E3 2009

Lodin

Der Waaaah
If you consider yourself a Metroid fan and you are happy about the E3 trailer then.. Well.. Got some bad news for you.

Please stop calling yourself a Metroid fan.

That trailer is the epitome of what Metroid was never supposed to be.

Cities? People? Niggers? Glossy graphics? Zero Suit Samus (Whatever the fuck that was ever supposed to be)?

If you are really excited about the new Metroid game, I sincerely hope that you, and your whole family die a horrendous death.

The Metroid I know was this: You alone, on one planet, without help, in a dark, cold, dreary setting.. Fighting the WHOLE fucking planet, discovering forgotten relics, fucking growing over yourself many times and destroying the fucking menace.

Not "I am anime Samus ughuu :3 ~~, my tits jiggle!", "Remember me? I am nigger guy >:[", "EVERYTHING IN THIS GAME IS GLOSSY XD, LOOK AT MY SUIT~~", "Samus, go to the city, meet people, wall of text bla bla bla blaaa".

But who am I talking to, you are probably those kind of Metroid fans that started with the plagues of the Metroid franchise that are Fusion, Prime 2 or 3 or even Hunters (rofl).

Again, please eat shit and choke on it.

End of rant.
 
Jeg ba Tim Schafer om å gi meg 7 grunner for at jeg skulle spille Brütal Legend, og om det ville bli en demo, og jeg fikk svaret:

@bjornage Jack. Ozzy. Rob. Lemmy. Lita. Decapitaion. Making-out. Maybe. #E3BL #E3
Så der har dere det.
 
Ble noen imponerte over Nintendo i det hele tatt da ?
Jeg spår at Nintendo må se seg nødt til å dra en Sega i fremtiden hvis de ikke frir til andre enn casual gamers og feite folk. Ja, Nintendo selger i bøtter og spann (med overskudd) og har gjort det veldig lenge. Men det er begrenset hvor lenge man klarer å leve kun på sitt gode navn og rykte uten å bry seg om hva konkurrentene driver på med. Microsoft var sistemann inn og har på kort tid fått et solid fotfeste i markedet. Det bør ikke ignoreres av Nintendo. Og etter pressekonferansen å dømme så virker det som Nintendo fortsetter arrogant videre uten å se seg bak. Og det er en tabbe, før eller siden blir Nintendo passert. Selvsagt skjer ikke dette over natten, men spillbransjen er i en stadig utvikling som er en salig blanding av nye idéer og teknologien til å få de realisert. Jeg ser virkelig ikke for meg at Nintendo lager maskiner selv om 10 år og tror derfor de vil dra en Sega før eller siden.
Edit: Ok, vil slenge det ut før noen andre gjør det. Jeg tenkte ikke på håndholdt som DS men konsoller som Wii.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nintendo har i sin nye bane solgt flere maskiner enn konkurrentene til sammen, og attpåtil tjener de både på hardware- og softwaresalget. Jeg skjønner godt at de fortsetter i akkurat samme nye meget lønnsomme bane. Det er kjedelig for oss som har spilt spill i nærmere 20 år, så vi tar til takke med oppfølgere til favorittspillene våre. Nintendo skal i alle fall ha for å lage jævlig gode spill mens de er i gang, selv om det er eldgamle ip-er. Jeg gleder meg som en unge til både Galaxy 2 og NSMB2, det er det ingen tvil om.
 
Hvis det er din personlige mening Lodin ville jeg bare si at jeg var enig ;)
 
Jeg synes det er fint at de prøver noe nytt med metroid. Det hadde vært utrolig uinterssant om alt de hadde var metroid prime 4. Fortsatt spent på hva Retro gjhør om dagen, tror det også kan bli bra.
 
Nintendo har i sin nye bane solgt flere maskiner enn konkurrentene til sammen, og attpåtil tjener de både på hardware- og softwaresalget. Jeg skjønner godt at de fortsetter i akkurat samme nye meget lønnsomme bane. Det er kjedelig for oss som har spilt spill i nærmere 20 år, så vi tar til takke med oppfølgere til favorittspillene våre. Nintendo skal i alle fall ha for å lage jævlig gode spill mens de er i gang, selv om det er eldgamle ip-er. Jeg gleder meg som en unge til både Galaxy 2 og NSMB2, det er det ingen tvil om.
Akkurat. Det er kjedelig fordi Nintendo kjører det safe og ser ut til å fri mer til aksjonærene i selskapet enn spillerene som kjøper hvert nye Mario produkt uten å blunke. Her tar konkurrentene mer sjanser og er villige til å riske litt for å vinne krigen istedet for slaget.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Men hvis spillerne kjøper hvert nye Mariospill uten å blunke, så er jo både Ninty og aksjonærene happy. Nintendo trenger ikke lenger jobbe hardt for å fri til tradisjonelle gamere, de har en tilnærmet uendelig strøm med casuals og førstegangsspillere å tjene penger på. Mens Sony og MS pøser inn ressurser på å vinne kampen i den gamle arenaen der premien (altså antall spillere) ikke har vokst merkbart mye siden forrige generasjon, har Nintendo rett og slett funnet seg en egen arena der de vinner på walkover. Sånn sett burde du være glad for at de i det hele tatt gidder å gi ut storproduksjoner for ordentlige gamere lenger.
 
Jeg frykter ikke akkurat at Nintendo skal dra resten av bransjen ned i casual dragsuget. Ja det er ingen tvil om at Nintendo står sterkest salgsmessig per i dag. Men å ligge på latsiden og tro at den uendelige strømmen med casuals og førstegangsspillere automatisk kommer til å gå for Nintendo i all fremtid er bare ikke sannsynlig. Og jeg skulle gjerne likt å vært flue på veggen hos Nintendo HQ etter årets E3 impotens. Nintendo ble skyggelagt av MS og Sony, og det er aldri en god ting uansett hvordan man vrenger og vrir på det.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Akkurat. Det er kjedelig fordi Nintendo kjører det safe og ser ut til å fri mer til aksjonærene i selskapet enn spillerene som kjøper hvert nye Mario produkt uten å blunke. Her tar konkurrentene mer sjanser og er villige til å riske litt for å vinne krigen istedet for slaget.
Hvis du tror hele Wii-konseptet ikke var en make-or-break-risiko som fikk aksjonærene til å pisse i buksa ved første presentasjon kan du se an det "slaget" om igjen.
 
Joda, aksjonærene svettet nok godt når det først ble presentert i 2005. Men det er fire år siden og lite har skjedd siden den gang. Det nytter ikke å tro at en risk varer ut hele konsollens levesyklus. Tiden står ikke stille, det gjør ikke konkurrentene heller.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da er vi forsåvidt enige. Jeg er fortsatt glad for å få både NSMB2 og Galaxy2. :) Farg meg også interessert i Metroid: Other M.
 
Jeg har ingenting imot Mario eller Nintendo. Tvert imot, har brukt tid på Nintendo sine produkter siden 80-tallet og de har tross alt formet mye av kulturen. Jeg skulle gjerne sett Donkey Kong igjen. Var stor fan av SNES spillene. N64 versjonen var elendig derimot.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat. Det er kjedelig fordi Nintendo kjører det safe og ser ut til å fri mer til aksjonærene i selskapet enn spillerene som kjøper hvert nye Mario produkt uten å blunke. Her tar konkurrentene mer sjanser og er villige til å riske litt for å vinne krigen istedet for slaget.
Hei, velkommen til vår utgave av Jorda! Her i vår dimensjon vil det kanskje overraske deg å høre at den beskrivelsen der overhodet ikke engang er mulig å forestille seg å bruke om årets E3.
 

oma

Village Drunk
Hei, velkommen til vår utgave av Jorda! Her i vår dimensjon vil det kanskje overraske deg å høre at den beskrivelsen der overhodet ikke engang er mulig å forestille seg å bruke om årets E3.
Er det ikke noe å merke seg at Microsoft og Sony prøver å nå folk utenfor markedsgruppen sin i forhold til Nintendo som bare kjører samme formula?

Tror det var det som var meningen med den kommentaren skjønner du.
 
Hei, velkommen til vår utgave av Jorda! Her i vår dimensjon vil det kanskje overraske deg å høre at den beskrivelsen der overhodet ikke engang er mulig å forestille seg å bruke om årets E3.
Hei tilbake, velkommen til vår utgave av Jorda. Her i vår dimensjon vil det kanskje overraske deg å høre at ingen bryr seg om hva du måtte mene om årets E3 etter din "edgy" artikkel (les: Epic Failure).

Er det ikke noe å merke seg at Microsoft og Sony prøver å nå folk utenfor markedsgruppen sin i forhold til Nintendo som bare kjører samme formula?

Tror det var det som var meningen med den kommentaren skjønner du.
Ding ding ding. We got a winner.