Edge - The 100 Best Videogames

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#41
Jepp, Castlevania går helt fint an å spille frem til man kommer til Frankensteins monster. :argh:
 
#42
I mine øyne går de fleste gamle spill an å spille i dag :p Neida, jeg mente ikke at castlevania spillene er dårlige, men heller middelmådige. De har hakket bedre spillkontroll enn dragon's lair og hakket verre spillkontroll enn the flintstones, og det sier sitt. Vår helt kan verken løpe eller hoppe :rulleøyne:
 
#43
NiloPilo: Hvis du ikke ser at Sonic The Hedgehog (eneren til MegaDrive) blekner fullstendig satt ved siden av spill som Super Mario World, Donkey Kong Country eller Commander Keen er det lite håp. Jada, det var fantastisk den gangen, men "den gangen" var i hvert fall jeg liten, uerfaren og ukritisk. Det er sjarmerende, javisst, men det er også fullt av hopp du ikke ser slutten på, det har mye middelmådig plattformdesign og det er rett og slett ikke i nærheten av å skulle nevnes som ett av hundre. Spillhistorisk essensielt, men kvalitetsmessig er det ikke noe stort.

(For øvrig kan det sies en del om kvaliteten på Donkey Kong Country og Commander Keen også, men de er begge mye bedre enn Sonic the Hedgehog.)
[/b]
Herregud mann, hvem er du? Liker du spill? Er DU, spillegal?

Sonic skal være på den lista, enkelt og greit.
Hvem er du?

Super Mario World er ikke "one" game, veit ikke om du veit det?
Hvem er du?

Den er fantastisk enda, bare du som ikke forstår spill
Hvem er du bror?

Full av hopp? Si meg en ting, sugde du i spillet?
Hvem er du?

Kvalitet? Hvem er du til å bedømme det? Bare fordi du er en hot shot anmelder for gamer.no betyr ikke at du har noe rett til å mene noe på spillegal! Eneste som ikke eier kvalitet er det du skriver om spill, herregud, kunne like godt lest biblen og fått mer ut av spillene idag enn det du prøver å bevise med ditt skriv.

Jo en ting til du kan ta med deg til gamer.no, spill er faen ikke kultur, spill er spill!



tror han er så kul, prøver å si noe her, faen for en gando... skal vise han jeg...
 

Sancti

Terrorkatt
#45
SITAT(DiRTY D @ 28.07.07, 01.39) 75017
Å si at spill ikke er kultur er det samme som å fornekte Holocaust :rulleøyne:
[/b]
Det var faktisk en jævlig god linje. Takk for den. Det er en fullendt aksiom, samtidig som den invoker Godwins lov og i kraft av å være en sirkularitet også er et paradoks.
 
#46
Zelda: Ocarina of Time vil alltid være blandt det beste av det beste. Samme om man spiller gjennom N64 eller en emulator... muahaha
 
#47
Joda det er sikkert kult på emulator også, bare så synd at N64-stikka hadde 3000 knapper som var plassert på en helt latterlig annerledes måte enn dagens kontrollere. Jeg bruker ihvertfall min Dual Shock-pad til emulering, men jeg klarer faen ikke å lage et oppsett som funker sånn noenlunde til N64. Makan.
 
#48
Bruker faktisk tastaturet når jeg spiller. Har ikke lyst til å bruke penger på noe så midlertidig.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#49
GC-porten som kom med de første Wind Waker-eksemplara så jo duganes ut kontrollmessig? Jeg tviler heller ikke på at VC-utgaven er det hvis den kjører nogen lunde samme oppsett? Eller? Og Sancti... :yammer: :psyduck:
 
#51
SITAT(Sancti @ 29.07.07, 17.26) 75191
Det var faktisk en jævlig god linje. Takk for den. Det er en fullendt aksiom, samtidig som den invoker Godwins lov og i kraft av å være en sirkularitet også er et paradoks.
[/b]
Hva faen betyr alt dette? :sprø:
 
#53
Jeg veit ikke om jeg trenger å kommentere så mye av de "innvendingene" NiloPilo legger for dagen, men jeg kan vel innrømme at tonefallet mitt var temmelig nedlatende. Beklager.

Jeg skjønner bare ikke hvordan man med hånden på hjertet kan påstå at Sonic the Hedgehog er et spesielt vellykket plattformracerdesign sett med dagens øyne. Det jeg har sett av spillet er nærmest et paradoks i seg selv - hovedpersonen er bygget for fart, men brettene du tar ham gjennom straffer deg for å bruke den med mindre du har memorisert hele banelayouten fra før. Et av mine hovedprinsipper er at spill skal være morsomme å lære, ikke bare morsomme å mestre. Sonic the Hedgehog kan spilles som en ganske middelmådig Mario-klone, eller man kan tilføre det en slags økt interesse ved å behandle hvert brett som en memoriseringsøvelse. Hvis man derimot gjør det spillet i mine øyne oppfordrer deg til, nemlig å løpe av gårde og forsøke å improvisere, blir man straffet ganske jevnlig rett og slett fordi oversikten er for dårlig -- hindringene er på skjermen for kort tid til at man er i stand til å reagere på dem. Det synes jeg er ganske slett design, og det sørger for å tære på den velviljen jeg i utgangspunktet føler pga. den morsomme og fargesprakende Sega-stilen.

Jeg sier ikke at man ikke kan ha det morsomt med Sonic the Hedgehog, men jeg klarer ikke se hvordan man kan påstå at spillet er et spesielt vellykket design.
 

Kilik

Lokal moderator
#54
Edge #200 er ute og i den forbindelse har de satt sammen en ny topp 100. Denne gangen har de gått bort fra all historisk korrekthet og satt sammen 100 Best Games To Play Today

Topp 20 er som følger:

1. Zelda: ‬Ocarina Of Time
2. Super Mario ‬64
3. Half-Life ‬2
4. Resident Evil ‬4
5. Zelda: ‬A Link To The Past
6. Super Mario World
7. Tetris
8. Super Mario Galaxy
9. Halo 3
10. Yoshi's Island
11. LittleBigPlanet
12. GTA IV
13. Left 4 Dead
14. Street Fighter IV
15. Rock Band 2
16. Super Metroid
17. World of Warcraft
18. Call of Duty 4
19. Civilization IV
20. Super Mario Bros. 3
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#55
Jeg kan forstå at spill som Super Mario World, Tetris, Street Fighter og kanskje til og med Mario 64 har masse apell også i dag - de baserer seg på rimelig enkle prinsipper som fungerer godt uavhengig av tid. De består liksom stort sett av grunnmekanikker og kan sees på som maler til hvordan spill kan gjøres... dårlig utgreing, men dere skjønner vel hvor jeg vil hen.

Men Ocarina of Time? Spillet som er lagd om igjen 4 ganger siden det ble utgitt, hver utgave bedre enn den forrige (nesten)? Dette er jo diskutert i det uendelige, så jeg skal ikke si stort mer, annet enn at all historisk korrekthet umulig kan ha vært kastet over bord.
 
#56
Edge #200 er ute og i den forbindelse har de satt sammen en ny topp 100. Denne gangen har de gått bort fra all historisk korrekthet og satt sammen 100 Best Games To Play Today
Topp 20 er som følger:

1. Zelda: ‬Ocarina Of Time
AGREE! Brilliant mesterverk som få kan måle seg med.

2. Super Mario ‬64
FAEN IKKE, burde komme mye lengre ned på lista, men fortjener en plass blant de 20 beste.

3. Half-Life ‬2
AGREE, kan ikke si noe på dette.

4. Resident Evil ‬4
AGREE

5. Zelda: ‬A Link To The Past
FAEN IKKE, nei nei nei!

6. Super Mario World
FAEN IKKE, atter NEI!

7. Tetris
AGREE

8. Super Mario Galaxy

FAAAAAAAEN IKKE, har folk røyka mario sopp før de valgte å sette opp denne lista?

9. Halo 3
Ææææsj, dritt spillet der? NEI, nei! NEEEEEEEEEEEEEI!

10. Yoshi's Island
Njaaaaaaa, okey, på streken! AGREE!

11. LittleBigPlanet
AGREE!

12. GTA IV
OMG NEI!, det mest oppskrytte spillet i verden, YA!

13. Left 4 Dead
Hakke spilt!

14. Street Fighter
AGREE!

15. Rock Band 2
Hakke spilt!

16. Super Metroid

AGREE!

17. World of Warcraft
NEI NEI NEI! Fitte spillet der!

18. Call of Duty 4
AGREE!

19. Civilization IV

AGREE!

20. Super Mario Bros. 3
AGREE!

De jeg savner som top 20

- SONIC! JA SONIC!
- MGS
- MegaMan
- Bionic Commando Rearmed
- GTA VC
- Tekken 3
- Sikkert noen fler jeg ikke kommer på akkurat nå

 
#57
Super Mario Galaxy skulle vært høyere oppe. Jeg syns det er bedre enn både Mario 64 og Ocarina Of Time, men syns nødvendigvis ikke at det burde vært nr 1.

Men så er jo alle disse listene helt meningsløse stort sett. Left 4 Dead er det 13. beste spillet liksom.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#58
Hva sheriffen sa. Når det er sagt, så tommel opp for "best games to play today", jeg syns det var en ganske spennende og logisk vinkling.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#59
Enig, da slipper man alt maset om å skulle sammenligne spill fra foskjellig eraer med forskjellige forutsetninger osv. Når det er sagt, de eneste som er helt enige i slike lister er de som har skrevet dem.
 
#60
Jeg og liker infallsvinkelen, men synes det er på grunn av den det er rart at det ikke er noe nyere Zelda-spill enn Ocarina of Time der. Majoras Mask er mer spennende design- og historiemessig, The Wind Waker er mye mer moderne og grafisk tidløst og Twilight Princess er... vel, Ocarina of Time, bare større, tettere designet og bedre :/