E3 2009

Mario Galaxy 2. Ser litt melkete ut, men er likevel et garantert kjøp. Litt skuffa (nintendo går samme vei som EA), men vil likevel ha mer.
 

Kilik

Lokal moderator
Ulikt Nintendo å kjøre en direkte oppfølger til Mario. Kommer vel ikke før sent 2010 om jeg kjenner Miyamoto rett.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
er det over nå eller, lyden er der men bildet ble svart
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg håper da det er over.

Såh, hvor mange skal stå i kø for Wii Pulsmåler?
 
Ikkeno' Zelda? Crap! ...nuvel. Metroid så da riktig så ballesparkende gøy ut. Og med Galaxy 2 og nytt Golden Sun er jeg strengt tatt fornøyd.

...kan med andre ord ikke si jeg forventet stort av Nintendo.
 

Kilik

Lokal moderator
Greit nok det. Ikke noe nytt Zelda og Pikmin som var de heteste tipsene på forhånd, men med to nye Mario plattformspill og Metroid kan man ikke klage, tredjepartsutviklere derimot... Men kan selv Nintendo slippe unna med en overpriset pulsmåler?
 
Metroid så ikke bra ut.. Kunne vært et hvilket som helst generisk anime-sci fi med teit art direction og kjipe animasjoner. Og hvis de springesekvensene (Samus sprang mot kameraet) man så små klipp av er av typen "rist på kontrollen så fort som mulig" så blir jeg smått forbanna. Metroid sitt design skal være mer elegant enn som så..

New Super Mario Brothers Wii så morro ut og jeg gleder meg til Wii Sports Resort, men super Mario Galaxy 2? Greit jeg elsket eneren, men det var mye på grunn av hvor anderledes det var alt annet. Dette så ut som akkurat det samme spillet! Så jeh, ikke spessielt imponert akkurat. Skuffa over at vi ikke fikk høre noe som helst om Zelda på Wii eller Pikmin 3. Sistnevnte er det mulig vi får vite noe om under roundtabelet Myiamoto har hvert år (var der de avslørte Smash Brothers: Brawl) så jeg krysser fingrene for det.
 
Vesentlig mer avansert, ja. Og? Hva så? Det er vesentlig mer avansert enn EyeToy også, og EyeToy har aldri vært noen suksess fordi ideen bak teknologien ikke er spesielt habil. Det er en brute force-løsning på et problem som egentlig ikke finnes, og som Nintendo har løst betraktelig mer elegant ved hjelp av Wiimote/Nunchuck-comboen. De eneste som ikke lar seg lure av gyroskopjuksingen til Nintendo er steinharde gamere som oss her på SG. Resten av verden driter massivt i om funksjonaliteten er den mest avanserte tenkelige eller ikke.

Det Yetifar sikter til er at Microsoft, som vanlig, aper etter konkurrentene sine istedet for å definere en egen retning i et eget marked. Microsoft tror åpenbart at det er funksjonaliteten til Wii som har gjort den til en suksess, jeg foreslår at funksjonaliteten bare har bidratt til å tilegne merkevaren Nintendo ny relevans som spill- og leketøysprodusent.

Hvis Microsoft hadde et nyskapende bein i det etterhvert slakke, treige og utpiska hestekadaveret sitt, så hadde de funnet på Noe Nytt som ikke går ut på å iverksette et magaplask i markedet til Nintendo, akkurat som Bing bare er et forsøk på å gjøre Google bedre enn Google gjør, som er meningsløst fordi grunnen til at markedslederen er markedsleder er fordi de leder markedet. De definerer opplevelsen brukerne forventer seg og hvis brukerne liker den opplevelsen, knytter de sterke bånd til den. At noen andre senere tilbyr omtrent den samme tjenesten er irrelevant -- hvorfor skal folk bry seg om det? De har allerede den tjenesten de ønsker seg, og det å bytte til en annen tjeneste innebærer bare at deres bruk av tjenesten de trenger å bruke blir mer problematisk i overgangsfasen.

Microsoft tror at de er i et teknologikappløp, men det er de ikke, og Natal er et ypperlig eksempel på akkurat det: Natal kommer ikke til å åpne noe nytt marked for Microsoft, det kommer bare til å gjøre det pinlig åpenbart at Microsoft er blitt akkurat like akterutseilt denne generasjonen som Sony har.
Så du nettopp Nintendo sin pressekonferanse ? M A G E P L A S K. Ikke en kløyva dritt imponerte. Så mye for nyskapning, mer Mario og Metriod. Wow. Og ikke fortell meg at Motion Plus er nyskapende, for det er det virkelig ikke. De lanserer snart løgnen de solgte oss for 3 år siden. Microsoft er gjerne kjent for å kopiere sine konkurrenter, men det er noe alle gjør. Slik fungerer det bare. I dette tilfellet har de sannsynligvis overgått Sony og Nintendo med noe som faktisk fungerer . Hvordan vi forbrukere taper på dette klarer jeg ikke å se. Man er tross alt ikke tvunget til å kjøpe PN. Jeg ser for meg strategi spill ved bruk av kun hånden og stemmen istedet for analogstikke/mus/gyro. Adventure spill kan dra godt nytte av dette, ikke minst rollespill for de som liker den slags. Alle sjangere forsåvidt. Utviklerene trenger bare tid.
Mao, masse muligheter som ikke er urealistiske kanskje 1-2 år frem i tid.
Og etter hva jeg har lest så er inntrykkene til de som fikk prøve det bak lukket dører rimelig fornøyd. Og alle sier det samme, det fungerer. Selvsagt er det ikke feilfritt, men så er det ikke å finne i butikkhyllene enda heller.

Hvis du ikke vil ha PN når det kommer ut, helt greit. Du kan alltids vifte med nunchuken din til Mario Galaxy 5
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
vi har lyd men ikke bilde :argh: gamespot
 
Begynner så straks jødene klarer å sette seg og slå av mobilene sine.
edit: And here we go
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
[snake]huuum a Hind D[/snake]
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Alaska Nebraska på PSP its over Sony is finished
 

SHDR

Gullmedlem
Så du nettopp Nintendo sin pressekonferanse ? M A G E P L A S K. Ikke en kløyva dritt imponerte. Så mye for nyskapning, mer Mario og Metriod. Wow. Og ikke fortell meg at Motion Plus er nyskapende, for det er det virkelig ikke. De lanserer snart løgnen de solgte oss for 3 år siden.
Jeg har aldri sagt at Nintendo har vært nyskapende siden de lanserte Wii, og selv om jeg har masse respekt for arbeidet Nintendo har gjort for å utvide spillmarkedet, passer egentlig spillene deres innmari dårlig til meg. Wii-en er bare såvidt brukt mer enn PS3-en, og primært til å spille Gamecube-spill på. Men poenget er at Microsoft bare prøver å gjøre det Nintendo har gjort i tre år, og det kommer ikke til å funke av den enkle årsak at Microsoft sine brukere er hardcore-gamere som driter i waggle. At MS får waggle tre år for seint kommer neppe til å utvide brukerbasen deres utover de eksisterende rammene, så hva er poenget?
Microsoft er gjerne kjent for å kopiere sine konkurrenter, men det er noe alle gjør. Slik fungerer det bare. I dette tilfellet har de sannsynligvis overgått Sony og Nintendo med noe som faktisk fungerer . Hvordan vi forbrukere taper på dette klarer jeg ikke å se. Man er tross alt ikke tvunget til å kjøpe PN. Jeg ser for meg strategi spill ved bruk av kun hånden og stemmen istedet for analogstikke/mus/gyro. Adventure spill kan dra godt nytte av dette, ikke minst rollespill for de som liker den slags. Alle sjangere forsåvidt. Utviklerene trenger bare tid.
Det er noe "alle gjør", ja, men etterligninger selger ALDRI like bra som originalen, og er dessuten ikke noe å basere en markedsføringsstrategi og en designfilosofi på. Grunnen til at Wii har slått så grundig an er fordi det er en helhetlig, sammenhengende og velformulert value proposition som tiltaler et bredt publikum. Microsoft sin konsoll gjorde ikke det, og at de plutselig skal fraksjonere sitt eget produkt for å kopiere Nintendo er helt uforståelig. Xbox 360 er ikke Wii, tiltaler ikke de samme menneskene som liker Wii og kommer heller aldri til å gjøre det. Natal er meningsløst for Microsoft, og ikke noen inngangsbillett til massemarkedssuksess på linje med den Nintendo nyter i øyeblikket.
Mao, masse muligheter som ikke er urealistiske kanskje 1-2 år frem i tid.
Og etter hva jeg har lest så er inntrykkene til de som fikk prøve det bak lukket dører rimelig fornøyd. Og alle sier det samme, det fungerer. Selvsagt er det ikke feilfritt, men så er det ikke å finne i butikkhyllene enda heller.

Hvis du ikke vil ha PN når det kommer ut, helt greit. Du kan alltids vifte med nunchuken din til Mario Galaxy 5
Ja, og? Pressen er en gjeng med entusiaster som digger spill og er skikkelig fornøyde med å få lov til å være på E3 og prøve all den nye, fete teknologien de ikke skjønner det skapte grann av og er bare glade for å kunne skrive hjem til leserne sine om hvor kult de har det og hvor revolusjonerende Natal er.

Inntil jeg hører hva utviklere sier om Natal (og da helst noen som ikke er heleid av Microsofts underholdningsdivisjon), så er jeg tvunget til å anta at det er en EyeToy-aktig affære som skal forsøke å ape etter Nintendos designfilosofi, uten å skjønne at du ikke kan kopiere et produkt eller dets suksess ved å replisere funksjonaliteten som kjennetegner nevnte produkt.

Natal må gjerne bli en suksess for min del, men jeg tror ikke det er en sjanse i helvete for at det skjer, og jeg synes det er innmari tåpelig av Microsoft å ikke skjønne det selv. Toppledelsen der må ha på seg noen ganske massive skylapper for å tro at motion sensing som feature er grunnen til at Nintendo selger fem ganger så mange Wii-er i måneden som Microsoft selger x360-er.