En hyllest til Tidenes Objektivt Beste Spill

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#21
Nå satt jeg på Interrupted by fireworks her på kontoret litt sånn lavt, og jentene på bordet ved siden av spurte hvordan koselig musikk jeg hørte på nå :)
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#22
Hovedpersonen i ffix har hale. Hovedpersonen i ffvii er en sutrekopp. Tror ffvii vinner, ja
 
#23
Hovedpersonen i ffix har hale. Hovedpersonen i ffvii er en sutrekopp. Tror ffvii vinner, ja
Skjønner ikke hvorfor folk sier at Cloud er sutrete. Han er det i Adshit Shitdren ja, men det nærmeste han kommer sutring i spillet er når hele realiteten hans raser sammen mentalt. Og selv da kan det vel ikke kalles sutring.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#24
nå er det lenge siden jeg har spilt FFVII, men mener å huske at han heletiden klager og syter over at han ikke er flink nok, klarer ingenting, etc . Mulig jeg har skapt det bildet selv. Uansett; Emo vinner over hale. Punktum
.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#25
Populært å kalle både Cloud og Sephiroth emo, men den som kommer nærmest emo i FFVII er faktisk Red XIII. Cloud har uansett opplevd så mye dritt at han har lov til å slenge litt med leppa.
 
#26
Populært å kalle både Cloud og Sephiroth emo, men den som kommer nærmest emo i FFVII er faktisk Red XIII. Cloud har uansett opplevd så mye dritt at han har lov til å slenge litt med leppa.
Mer eller mindre, Cloud er i verste fall bitter. Stopper han ikke fra å ende opp i de morsomste situasjonene.
 
#27
Riffen hyller Final Fantasy VII!



Legg merke til Squaresoft-minnekortet. (Som også har noen slots reservert THPS2)

Her kan man se, at han Sheriffen, han leker ikke FF7. Level 99 og alt mulig. Vi kjører inn Highwind-saven.

Oops!

:smugdog:

Kjenner dere igjen dette stedet?

Gullchocobo har man også, selvfølgelig.

Fight!

Jeg vet hva som må til...



Eid.

Jeg møtte på en annen fyr...



Jeg ber bare mine kompiser rundt de runde bordet om å ordne opp i dette...



Boom!

Pwak!

Pow!

....heh.

Dette var ikke så lett.



Hmm.. hva skjer nå?

Hjelpes

Neeeeeeeeiiii



Og med det ragequitta jeg FF7. Takk for meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#30
Han derre Ruby Weapon altså.


:riffa:
 
#31
FFVII er noe helt spesielt, både fordi det var min introduksjon til Final Fantasy og JRPG, men også fordi det er så forbanna bra. FFIX har også noe helt spesielt, og kan sannsynligvis stilles side om side med FFVII. FFVIII var en skuffelse... antakelig fordi jeg var litt sein med å innse at en oppfølger i FF betyr noe helt annet enn en oppfølger i for eksempel Monkey Island. Men også fordi det hadde ræv kampsystem og fordi jeg hater å hoppe fra person til person når jeg spiller spill (var en del av det i begynnelsen av FFVIII, med hele den der Squall/Laguna greia).
 
#32
Jeg kan bekrefte at FFVII er så forbanna bra fordi det var langt i fra mitt første JRPG :eng:

FFVIII sitt junction system er interessant og kunne vært bra, men alle kampene vinner man ved å spamme summons og så er resten bare å spamme Leonheart. Ellers så suger historien og karakterene hardt da så det er ikke noe håp for det spillet for min del.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#33
Det derre "FFVII er bare populært fordi det var det første jørpeget mange spilte"-argumentet humrer jeg alltid godt av. Det er bare noe tull butthurte hatere har funnet opp fordi de ikke tåler at spillet de ikke liker noe særlig er populært.

Junction skjønte jeg temmelig lite av første gangen jeg spilte FFVIII, og det gikk ikke opp for meg hvordan det egentlig fungerte før på slutten av spillet. Synes også det er et interessant konsept og det kan være artig å leke seg med det, men det er også altfor lett å misbruke det. Samme gjelder summons. Kan jo bruke dem i hver kamp. Liker at summons gjerne koster litt MP sånn at du kan spare dem til bosskamper.
 
#34
Mitt første point'n'click var Murder on the Mississippi på C64, men det ble aldri i nærheten av en favoritt. Mitt første Bioware spill var faktisk Neverwinter Nights, men jeg synes fortsatt Baldur's Gate 1 (som jeg kom meg gjennom for første gang i 2011) var bedre - ikke helt kommet skikkelig i gang med BG2 enda.

For min del er Final Fantasy VII unntaket, for det er sjelden jeg finner noe som kan omtales favoritten i en serie/sjanger allerede på første forsøk .
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#35
Jepp jeg spiller dette for tiden, det snør i helvete og verden står ikke til påske.

:yoshi:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Tenkt på at det kan ha vært flere som la merke til at FFVII-oppskriften slo an? Som for eksempel Square og de fleste andre som mekka JRPG-er? Bare en tanke altså!

Nei altså, det er klart det er gangbart å hevde at FFVII har en rekke kvaliteter som savner sidestykke osv., jeg bare veit at det er forferdelig lite i det spillet som ikke har blitt gjort mange ganger bedre i etterkant. De tradisjonelle greiene i FFVII (kampsystemet, strukturen) har de fleste gått bort fra nå, og heldig-faens-vis har endelig plottet (emounge med hukommelsestap og potetgull på skuldra redder verden) begynt å gå av moten.

Min teori er at JRPG-sjangeren i årevis har lidd under oppskriften FFVII etablerte, noe som fører til at greier som Xenoblade og FFXIII ikke får den oppmerksomheten de fortjener siden core-fansen (duster) ikke kjøper dem siden de ikke er prikk like den gamle driten de liker, og de uinnvidde unngår dem pga. det negative stigmaet sjangeren har fått opp gjennom åra. Men men.
 
#37
FFXIII fortjener ikke oppmerksomhet annet enn at kampsystemet fungerte bra. Ikke noe som helst i det spillet som ikke har blitt gjort mangfoldig ganger bedre i både tidligere og senere spill. Xenoblade er jeg nysgjerrig på, men det havner ikke i hylla mi på en stund enda.
 
#38
Xenoblade og FFXIII ikke får den oppmerksomheten de fortjener siden core-fansen (duster) ikke kjøper dem siden de ikke er prikk like den gamle driten de liker, og de uinnvidde unngår dem pga. det negative stigmaet sjangeren har fått opp gjennom åra. Men men.
Såvidt jeg vet har Xenoblade solgt veldig bra, og så må det nevnes at FFXIII var virkelig ikke et spill som fortjente all oppmerksomheten det faktisk fikk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Fortsatt bedre enn FFVII.
 
#40
FFVII har en viss sjel (som at enkelte hendelser i spillet var påvirket av personlige ting manusforfatterne ellernoe gikk gjennom på den tiden) mens FFXIII var "Hmm, hvordan kan vi appellere til så mange mennesker som mulig for å maksimire profitten vår?". Sistnevnte fikk FFVII ironisk til, men jeg føler at det var av andre grunner enn hva som gjorde at FFXIII solgte så bra (spoiler: hype!)

Så nei til din post.