DS-Nyheter

jeg fikk det ikke til <_<

edit: av en eller annen grunn får jeg ikke sent pakker fra maskina til ds'en...
dette skal undersøkes
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
1UP har lagt ut et preview av det nyeste spillet i Seiken Densetsu-serien, Children of Mana.
Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
While Children of Mana isn't quite what we expected, and probably isn't what most fans are looking for, it feels like a well-crafted adventure that should work well in small bursts -- ideal for a portable RPG.
Det er også noen videre innsikter om spillet i bloggen til skribenten.

Er ikke fan av denne serien selv, men en dungeon crawler for fire trådløse spillere høres jo ikke så dumt ut.
 
Synd. Det var et av de virkelig store multiplayer-spillene jeg så frem til på DS. Strategi-spill har den ikke så mange av, til tross for at det er en ypperlig konsoll til det. Med touch-skjerm og sånt. Advance Wars er også tøft, men det er ikke like dynamisk og random som en omgang med Worms er.

Most of the enjoyment will come from playing against a friend, which is why we welcome the ability to play this game in a four player system network using the single cartridge "Download Play" function of the Nintendo DS. On the downside, this is the only way to play Worms. Why is this a bad thing? Worms gives players the opportunity to customize their own team with unique Worm names and other settings. But without the ability to link two or more cartridges together, those who spent the time creating their team won't have the opportunity to use it against anyone but computer AI opponents.[/b]
Hva faen? Da forsvinner jo halve moroa! Å ha et lag med makker oppkalt etter lærere man ikke liker eller jenter som har vært vrange gjør det så mye morsommere å drepe dem alle med en velplassert banan-bombe.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Øhh, Alex? Spillet går ikke ut på å drepe sitt eget lag …

Ellers er jeg enig, det er seriøs korttenkning på gang fra utviklernes side.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
1UP har lagt opp en sniktitt på den nyeste Pokémon-spinoffen til DS, Pokémon Ranger, en slags action-RPG som kun kontrolleres med stylusen, og som krever at du lager sirkler rundt monstrene for å fange dem. Høres ikke spesielt spennende ut, men sniktitten påstår spillet er dypere enn det virker. Vi får se.
 
Skal kjøpe et nytt DS spill, valget står mellom Phoenix Wright: Ace Attorney og Advance Wars: Dual Strike. Greier bare ikke å bestemme meg. =S
Nei, jeg har ikke råd til begge.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Phoenix Wright: Ace Attorney > Advance Wars: Dual Strike. Det er nå min smak, det er jo to veldig forskjellige spill og begge er jo bra. Jeg liker ikke stategi fordi det er utfordrende, jeg liker Ace fordi det er sjarmerende. Les noen reviews om du skulle være usikker!
 
Personlig så har jeg veldig lyst på begge spillene du nevner Adroon, men hvis jeg måtte ha tatt et valg ville jeg definitivt ha gått for Phoenix Wright: Ace Attorney.

Skal nok finne en løsning. :p
 
Phoenix Wright: Ace Attorney er bra, men etter at du har blitt ferdig med det er det ikke noe mer å gjøre. Advance Wars varer lenger, men det er akkurat samme som på GBA. Jeg hadde tatt Phoenix Wright: Ace Attorney.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Øhhhh...

Vel, Namco har remaket den elendige "ikke egentlig et spill men mer en rekke cutscenes"-serien Xenosaga og sluppet Xenosaga Ep I+II på DS. Ja, på DS. Hvilket gjør at spilla nå har mistet de eneste fortrinnene sine, grafikk og FMV-er, og nå er TOTALT ubrukelige. Ikke drar de nytte av noen av DS-ens funksjoner heller. Go Namco!

Men spesielt bet jeg meg merke i dette avsnittet fra previewen (min uthevning):

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
Likewise, the original games' sometimes interminable story sequences are at least fast and streamlined here, and early reports suggest the game can easily be finished in less than 20 hours -- that's both episodes together. (This would seem to answer the eternal question of just how much gameplay is in the Xeno games once you weed out the story.)
Hahahahahahahahahahahahahaha