Selv min elderscrollsmani klarte ikke helt å digge college of winterhold. Det var den første factionen jeg tok, og adrenalinrushet ved å spille skyrim gjorde nok at jeg gikk igjennom questsa litt fort. Likevel føler jeg det var ganske dårlig skrevet. Man kastes veldig fort inn i en epic battle med masse svære rare greier som skjer uten å bli litt kjent med guilden, folka der og feelingen til stedet. Og så ender det like kjapt som det slutter.
Advarsel: Navn stemmer ikke overens med spillen, husker for all del ikke noe annet navn enn Faendal.
Av mainquests så har jeg snakka med skjeggapene oppe på fjellet. Nå er det bare å traske rundt, oppdaga noen hippies med Marakesh som fløy rundt med dyrelik og heimspikka sverd. Råkka litt rundt, tryna ned en skrent, snudde meg og aå rett inn i neseboret på en drage. Fikk funnet et sted, tatt livet av han med en bue (bua tok 15i skade, ergo det tok lang tid!). Oppdaga så at jeg har annen magi enn flammer (....), levla opp healing type 7 levels pga dragen. Sparka litt dragon arse, fant en heldekkende dvergrustning av gull og ser ut som en baws
Er det noen andre som har opplevd at man ikke har fått noen rewards for å levere inn quests selv om det åpenbart er meninga du skal få det? Blant annet levert in Amulet of Talos til kvinnfolket i Solidiumhvafaendetennhet og en fire-delts journal til Vekel i tyvgilden. Ingen av de ga meg rewards, selv om de sa så i dialogen. Er det Buggz eller er det sånn det skal være?
Null rewards... det vil si, jeg fikk ingen tekst som vanligvis sier hva som er "added" og hva som er "removed" fra inventaret ditt. Lastet inn på nytt også, for å se om det fungerte, men nei.
Skaffa meg hest (Fetthesten Den Andre, til ære for Yeti) og bikkje. Når man råkker landeveien ser det ut som Den Utrolige Reisen 5; Flukten fra Dragene i Skyrim,
Rei uti skauen pga det er sånn hesten og bikkja ruller, blei angripi av tre bjørner. Rei som tusan og havna ved en
Gigantisk statue midt i intet. Såklart sjekker man det ut! Så, traska opp og dritten ble ekte, for å si det sånn!
Statuen snakka og det har visst en gud av noe slag. Måtte hente noe lys borti gata, rævkjørt av Falmer, rævkjørte de, for å bli rævkjørt av noen giftspyttende krypdyr (chimara eller noe?)? Endte med å måtte beinfly igjennom til jeg fant det jeg leita etter, beinfløy tilbake. Uansett; kom meg ut med livet i behold, leverte greia og blei sendt opp i lufta så jeg så utover hele jævla kartet. Det er SCHVÆRT, uten tvil... Skal iallefall slakte en necromancer, noe som er drøøøøyt vanskelig pga en heftig frost spell han skyter ut, samt at han er omringa av Corrupted Shades. Men, uten tvil det feteste questet hittil. Vanvittig stemning og driv.
så, ser fram til å sette meg ned litt igjen imorra med Skyrim. Spillen innfrir, og mer enn det
Kjøpte meg kåk i går, nå slipper jeg å måtte slenge fra meg Dragon Scales og Bones nedi høl for å kunne ta med meg alt det sweete lootet jeg... har ervervet på lovlig vis.
Herre snute, jeg stod ved smia i Windhelm når jeg plutselig ble toasta og en fåkkings drage angriper. Forsåvidt ikke no nytt siden spillet har unlimited dragons, men jeg trodde ikke de angrep i byer. Det var derimot ganske dumt av den siden jeg og hele byen gikk til angrep når den endelig fant en plass å lande på.
Her avslutter jeg kampen oppå huet dens mens jeg dæljer løs med ei slegge.
Hadde en lignende opplevelse tidligere, det endte faktisk i en mission failed siden dragen presterte å ete opp en quest giver.
Etter å ha blitt distrahert og gjort sidequests så og si hele tida, tenkte jeg å faktisk starte litt på hovedquestet igjen. Og det var latterlig enkelt i forhold til det jeg var vant til, siden jeg one shotter alt med en hånds øksa mi. Forøvrig litt digg at fyren min faktisk har begynt å tåle en god del deng, som jeg har slitt mye med tidligere etter å har faila ganske hardt med perks
Leser noen bøkene dere finner? Har lest noen ganske artige historier om vampyrer og daedraer som lurer folk trill rundt og gliser slemt. Stemning å lese en sånn bok innerst i en gammal borg.
De fleste bøkene er med fra Morrowind og Oblivion og selv noen fra Daggerfall så jeg har allerede myst på de fleste. Syns i grunn at det er ganske kult at de resirkulerer dem siden det gir et veldig bredt spekter. Forøvrig artig at selv 200 år senere er The Lusty Argonian Maid fortsatt populær. Jo og føkk Monomyth, den gidder jeg ikke pløye gjennom.
Dessverre er ikke bøkene man kommer over særlig godt skrevne. Sammenlignet med f.eks lore man plukket opp i Dragon Age Origins eller andre Bioware-spill.