DS Lite!

#1
Ifølge klokka mi er det nå den tjuetredje juni, tilfeldigvis samme dag som Nintendos DS Lite slippes her i landet (forøvrig i hele Europa). Jeg trodde jeg var steinsmart, kjøpte min på QXL på lørdag for ca 1400 kroner. Det viste seg at jeg ikke hadde lykken med meg, da jeg enda ikke har mottatt den. Om jeg ikke mottar den idag, kjøper jeg den nok i butikken, så får jeg heller ha to.
Har du kjøpt den? Skal du kjøpe den i dag? Hva synes du om den?

Da jeg ikke har min enda, har jeg foreløpig ikke så mye å si om den. Jeg har i det siste spilt svært mye på brodern sin gamle DS. Mario Kart DS, Zoo Keeper og Advance Wars er spillene det har gått mest i. Nå som DSen faktisk har et skikkelig godt spillutvalg, passer det meg ypperlig at det kommer en ny utgave. Iløpet av dagen kommer jeg nok også til å plukke opp Tony Hawks American Sk8land. Sammen med de gamle spillene jeg har liggende, får jeg nok mye å spille på fremover. Jeg gleder meg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Har sittet på min japanske DS Lite (ice blue) et par måneder nå, og er fornøyd, vel så det. Skjermen er virkelig en liten sol iforhold til den gamle, og spill som bruker mye farge såvel som spill som ikke gjør det ser begge flotte ut. Et eksempel jeg kommer på helt sånn uten videre er Band Brothers, som strengt talt ikke er særlig avhengig av store kontraster eller sterke farger: Det ser ut som skjermen skal eksplodere i fyrverkeri på menyene. Kirby og Mario 64 tar seg også flott ut, og Zoo Keeper er en liten diamant. Den lille rakkeren har mildt sagt fått mye spilletid, altså. Syns også den er bedre å holde i, blankere, lukter bedre, etc. Dere får lese journalen min om dere vil ha en mer intrikat gjennomgang.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#3
Jeg kjøpte den i går på EB Games. :yoshi:
Selve DS-en er jo enkelt og greit lekker. Bildet er tydelig forbedra både i farge og lys. Stylusen er større og bedre å holde i og det føles som jeg har mer kontroll i for eksempel Metroid. Styrekrysset glir ikke like lett som før så slanging i Mario Kart ble litt uvandt. Knappene ligger fint plassert så det er lett å komme til og den er ganske god å holde i. Start og Select kan ta tid å venne seg til tror jeg og med mindre mic-en er forbedra en del så var den vel ikke så gunstig plassert. Jeg har ikke fått testa den så mye som jeg ville ha gjort enda, men så langt er alt bra.

Metroid + DS lite + Surround (PL2) = :elsk:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Jeg entret EB Games da Scary Paladin gikk ut, og kjøpte meg en lekker hvit DS Lite ved å lever min gamle, to spill og 149 kroner.

Scary sa det meste som kunne sies, t.o.m. GBA-spill har fått en ekstra dose krutt. Øya var på grensen til å svi da jeg fant frem til lysinnstillingene. DS Lite er rålekker, så nå gleder jeg meg til neste flytur.
 
#5
Jeg har planer om å kjøpe en DS Lite i nærmeste fremtid, men det er en ting jeg lurer på. Har Nintendo planer om å utgi den i rosa?
Vi litt små-feminine bør jo absolutt ha rosa som et alternativ. :(
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#6
Skal, hvis Elkjøp/Lefdal kjører snill pris, kjøpe en idag ja. Så at Spaceworld skal ta 1198,- for den, og de er ikke kjent for å være billigst i byn, så jeg er optimistisk.

Har allerede Zoo Keeper liggende klart, og så planlegger jeg å kjøpe Animal Crossing og New SMB når det kommer. Utenom det er det ingen spillkjøp jeg har bestemt meg for.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Jeg kjøpte min hvite igår, til innpris pluss moms: kr 1370,–

Nesten like mye som Alex, altså. Uansett verdt det, for denne lille saken er nyyyyydelig. Så langt har jeg kun fått testet Brain Age, men jeg skal teste ut den nye lyse skjermen på Dawn of Sorrow i løpet av helga.
 

K999

Keystone State Of Mind
#9
Siste skoledag i dag, og rett etter vi har fått karakterene så er det rett på EBgames og kjøper meg en Ds lite.

Fikk skaffet meg penger nok til den, for jeg ville ikke bytte in den gamle.
 
#10
Klør i fingra etter å kjøpe DS Lite. Gadd ikke skaffe DS da den først kom ut. Men har gått litt lei gamle GBA og har lyst til å prøve noe nytt. Må dessverre vente en uke til jeg får lønning.
 
#11
Nå som du sier det, kanskje jeg sykler ned til elkjøp før jobb for å skaffe meg en. Man må jo ferie over at liten kommer på selve bursdagen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Grattis me' da'n! :yoshi:

Får se når jeg skaffer meg Lite, kan jo slenge innom Elkjip eller Verdensromverden over helga og høre om de har fått inn noen.
 
#13
Takker :D

Kjøpte liten akkurat. Kostet kun 1295kr på elkjøp.
 
#15
Jeg plukket den opp på EB Games idag. Lekkerheten står til lading ved siden av meg nå.

Den er alt jeg hadde håpet på - bedre skjermer, bedre knapper, bedre å holde, bedre stylus, passer fint i lomma og sist, men ikke minst (eller jo, egentlig) - bedre design.

Men, er det meningen at den nedre skjermen skal ha et litt ... gulere lys enn den øvre? Merker det kun på den derre «WARNING - HEALTH AND SAFETY»-skjermen, men fortsatt ...
 
#16
Jeg har jævlig lyst på den, så jeg får spare pengene jeg egentlig hadde tenkt å bruke i sommer og på fotballturene jeg skal på. Ja, det var lurt. :D
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#17
Så var en svart Ds lite plukket opp på Spaceworld, for 1198,-.
Selvsagt må jeg på jobb nå, men ikveld skal det Zoo Keepes og Animal Crosses til jeg blir blå.
 
#18
Jeg har hatt en DS Lite siden mandag. Fikk forhåndskjøpt på Spiderman fordi jeg er bekjent av betjeningen, og en god venn av en som er god samarbeidspartner og venn av dem som jobber der. ^_^

DS Lite er rett og slett deilig. Jeg kunne hatt sex med den, men jeg nøyer meg med å glede meg over at både DSen og laptopen min matcher.