Da alle knuter var løst i Final Fantasy XIII, forsvant visstnok Lightning like etter spillets rulletekster uten videre borte vekk! I denne direkte etterfølgeren følger vi derfor istedet hennes søster som en fyr ved navn Noel, som utseendemessig kunne vært en voksen Hope, men som altså, viser det seg, likevel ikke er det. Sammen trosser de både tid og rom på sporet av den tapte søster. Hvordan kan dette ende? Edge foreslår at det kan være det samme, mens 1UP sammenligner forgjengeren med en sosialt mistilpasset skoleelev, og dette med den sosialt mistilpassede fyrens hjelpesløse og uoverbevisende forsøk på å en dag plutselig passe inn likevel. Final Fantasy XIII-2 har nemlig en ukronologisk fortelling, noe sånt som moralske valg, flere forskjellige slutter, åpne og ulinære områder, sideoppdrag i hytt og pine, og et Pokémon-aktig monsteroppdrettssystem tillagt kampsystemet. Og QTE-finishers. Famitsu og Dengeki slo i anledning den japanske lanseringen av spillet i desember derfor respektivt til med 40/40 og S. Toppkarakterer! På vårt eget forum ryktes det i mellomtiden om at den siste halvdelen av spillet først vil komme i form av kostbar DLC etter lanseringen eller noe sånt, mens min egen magefølelse forteller meg at dette kommer til å herje. Og hvem kan så Square Enix takke for at de knappe to år etter lanseringen står klare med en etterfølger? Ingen ringere enn tri-Ace, mesterhjernene bak slike beherskede, stilrene og tilgjengelige rollespillperler som Star Ocean 3: Till the End of Time, Infinite Undiscovery og Resonance of Fate. Og Valkyrie Profile da.
Hvordan du får katten mellom vottene dine? Billigst plukkes det opp på elkjop.no for 399 kroner. Vi som allerede for lenge siden har forhåndsbestilt det derifra har det til og med alt på vei i posten. Resten bør vurdere hvorvidt lommebøkene deres tåler å heller kjøpe det på for eksempel Game.no for å på den måten stoppe en enorm, sjelløs, stor butikkjede fra å stjele markedsandel fra ... en annen. Neida, jeg har bare dårlig samvittighet

http://www.finalfantasy13-2game.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_XIII-2