[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Lodin

Der Waaaah
Når jeg ikke er sikker på om Fraps filmer eller ikke og så må finne en måte å konvertere dritet på 700 MB og sitter der å ræger og faen...
Eller no artig skjer og jeg drar fram 3DSen, trykker home og camera eller hva faen og bare filmer og drar kortet fra 3DSen og setter i PCen og laster opp til Tubbsene.
Alt fordi jeg bare vil slenge ut en tubb med en bjørn som moonwalker.
 
Dette er Spillegal, Lodin. Jeg trodde du nå visste at alt som lukter svakhet eller inkompetanse blir levende flådd.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er ikke det, det er liksom at han griner over noe som på alle måter er en mer lettvint og fornuftig løsning enn det han kom med.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Da har jeg omsider rundet main questen. Siste stedet var meget stilig, men hele greia føltes litt... antiklimatisk ut? Har spilt i 97 timer nå, og føler jeg mangler litt motivasjon for å fortsette.

Har forøvrig ikke brukt så mye tid på et enkeltspill siden Final Fantasy VII, helt tilbake i 1997. Dette er også det første vestlige-RPGet av denne typen som jeg runder (eller har spilt, for den saks skyld).
 
Tror jeg også skal hive meg løs på mainquesten (har sagt det en stund nå, men denne gangen mener jeg det) nå, har holdt på med sidequests og en annen misc-quest de siste ukene og der begynner jeg å miste motivasjonen. Nesten alle questene er som oftest en variant av "Hei, jeg vil ha en greie. Kan du stikke ned, heeeeelt ned, i bunnen av en dungeon og hente den der"? Enten det, eller så skal man legge tilbake noe der. Sånne quester er egentlig greie nok hvis man får ok reward og de ikke tar så lang tid men i går brukte jeg rundt en time på å gå ned i en jævla dwemerdungeon for å legge tilbake noen greier der og det eneste jeg fikk var 200 gull og noen scrolls. Den timen føles forøvrig ut som fire timer når man holder på. Så sånn er det.
 
Det ser ut til at 96-100 timer er spillets smertegrense. Det var ved det punktet jeg fullførte mainquest, og da skortet det på motivasjonen for videre spilling.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg hustlet meg oppover fjellet i luftlinje for å finne den trappa. Bethesda greier bare ikke å hindre folk i å mountaingoate, noensinne.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Tror jeg også skal hive meg løs på mainquesten (har sagt det en stund nå, men denne gangen mener jeg det) nå, har holdt på med sidequests og en annen misc-quest de siste ukene og der begynner jeg å miste motivasjonen. Nesten alle questene er som oftest en variant av "Hei, jeg vil ha en greie. Kan du stikke ned, heeeeelt ned, i bunnen av en dungeon og hente den der"? Enten det, eller så skal man legge tilbake noe der. Sånne quester er egentlig greie nok hvis man får ok reward og de ikke tar så lang tid men i går brukte jeg rundt en time på å gå ned i en jævla dwemerdungeon for å legge tilbake noen greier der og det eneste jeg fikk var 200 gull og noen scrolls. Den timen føles forøvrig ut som fire timer når man holder på. Så sånn er det.

Gled deg til Blackreach...

Når det gjelder trappa: Den er jo tydelig markert ved brua i Rorikstead?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jæveltango skrev:
Gled deg til Blackreach...
havna der under et Daerlic-quest, satt og måpte og sa konstant "fyfaenfyfaenfyfaenfyfaen" over hvor mye jeg elska designet der nede. Madderfakker, så fett det var. Må ned dit for et annet quest, men dumme meg tok ikke heisen opp, så jeg må finne den jævla byen som er inngangen igjen. Såklart, kunne sjekke ~guideboka~ jeg fikk med, men det er fortsatt så drøyt hassle
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg hustlet meg oppover fjellet i luftlinje for å finne den trappa. Bethesda greier bare ikke å hindre folk i å mountaingoate, noensinne.
Dette. Hvis bakken du går på består av flere enn fire polygoner og teksturen matcher med meshen ved siden av, er du ikke hardcore.
 

demake

Seksuelt godteri
Ja fy faen, Blackreach eide.
Dette var meg hele veien gjennom \o/
 
Har allerede vært i Blackreach, det var litt kult, men samtidig litt kjedelig. Er ikke helt begeistret over at jeg må tilbake.
 
Tok meg en opprydding i alle savegamene i går og slettet sånn 250 saves og frigjorde en haug med plass på disken. Føltes digg. Så møtte jeg en Frost Dragon og to jævla bjørner samtidig, jeg denga dragen mens bjørnene bare ble borte. Dragen daua, jeg savet over den ene saven jeg hadde og ser så at de to bjørnene hadde :qq: DREPT SHADOWMERE :qq:

:penga::penga::penga: ...og jeg hadde ingen saves å reloade :penga::penga::penga:
 
"If Shadowmere is killed, waiting in a main city for 10 days then returning to where he died should respawn him on both PC and console versions."

wiki. Håper det ordner seg!
 
Kan ikke tenke meg at det er bestemt at du må dra tilbake til det nøyaktige stedet, men gi det et par dager. Meld tilbake om du lykkes i å få hesten din tilbake, kan være greit å vite.

Har "fullført" DB i den forstand at jeg nå får random genererte oppdrag. Helt grei questline, men kan ikke måle seg med TG som jeg har kommet omtrent halvveis ut i. DB fremstår for meg som en relativt kort affære med lite minneverdige øyeblikk. De to guildene er de eneste questlinesene jeg har gjort foruten deadric-quests. Lurer på om jeg kan vente meg noe bra i Companions og College of Winterhold, samt rasekrigen som foregår?

Leser mye her om folk som mister litt interesse etter en 100 timer spilt, samtidig som at man kanskje mister motivasjon av å fullføre hovedquesten. Skal prøve å forhindre det fra å skje meg ved å ikke røre mainquesten på min første character, en thief som jeg ruller gjennom TG og DB med. Kanskje la være å stikke innom Mages guild med thiefen min, og ha en charater som kun brukes til main quest og krigen.

Kan forresten hive meg på hyllesten til Blackreach. Tilbragte vel et par timer nede i hulen, hvor jeg møysommelig lette etter nirnroot og snek meg rundt. Noen andre som kastet shout på lampen i taket? ;)
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Leser mye her om folk som mister litt interesse etter en 100 timer spilt, samtidig som at man kanskje mister motivasjon av å fullføre hovedquesten. Skal prøve å forhindre det fra å skje meg ved å ikke røre mainquesten på min første character, en thief som jeg ruller gjennom TG og DB med. Kanskje la være å stikke innom Mages guild med thiefen min, og ha en charater som kun brukes til main quest og krigen.
Vel og bra det, men da må du i hvert fall ikke forvente at du får noen form for utfordring når det kommer til main-questen. Jeg fullførte den på lvl 32, totalt uten problemer. tror Bethesda selv sier at man burde være rundt lvl 25-30.