkede mekanisk sett.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#39
Det kan du si, men når det er lettere å ikke like spill som er vellykket mekanisk sett så går argumentet litt til helvete.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#40
Forklar hvorfor da og ikke bare list opp titler?

Det som plager meg mest; er at det ikke bruker "The medium of interactivity", det subverter det. Om det bare hadde hatt meningsfylt narrativ der dine valg hadde noe å si, så hadde jeg kjøpt det. Men slike ting er som regel, at best, bare binære valg, som forandrer surface-level shit.

Men det er jo ikke noe, hva man gjerne definerer som, spill der. Det er jo på samme nivå som barneboken jeg mekker nå mtp. interessant interaktivitet.

Men for all del, det er ikke noe galt i å like de, men jeg stiller meg veldig tvilsom til å kalle det _GAMES_,