DS-Nyheter

Top Gear Rally DS Fantastiske nyheter for bilspill-elskende Ninty-fanboys (og muligens andre også). Elsker Top Gear Rally 2 til N64 og GBA-versjonen.

Forresten, bruker jeg Mozilla Firefox. Kan være derfor linkene mine ikke virker (Firefox-n00bie)
 


Contact is a new RPG for the DS, from the director of Killer7.

Gouichi Suda is working on a new RPG that will tell a different story on each of the handheld's two screens.

Gouichi Suda, best known as the director of Capcom's Killer 7, is making a new role-playing game for the Nintendo DS. Titled Contact, the game is slated for release in Japan in February 2006. Contact will be produced by Suda and directed by Akira Ueda, best known for Sega's Shining Soul series. The game will be developed by his studio, Grasshopper, and published by Marvelous Interactive.

While games by Suda usually have a dark, underground atmosphere to them, Contact has a lighter vibe, somewhat resembling Nintendo's Earthbound. The top screen features a professor who has crash-landed on a planet that resembles Earth. In order to resume his voyage, he needs to recover the pieces of his spaceship's power source, which scattered across the planet as it entered the atmosphere.

The professor enlists a local boy named Cherry to help, but the boy promptly disappears. As a last resort, the professor asks the player of the game to act as a go-between for Cherry and himself. Players will receive instructions from the professor on the DS's top screen, and move Cherry around the bottom screen using the stylus. Standing in the professor's way is a terrorist named Mint, who wants the power source for himself.

When Cherry gets to know the professor in the beginning of the game, he also picks up stickers. These can be used for different kinds of effects in the game, including powering up Cherry or attacking opponents. Another feature in Contact is costume collecting. By wearing various outfits, Cherry can use skills corresponding to them, including chef, pilot, fisherman, and firefighter.


kilde


Bilder:












Gleder meg til å å finne ut mer om dette spillet. Det virker spennende ut ifra bildene iallefall. Sykt fet grafikk og.
 
io.
Høres spennende ut.
Det kan bli bra. veldig bra.
eller veldig feil?

grafikken ser også tøff ut.

Ser frem til mer info.
 
denne Japanske siden ser det ut som det er en del info, men hva hjelper det? :(

EDIT: Tips: Bla gjennom den japanske siden linket til over for flere bilder. Det er langt flere bilder der enn på gamespot.com
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser jævlig spenstig ut, og Grasshopper Manufactures tidligere spill har vært... artige, om ikke annet. Så dette ser jeg frem til. :)
 
Contact ser veldig spennende ut, og du skal ikke se bort ifra at jeg kjøper det da det kommer.

Uansett, jeg skal konfirmere meg 30. April, og hvis jeg ikke klarer å overtale foreldrene mine til å gi meg en, så kjøper jeg en Nintendo DS like etter jeg har konfirmert meg. Da rekker jeg å spille igjennom Phoenix Wright: Ace Attorney før det braker løs med Metroid Prime: Hunters. Høres ikke det bra ut? :tommelopp:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Høres ut som en plan. :D
 
Hva som kommer til å skje får vi vel mest sansynlig ikke vite før spillet er ute på markedet, men vi kan jo spekulere.

Jeg både håper og tror at det i tillegg til å inneholde slossing, også kommer til å bli en del løsing av diverse gåter osv i Contact, og hvis det er tilfellet så hadde jo det vært veldig kult. Det står også at det er en terrorist som har lyst på de samme delene som professoren, og da ser jeg for meg en rival som man kommer til å møte på i mange forskjellige former utover i spillet. Man må da selvsagt sloss mot han, og for hver gang må man ha en ny taktikk for å klare å slå han.

Det passer egentlig veldig godt til den litt cheesy historien med en slik rival type.

Noen synspunkt? :)
 
Leser om Harvest Moon DS nå, og har kommet over det der med Harvest Sprites mange ganger.
Nå har jeg bare spilt Harvest Moon 2 til GBC der det ikke er med noen Harvest Spriter, så jeg vet ikke hva det er. Kan noen forklare?
 
Leser om Harvest Moon DS nå, og har kommet over det der med Harvest Sprites mange ganger.
Nå har jeg bare spilt Harvest Moon 2 til GBC der det ikke er med noen Harvest Spriter, så jeg vet ikke hva det er. Kan noen forklare?
[/b]
Disse var i alle fall med på A Wonderful Life på Gamecube og Friends of Mineral Town på GBA. SMå alver i skogen. Blir man venner med disse går det smoothere å drive gården. Man får saker og ting - noen ganger får man ikke noe håndfast, men merker det på det som vokser på gården etc.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har kjøpt nyeste Edge (Aprilutgaven) nå, og der er det en sak om Contact.
Kan sikkert scanne om noen er keen.
 
Jeg er så keen som et menneske kan få blitt, Yeti! :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fælt til mas da.
Bare én side, men en del info. Tenker jeg roer'n litt før jeg importerer, må jeg nå si.
 
Det står der at fightingen vil bli litt som i MMO's (slik som i WoW). Da håper jeg virkelig at de legger mer vekt på utforsking, gåter og slike ting. Selvom det ser utrolig spennende ut på bildene kan jeg umulig bli overbevist om å kjøpe det før vi får se noen omtaler med god kritikk.
 
Jeg tror Contact blir et spill som var ment til å spilles på DS, og ingen andre maskiner. Plottet og settingen fasinerer meg, og gameplayet og utnyttelsen av DS unike egenskaper gjør at jeg tror spillet vil bli veldig underholdende. Det gir meg ihvertfall noe å bryne meg på inntill Earthbound 3 kommer til GBA :)