DS-Nyheter

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvilken planet kjøpte du din DS fra? :confused:
 
Kanskje jeg er litt spesiell, men jeg synes det er dritt å holde inne B-knappen på DS for å løpe, samtidig som man må trykke A for å hoppe. For meg hadde det vært mye bedre om det var mulig å konfigurere oppsettet slik at man kan løpe med Y og hoppe med B, akkurat som man gjorde på SNES.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Enig med Shigsys erfaringer. Jeg synes standardopsettet for GBA-spill er knotete, og gjør at jeg må vri tommelen på en ubekvem måte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hm. Mener dere nå i forhold til det vanlige knappeoppsettet på en GBA? Må si at jeg ikke helt ser poenget der, selv om jeg glatt innrømmer at jeg heller spiller GBA på Microen enn på DS-en (grunnet bedre skjerm og deiligere knapper).
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Mulig det ikke er helt optimalt på en vanlig GBA heller, men poenget er at jeg vil bruke Y/B og ikke A/B. (Y/B krever ingen forfyttelse av tommelen, mens A/B krever en liten sideveis aktivitet)
Kjører uansett GB-spill på GB-playeren, men det hadde ikke skadet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeremy Parish har fått spille Metroid Prime: Hunters, og har lagt opp en stor bloggpost om det.

Her er de mest interessante tingene:

The Wi-Fi Connection service has some impressive stat tracking (the typical wins and losses, but also things like headshots). Most importantly, it tracks how many wi-fi matches you weasel out of. You're not penalized if you're dropped by a bad connection, but if you cheap out and drop a losing match, everyone will know.[/b]
I've got to say that I'm really impressed with the quality of the WFC connection. Four player matches, even in a room full of wildly screaming wireless signals, demonstrate no lag, and there's no apparent slowdown in the engine. Hunters pushes the fastest, smoothest 3D graphics I've seen on the DS, and having three other jackasses shooting at me all at once doesn't seem to have any effect on the framerate.[/b]
The online mode differentiates between friends and rivals, and you can pick up new rivals by putting the game into "rival radar" mode -- Metroid's equivalent of Nintendogs' Bark Mode. [/b]
 
Åh.. jeg har så lyst på Mario DS og en NDS Lite. Må bare få kjøpt en Xbox 360 først, og spart opp litt penger.