[Multi] Double Fine Adventure: Dobbelt så fint når man prøver seg som Indie

Lodin

Der Waaaah
#1


Se på den jævla utgaven av den tohoda babbyen a! Dette har derimot ikke noe med det muligens Notch-finansierte Psychonauts 2 å gjøre, men er derimot et prosjekt som har brygget en stund.
Tim Schafer og co. samt Ron Gilbert har sett seg lei på at utgivere ikke vil ta i pek og klikkere lenger så nå ber de fansene hjelpe dem å finansiere ett. Det gjøres via Kickstarter hvor folk går inn å lover å donere så så mye spenn til prosjektet. Jo mer man gir jo mer får man tilbake.
Det starter på 15 dollars og da får man tilgang på den endelige versjonen, betaer og bakgrunnsinformasjon i form av et privat forum og en dokumentarserie som skal mekkes underveis. Så går det oppover med diverse ekstraer som soundtrack og signerte postere og hvis man donerer 20.000 dollar får man spise middag og bowle med teamet mens om man gir 150.000 får man en av fire fortsatt innpakka utgaver av Day of the Tentacle. :p
Men men, prosjektet skal gå over seks til åtte måneder og DF lover at utviklinga skal være så åpen som over hodet mulig. Det foreløpige navnet Er Double Fine Adventure og så langt er Steam distribusjonsplatformen. Kommer det inn nok spenn vil det og dukke opp porter.
For at det skal bli no av må folk si seg villige til å gi 400.000 dollars og med tanke på at de bare etter noen timer ligger på 200k så er det ganske opplagt at dette er en ting som skjer.
Jeg gleder meg. :D
 
#2
Ga 30 dollars for jeg ville vært villig til å betale det uansett. De har allerede brutt 400 000 så dette blir bra!
 

sheriffen

humre humre
#3
Point & click syns jeg har vært ganske uinteressante greier siden Broken Sword 2 (ikke at jeg har oppsøkt sjangeren uansett), men hvis dette blir en realitet kan det bli Noen Greier Som Eier hvis Schafer & co. får fri tøyler.
 
#4
Machinarium og Gemini Rue har gitt meg håp om at det fortsatt finnes point'n'clickies som kan leve opp til legendene på 90-tallet. 400 000 er forresten nådd.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Internett!!! :argh:
Stacking was garbage so I'm a bit vary.
Why does he need money to make a game to sell for money?
Something feels dirty about Kickstarter being used by a developer that has released games that were large enough to be advertised on TV.
It's like Soylent Green. It may be the tastiest thing on the planet, but it's still people.

Likewise, it may be a great game but it still has someone as horrible as Notch being a major backer. It taints the entire experience.
Ekstra bonushat på Notch siden han våget å donere 10k.
I wish Notch would just shut up like the fat sack of shit that he is. He really thinks he's something more than he is, but he's just another goofy chubby bearded game designer, and he never even bothered to finish his damn game. Shut up Notch, go away, you are not a personality or an interesting person.

That video of him and his team playing minecraft kinnect was so infuriating, solely because I'm quite sure he expects people to give a shit about his ridiculous hatted head being on screen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Why does he need money to make a game to sell for money?


Dobbeltfunksjon siden det der var ansiktsuttrykket mitt da jeg leste den kommentaren.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
En annen ting folk butthurter over er anmeldere og journalister som har støtta prosjektet. Kanke reviewe det da siden de har vært med på å finansiere det!!! :qq:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#10
Altså. Jeg ser ikke problemet til haterne her, men de skal jo liksom være der for hva hadde vel internett vært uten? Men hvis de hater på prosjektet så jævlig så er det jo bare å drite i å kjøpe/støtte/whatever produktet. Jeg forstår det virkelig ikke.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#11
Det er vel det som karakteriserer mye av hatinga på internett. Ikke nok med at "dette liker/støtter jeg ikke", men heller "dette er IKKE GREIT". Du er direkte ødeleggende for spillkulturen min hvis du liker ting jeg ikke liker ved å oppfordre til å kaste bort ressurser på meningsløse prosjekter.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Det er Doublefine sine kak-poster. Chimer inn for å si at dette er jeg ikke interessert i. Sånn at man skal vite at det finnes folk som ikke er interesserte. For det er tydeligvis viktig.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Men hva om det setter en slags presedens så folk som Millionbux prøver seg på et nytt Poplus eller Julian Gollop et nytt Xcom? Åndelige oppfølgere såklart.
 
#14
Altså, å donere opp til eit par tusen for å få utviklet eit spel man virkelig vil ha når man har råd til slikt, why not? Og når man får spelet og artige dokumentarklipp ved å forhåndskjøpe det for 30$ vil eg sei det er ein bra deal. Eg forstår berre ikkje heilt motivasjonen bak Notch som gir 10.000 $ uten å forvente noke tilbake.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Han har ræva full av penger og liker å bruke dem på veldedige formål istedetfor en vulkan i hagen og utstoppa isbjørner?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
Det at han reagerer når noen sukker "bare jeg hadde noen millioner dollar..." sier vel litt om hvor mye han sitter på.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Vel akkurat der er det jo en god sjangse for at innvesteringa kan tjenes opp igjen så jeg vil ikke kalle det en donasjon. Uansett skal de som nevnt prøve å få til et møte under GDC.
 
#20
Vel akkurat der er det jo en god sjangse for at innvesteringa kan tjenes opp igjen så jeg vil ikke kalle det en donasjon. Uansett skal de som nevnt prøve å få til et møte under GDC.
Altså.. Er det snakk om investering og mulighet for prosenter blir det noke anna. Men eg vil ikkje akkurat kalle dette veldedighet.

Men men. Bedre å investere i eit kunstverk av levende kunstnere enn ein eller annen dau overpriset maler.