Nintykonfen, jeg følger med.
Wooo, gi meg noen spill å spille! Det er Pikmins jo! De tuller med Miyamoto, det er gøy vettu. En sjarmerende intro senere får vi endelig på en oversetter, og vi smekker rett på med WiiU, så får vi se da.
Og se får vi, gamepaden til WiiU. Den virker stor. men sannsynligvis stor nok, spent på hvordan den ligger i hendene men det driter alle i fordi vi får NY PIKMIN wooo. Vi får se noen bilder og det ser jo ganske ålreit ut, det koselige Nintendodesignet på sterkere hardware kan jo bare bli bra. Det ser pent ut. Spilles med WiiU men han nevner også nunchuken som sentral, får bli no coop. Den ultimate måten å spille på er uansett WiiU av diverse grunner, Pikmin 3 bør bli moro uansett.
Reggietime, my man! Han kan melde om at de viser frem 23 WiiU-spill på konferansen, fikk ikke med meg hvor mange som var spillbare for alle men det er uansett et solid utvalg, om de kan stille med det til launch snakker vi butikk.
Reggie snakker mer om WiiU og hvorfor den eier, den kommer til å revolusjonere stua di! Netflix, Hulu, Youtube, Amazon Video osv (igjen ikke mye av det som havner her til lands). De unnskylder de har ditcha Wii helt siden de bare har tid til det absolutt beste, men er det vi vil se så greit for meg. Vi blir også informert om hvor viktig det er at vi følger de på Twitter og Liker de på Facebook.
Men nå må vi få se no spill her Reggie hva skjera? Han skal fortelle oss om asymetrisk spilling først hvordan fler kan spille sammen med med forskjellige typer gameplay, men enda bedre: Den vil komme med to forskjellige gamepads! I fremtiden vil det komme funksjonalitet for å bruke de om hverandre. Det blir en ny gjennomgang av hardwaren de viste på Nintendo Direct, dpaden ser så fin ut så men Yetipantsen stiller spørsmålstegn ved prisen på maskinen og det spekuleres i 3k kroner kanskje muligens.
Det vises frem mer Mii Universe, gleder meg til å bli overbevist av det, skavvise. Det kan muligens virke som de går etter det Home påsto det ville være, bare mer minimalistisk, og man vil eventuelt kunne gå inn på Mii Universe på alle mulige gadgets, tablets, telefoner, PC, 3DS osv.
BLABLA but we got to have a Mario game blabla New Super Mario Bros. U BABY! Dette blir et mariospill med kontinuerlig interkasjon med andre spiller ved at man legger ut beskjeder andre kan se i et system som kan minne om det Demons Soul bruker. Men vi får se spill og det ser DRITKOSELIG ut, nye items, drakter og babyyoshi! Kan selvfølgelig spilles på TV og på WiiU-skjermtingen og jeg luktet en type synergieffekt om man spiller fler med tabletkontrolleren 8seriøst, hva heter den egentlig?).
Batman Arkham City til WiiU, skulle bare mangle men er jo en kul spillen. Harley introduserer en ny Nintykompis som forteller om den spennende tiden i spillbransjen også for de i Warner Bros. og vi kan endelig få spille Akrham City på ordentlig.
ÅNEI man må spille stående! Ok kanskje ikke men det så litt... rart ut å kontrollere. Batmanpakka til WiiU vil ihvertfall inneholde begge de siste spillene, Armored Edition som den heter. Det er en ny type mode du kan, uhm, aktivere ved å trykke på WiiU gamepaden, man kan styre batorangen med den og gamepaden vil la deg aktivere satchel charges, jepp. Han anbefaler det ihvertfall.
Nå blir det no Scribblenautings, En fyr med veldig røde sko kommer ut og viser den ultimate Scribblenautsopplevelsen, Umlimited. Jeg har ikek spilt de forrige spillene men helt sikekrt moro! Multiplayermoden lover i det minste unlimited fun.
De viser frem flere porter, Darksiders 2, MASS EFFECT, Tank! Tank! Tank!, Tekken Tag Tournament (oløøø), Trine 2, Ninja Gaiden 3, Aliens Colonial Marines, Dette er voksent Nintendo, jeg liker det, jeg liker det veldig. Ja greit det er bare porter men ja, dette blir nok å eie.
Kroppen til Reggie er faenmeg klar! Synd det følges opp med WiiFit som ingen bruker. Greit de har solgt 43 millioner men håper ikke de bruker mye tid på dette slevom den WiiFitU er noe helt kreiszi nytt og bra. Det ser det ikke ut som. Hvorfor tar ikke han fyren å har sex med hun dama? Jeg skjønner det ikke. Hun er heit og de vilel brent fler kalorier. Åja, fordi hun er en sånn som går på hemmelige joggeturer og laster opp scoren sin senere. Sorry Ninty det så dritt ut!
Alle vil bli rockestjerne right? Joda, så nå får vi Nintendo Sing som er nye helt nytt og reolusjonerende blabla. Man kan se teksten på WiiU Gamepaden! Og man kan danse og synge med. URGHH. For første gang i konferansen grøsser jeg på ryggen, bli ferdig ed dette for no jævla dritt gi meg ZELDA og METROID.
Nå blir det no 3DS ihvertfall! Det kommer en stakkarslig fyr ut på scenen og spør etter the love og får ingen feedback. Jaja, i morgen er det en egne greie for 3DS-spill så da får vi følge med på det og, i morgen kveld, minn meg på det.
Men vi får se noen spill altså, det nye Mariospillet brødre 2. Nå er det all about the coinspoints, de går vel etter at folk skal krangle om highscores. Folk jubler når han sier han ikke vil gå mer inn i dette som er helt greit siden vi nå får no Paper Mariongs! Wooo, morsomme spillen, og det ser ganske morsomt ut. Et nytt element kalt stickers som man kan plukke med seg og bruke i fights. Ganske RPG altså, men det kan jeg like!
Luigi får også love mens de viser frem hans Mansion (fortsatt til 3DS). Kommer til høsten og ser litt morsomt ut! Fler spill vises frem i morgen på e3.nintendo.com men de teaser med Castlevania, et Epick Mickey-spill, samme Scibblenauts som til WiiU og Kingdom Hearts 3D.
Reggie, Reggie! Nå blir det Lego City: Undercover, som er.................. Lego GTA! Kan bli så koselig så, den nye Gamepaden får også noen funksjoner, selvfølgelig. Håper de bruker den til noe bra, spillet ser ihvertfall herlig ut! Toppen av kransekaka, Nintendo vant E3.
Men Reggie har mer. Ubisoft har mer. Yves er litt kjedelig men komemr endelig til poenget: WiiU eier. Jajaja få se på spilla baby, ja nå kommer de!! Enda en franskmann. Just Dance 4 oløøøønei. Ikke engang jeg liker det. De får masse partypeoplse ut på scenen så det kan se kult ut. Utover de tighte toppene til de kvinnelige danserne var det ikke mye spennende.
Det virker derimot ZombieU som er et zombiespill til WiiU, heh. Ser ikke så verst ut, men igjen er jeg bittelitt bekymret for kontrollen, beklager. Men man kan ta bilde av seg selv å lage zombie av seg selv da.
Flere Ubisoftspill, Assassins Creed, Rayman, Avengers, Rabbids og et par sportsgreier.
Dette holder jo på dritlenge, herlig, nå er det Nintendoland. Lodin vil dra dit. I det landet blir det Wii Sports og Play, Battle Quest go et Luigispill pluss et par andre. Småspill man styrer med WiiU gamepaden. Har naturligvis en kobling mot Mii Universe. Blabla viser frem fler småspill som viser frem assymetrisk gameplay med en "gamemaster" på WiiU gamepaden og fire spiller med hvert sim Wiimote (som da er bekreftet funker med den nye maskinen). Spillet i seg selv så kjedelig ut.
Men nå blir det vel Zelda! Reggie forteller vi som ser på kan få eksklusiv informasjon via facebook, youtube og twitter som nesten er bedre enn å være der! Men neida, Nintendo avslutter showet med fyrverkeri fra Nintendoland og jeg trykker på enter.
Edit: Menneh, "ingen matchmaking, vennelister, pris, lanseringsdato" (@theger), ingen Zelda, Metroid eller 3D Mario (selvom alt naturligvis er for mye å håpe på).
Men Nintendo var bedre enn Sony som var bedre enn Microsoft.