Elite: Dangerous har en egen tråd nå, og den er kun online

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1


...og det er ikke innafor. Star Citizen er sikkert fett, men for meg er det noe magisk ved Elite-navnet. Mest fordi jeg leste om hvor forbanna usannsynlig vanvittig fett det var og lot som om jeg hadde spilt det da jeg var liten, istedenfor å innrømme at jeg ikke skjønte et kvart bær av spillet og kræsja etter tredve sekunder. Så, i voksen alder, spilte jeg Freelancer og siden det bare er Elite med mye snillere vanskelighetsgrad og en teit historie spikra utapå ble det mitt Elite. Nå slipper jeg det, for Elite: Dangerous er som kjent ute i beta og her kommer en avsløring: Det er fantastisk. Og dette kommer fra en som hittil bare har skutt ned to skip, tatt et par hyperspace jumps og kræsja masse.

Så, hva er det? Joda, det er et romskip-spill hvor du spiller en løsarbeider (dvs. leiesoldat, livvakt, ice road trucker, smugler, handelsreisende, pirat, onkel Reisende Mac, eventuelt andre ting du kommer på som kan kaste av seg) med bare en rustholk av et romskip og to tomme hender. Så er det stort sett bare for deg å utforske galaksen (i skrivende stund ei diger pølse med enorme mengder planeter og stjernesystemer å utforske) og finne ut hvordan du skal få økt ratingen din til Elite. Spoiler det tar lang tid og er skitvanskelig. Det jeg ikke liker så godt med spill som Freelancer og X: Rebirth er at de av en eller annen grunn får det for seg at man trenger en dustete historie for at ikke det skal bli kjedelig å bare fise rundt i verdensrommet. Spesielt Freelancer er notorisk på det der, men heldigvis er det bare å skippe hele greia og gå rett på MP-delen som er tusen ganger bedre. Det er selvfølgelig med en MP-del i Elite også, men jeg føler at det er litt lurt å bli vant med spillen før jeg drar dit. Elite er så klart ikke realistisk, men det er akkurat så detaljert at du virkelig føler tyngden på skipet ditt mens du flyr rundt. Det er faste prosedyrer for å lande på og lette fra romstasjoner, gå inn i og ut av hyperspace og supercruise (hyperspace-lite som gjør at du slipper å bruke et helt sanntids-år på å tøffe tvers over stjernesystemer), og alt dette støttes av et rett og slett genialt in-game GUI som fungerer aldeles nydelig selv om man er som meg og ikke gidder å investere i flightstick og dermed spiller med en Xbone-kontroller. Planen er å spille litt flere tutorials (disse ble omgjort i beta 2 og er nå myyye bedre) og komme i gang med missions på enspiller-saven min sånn at jeg blir klar til MP. For, vel, dette er sånne greier jeg kan bli sittende med i lange tider, noe Freelancer-spilletida mi også er et tegn på.

PS: For dere med Rift så har Dangerous innebygd støtte. Og bare ved å ha spilt på skjerm kan jeg se at det må være totalt klin kokos bananas fett å spille med Rift.

Spille Gal`s OFfesiele Elite Dangerås Spiller Navn Liste.
  • Fetthesten - Yetipants
  • Zarles Krieger - Lodin
  • Dreven - Terje
  • Valcurudîn - einarjh
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#2
Har ikke kjøpt meg inn i betaen enda, men det skjer vel før eller siden. Digger det jeg har sett og i motsetning til Shart Citizen er det allerede ganske spillbart. Hovedproblemet er bare at betaen er litt vel dyr (det skal vel ned i pris når det er ferdig?) og jeg trenger en bedre stikke enn den eldgamle Sidewinderen min.
Sånn ellers er det vistnok jævlig fett med Rift, men problemet er at teksten på displayene i cockpiten er vanskelig å lese, særlig med første devkitet. Det er bedre i det nyeste og jeg vil tippe det funker fint om Rift 1.0 holder det som loves. Selv kommer jeg til å holde meg til TrackIR siden jeg uansett har det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Joda, det koster 60 euro nå, noe som tilsvarer 500 kroner. Blir billigere ved launch. Når det er sagt, er det mye å henge fingra i allerede, og det kommer oppdateringer hele tida (en om dagen siden Beta 2 kom, for eksempel). Du kan forhåndsbestille også, billigere men uten beta-axx og du får preorder-pakka når spillet er ferdig.
 

Terje

mostly harmless
#4
Kan ikke annet enn å si meg enig. Elite Dangerous ser ut til å bli en fantastisk greie. Det er allerede skitbra, men mangler fortsatt en del. Gruvedrift er for eksempel fortsatt ikke lagt til, tipper det kommer i beta 3 i slutten av måneden. Mangler fortsatt en del skip og romstasjontyper også. Og så er spillet fortsatt avgrenset med "bare" 570 systemer å besøke, hvor selve spillet vil ha hele galaksen å boltre seg i. Aka rundt fire hundre milliarder solsystemer man i teorien kan besøke. Ting som å lande på planeter og slikt kommer som DLC en stund etter lansering, før det kan man bare dokke med romstasjoner. Litt kjipt, men problemet er at det ville antallet planeter det er snakk om, med de forskjellige atmosfærene de har, med de forskjellige belysningene fra de forskjellige solene, med de forskjellige sammensetningene avhengig av hvordan de ble skapt etter moderne teorier, må nødvendigvis genereres. Og de vil bruke mye tid på utvikle dette så det ser bra ut. De har ikke ressurser til å gjøre dette samtidig som de utvikler resten av spillet, så derfor kommer det senere som DLC. Som vil koste mere pæng. For dere andre altså, jeg backa høyt nok til å få alt som blir sluppet noensinne. :smugdog:

Jeg liker ikke dette multiplayerfokuset. De originale spilla hadde det ikke, og dreide seg om interaksjoner med andre skip i liten grad. Om man leser kommentarer fra de som spiller betaen mye så er fokuset blant dem stort på å fly rundt og plaffe hverandre ned. Dette er ikke mitt Elite. Nå sverger Braben & co at spillet vil fortsatt fortone seg som de klassiske spilla. Man kan spille det offline, men selv online vil de aller fleste skipa man møter være NPC'er, å møte andre spillere vil være relativt sjelden. Litt avhengig av hvor du er. De har ingen ambisjoner om å bli det neste Eve, fokuset skal være på den enkelte spillerens opplevelse, ikke på store spillerorganisasjoner og klangreier. Vi får se hva som skjer.

Jeg spilte aldri det første spillet heller. Det eksisterte til Commodore 64, men jeg hadde det aldri. Så mitt møte med serien var med Frontier: Elite 2 til Amiga. Og jeg rangerer det som en av de største spillopplevelsene mine noensinne. Allerede da, på denne maskinen med en 7MHz prosessor og 1MB RAM, kunne man fly rundt i hele jævla melkeveien og gjøre hva eff man ville. Null story. Rundt tre hundre milliarder stjerner var det den gangen, alt generert, og hele spillet kom på én floppydiskett. Som på Amiga inneholdt 720KB. Nå var det selvfølgelig veldig begrenset med detaljer, stjerner og gasskjemper var bare ensfarga kuler mens andre planeter hadde også lite til ikkeno detaljer i seg. Men alt var i realistisk størrelse, beveget seg i realistiske baner og fulgte fysiske lover. Selv skipet ditt, bortsett fra hyperspacehopping mellom systemer og en akselerasjon man ikke kan se for seg er mulig, oppførte seg realistisk. Du kom ikke i nærheten av noen lyshastighet med det, og det tok dager å fly fra et sted til et annet internt i et solsystem. Man korta ned tiden ved at man kunne justere hvor fort tiden gikk i spillet, opptil 10.000 ganger normalen. Og her kunne man utforske, handle, drive gruvedrift, dusørjegre og attentatére folk som man ville. Jeg spilte dette jævlig mye utover nittitallet, fant det stadig frem igjen og igjen. Sansynligvis spillet jeg har mest timer i.

Det at det egentlig tar forbanna lang tid å fly fra et sted til et annet er da en av tinga de har vært nødt til å endre på i nyversjonen. Sånt kan ikke funke i multiplayersammenheng, så derfor har man nå det nye supercruise-systemet hvor man nå kan fly i urealistiske hastigheter rundt i solsystemet. Alt er fortsatt i realistisk størrelse og avstand, men man tilbakelegger distansene nå på under minuttet i sanntid. Det forandrer igrunn såpass mye på hvordan dette universet henger sammen til at det får meg til å grynte litt misfornøyd om det, men velter ikke spillopplevelsen nevneverdig.

Fetthest sier at Elite ikke er mye realistisk, men jeg vil argumentere at utover hyperspace greiene (og laservåpen) så er det nettopp dét det er. Utvikleren bruker ganske mye tid på at ting skal være vitenskapelig korrekt. Størrelser og avstander er som sagt realistiske, ting beveger seg i korrekte baner og solsystemer og planeters sammensetning følger moderne teorier. En romstasjon er for eksempel ikke bare en kloss de har laga som man kan lande i. De har tenkt på hvordan en sånn ting kan se ut, hva slags behov og fasiliteter den må ha og hvordan den nødvendigvis må designes for at det skal funke. Tingen roterer naturligvis for å skape kunsitg tyngdekraft, og dokken er i midten der tyngdekraften er lavest så man enkelt kan sjaue gods rundt, mens boliger og administrative ting ligger ytterst der tyngdekraften er nærmere normalen. Sånne ting.

De designer skip på samme måten. Hvordan ting fungerer og nødvendigvis må legges opp internt styrer utseendet. Skipene i seg selv oppfører seg også naturlig. De har et fly-by-wire system som hele tiden prøver å få skipet til å fly i retningen nesa peker for å gjøre romfart overkommelig for hvermannsen, men dette kan man skru av og heller ha full kontroll på bevegelsene selv. Det vil si at alle bevegelser du gjør må kompenserers med en motbevegelse da mangelen på friskjon der oppe gjør at hver bevegelse vil fortsette i det uendelige, og hvem vei nesa peker har ingen betydning for hvilken vei du flyr. Sinnsykt vanskelig å fly sånn, men vistnok dritkult å mestre. Det finnes heldigvis en panikk-knapp man kan trykke for å bli rettet opp hvis man fullstendig mister kontrollen. Denne knappen vil du trenge ofte hvis du bestemmer deg for å prøve å fly sånn. Det vil heldigvis ikke være nødvendig for å bli god i spillet, man kan helt greit drite i det. Det er mer rundt skipets kraftverk og varmeutvikling som de også bruker mye tid på at skal foregå realistisk, men bortsett fra noen få steder der de strekker ting av gameplay årsaker så er i det store og hele fokuset på realisme ganske høyt i dette spillet.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#5
Hørte på Idle Thumbs nå og en av dem mente Elite var bedre med TrackIR siden det har mer nøyaktig registreringa av hodebevegelser og man kan se keyboard og sånn mens man spiller. Det at man har headset på og er blind for omverdenen blir ihvertfall en utfordring for utviklere framover. Et spill som ED krever mye mer knapper enn en Thrustmaster kan by på og da sliter de. Kanskje stemmekontroll? Et minikeyboard ala. G13en jeg bruker kan og funke siden man innstinktivt vet hvor alle knapper er pga. stikka.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Scrub tier. Man trenger minst tre stikker for å spille Shart Citizen. Desuten bør man gi han kisen her spenn på Kickstarter.
 

Terje

mostly harmless
#8
Var sugen på TrackIR siden det skal være helt gull å bruke i Elite. Men det at jeg ikke har en tradisjonell PC-krok og heller har rigga meg til i stua på 55-tommeren sparker meg i ræva. TrackIR er kresen på hvor langt unna du sitter og skal helst plasseres i hodehøyde. Jeg vil slite med å plassere den riktig men skulle klart det, men jeg sitter uansett for langt unna. Må isåfall ha den på et slags stativ mellom meg og TV'n. Ikke praktisk gjennomførbart dessverre.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Det er ikke no problem.

Du bare mekker din egen versjon av denne som du setter på en caps, men punktene må være mye lenger unna. Med mye teip og noen lange pinner så funker det garantert. =D
 

Terje

mostly harmless
#10
Den funker sikkert, men vet du, jeg heller liksom fortsatt mot "ikke praktisk gjennomførbart" når jeg prøver å se det for meg. ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Så, Beta 3 droppa i slutten av oktober, og jeg har faktisk hatt tid til å sette meg ned med den også. Hva er nytt? Jo, masse greier! Større galakse, tweaks, mer grafikk, mulighet til å eie mer enn ett skip om gangen (stor stas), ooog ikke minst muligheten til å livnære seg ved å gruve ut noe gruvings fra asteroidebelter. Så jeg testa hvor groovy gruvinga var (drep meg) i kveld.

Så, hvordan gruver man? Akkurat som man i Minecraft trenger redskap for å grave med, må man i Elite kjøpe seg en Mining Laser. Jeg kjøpte den billigste drittlaseren, det finnes flere nivåer. Det er så klart ikke nok, man trenger også en mineralutvinner som faktisk kan utvinne noe av verdi av malmen du slår løs fra romgrusen. En utvinner som tar opp en plass i racket ditt, sånn at du da kan velge om du vil ha skjold eller mulighet til å utvinne mineraler hvis du tøffer rundt i en Sidewinder. Jeg tøffa rundt i en basic Freighter, så jeg kunne bare ta bort det ene cargo-rack-et. Ikke at det har så mye å si, da. For her er prosessen:
  1. Reis til et asteroidebelte med bekreftede mineralforekomster
  2. Velg deg ut en asteroide du liker
  3. Grill den med laseren til du banker løs en malmklædd
  4. Åpne lasteluka og fly bort til klædden slik at den svever inn i luka di (dette er ment bokstavelig)
  5. Få utvinneren din til å utvinne malmen du er interessert i (hvis klædden har flere typer malm, må du velge hver gang du plukker opp en klædd)
  6. Gjenta til asteroiden er tom for mineraler
  7. Finn en ny asteroide og håp at den gir samme type malm
  8. Gjenta til du har en hel stack med en type mineral
  9. Gjenta trinn 1-8 til du har fylt opp cargo-rack-et
  10. Reis til en romhavn og selg lootet ditt
Ja. Jeg kan nevne at en malmklædd typisk byr på 5-10% av en hel stack med mineraler. Dermed trenger du, absolutt minimum, ti malmklædder for å få en enkelt stack med mineral. Det tar HÆLVETES LANG TID. Og hvor bra betalt får du da? Vel, jeg valgte bare det asteroidebeltet som lå nærmest, men jeg brukte en time på TO stacks. Totalt utbytte kom på 3K credits. Det er INGENTING. Og gruvedrift er komplett møkkandes kjedelig. OG hvis malmen du har spart på slutter å spawne, da er du shit out of luck og må skrote det du har spart og begynne på nytt. Eller reise til et helt annet asteroidebelte og håpe malmen spawner der.

Så, ja. Øh, dette var noe forbanna skrot. Men! Jeg ser skikkelig for meg at bare jeg får et skip i mid-tier, og klarer å utforske litt og se hvor det kan finnes mer verdifulle mineraler, at det er både spennende (fordi man må midt ut i gokk) og lønnsomt å gruve. Verdt å nevne at jeg møtte mange andre gruveentusiaster, vi bare holdt på med vårt selv om hvem som helst sikkert kunne begynt å starte faen og plyndre de andre (alle hadde "Harmless"-rating). Det, pluss at dette fortsatt er beta. Jeg ser levende for meg at det går an å samarbeide om gruvinga; noen graver, andre står parat til å plukke opp, og kanskje man også har noen livvakter. Å spille online/offline er nesten som natt og dag; nå er det ganske bra aktivitet på serveren, og der man offline nesten ikke ser noen andre bortsett fra en NPC eller to som docker samtidig med deg, er det utallige lysglimt rundt omkring som signaliserer at andre spillere er i nærheten hvis man er i ett av begynnersystemene. Bare det i seg selv er spennende, synes jeg. Jeg HAR forsøkt blitt kapra noen ganger mens jeg har vært ute og cruisa; det kan like gjerne være NPC-s, men siden jeg har klart å unnslippe (det går nemlig an) hver gang veit jeg ikke. Uansett liver det opp spillet skikkelig. Noe som trengs, for det er treigt uten. Men! Det er så sinnssykt lovende for hva som kommer seinere i betaperioden, og ikke minst til/etter release. Det er enormt potensial her. Aner så klart ikke om Star Citizen blir bedre/dårligere/ikke sammenlignbart, men Elite Dangerous har absolutt mulighet til å bli en skikkelig juvel. Målet nå er å skrape sammen spenn til en Cobra Mk. III og utforske litt utafor komfortsonen. Gleder meg.

Sånn ellers må man jo også samkjøres på vennelista i spillet. Jeg heter så klart Fetthesten der også, hva med deg, @Terje?
 

Terje

mostly harmless
#12
Kommandanten min heter Dreven. Noe jeg langtifra er. Har faktisk ikke sett på Elite siden Beta 1. Satt og pusla en del med det da for å prøve å få teken på flystikka, uten at jeg helt fikk det til. Ihvertfall ikke i kamp. Tenkte å prøve med bedre gønnere og annet skip, men så nærma Beta 2 seg og da blir det jo full reset så tenkte jeg venta på det da. Og fyra opp Wasteland 2. Som da varte i nitti timer. Det tok meg gode fire uker å spille det, og jeg synes jeg spilla relativt hardt også. Mulig jeg ikke husker hvor lang tid jeg brukte på så lange spill før, men jeg synes nå jeg bruker forbanna mye lenger tid på dem enn det jeg gjorde. Nå sitter jeg såklart ikke oppe halve natta lenger heller.

Vel anvendt tid forøvrig, kan virkelig anbefale Wasteland 2 om man hungrer etter gamleskole isometrisk rollespill.

Vel vel, ferdig med det så tenkte jeg jo å fyre opp Elite igjen. Men da nærma jo Beta 3 seg, og en ny full reset. Så jeg fyra opp Legend of Grimrock 2. Som har tatt bortimot førti timer så langt. Jeg er faktisk på sistebossen, den virkelige sistebossen. Øøh, spoiler kanskje. Ble krafteid av han da jeg forsøkte meg seint i går kveld. Blir forhåpentligvis ferdig i dag. Også vel anvendt tid. Kan virkelig anbefale Legend of Grimrock 2 om man hungrer etter gamleskole førstepersons rollespill.

Gruvedrifting var dritkjipt og ikke verd tiden det tok i de gamle spilla også. Men det var en ting å gjøre, og en god unskyldning for å fise rundt i perifere ubefolka systemer for å finne gode forekomster. Det var nok litt kulere for utforskningsbiten da man også kunne lande på planeter og sette fra seg en gruvemaskin som man bare kom tilbake til og tømte med jevne mellomrom, og ikke bare skøyt asteroider hele tiden. Det er sikkert en ting som kommer når landing kommer senere. Men det var fortsatt langt mer effektive måter å tjene penger på i de gamle spilla også.

Så de har ordna vennelister nå? Betyr det at jeg endelig etter alle disse åra blir nødt til å kjøpe meg headset?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Det er en venneliste der iallfall, har vært Viggo Venneløs så lenge men vi får vha simn sjher nå.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Bestilte meg en Saitek X52 i dag siden den gamle gampen av en Sidewinder er litt sliten. Foreløpig skal den brukes til Tie Fighter, men det er vel greit å ha den klar når jeg hopper på dette.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Ditcha pakkeselet mitt for en liten, nett fajter i kveld. Det ble fort andre boller. Som i, bikkjeslagsmål er moro, og som i, før var piloten min i live, nå svever hun ute i det kalde rom et sted utenfor en død isplanet. Uansett: Mye mer artig, dette. Man merker fort at det gjør stor forskjell å ha ei lita, manøvrerbar kjerre, jeg klarte fint å utmanøvrere en som var mye biffere enn meg på alle måter bortsett fra akkurat spenstmessig. Problemet var at jeg ikke klarte å utmanøvrere tre på en gang.
 

Terje

mostly harmless
#16
Joa, så jeg har flydd litt de siste dagene. Og har vært plaga litt med bugs. Jeg opplever kraftig med lag innimellom, spesielt inne i dokken på romstasjoner. Og da begynner ting å bugge som satan. Det er ikke spesielt kult da romstasjonens svar på alt som ikke følger reglene dens er å skyte det i fillebiter. Det er ikke en utopisk fremtid dette her, her er ikke folk verd en dritt. Bruker du for lang tid på å dokke? Blitt bøsta i å ha med smuglervarer? Du blir gjennomhulla før du får sukk for deg av alle kanonene som henger rundt både inni og utenpå stasjonen. Og dette skjer ofte, det er ikke uvanlig når man er dokka og blar i menyer at man hører forsvarksverket drar igang i noen sekunder uti der, avsluttet av et hult lite drønn da en stakkar er blitt blåst i filler etter å ha begått den alvorlige forbrytelsen av å fly litt for nær feil landingsplattform. Det er vanligvis ikke vanskelig å gjøre ting riktig her, man har veldig god tid på seg under dokking før man blir erklært som loitering og kjapt henretta, men fly feil nok så kan kjapt dagen din bli temmelig dårlig. Litt kjipt når det er lag og bugs som utløser det. Greit at det er høyt detaljnivå dette her, men jeg har et to år gammelt GTX 670 og siden jeg spiller på et TV så krever jeg bare 1080p/60Hz. Bør gå greit, og noen ganger gjør det også det. Andre ganger ikke.

Fikk straffa et par dumme banditter som prøvde seg på meg, så kontrollen med stikka begynner å sitte tydeligvis (bruker samme X52 som Lodin har kjøpt). Fikk bare skutt ned han ene, den andre stakk av så nå sitter jeg igjen med én hel kill og fortsatt rangert som harmless. Det er nå en begynnelse.

Så tok jeg på meg en jobb med å frakte tre tonn fisk til et annet system. Lastekapasiteten på det lille starter-skipet er fire tonn, så det skulle vel gå seg til. Turen gikk fint den, men såklart da jeg skulle dokke så begynte alt å lagge igjen. Fikk nå landa der inne, men så reagerte nesten ikke spillet lenger. Fikk ikke åpna stasjonsmenyen engang. Fikk nå avslutta og restartet spillet, og da jeg kom inn igjen var jeg ikke landa lenger, men svevde fritt rundt i dokken. Javel, kikka meg rundt og så loitering-nedtellingen stod på elleve... ti... ni... FFFØØØØØØØØKKK. Fikk gølva akseleratoren og på et eller annet vis herja jeg skipet ut av portåpningen i tide. Mer griseflaks enn flykunnskaper var ute og gikk der. Pusta ut, ba om ny landingstillatelse, fløy inn igjen og landa. Fisken? Ble jeg ikke kvitt. Oppdraget eksisterte nemlig ikke lenger, det var bare borte. Jeg var på riktig sted og alt det der, men oppdraget vistes ikke lenger i lista mi. Helt tomt. Men fisken hadde jeg fortsatt. Og den var flagga som mission critical, så fikk ikke bare lov til å selge den nei. Ikke fikk jeg bare dumpa den i rommet heller. Den satt der og tok opp mesteparten av lastekapasiteten min. Herlig.

Så da ble det igrunn å bare fly rundt uten mål og mening en stund. Fikk spora opp solsystemet vårt og pekte nesa nedover der. Etter litt farting frem og tilbake hadde jeg plutselig en bot på et par tusen. Det var selvfølgelig den jævla fisken som skulle vært levert. Det huska spillet, selv om det ikke var fnugg av mulighet for meg å få gjort det. Vel, den gode nyheten er at da var ikke fiskelasten flagga som mission critical lenger. Den dårlige var at nå var den flagga som stjært. Dét oppdaga jeg faktisk ikke før jeg var landa et sted og prøvde å selge den igjen. Lot seg fortsatt ikke gjøre. Da jeg fant ut hvorfor innså jeg at det igrunn var griseflaks at jeg ikke var blitt scanna på turen inn der. Da hadde det vært slutt før jeg hadde rukket å si "Hæ?" Heldigvis var det også et black market på denne stasjonen, og der fikk jeg endelig dumpa faenskapet. Men det var mesteparten av kvelden med bare farting og lite fremgang på grunn av det der.

Fortsatt gøy da. Blir å fly mer fremover.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Bugs, sier du? Hæh! Husker den gangen jeg skulle levere noe rask et sted som lå rett i nabolaget, turen gikk brillefint, skulle bare docke, fant landingsplattform og alt gikk som det skulle, landa, "Enter Hangar" og "Station Services", oooog... lag spike. Noe så sinnssykt. Måtte bare save & quit, starte på nytt, jeg var jo docka så alt var gull, ikke san- jeg spawner inne i veggen på stasjonen. Og? Og ny lag spike. Etter å ha betalt for nytt skip og kjøpt inn igjen utstyret, OG betalt boten for å ha kræsja ulovlig i stasjonen (????) og mislykkes med oppdraget, hadde jeg bare tapt tjue tusen på det oppdraget der. Alt i alt litt av en innertier. (Fortsatt gøy, og det ER en beta).
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Merker mer og mer at dette er noe jeg har lyst på. Heldigvis finnes det joystick-feste som ekstrautstyr til sim-riggen min. :ninja:
 

Terje

mostly harmless
#19
Offisiell slippdato er satt til 16. desember. Vi betatestere får release-candidate versjon 22. november. Prøver å finne ut om vi kan starte for fullt da eller om det blir ny reset den 16. uansett.