En hyllest til Tidenes Objektivt Beste Spill

#61
Det fremsto som at du synes det var forferdelig at han nevnte Kafka i samme setning som FF7, det var det jeg synes var litt uspiselig. Uansett, takk for forklaringen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Ja.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#64
Akkurat nå er det sånn ca. nøyaktig 11 år siden jeg først spilte dette vidunderlige spillet. Ville bare påpeke dette.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#66
Den der har jeg begynt på en gang, men den var så lang at jeg utsatte resten på ubestemt tid. Får sette meg ned og lese gjennom hele driten en dag.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#67
#68
Ok. Om det får deg til å føle deg bedre sier han også at det er "over-hyped".

Sjutten: Den er ikke særlig lang og tar maks 30 minutter, halve greia er bilder.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#70
Slutta å lese denne tråden da jeg skjønte hva den handlet om.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#72
Ok. Om det får deg til å føle deg bedre sier han også at det er "over-hyped".
Så spillet er så bra som folk sier det er (not overrated), men folk sier det er bedre enn det er (overhyped)? Merker det var riktig valg å ikke lese videre, gitt.

Ps sorry seint svar, så ikke svaret ditt før nå!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#73
Hvem er folk egentlig? Spillet er akkurat så bra som enhver person sier det er, og derfor kan det ikke på verdensbasis være hverken "overrated" eller "underrated". Det er altså "correctly rated" for enhver person. Den eneste måten det kan være "overrated" på er om en person selv gir det en høyere poengsum enn det han mener det fortjener.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#74
Jeg tror ikke du skjønner Sjutten, dette spillet er ikke noe bra, nå må du lære deg å lese. Flaut!
 
#75
Tror det muligens handler om en såkalt perfekt storm. Spillet fikk fantastisk omtale da det kom, og Final Fantasy serien fikk et hav av nye fans takket være dets første inntok i Europa. Det hjalp jo ikke at spillet faktisk var jævlig bra for sin tid, og at det kom ut i tiden da internett virkelig begynte å slå rot. Hundrevis av "fansider" dukker opp på web'en. Spillet endte opp med å ha en hel haug med fans som hyllet spillet som det beste de noensinne hadde spillt, og i veldig mange tilfeller var det ærlige meninger. For meg også. Men i bakgrunnen lå det nok en del Nintendo fans som ergret seg over spillets uendelige suksess og ble ekstremt høylytte med deres egne meninger om at spillet ikke er så bra, at det ikke var revolusjonerende, at Final Fantasy VI var bedre osv. Dette var selvsagt ikke bare forbeholdt Nintendo fansen, men kanskje til og med PC fansen som ikke likte all den oppmerksomheten et konsollspill fikk, samtidig som at det til og med ble omtalt som et RPG - noe enhver hardkår PC RPG'er ville ta seg nær av. Og så var det jo mange som misliker alt som er populært.

Denne motbølgen var omtrent så effektiv som å forsøke å slukke et bål ved å helle bensin på det, og deretter fikk vi en evig krig mellom FFVII-hatere og FFVII-elskere, som fortsatt pågår den dag i dag. Haterne overdriver sine argumenter, mens elskerne overdriver sine. Til sammen utgjorde det at spillet fikk langt mer oppmerksomhet enn det ellers ville gjort, som også kan kalles for "overhype".

Og her er vi i dag.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#76
StarEye skrev:
bla bla bla.
I mitt hode har du bustete hvitt hår, lilla skjerf og en pipe med frukttobakk. Du går i en vinrød slåbrokk, har slitte tøfler og en lyseblå pysjamasbukse. Du ser med andre ord ut slik jeg drømmer om å se ut når jeg er 70 og selvutnevnt kultursynser.

Alt er positivt, elsket formuleringen og tankene. Dette er rett og slett den høyeste form for smiger fra min side. Hatt = av, min gode mann!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#79
Som fryktet er achievementsene helt ubrukelig. "Fight a battle", "use Braver" og lignende ræl. Ikke noe utfordrende som "fullfør spillet på under 9 timer" eller "deng Emerald Weapon på level 7". Det nærmeste man kommer hardcore greier er "get 99,999,999 gil" og "master all materia", men faen heller.

Her er mer om dette:


PS. Ja, jeg kjøpte det. Hadde dere forventet noe annet?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#80
Og sånn ser spillet ut:


Med andre ord helt likt som før. Lyden skal visstnok være bedre enn i den forrige PC-versjonen, men det høres fortsatt ræv ut i forhold til Playstation-versjonen.

PS. Her er en komplett liste over achievements:
- End of Part I: Complete the first part of the game
- End of Part II: Complete the second part of the game
- End of Game: Complete Final Fantasy VII
- Master Materia: Reach the maximum level of any Materia
- Master of Gil: 99,999,999 Gil
- Top Level: Reach level 99 with any character
- Knights of the Round: Get Materia Knights of the Round
- Omnislash: Get Cloud's last Limit Break
- Catastrophe: Get Barret's last Limit Break
- Chaos: Get Vincent's last Limit Break
- Great Gospel: Get Aeris' last Limit Break
- Highwind: Get Cid's last Limit Break
- Final Heaven: Get Tifa's last Limit Break
- All Creation: Get Yuffie's last Limit Break
- Cosmo Memory: Get Red XIII's last Limit Break
- Slots: Get Cait Sith's last Limit Break
- Bahamut Zero: Get materia Bahamut Zero
- Ultimate Weapon: Defeat the Ultimate Weapon
- Diamond Weapon: Defeat the Diamond Weapon
- Ruby Weapon: Defeat the Ruby Weapon
- Emerald Weapon: Defeat the Emerald Weapon
- Vincent: Get Vincent on your team
- Yuffie: Get Yuffie on your team
- Materia Overlord: Master ALL Materias
- Battle Square: Start a battle in Battle Square
- Gold Chocobo: Get a Gold Chocobo
- Won 1st Battle: Win your first battle
- Braver: Use Cloud's first Limit Break
- Big Shot: Use Barrett's first Limit Break
- Galian Beast: Use Vincent's first Limit Break
- Healing Wind: Use Aeris' first Limit Break
- Boost Jump: Use Cid's first Limit Break
- Beat Rush: Use Tifa's first Limit Break
- Greased Lightning: Use Yuffie's first Limit Break
- Sled Fang: Use Red XIII's first Limit Break
- Dice: Use Cait Sith's first Limit Break