Et JRPG mange synes er bra

Vil ikke si grafikken i FFVII er så jævla bra, men jeg fikk frysninger av FMV'ene :D
 
Et sted går grensen. Å påstå at FVII hadde tidenes grafikk når det kom er mildt sagt en overdrivelse. La FFVII være bra på de områdene det faktisk ER bra på istedenfor å gi den noe kreditt for områder den ikke fortjener noe spesielt. Karakterene i FFVII var stygge som juling, ingen tvil om det. Den gjorde litt opp for dette på bakgrunnene heldigvis, for de holdt hvertfall mål for sin tid.

Men ikke gi FFVII kreditt på punkter det ikke fortjener, det blir bare unødvendig når resten av spillet er såpass bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Han... han er enig med meg! Så vakkert... :kos:
 
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@06.09.2005, 15.28
Et sted går grensen. Å påstå at FVII hadde tidenes grafikk når det kom er mildt sagt en overdrivelse. La FFVII være bra på de områdene det faktisk ER bra på istedenfor å gi den noe kreditt for områder den ikke fortjener noe spesielt. Karakterene i FFVII var stygge som juling, ingen tvil om det. Den gjorde litt opp for dette på bakgrunnene heldigvis, for de holdt hvertfall mål for sin tid.

Men ikke gi FFVII kreditt på punkter det ikke fortjener, det blir bare unødvendig når resten av spillet er såpass bra.
258738​
Nå fikk FFVII 10/10 i grafikk hos gamespot.com og ign.com sa " FF7's graphics are light years beyond anything ever seen on the PlayStation"
 
DET forandrer jo ALT! Da MÅ jo grafikken være bra ... :rulleøyne:

Pfft!

Når jeg først satte meg ned med FFVII i 97 syntes jeg grafikken var bedriten - folka var jo bygd opp av svære blokker! FMV-ene var imponerende, og grafikken når man sloss var bra, men når man vandrer rundt der ser det ... bedritent ut. Såh ... spillet har både dårlig og bra grafikk, men absolutt ikke 10/10 eller "lysår unna noe annet på PSX".
 
Det eneste i ff vii som ikke er så imponerende er jo legoklossene, MEN jegsynes de legoklossene så bedre ut med fint bakgrunnsbilde enn det det ff viii figurene gjorde.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg vil forøvrig påstå at FMV-ene også bare var imponerende i 1997, husker jeg ikke feil består skjørtet til... hu derre dama som går med skjørt også av klosser.
GREATU IDEAR GAIS!
 
Ingen kan komme å si at FFVII hadde bedriten grafikk når det kom ut. Jeg ser absolutt ikke store forskjellen på de spillene som var på den tiden. Åsså var det vel litt forskjell på data og konsoll var det ikke? Flere av de spilla som er nevnt er på data.

At FFVII var lysår forran var vel litt å ta i kanskje... Uansett. Grafikk er ikke det avgjørende for om et spill er underholdene og interessant for min del i allefall...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, bevares. Men det er visst ikke alle som synes det.
Uansett, ingen har vel kalt grafikken direkte bedriten, bare ikke fullt så imponerende som enkelte skulle ha det til.
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@07.09.2005, 00.17
Da handler det plutselig om SMAK igjen.

Og du har kanskje lest hva jeg sa om smak litt tidligere i emnet?
258926​
Hei

det nytter ikke Shadar, de kjønner ikke at mennesker har forskjellige meninger og smak.
de tror deres ord er = sannheten og ikke tar i betraktning at noen faktisk har en helt anen smak når det gjelder spill.

jeg tror ikke det er mulig å ha en simpel og hyggelig diskusjon her på forumet. det er altid noen som absolutt skal tulle og tvinge sin mening på andre. Kritisere og nedgradere andres meninger.
tåpelig og barnselig syntes jeg.

men takk for støtten din Shadar :)
Setter pris på det.
 
Opprinnelig skrevet av Agahnim@06.09.2005, 22.24
DET forandrer jo ALT! Da MÅ jo grafikken være bra ... :rulleøyne:

Pfft!

Når jeg først satte meg ned med FFVII i 97 syntes jeg grafikken var bedriten - folka var jo bygd opp av svære blokker! FMV-ene var imponerende, og grafikken når man sloss var bra, men når man vandrer rundt der ser det ... bedritent ut. Såh ... spillet har både dårlig og bra grafikk, men absolutt ikke 10/10 eller "lysår unna noe annet på PSX".
258869​
Ok herr serkasme. vi har kjønt du ikke liker ff eller dens grafikk. så hvorfor være på denne topicen og ødelegge stemmningen ved å kalle ffvii bedriten?

jeg laget denne topicen for å snakke om hvor kult FFVII er osv. ikke for å ha sånne folk som deg kalle spillet bedriten.
du snakker faktisk om tidenes beste spill her.
 
Det er ikke spillet han kaller bedritent, men grafikken i spillet. Og basert på hva jeg vet om Agahnim, så kan jeg fortelle deg at han er en rimelig stor FF-fan.

Du skriver i det første innlegget at i dette emnet kan man diskutere alt som er relatert til FFVII, så hva er da galt med å diskutere grafikken i spillet? Eller er det slik at det er greit å diskutere grafikken så lenge man kun har positive ord å si om den? Det er isåfall tåpelig. Dette er et diskusjonsforum, og folk her har forskjellige meninger og synspunkter. Mye av vitsen med forumet er at alle skal ha et sted å si sine meninger. Å lage et emne som kun skal inneholde positiv respons blir å gå imot forumets natur.

Jeg er forresten enig med Agahnim når det gjelder grafikken. Jeg spilte vel spillet for første gang i '98, og jeg syntes grafikken på karakterene utenfor kamp var grusom. Men i RPGer har vanligvis grafikk veldig lite å si. Det har jeg i hvert fall fått erfare nå i det siste, da jeg for tiden storkoser meg med Lunar: Silver Star Story Complete. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Geostigma+07.09.2005, 13.46-->
de tror deres ord er = sannheten og ikke tar i betraktning at noen faktisk har en helt anen smak når det gjelder spill.[/b]
<!--QuoteBegin-Geostigma
@07.09.2005, 13.51
jeg laget denne topicen for å snakke om hvor kult FFVII er osv. ikke for å ha sånne folk som deg kalle spillet bedriten.
du snakker faktisk om tidenes beste spill her.
259022​
Flere enn meg som ler av dette? :D
Hmm. Kanskje jeg burde mekke en Darwinia-tråd for å hylle det som faktisk ER tidenes beste spill.
 
Ingen som har fått med seg at graffiken opprinnelig var desinget for N64? Hele spillet skulle komme til N65 før Square kranglet med Nintendo, da konvertre dem hele shitet til Playstation. Men brøa til Tifa er temmelig sjef, samt Aeris. :)
 
Opprinnelig skrevet av Geostigma+07.09.2005, 12.51-->
<!--QuoteBegin-Agahnim
@06.09.2005, 22.24
DET forandrer jo ALT! Da MÅ jo grafikken være bra ... :rulleøyne:

Pfft!

Når jeg først satte meg ned med FFVII i 97 syntes jeg grafikken var bedriten - folka var jo bygd opp av svære blokker! FMV-ene var imponerende, og grafikken når man sloss var bra, men når man vandrer rundt der ser det ... bedritent ut. Såh ... spillet har både dårlig og bra grafikk, men absolutt ikke 10/10 eller "lysår unna noe annet på PSX".
258869​
Ok herr serkasme. vi har kjønt du ikke liker ff eller dens grafikk. så hvorfor være på denne topicen og ødelegge stemmningen ved å kalle ffvii bedriten?

jeg laget denne topicen for å snakke om hvor kult FFVII er osv. ikke for å ha sånne folk som deg kalle spillet bedriten.
du snakker faktisk om tidenes beste spill her.
259022​
[/b]
Jasså, ja? Så "dere" har "skjønt" at jeg ikke liker FF-serien? Ser du ikke at jeg snakker kun om grafikken i det innlegget? Har jeg rakka ned på FF-serien i andre innlegg? Jeg skriver i dette emnet for å ytre min mening om det jeg ser på som det beste FF-spillet, hvis du ikke liker at jeg har min egen smak og ikke er en jævla sau, skal du få lov til det, men jeg har like mye rett til å skrive her som deg. Du sier at FFVII er tidenes beste spill som om det er et faktum, og jeg må dermed bøye meg i støvet og syns akkurat det samme som deg. Det er din personlige mening og kan absolutt ikke brukes som argument for innskrenking av min ytringsfrihet. Min bruk av sarkasme er for å fremme et poeng, ikke skape kvalme.


Noen andre som syns jeg har ødelagt stemningen i dette emnet ved å si at grafikken i FFVII er bedriten mesteparten av spilletiden?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Duke@07.09.2005, 17.17
Ingen som har fått med seg at  graffiken opprinnelig var desinget for N64? Hele spillet skulle komme til N65 før Square kranglet med Nintendo, da konvertre dem hele shitet til Playstation.
259084​
Jepp, visste det der. Lurer på hvor mye som var klart da de bestemte seg for å bytte, egentlig... de hadde vel gjerne mesteparten klart, tenker jeg.
 
Er det egentlig noen som bryr seg? Jeg kan ikke si at jeg venter meg at FFVII kommer til å bli FANTASTISK mye bedre bare det kommer en remake. Jeg synes at FFVII har en helt egen sjarm. Legoklosser og alt. Akkuratt som på de to første suikoden spillene. Jeg har ikke spilt Suikoden 3 men jeg synes 4'ern var rimelig bra. Men jeg fikk ikke helt den samme følelsen, og denne rare sjarmen som 2d grafikken gav var borte. Jeg kunne nevt flere spill med samme greia, men jeg regner med at de fleste har tatt poenget... For min del er det ikke nødvendig med en remake av dette spillet som jeg mener allerede er fantastisk.
 
Om du sikter til meg Shadar så var det bare ment som ekstra info, btw. Jeg fant en swap magic 2.0 i kjelleren til deg, skal skjekke om den funker .. har en del riper.

Edit : Jo, spillet ville trolig være litt bedre om det hadde blitt laget for psx for å starte med. Tror spillet omtrendt ble konvert til psx.