Enda et dødsfall pga. PS3

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#21
SITAT(NiloPilo @ 09.12.06, 20.23) 40706
GungHo vi veit at du ble omfanget ved en gangbang der SHDR rævna morra di..
[/b]
Av alle omfangelser og rævninger jeg har hørt om er dette den beste. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#22
I en av sakene jeg leste sto det at det var en schefer (eller åssen det skrives). Den var nok aggresiv så det er forståelig at de knerta den.
Ikke så mye med en ubevepna fyr som bare har stært en PS3. <_<
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
:eng101: Schäfer, eller schäferhund.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#24
SITAT(Lodin @ 09.12.06, 23.03) 40745
I en av sakene jeg leste sto det at det var en schefer (eller åssen det skrives). Den var nok aggresiv så det er forståelig at de knerta den.
Ikke så mye med en ubevepna fyr som bare har stært en PS3. <_<
[/b]
Jeg håper at du dævver. Forresten, jeg var i Oslo i dag og i går. Jeg spurte folk om de hadde sett deg/kjente en som har blitt sugd av en mann, men intet hell :(

Ja du, jeg hørte du hadde en ilder. Den var nok mannevond så det er forståelig at.. den ble... påkjørt var det?

:grine:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Du glemmer at GungHo er PETA-pjokk.
 

SHDR

Gullmedlem
#27
Ah. Så mennesker er ikke laget for å spise kjøtt, selv om vi har skarpe hjørnetenner, malende jeksler og fortenner egnet til å slite gjennom fibre? Så mink og denslags bør helst frigjøres fra fangenskap slik at den kan ødelegge økosystemene i områdene rundt for deretter å bli drept av rovdyr eller sulte ihjel i den fremmede isotopen? Eller kanskje en av de som mener det er inhumant med dyrehold, uten å tenke på at for eksempel land i den tredje verden er avhengig av eksport av kjøtt og kjøttprodukter for å overleve, og at boikott av kjøtt først og fremst rammer de svakeste i vår verden og slettes ikke de slemme pølsemakerne som utnytter dyr?

Jeg har aldri skjønt meg på slike. Dessverre. Du er en søt fyr, GungHo, men dyr er til for å drepes, spises, flås og bæres.
 
#29
Vil legge til at vi faktisk ER planteetere, og de fire skarpe fortennene våre er sikkert like godt grunnlag for bevis for at vi er kjøttetere som fortennene hos en kanin, som forøvrig er langt skarpere enn våre egne. Med mindre du møter på den dresserte kaninen fra Monty Python and search for the Grail er det rimelig sjeldent en kanin spiser kjøtt.

Dersom en tror på Darwins teorier om at vi stammer fra apene, så er det vel enda større grunn til å tro at vi er planteetere. I tillegg har vi blindtarmen, som i følge en teori ble brukt til å fordøye diverse stoffer som plantene førte med seg.

Mennesket spiser kjøtt fordi vi synes det er godt, men det er ikke spesielt sundt for oss. Vi går med dyrepels fordi vi synes det er pent, ikke fordi vi trenger det. Kanskje vi trengte det før, men i dag klarer vi oss med syntetisk fremstillte plagg. Naturen dreper heller ikke for moro skyld, men for å overleve. Men denne tankegangen eksisterer ikke hos mennesket, vi forsyner oss med mer enn vi trenger. Når vi har nesten uttryddet en dyreart går vi rundt med samlebøsser og samler inn penger til støtte for å redde disse dyreartene.

Men hva har dette med PS3 å gjøre?

Absolutt ingenting.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Jeg synes det er festlig at alle mennesker følger det samme handlingsmønsteret i eksempelet du skisserer. Hva har dette med PS3 å gjøre? Massevis.

Og jeg antok bare at grabben var PETA-tilhenger ut ifra noen utsagn han kom med tidligere. Sårri. :)
 
#31
SITAT(StarEye @ 10.12.06, 11.35) 40840
Vil legge til at vi faktisk ER planteetere, og de fire skarpe fortennene våre er sikkert like godt grunnlag for bevis for at vi er kjøttetere som fortennene hos en kanin, som forøvrig er langt skarpere enn våre egne. Med mindre du møter på den dresserte kaninen fra Monty Python and search for the Grail er det rimelig sjeldent en kanin spiser kjøtt.

Dersom en tror på Darwins teorier om at vi stammer fra apene, så er det vel enda større grunn til å tro at vi er planteetere. I tillegg har vi blindtarmen, som i følge en teori ble brukt til å fordøye diverse stoffer som plantene førte med seg.

Mennesket spiser kjøtt fordi vi synes det er godt, men det er ikke spesielt sundt for oss. Vi går med dyrepels fordi vi synes det er pent, ikke fordi vi trenger det. Kanskje vi trengte det før, men i dag klarer vi oss med syntetisk fremstillte plagg. Naturen dreper heller ikke for moro skyld, men for å overleve. Men denne tankegangen eksisterer ikke hos mennesket, vi forsyner oss med mer enn vi trenger. Når vi har nesten uttryddet en dyreart går vi rundt med samlebøsser og samler inn penger til støtte for å redde disse dyreartene.

Men hva har dette med PS3 å gjøre?

Absolutt ingenting.
[/b]
Grunnen til at vi mennesker har overlevd så lenge, er at vi har evnen til å tilpasse oss, som å spise ulike typer mat - derav to typer tenner. Kjøtt ikke godt for oss? Vi utviklet den hjernen vi har i dag, ved hjelp av proteinene i kjøtt, din bert.
 
#32
SITAT(Fatso Forgetso @ 10.12.06, 13.13) 40847
Grunnen til at vi mennesker har overlevd så lenge, er at vi har evnen til å tilpasse oss, som å spise ulike typer mat - derav to typer tenner. Kjøtt ikke godt for oss? Vi utviklet den hjernen vi har i dag, ved hjelp av proteinene i kjøtt, din bert.
[/b]
Baserer du dette på faktisk kunnskap eller er det basert på det samme som mitt innlegg, nemlig det man på engelsk kaller hearsay? Sier ikke at jeg er noe ekspert, men jeg mener å ha hørt at kjøtt ikke er spesielt sunt.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#34
Veganere og straightedgere holder seg i hvert fall yngre, friskere og har mer energi. Det er ikke basert på fakta, men de jeg kjenner som ikke spiser kjøtt har det til felles at de ser yngre ut enn de er og er mer opplagte enn de fleste. Jeg er altfor glad i mat til å velge bort alt som inneholder kjøtt, som jo det meste av kostholdet vårt, men jeg er ikke i tvil om at det er sunnere.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#35
Morsomt. De vegitarianerne jeg kjenner er blant de mindre sunt utseende menneskene jeg kjenner. Dog, to av dem kan nok ikke noe for det, for den ene er kronisk syk og den andre er lesbisk.

Shadar: Jeg antar at du mente biotop. Isotoper er nemlig grunnstoffer med et varierende antall nøytroner i forhold til det som er vanlig for det grunnstoffet.
 
#36
Vel, jeg vet at jeg føler meg langt bedre etter å ha spist et måltid bestående for det meste av salat og grønt, og kanskje fisk, enn en svær biff. Jeg slipper å ligge å klage på sofaen etter å ha forspist meg. Men men, det er det vi har mageregulerende pulverdrikke til. :p
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#37
SITAT(Houseman @ 10.12.06, 13.45) 40857
Veganere og straightedgere holder seg i hvert fall yngre, friskere og har mer energi. Det er ikke basert på fakta, men de jeg kjenner som ikke spiser kjøtt har det til felles at de ser yngre ut enn de er og er mer opplagte enn de fleste. Jeg er altfor glad i mat til å velge bort alt som inneholder kjøtt, som jo det meste av kostholdet vårt, men jeg er ikke i tvil om at det er sunnere.
[/b]
Du tror ikke det henger sammen med det at veggiser flest stapper i seg enorme mengder av ymse vitaminpiller for å holde mangelsykdommene i sjakk?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#38
Tja, det vet jeg ikke så mye om, men hvis de får med seg næringsstoffene fra kjøttmat via kosttilskudd eller annen mat uten alt fettet og karbohydratene, kommer de jo bedre ut totalt sett. I tillegg til at en større del av det de spiser er sunne grønnsaker, selvsagt. Men jeg blir ikke helt enig med meg selv om det er naturstridig for mennesker å ikke spise kjøtt, som du antyder. De mest ivrige spiser jo verken kjøtt, fisk eller melkeprodukter, og da unngår de endel ting kroppen har godt av, som det ikke er så lett å skaffe på andre måter enn med unaturlige piller.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Jeg har en enklere forklaring: Drev huleboerne og strevde med kjøkkenhagen for at ikke frosten skulle ta salaten? Niks, de rusla ut og knerta en mammut når magen begynte å rumle. Man må holde tradisjonene ved like, vet dere. :p
 

SHDR

Gullmedlem
#40
SITAT(CyberK @ 10.12.06, 14.55) 40860
Morsomt. De vegitarianerne jeg kjenner er blant de mindre sunt utseende menneskene jeg kjenner. Dog, to av dem kan nok ikke noe for det, for den ene er kronisk syk og den andre er lesbisk.

Shadar: Jeg antar at du mente biotop. Isotoper er nemlig grunnstoffer med et varierende antall nøytroner i forhold til det som er vanlig for det grunnstoffet.
[/b]
Jepp. Liten skrivefeil der. >.<

Jeg har prøvd meg på å spise ekstremt sunt. Kun mørkt brød, noen få melkeprodukter, salater, grønnsaker, the works. Tok littegrann kylling fordi jeg trente hardt og trengte proteinene. Jeg følte meg faktisk betraktelig bedre. Aldri tungt mett, selv om jeg spiste mye. Men på den annen side gikk det tilsynelatende hardt utover treningen min, for fire måneder med trening fem ganger i uka gjorde ikke underverkene det burde gjort. Joda, jeg ble i god form og fikk mer muskelmasse og kvittet meg med mye overflødig fett, men ... jaja, either way.

Kaniner og andre rene planteetere kan ikke fordøye kjøtt, såvidt jeg vet, mens mennesker er pent istand til det. Det er aper også, forresten. Sjimpanser, gorillaer og bavianer (de artene vi er nærest beslektet til) supplerer grøntfôret med kjøtt for å få i seg nødvendige næringsstoffer. Vi kan vel få dekket det samme proteinbehovet med melkeprodukter, men de er stort sett så fettholdige i forhold til proteinene at det blir mindre sunt enn kjøtt uansett. Fettreduserte melkeprodukter er nesten proteinfrie.

Og angående det tannargumentet, Starry, så tror jeg du vil oppdage at mennesker har større bitekraft enn kaniner uansett. Dessuten har de et langt større overbitt enn oss. Resultatet er at kaniner *teknisk sett* har hvassere tenner enn oss, velegnet til å chippe opp bark, nøtter og denslags. Det har ingenting med kjøttspising å gjøre. At vi overlever bedre på bare kjøtt enn grønnsaker når mat er begrenset, sier vel nok. Bottom line: Vi spiser kjøtt fordi vi liker det, men i ytterste konsekvens kan vi også spise kjøtt fordi det er den meste effektive måten å holde seg i live på. At vi blir feite og får hjerte- og karsykdommer, er fordi vi er slappe slasker som lever usunt, og jeg ... har sett urovekkende mange feite og ekle veganer- og vegetarianerberter. Jeg får også inntrykk av at de fleste av dem ser på det som en prinsippsak heller enn en helsemessig beslutning. Og begge argumenter for vegetarianisme er rimelig ubrukelige, hvilket får meg til å himle med øynene rundt hardcore, evangeliserende vegetarianere.

"Æææææsj! Skal du spiiiiiiise den deeeeer?"
Nei, vennen min. Jeg steker den godt fordi jeg skal SLÅ DEG I HJEL MED DEN!