E3 2007

#61
Så de norske tidene på første siden av dette emnet gjelder fortsatt? Microsoft sin konferanse begynner altså 5:30 AM norsk tid?
 
#63
Ja. Jeg prøvde å følge en Time Zone Converter og fant ut at klokka (når den var 9PM her) var 12 PM i San Diego (like ved Santa Monica hvor E3 tar plass).

/puzzled
 
#64
SITAT(Sancti @ 10.07.07, 18.57) 73097
Hvorfor har vi denne diskusjonen enda? Kjøp dere PS3-er! For all del! Elsk konsollen deres, og den vil kanskje elske dere tilbake. Men hvorfor skal det nødvendigvis være en jævla meningskrig bare fordi tradisjonelle gamere ikke liker det faktum at den ultramarginale nerdehobbyen deres er i ferd med å bli knust innenfra av en plattformholder som ikke lenger er så interessert i å underbygge et tradisjonelt marked som helt på egenhånd har bevist at det ikke er særlig innbringende (Xbox, x360 og PS3 holdes opp som beviser -- PS2 var hett på grunn av DVD, og ryktet til PSX-en. Det vet alle. Ingen av de andre nevnte konsollene har den samme tiltrekningskraften. Sure, mange PS2-eiere forrige generasjon. 100 millioner. Minst halvparten av dem brukte ikke PS2-en sin til mer enn FIFA og DVD. Hvorfor skal de gidde å kjøpe seg en PS3 denne generasjonen når de egentlig ikke hadde så mye glede av konsollen i forrige generasjon? Forbrukerlojalitet? I den digitale alderen? LOL!)
[/b]
For det første så appellerte PS2 til alle. Den hadde det største og mest varierte spillutvalget, samt flest kvalitetstitler. I tillegg til å ha en drøss med casual-titler. PS3 kjører samme taktikk som PS2. Det begynner dyrt, og den skal først og fremst appellere til hardcore-folk i begynnelsen. Men når produksjonskostnadene går ned, slik at mannen i gaten får råd til den, og mer casual-baserte og innovative spill som Eye of Judgement, SingStar, Eyedentify og LittleBigPlanet er ute, skal den appellere til mange flere og da kan salgstallene fort skyte fart, spesielt hvis Blu-ray skulle bli nestegenerasjonsoptisk medium. For øvrig så gikk PS3 rett til topps på salgslisten til Amazon etter prisfallet, så det skal bli spennende å se de neste ukentlige salgstallene i USA.

Men hva har egentlig Wii i fremtiden? Nintendo-trioen (Metroid, Super Smash. og Mario) er selvsagt en selvfølge, men ellers synes jeg ikke Wii ser så lovende ut fremover med tanke på spillutvalget. Angående spillene du nevner som allerede er ute, så er Twilight Princess til GC, WarioWare er minispill (det vil si jeg mister interessen etter et par timer), Trauma Center er ikke ute her enda og Excite Truck er nok det beste eksklusive Wii-spillet så langt, ja, men det er ikke noe virkelig må-ha-spill, for det blir for ensformig i lengden, spesielt på grunn av dårlige multiplayer-muligheter.

Men nå skal jeg ikke forsvare noen av de to konsollene, siden ikke noen av de har ett eneste må-ha-spill, men i nærmeste fremtid så synes jeg spillutvalget til PS3 ser mer variert og lovende ut enn Wii sitt. Jeg klarer i hvert fall ikke å se noe grunn til å skryte av Wii og samtidig kritisere PS3 når de har et like ræva spillutvalg.


Redigert: Og Nintendo sin pressekonferanse begynner klokken 1800.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#66
Mekket egen tråd for Microsoft sin pressekonferanse.

Kan noen med bedre oversikt og tid lage tråder for Sony og Nintendo sine, med tider og urler til streams og sånt?
 
#67
SITAT(Egle @ 10.07.07, 22.47) 73134
Men hva har egentlig Wii i fremtiden? Nintendo-trioen (Metroid, Super Smash. og Mario) er selvsagt en selvfølge, men ellers synes jeg ikke Wii ser så lovende ut fremover med tanke på spillutvalget.[/b]
Beklager, far, men du misforstår hvis du tror disse tre er de viktigste spillene for Wii-salget. De er kanskje de viktigste spillene for kjernespillerne, men det Wii er avhengig av, og sannsynligvis vil få, er helt andre spill. Wii Health og Wii Music kan bli kjempesuksesser. Animal Crossing kommer. Boogie og MySims fra EA. Den typen saker.

Klart, personlig håper jeg at No More Heroes blir en braksuksess, at Soul Calibur Legends blir bedre enn God of War og at Forever Blue blir en fantastisk opplevelse. Klart, Super Mario Galaxy kommer til å selge i bøtter og spann også til mannen i gata. Klart, Smash Bros-publikummet er digert. Men det eneste Nintendo trenger å gjøre for å fortsette salgsboomen er strengt tatt å kjøre på med mer Mii-støtte, flere lettforståelige spill -- og kanskje etter hvert kutte prisen på maskinen i to.
 
#68
SITAT(oerhört @ 11.07.07, 10.45) 73169
Beklager, far, men du misforstår hvis du tror disse tre er de viktigste spillene for Wii-salget. De er kanskje de viktigste spillene for kjernespillerne, men det Wii er avhengig av, og sannsynligvis vil få, er helt andre spill. Wii Health og Wii Music kan bli kjempesuksesser. Animal Crossing kommer. Boogie og MySims fra EA. Den typen saker.[/b]
Jeg tenkte ikke på hvilke spill som hjelper på Wii-salget, tenkte egentlig mer på spill som interesserer meg og andre som liker litt mer ikke-casual-spill. At Wii kan komme til å selge i bøtter og spann hvis spillene du nevner blir like populære som Wii Sports og Wii Play, er det vel heller liten tvil om. Spørsmålet vi da må stille oss er om det virkelig er en slik utvikling vi ønsker? Et marked fullt av små, enkle minispill? Ikke at det er så veldig sannsynlig per dags dato med PS3 og X360, og forhåpentligvis er det plass til begge deler, men det kan fort bli et dominerende casual-marked når slike spill gang på gang selger store mengder. Jeg er i hvert fall ikke imponert over noen såkalte casual-spill, det være EyeToy, Singstar, Buzz, Wii Sports eller Wii Play.

SITAT(oerhört @ 11.07.07, 10.45) 73169
Klart, personlig håper jeg at No More Heroes blir en braksuksess, at Soul Calibur Legends blir bedre enn God of War og at Forever Blue blir en fantastisk opplevelse. Klart, Super Mario Galaxy kommer til å selge i bøtter og spann også til mannen i gata. Klart, Smash Bros-publikummet er digert. Men det eneste Nintendo trenger å gjøre for å fortsette salgsboomen er strengt tatt å kjøre på med mer Mii-støtte, flere lettforståelige spill -- og kanskje etter hvert kutte prisen på maskinen i to.
[/b]
No More Heroes er spennende, ja. Det er vel kanskje det spillet jeg ser mest frem til, foruten Nintendo-trioen. Og Forever Blue? Everblue var nå ikke akkurat veldig gøyt, så har mine tvil. Soul Calibur Legends? Et spin-offs-action-adventure-spill fra en slåssespillserie? Har mine tvil der også. Men det er jo selvsagt lov å håpe. Jeg savner enkelt og greit litt mer hardcore-spill, gjerne tradisjonelle sjangre som tar i bruk Wiimoten. Hvor blir det for eksempel av alle de nyskapende FPS-spillene som tør å utnytte potensiale i Wiimoten (Metroid Prime 3 ser for øvrig lovende ut, men det er vel det eneste)?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#69
*host host* øhm.. *kremt* Jeg vet ikke med dere men jeg mener å huske at Nintendo DS hadde dette problemet? At alle trodde ds-en var: "Faan ass. Det er jo bare sånne derre klikke på skjermen spill joh? Selv om den har tøtsjskriin må man ikke bruke den til alt hele tiden", og hva skjedde? OJ! Nintendo DS begynte å få så mange bra spill at jeg personlig har ikke råd til det, maskinen blir fortsatt utsolgt i japan og resten av verden er også veldig glad i nintendo ds.
Husk også at de første must haves til ds, sånn bortsett fra remake mario, kom jo først et halvt år til tre kvart år etter at maskinen kom på markedet. Jeg kjøpte meg kun Feel the magic når det kom, og jeg tenkte : " hahahahha, dette er jo dødskult" så legger man merke til at etter par timesøkter i noen dager: "ER LEI AV Å SPILLE DETTE". etter det kan jeg faktisk ikke husker hva det neste jeg spilte. Tror kanskje det var Castlevania som jeg fikk låne av shdr, som jeg fortsatt har fordi jeg er avhengig av det" så kom mario kart ds, diverse adventure spill, DS LITE, som i seg selv er melking, men en deilig maskin. jeg klarer ikke skrive mer. Jeg tror dere skjønner at det jeg skulle frem til, er at det virket som om det bare var mario, zelda og metroid som skulle redde DS, men så feil kunne man altså ta.
 
#70
SITAT(Egle @ 11.07.07, 11.15) 73174
No More Heroes er spennende, ja. Det er vel kanskje det spillet jeg ser mest frem til, foruten Nintendo-trioen. Og Forever Blue? Everblue var nå ikke akkurat veldig gøyt, så har mine tvil. Soul Calibur Legends? Et spin-offs-action-adventure-spill fra en slåssespillserie? Har mine tvil der også. Men det er jo selvsagt lov å håpe.[/b]
Mitt poeng var vel ikke å si noe om hvor sannsynlig det er at disse spillene vil slå til, de var mest ment som eksempler.

SITAT(Egle @ 11.07.07, 11.15) 73174
Jeg savner enkelt og greit litt mer hardcore-spill, gjerne tradisjonelle sjangre som tar i bruk Wiimoten. Hvor blir det for eksempel av alle de nyskapende FPS-spillene som tør å utnytte potensiale i Wiimoten (Metroid Prime 3 ser for øvrig lovende ut, men det er vel det eneste)?[/b]
Helt enig her, selvfølgelig. Nøyaktig det samme følte jeg overfor DS-en i begynnelsen av 2005 - det var liksom ingen som helt skjønte seg på maskinen. Men så kom Meteos, Nintendogs, Another Code, Metroid Prime Hunters, Kirby Canvas Curse, Brain Age og naturligvis en bråte knallgode, mer tradisjonelle spill. Og nå kommer snart Zelda - tilsynelatende knirkefritt oversatt til rein pennestyring. Det er fortsatt slik at det for det meste er Nintendo som gjør ting riktig, men på Wii synes jeg vi ser tegn til at andre er i ferd med å forstå tegninga. Spesielt, som nevnt, med spill som Boogie og MySims.

At det foreløpig ikke synes å være forståelse for hva Wii kan gjøre for FPS utenfor Nintendo er kanskje ikke overraskende. Jeg er enig i at det er en skam, og det er opplagt at Wii-en ikke er i nærheten av å ha vist sitt sanne potensiale enda, men samtidig gidder jeg ikke bli sint på en maskin som har gitt meg en rekke knallgode retroopplevelser, samt en rekke fine spill jeg har kost meg med.

Det er som med DS, egentlig. Det eneste som blir genuint knallbra er prosjektene det legges litt penger i, og de fleste tredjeparter tør rett og slett ikke satse. De kunne tjent svære penger på det om de var dyktige nok og plasserte produktet sitt godt nok i markedet, men det er tydelig at det blir for vanskelig å skjønne for PR/penge-hodene øverst oppe.
 
#71
Ja. Er helt enig med DSen, foruten at det gjerne kunne kommet flere FPS- og eventyrspill som utnytter touch screenen og de to skjermene. Jo da, vi har Metroid Prime: Hunters, Phoenix Wright-spillene og Another Code. Men jeg vil ha mer. Jeg håper Wiien blir som DSen: en del gode tradisjonelle titler som ikke er ekstremt revolusjonerende (New Super Mario Bros. er kremeksempel), samt en del som utnytter det innovative potensiale i eksisterende sjangere, som for eksempel Metroid Prime: Hunters, Another Code og Phoenix Wright-spillene. Så vi får vente å se om de tar en DS, men slik det ser ut akkurat nå, er ikke jeg helt overbevist. Men så er det jo pressekonferanse klokken 18 i dag, så det kan jo hende vi får se noe spennende der i dag.
 
#72
Sendeskjema fra GameSpot utover natten:

SITAT
2pm Let the Games Begin!
We kick it off with Starcraft II, Fracture, and Kane & Lynch!
3pm Catch-Up with Koei
We check out Fatal Inertia and Orochi Warriors. Plus, Wild ARMs 5.
4pm Ways to Wii
It's Wii time with Victorious Boxers, WWE SmackDown, and Dave Mirra BMX Challenge!
5pm The Rooftop Warrior
Ubisoft brings by Assassin's Creed and Brothers in Arms. Plus, Conan!
6pm Lost in Space
Live demo of Mass Effect! We've also got Burnout Paradise and NBA 08.
7pm Day One Wrap-Up
EA stops by with The Simpsons and Mercenaries 2. Plus, Turok![/b]
Starcraft II og Mass Effect ser jeg frem til.
 

Kilik

Lokal moderator
#74
Oppsummering av EA-konferansen. Ikke så veldig spennende.

Med unntak av Rock Band:

The Who "Won't Get Fooled Again," David Bowie "Suffragette City," Bon Jovi "Wanted Dead or Alive," Tom Sawyer, "Rush," Nirvana, "In Bloom," Stone Temple Pilots "Vaseline," Foo Fighters "Learn to Fly" and Metallica including "Enter Sandman".

Dette blir bra...
 

Kilik

Lokal moderator
#75
SITAT(Mongis @ 16.06.07, 15.01) 70560
Rykter om Microsoft sin pressekonferanse:

Straight from Microsoft’s E3 2007 Line-up:

- New Crimson Skies game to be announced.
- Bungie working on new title/series not related to anything in the Halo/Marathon Universe.
- Epic Games to show some form of Gears of War 2 Trailer.
- Microsoft have bought the Star Wars Battlefront 3 rights. Trailer/Demo to be shown.
- Rare to show off Banjo Kazooie 3 (Banjo-Theerie).
- Rare to announce 2 new games.
- Rare to announce Kameo 2.
- Lionhead Studios show more of Fable 2.
- Microsoft to fund a new game based on Jason Bourne. It’ll be based on the books and not the film with Matt Damon.
- Team Ninja to show off Ninja Gaiden 2. Labeled 360 Exclusive.
- Apparently there’s news of a MGS Game for the 360. May or may not be the 4th Installment.
- Dead Rising 2 to be shown. May not be ready.

Kilde
[/b]
Morsomt at absolutt ingenting der var i nærheten av å være sant :)

Hvor ble det av Rare i år forresten? Til og med det nye Viva Pinata-spillet blir laget av andre. Har de blitt solgt igjen?
 
#76
Vel, det var jo bare rykter. :p

Litt skuffende at Ninja Gaiden 2 glimtet med sitt fravær. Man har hørt at Team Ninja er motstandere av E3, så kanskje vi får høre noe på TGS07?

Redigert: Mass Effect ble demonstrert for et par timer siden, den kan sees her.
 
#77
Dobbelt, men orker ikke mekke ny tråd om et rykte. Uansett, i følge denne siden kommer det priskutt på Xbox 360 i ganske nær fremtid, 1 august.

SITAT
-Xbox 360 core, $199 American (with pack-in memory unit!)
-Nintendo Wii, $249 American
-Xbox 360 Premium, $299 American
-Xbox 360 Elite, $449 Canadian, possibly $399 American
-PS3, $599 American, $649 Canadian[/b]
Artig om det stemmer.
 

Kilik

Lokal moderator
#78
Skjer nok noe med prisen i løpet av høsten, men tror kanskje de venter til etter Halo 3, som vil selge konsoller som hakka møkk uansett i september. X360 Elite ($479) er i alle fall latterlig dyr for tiden, bare $20 billigere enn 60 GB PS3 ($499).

X360 Core med minnekort til $50 lavere enn Wii? Latterlig billig. Vil i alle fall åpne et helt nytt marked for MS.

Morsomt:

Gamespot
 

Kilik

Lokal moderator
#79
Best of E3 ifølge Kotaku:

Best of Show:
1. Rock Band
2. Super Mario Galaxy
3. Fallout 3
4. Call of Duty 4: Modern Warfare
5. Wii Fit

Best Original Game:
1. LittleBigPlanet

Best Game, Console:
1. Super Mario Galaxy

Best Game, Handheld:
1. The Legend of Zelda: The Phantom Hourglass

Best Game, PC
1. Crysis

Best Hardware/Peripheral:
1. Rock Band Drums

Best Action Game:
1. Call of Duty 4: Modern Combat

Best Action/Adventure Game:
1. Super Mario Galaxy

Best RPG:
1. Mass Effect

Best Racing Game:
1. Burnout: Paradise

Best Sports Game:
1. Skate

Best Strategy Game:
1. Universe at War

Best Social/Casual/Puzzle Game:
1. Rock Band

Best Online Multiplayer:
1. Burnout Paradise

Special Commendation for Graphics (Non-Playable Games Eligible in this category)
1. Metal Gear Solid 4

Special Commendation for Sound (Non-Playable Games Eligible in this category):
1. Everyday Shooter
 
#80
Absurd å kåre hva som er best når man ikke har spilt dem i mer enn toppen en times tid eller to (og sannsynligvis mye mindre).