[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjenner jeg får angst av alt på quest-lista mi, så skal nå råkke litt side quests. Misc.-quests lar jeg rett og slett bare være, orker ikke å tenke på hvor mange dungeons jeg må raide og rask jeg må bære på (
spiced beef, seriøst?!?
). Burde hatt en overvekt på 30kg, så mye det er i den journalen her...
 

Lodin

Der Waaaah
Ny patch ute til PC. Gjør så spillet bruker mer enn 2 gig RAM om det finner det sånn som den modden og man får lese bøker og lapper fra inventoryet til folk. Så sånn er det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jæveltango skrev:
YouTube Video

Dårlig unnskyldning for å teste ut youtube-opplasting fra ifonen.
Hadde vært skikkelig bad ass om du ikke hadde våpen framme, bare sto der som en baws inntil du nesten ikke hadde liv igjen og bare BANSAI! til bjørnen. Da hadde nok kameraet sirkla rundt figuren din, zoomet inn på ansiktet som bare :smugdog:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Dragonplate armor GET. Synd at man ikke har noe dragon-våpen. Vurderer også å efforte for å skaffe Daedric armor (Har 100 i smithing) men har ikke i nærheten nok Daedra Hearts. Noen som aner hvor jeg kan finne det lett? Blir det solgt noen plass?

Hvordan er Bethesda med DLC? Bruker det å ta lang tid før det dukker opp? Siden jeg stort sett er ferdig med alt, så vurderer jeg å la spillet ligge til eventuelle tilleggspakker.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ugh, skulle fokusert mer på smithing. Får vurdere det neste runde (selvom det spørs med en runde nummer to, burde gønna på med main quest, ikke bare råkke rundt på måfå)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Dragonplate armor GET. Synd at man ikke har noe dragon-våpen. Vurderer også å efforte for å skaffe Daedric armor (Har 100 i smithing) men har ikke i nærheten nok Daedra Hearts. Noen som aner hvor jeg kan finne det lett? Blir det solgt noen plass?
Det ligger ett nede i Jorrvaskr på rommet til lederen, og du finner noen mot slutten av Pieces of the Past-questen (snakk med museumfyren i Dawnstar). I Dawnstar finner du også daedra-questen Waking Nightmare (snakk med en fyr i kutte på vertshuset), og i det dungeonet er det også hjerter.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjente jeg satte pris på det svaret, men blei samtidig litt småskuffa, da jeg nettopp har starta det questet.
 
Stikk innom Shrine of Azura, der jeg finner min beholdning til rustning og sverd.

Smithing er tidenes fail sammen med Speechcraft-exploiten som finnes. Likevel har det nok gått med et par timers spilling både før og etter jeg nådde level 100 i skillen. Det som tar tid, er å løpe rundt i naturen for å jakte på dyr og ta hiden dems. Mye billigere enn å kjøpe leather, som danner grunnkomponenten i mange av rustningene.

Kan anbefale det om du går lei, om du ikke er level 100 i smithing enda, kanskje vil ha noen kjappe levler: ta frem buen og start utenfor Whiterun, løp over det enorme landskapet som finnes der. Føles veldig forfriskende etter mange timers spilling hvor det eneste du gjør er å fast travle att og frem. Løsriv deg fra alle quests og all fast travling, jakt dyr for hiden dems og samtidig drep giants, drager og utforsk det du måtte komme over av huler og lignende for en periode. :)
 
Helt til man innser hvor jævlig kjedelig det er. Kom til det stadiet at ingenting av det du gjorde ga noe som helst vinning. En drage der, to, tre slag, dau! Grattis med dragebein som faen ikke gir deg den beste rustningen en gang og gjør smithing helt utrolig poengløst å levle forbi 90. Det mest krevende med dungeons er tida det tar å gå igjennom gangene fordi det å blæste igjennom sitt tusende sett med draugr slutta å være krevende på level 10, slutta også fort å være spennende. Det er hovedsakelig 3 forskjellige fiender i spillet: falmer, draugr og banditter. Det irriterer meg utrolig mye at det ikke finnes noe som helst reward-system i spillet igrunn og det er utrolig dumt at en går lei og skrur av etter å ha spilt i en halvtime. Kunne tenkt meg å fullført hovedoppdraget, hadde jeg bare ikke fått hjernekreft av å gjøre akkurat det samme om og om igjen.
 
Med det mener jeg at det å kave seg gjennom all driten i det minste kunne gi en ring med noe stats som tilsvarer levelen din på noen måte og som kan være verdt å gjøre hula for. Man får jo som regel bare enda et iron sword of flame som man har 14 stykker fra før av og som ikke er bedre enn deadric sverdet usansett. Veit det er tre eller fire våpen der ute som man kan få, som liksom er unike, men det holder ikke mål da de er dritt uansett.
 
Den universelle level-scalingen er grusom. Jeg hadde satt pris på fler unike våpen som var sterke UANSETT level. Er veldig enig med alt du sier, blir så trist av at dette spillet seriøst regnes som "svaret" på rollespill av millioner av fans og kritikere :qq: Rollespillenes skjebne avhenger av et... South Park-spill. :qq::qq:
 
De kunne absolutt gjort det mer som Fallout, der man i det minste fikk en følelse av oppnåelse etter å ha kava seg gjennom ei hule. level-scalingen de bruker i Skyrim burde skrotes.