[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
kak: Ja det hang faktisk en sykkel opp i et skilt, stusset litt over det selv skal jeg innrømme.

Skal se om jeg får tatt et bedre bilde på vei hjem.

On-topic: Blir å eie osv.
 
gif eller ikke, syns FXAA er en billig løsning som fører til at bildet ser ut som det er "ute av fokus" . Har sett resultatet fra bildet over i andre "FXAA" spill og anbefaler de som ikke er fornøyd med bilde ute av fokus og leke seg litt i nvidia/amd control panel .
Men vi får se, gif er gif og gir det seff en sjanse.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Bleh, jeg som hadde planlagt å kose meg med manualen til spillet og lese på perks, skills osv mens jeg satt på jobb. Men her er det bare noen få sider om kontrollene og hovedmenyen, gjentatt på alle de skandinaviske språkene. Skuffa! :(
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
De prater om det i Gametrailers sin video review og jeg husker ikke detaljene, så se den.
 
Har spilt i litt over en time. Det er helt latterlig bra, men jeg vet ikke om det er jeg som har blitt overfølsom i det siste eller hva det er, men det føles helt utrolig brutalt. Og jeg mener det ikke på en god måte. Altså ikke brutalt sånn som noen kunne funnet på å skryte av at Gears of War er, men sånn at ... For eksempel kom jeg over en slags hytte. Hadde nettopp blitt angrepet av noen røvere, og tenkte jeg kunne ta det litt med ro der inne, slappe litt av før jeg reiste videre, men så er den låst. Så jeg får den opp, går inn i huset, og riktignok er det sånn varm, koselig atmosfære der. Masse mat på bordet. Plutselig hører jeg noen skrike, "IS THERE SOMEONE THERE??" Og jeg bare heeeelveeeete, og så kommer det en svær fyr med et svært sverd opp fra kjelleren, og før jeg vet ordet av det har jeg skutt ham ned med pil og bue. Først etterpå får jeg vandre rundt i huset hans ... finne lapper og effekter som forteller meg om hva slags liv han levde ... Og jeg mener, det var ikke lovlig arbeid han gjorde, men det føles fortsatt ganske ganske ille. Det var liksom ikke meningen. Men samtidig er det jo en form for historiefortelling som er ganske spesiell, og i dette tilfellet til og med hjerteskjærende. På den andre siden kan det bare rett og slett være en understrekelse av spillets på en måte åpenhet i den forstand at jeg fordi jeg kunne tenkt meg emosjonelle opplevelser får slike. Selv om dette i grunn virkelig var en ubehagelig opplevelse. Nå har jeg i alle fall bestemt meg for å like gjerne lese alle bøkene i huset til fyren når jeg først har stelt i stand hva jeg har stelt i stand. Føler likevel ikke jeg får sett så mye av spillet hvis jeg er pasifist, så jeg har bestemt meg for at figuren min, imperialen Wilhelm, har hukommelsestap. Så han bare vandrer rundt i Skyrim og forsøker å finne ut Hva Som Foregår, problemet er bare at hver gang han kommer inn i en voldelig situasjon, så får han blackouts, og etterpå er de som angrep ham døde! Stakkars Wilhelm :(

Kommer forøvrig på at det jeg synes det er så veldig brutalt kan ha noe å gjøre med at de siste slike spillene jeg har spilt er Fallout 3 og New Vegas, og begge de har en slags ironisk distanse gående til alt i sammen. Det har på en måte ikke Skyrim.

Men for å avslutte på en positive tone, så -- woooaw! Jeg er sååå fornøyd med at snø knirker når du går på det.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er akkurat slikt som gjør at en virtuell verden kommer til live. Jeg elsker slikt. Skyrim blir (antageligvis) det første spillet på lenge der jeg faktisk leser gjennom ting jeg plukker opp. Det har jeg vel ikke gjort siden Metroid Prime og til en viss grad Morrowind (de jævla bøkene dreit jeg i).
 
Såh, er kamp-systemet like rævva/løst/uinteressant som før?
Jeg liker det. Mye bedre enn Oblivion sitt altså, kamper føles faktisk som kamper nå. Ikke perfekt, men mye bedre enn hva jeg forventet.
 
Enig med Patney.

Ellers hadde jeg randomly oppe General Stats nå, spesifikt kategorien Combat, og der stod det
Automatons Killed 0
Jeg kjenner jeg er veldig for idéen hvis det er hva jeg tror det er :D
 
Kjapt spørsmål.. Har de droppa den "grab&hold" items greia på konsoll...? får ikke til å "flytte" på lik og gjenstander.. Står ikke no på controls heller.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjapt spørsmål.. Har de droppa den "grab&hold" items greia på konsoll...? får ikke til å "flytte" på lik og gjenstander.. Står ikke no på controls heller.
Tror det er en måte (skjedde med en tilfeldighet når jeg spilte på 360). Ellers så er jeg glad jeg ENDELIG fikk spilt litt. Hatt det liggende i noen dager, men pga et absurd stramt tidsskjema, så har jeg ikke fått prøvd det før inatt/ idag. Elsker det! Elsker å se meg rundt, og kjenner faktisk en slags ro når jeg bare går langs elva...