DS Lite!

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#21
Faen. Jeg solgte SP-laderen da jeg solgte DS-en. Den var nemlig amerikansk så det hadde vært litt kjip å selge den uten. Men Jeg regner med at det er ålreit å spille GBA-spill på Lite sett i forhold til sin forgjenger...
 

epp

firm and correct
#22
Jeg har hatt min hvite DS Lite et pr. dager nå. Jeg er veeeeldig fornøyd med den, og kommer ikke til å bruke den gamle lenger. Størrelsen er nå akkurat riktig (blir ikke sliten i fingrene etter å ha spilt Mario Kart lenger.. les L/R-knappene). Var litt uvandt med den nye styluspennen som er større, men det går seg til. Valget mellom fire lysstyrker var kjærkomment. Plasseringen av knappene er for meg også bedre, da jeg er venstrehendt (tenker på powerknappen spesiellt). Det viktigste for meg er skjermen(e) som har mere sprut i fargene, det virker for meg som det er mer dybde i bildet.
 
#23
Yi ha. Da fikk jeg endelig kloa i en ny DS lite i hvit farge ^^ Bytta inn min ett og et halvt år ganle NDS som var slitt og vll å ødelagt:p, 2 gamle amerikanske spill og 149 kr ^^
 
#24
Hadde en liten familiefest til ære for min avslutning på VGS, og det innbrakte 2000 kr i kontanter og i tillegg en uviss sum jeg vil få til å bruke på billappen.
Men 2000 kr nå vil si atjeg til mandag kan reise ned til Kristiansand og kjøpe en DS Lite! *glede seg* :D

Men jeg vil fortsatt ha den i rosa :(
 
#25
SITAT(Frenzy @ 24.06.2006, 22.21) 11492
Hadde en liten familiefest til ære for min avslutning på VGS, og det innbrakte 2000 kr i kontanter og i tillegg en uviss sum jeg vil få til å bruke på billappen.
Men 2000 kr nå vil si atjeg til mandag kan reise ned til Kristiansand og kjøpe en DS Lite! *glede seg* :D

Men jeg vil fortsatt ha den i rosa :(
[/b]
Du kjører stil ;)
 
#26
Jeg suger så jævlig. DSen jeg bestilte hadde enda ikke kommet på fredag. Utålmodig som få, måtte jeg derfor kjøpe meg en i butikken. Elkjøp hadde kun den hvite inne, og om jeg skal ha to DS Lite, skal jeg faen ikke ha to i samme farge. Dermed bar det bort til Kvadrat. Siba hadde ingen, EB Games likeså. Spaceworld hadde både sort og hvit, men til en prislapp på 1700 kroner var jeg virkelig ikke interessert. Tok turen over til Toys R Us. De hadde "visstnok" fått inn DS "Lite" (uttales som lite, som i "lite sol i dag"...), men hadde ikke orka å pakke den ut enda, og gadd heller ikke å gjøre det for meg (meg som i betalende faens kunde!). Lettere frustrert gikk jeg tilbake til Kvadrat med lite håp om å få spille Lite den dagen. Redningen var BR Leker. Altså en lekebutikk på Kvadrat. De hadde både sort og hvit. Prisen var på 1399, ca hundrelappen mer enn Elkjøp, en pris jeg lett kunne godta etter et par timers nytteløs leting. Så om en dag eller to er jeg eier av hele TO DS Lite. PM meg om noen er keen på en hvit, begrenset, australsk utgave med norsk lader.

Heldigvis er DS Lite en kjekk maskin. Den var noe større enn jeg ventet. Faktisk såpass stor at forskjellen mellom den og den gamle DSen ikke er et betydelig argument for meg. Heldigvis har den andre kvaliteter. Skjermene er sweeeet. Lysstyrken er mye bedre, fargene er mye sterkere og spilla ser stort sett mye bedre ut på den. Knappene er nå mye mer uthevede, og gir en mer gradvis motstand når man trykker dem inn, i motsetning til den gamles harde "mobil-knapper". Det samme gjelder d-paden. Den forrige var så lav og hard at jeg pådro meg sår etter et par timers spilling på Mario Kart DS. Nå må jeg spille minst tre timer for å få like vondt i fingrene. A-B-YX knappene er også plassert bittelitt lengre opp på selve maskinen. En klar forbedring. Dessverre er de plassert bittelitt for langt til høyre, ved maskinens kant. Slik at det blir litt trangt når jeg skal trykke på A-knappen, da tommelen får litt smal plass ved siden av resten av hånden, som altså holder rundt maskinen. Designet er også mye bedre. Stilen er mye renere, og mer bestemt denne gangen. Den forrige visste liksom ikke helt hvor den skulle, med myke og harde kanter både her og der. Om noe skal ha blitt forverret i denne utgaven, må det definitivt være start- og select-knappene. De er denne gang to knøttsmå knapper, som er plassert et godt stykke nedenfor A-B-Y-X-knappene. Dermed er de ikke bare kjipe å trykke på, men også vanskelige å nå frem til i kampens hete. Dermed er det nærmest umulig å gi f.eks. select-knappen en stor rolle i et spill. Man mister lett kontroll når man skal flytte tommelen ned til en av dem. Omtrent samme problemet som sort- og hvit-knappene på den tidligste XBox-kontrolleren. Men dette lille problemet blekner jo helt sammen med alle forbedringene.
 
#27
Postet dette på IRC, men siden ikke hele spillegal henger på IRC, så skriver jeg det likesågodt her også.

Jeg tok meg friheten, og sendte en mail til nintendo hvor jeg spurte de om hvorfor fargen rosa er et alternativ når man kjøper DS Lite.

Mailen jeg sendte finner dere her.
Og svaret jeg fikk finner dere her.

Jeg unnskylder meg eventuelle skrivefeil med det faktumet at jeg akkurat hadde vært på fest, og var i en temmelig brisen form. :$
 
#28
Wow, stilig tiltak. Men enda stiligere er det seriøse svaret Nintendo gir deg. Virkelig fin kundeservice. Jeg må nesten si meg enig med fyren da. Selv om farger er viktig (jeg spaserte flere kilometer og betalte hundre kroner ekstra for å få min i svart), er det jo spillopplevelsen som virkelig gir valuta for pengene. Jeg hadde kjøpt en med en gang, og heller solgt/byttet den bort når en eventuell rosa kommer. :p
 
#29
Jeg er også ganske imponert over kundeservicen hos Nintendo.
Sendte mailen ca kl 4 i går natt, og fikk svar i dag kl 20, og med tanke på at det er søndag er det svært spesielt. Hadde ikke forventet å få svar før om minst 2-3 dager.

Men uansett fargen, så kjøper jeg en DS i morgen, og så når den eventuelt gis ut i rosa bytter jeg den inn, eller selger den, og kjøper dermed en rosa DS. :p
*glede seg til i morgen*
 
#30
Genialt Frenzy XD
 
#31
Da er DS Lite i hus, og siden fargen rosa ikke var et alternativ ble det en svart en på meg.
Sålnagt er det et fantastisk stykke spillmaskin, og jeg har allerede ervervet meg Mario Kart DS, Castlevania Dawn of Sorrow og Mario & Luigi: Partners in Time.
I tillegg har jeg kjøpt meg en litne Wi-Fi connector, så da kan det ble spilling over nettet med DSen snart. :D
 
#32
Si ifra vis du vil ha en MKDS kamp :p
 
#33
Falt for fristelsen og kjøpte Lite i dag ... selv om jeg ikke trengte den i det hele tatt. Men sitter man hjemme en sommerdag og leser positive tilbakemeldinger, har mer enn nok av penger, og spiller en del DS er det lett å rive seg med. Etter jeg hadde trent med en kamerat i dag dro jeg iallfall ut og prøvde å få tak i en Lite.

Første stopp ble mye sløsing med tid, for Elkjøp fikk ikke inn før i morgen. Enten var de utsolgt, eller så var de trege med å få inn. Jeg sto iallfall i kø i 20 minutter for å spørre om de hadde den inne, før jeg sto 15 minutter i kø for å betale for Tetris DS fordi det var noe klunder med betalingen for en type.

Lettere irritert drar jeg videre til ... blæh ... Spaceworld hvor jeg veldig raskt blir møtt av en ansatt som vil hjelpe meg. Så jeg spør om de har fått inn DS Lite, og han viser meg den raskt, samtidig som jeg grøsser av prisen som jeg ser veldig lett. Jeg ville jo ikke vente når jeg hadde tatt en ganske lang tur dit, så jeg kjøper en hvit Lite for 1600 ... Vel, ikke at det var nok, for denne ansatte prøver å prakke på meg spill ekstra forsikringer som jeg ikke er interessert i, så jeg var lettere irritert når jeg dro.

Meeen, i etterkant er jeg veldig fornøyd. Godt med bedre skjerm, knapper, stylus og design, så jeg angrer ikke på at jeg brukte 400 mer enn jeg forventet å bruke. I kveld blir det garantert spilling av Tetris på senga iallfall.
 
#35
Alex; Wow, hadde ikke Elkjøp Forus svart DS-lite?
Jeg kjøpte meg en sent på kvelden på fredag :D
De hadde masse da, selv om betjeningen hevdet at de ikke hadde fått inn i det hele tatt, så tvingte jeg de til å gå å sjekke, og jammen meg, de hadde fått :)

Men gratla! DS-Lite er herlig :)
 
#36
Jeg var inne i seks-tia. Sto først i tjue minutter og venta på hjelp fra kara i data-avdelingen. Regnet med at siden den var såpass ny, at de ikke hadde fått skikkelig orden på den. Så ble jeg utålmodig og henvendte meg i kassen - hvor de tidligere DSene alltid har vært. Joda, de hadde DS Lite. Kassadama tok frem en hvit en. Jeg spurte så om hun hadde den i sort. "Nei, det har vi nok ikke," sa hun, med et nærmest skuffet tonefall. Men du fikk den altså i sort? Faen da, kunne ha spart to hundringser om bare kassadama hadde vært oppdatert.
 
#39
Det er jo sant, men jeg regner med at DS Lite i rosa ikke vil være tilgjengelig her før om kanskje minst 2 måneder, så jeg angrer ikke akkurat.
Blir bare å selge DSen jeg har nå straks jeg har fått den nye. Noen hundringser i minus, men pytt, pytt. Skal man ha rosa, så skal man ha rosa ;)
 
#40
Vet dere, det er pga. Frenzy at den rosa kommer!

Joni: Hvorfor sa du ikke bare at Spaceworld sender reklame på TV, hvor de skal ha 1195 eller noe sånt for DS Lite'n?