F.E.A.R.

forskjellen mellom Doom 3 og F.E.A.R. er at i Doom 3 så var det bare monstre og slikt som kom, og de kan lett gjøres kort prosess av.
Men i F.E.A.R. så slåss du mot det paranormale. En liten jente à la The Ring, og det skremmer garantert mer enn noen små Doom 3 monstre.

Den fylles opp gradvis, ganske sakte.
Men etterhvert i spillet kan man finne spesielle Reflex Boosters som gir deg permanent mer tid i slow-motion.

hint: jeg likte ikke Doom 3 så godt, som lett kan oppfattes. :p

Testet bitte litt nå og ME LIKE! Guffent spill altså...får håra på armene til å reise seg opp.

Må ha i meg litt mat og så får jeg slå av lyset igjen og forsvinne inn i mørket........

Mongis er din venn i nød ;)

Opprinnelig skrevet av Mongis@03.08.2005, 23.44
Link til kilde

Systemkravene til demoen, håper dere har en god bredbåndslinje!

MINIMUM SYSTEM REQUIRED

· Windows® XP or 2000 with latest service pack installed
· DirectX® 9.0c (April Edition) (included)
· Pentium® 4 1.7 GHz or equivalent processor
· 512 MB of RAM
· 64 MB GeForce™ 4 Ti or ATI® Radeon® 9600 or equivalent with hardware T&L and pixel shader support
· 5.0 GB free Hard Drive Space for installation
· 4x CD-ROM drive (for Director's Edition, this will have to be DVD-ROM)
· 16-bit DirectX® 9.0 compliant sound card with support for EAX™ 2.0
· Internet Connection Required
· Mouse
· Keyboard
247862​

Lodin

Der Waaaah
Siden det kjørte greit på det gamle ruklet mitt er jeg rimelig imponert. Får faktisk bedre fps enn på både HL2 og D3.
Er uansett veldig imponert over AIen og det var virkelig utfordrende og gøy å slåss mot de soldatene.
Selve skummelaspektet derimot var ganske kjedelig. Hver gang jeg kom til en ny mørk gang og det var opplagt at noe skulle skje irriterte jeg meg bare over at det ikke var noen å skyte på i stedet. Skvatt litt av "stigen", men ikke noe mer.
Kommer uansett til å skaffe det for selve skytinga var jævla gøy.

Dette er et spill jeg har gledet meg til i lang tid og jeg syntes at spillet leverte det det lovet. Skikkelig action uten like kobinert med psykisk skummelt har aldri vært som gjennomført. Slow-motion effekten var skikkelig stilig. Ingen ting slår en hagle i slow-mo. Kroppen fyker realistisk bakover og blod spruter over alt. Har så å si aldri blitt imponert over simulering av rekyl på våpen..i dette spillet virker alle våpene tunge og selvsikre.

SPOILER:

Jeg må si at det var et par scener jeg skvatt. Scenen som Lodin beskrev skrmete også meg. Man fikk øye på en liten jente (onskapens hotell *hint,hint*) på toppeb av en stige. Jeg prøver å kommer meg se så fort som mulig. Med en gang jeg snur meg nederst ved stigen stirrer jeg rett inn i ansiktet på selveste sjefen som er dekket av blod. Pulsen gikk plutselig opp til 180 :svette:

SPOILER SLUTT:

Anngående systemkrav så kjørte spillet med rundt 40 FPS med alle innstillinger på fullt. Det er mange alternativer på innstillingene så det burde ikke være noe prblem å kjøre spillet på eldre maskiner. Spillet bruker heller ikke spesielt lang tid på å laste, men det bør nok ha 512 MB RAM hvis du ikke vil vente alt for lenge. Så vil jeg bare si en ting. Spillet har en helt fantastisk grafikk. Kanskje ikke like god som Doom 3 sin, men blant det beste jeg har sett. De av dere som har et kraftig system har noe å glede dere til.

MITT SYSTEM:

P4 2,80 GHz
1024 MB RAM
ATI X850 XT PE 256 MB
Sound Baster Audigy 2 ZS: Advanced HD (utrolig bra lydspor i dette spillet)

Forløpig så virker dette spillet lovende. Alle som liker actionspill og skrekk spill bør efinitivt ta en titt på demoen...eller for å si den sånn: Alle bør ta en titt på dette spillet.

That's it! Det her skal jeg spille når det er LYST! Skvetter å hopper å skriker så folk våkner i huset her.....

Jeg er av den typen som forsvinner helt inn i spill når jeg spiller så jeg driter nesten på meg når det skjer noe...

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, da har jeg fått prøvd denne demoen selv ;) Og vil nesten påstå at spillet ikke falt helt i smak :S Altså syns det liksom det samme går igjen og igjen, også syns jeg det ligner mye på DOOM3, med at alt er så mørkt og dystert.
Du hvet hele tiden hva som ska skje over alt som regel osv.. bak neste hjørne så kommer det altid noe og hele pakka.

Men historien virker jo grei nok, og grafikken er nice ;) Og jeg likte ikke helt slutten på den demoen, den syns jeg kunne ha vært litt bedre.

Så kanskje jeg prøver retail versjonen en gang, når den kommer....

Takk for alle førsteinntrykkene. :)

Gleder meg til å teste dette selv. Har sett en del videoer/trailere, og jeg må si at horroren minner meg litt om japanske grøssere(Ring, Grudge, osv.). Stemmer det?

LarZen: Spillet er desverre ikke annonsert til noen neste generasjonskonsoll enda. Hadde vært kult om det var et lanseringsspill til X360 for eksempel.

Opprinnelig skrevet av Mongis@06.08.2005, 11.21
Takk for alle førsteinntrykkene. :)

Gleder meg til å teste dette selv. Har sett en del videoer/trailere, og jeg må si at horroren minner meg litt om japanske grøssere(Ring, Grudge, osv.). Stemmer det?

LarZen: Spillet er desverre ikke annonsert til noen neste generasjonskonsoll enda. Hadde vært kult om det var et lanseringsspill til X360 for eksempel.
248515​
Ja det har mange elementer som er fra The Ring og Grudge osv. Og det funker som bare det... :D

Fikk bare spilt litt, grafikken er nydelig, hakker litt, men jeg har alt bortsett fra oppløsningen på fullt.
Våpnene føles virkelig som de er kraftige og fiendene er smarte.

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@06.08.2005, 02.33
Kommer dette på next-gen konsoll tro? Fant ikke noe info ang det.....

Hadde vært konge å spille på PS3 eller XB360.
248491​

F.E.A.R er kun til PC!
Men bare for si dere noe.
Så kan man få kjøpt Beta multiplayer på Spaceworld. Koster 99 kr.
Kan spille opp til 16 player.

Ble veldig overrasket over at demoen var så kort. =(

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@06.08.2005, 16.44
248576​
Det er vel kanskje litt dumt å bruke penger på siden de ikke tar inn flere folk i betaen? :ehm...:

\/Da blir jo saken en annen.\/

Opprinnelig skrevet av Lodin+06.08.2005, 18.00-->
<!--QuoteBegin-The sorte ice
@06.08.2005, 16.44
248576​
Det er vel kanskje litt dumt å bruke penger på siden de ikke tar inn flere folk i betaen? :ehm...:
248600​
[/b]
Ja, kanskje det.
Men så får man 150 kr avslag, når man skal kjøpe complete versjonen. :tommelopp:

På piratbayen sies det at noen får til å spille det om de haxer ned en Beta-klient, og andre ikke klarer å joine noen servere. :usikker:

Meh. Etter å bare ha mappet en skyteknapp kan jeg faktisk respawne og kan fortelle at multiplayer i dette spillet er utrolig artig. :D

SHDR

Gullmedlem
Jeg kan etter å ha spilt dette i femten minutter fortelle at PC-en min *IKKE* er helt istand til å kjøre det. 800x600, alt som ikke får spillet til å se dass ut nede på minimum eller medium, av med V-sync, blæblæblæ.

Sitter på en P4 2.8GHz som er overklokket til 3.2GHz, 1024MB RAM, Abit IC7-G hovedkort, Radeon 9800Pro med core@420MHz og mem@360MHz. Er ikke sikker på driverrevisjoner til hovedkort og grafikkort, men noe forteller meg at spillet ikke *bør* hakke så jævlig at det er uspillelig med denne maskinvaren. Slik det ligger an nå ser det langt verre ut enn både Doom 3 og Half-Life 2.

Doom 3 kjørte jeg på High i 1024x768 med 2x FSAA, Half-Life 2 kjørte jeg med alt på fullt i 1280x1024 med 2x FSAA. Ingen av de to hakker det aller minste. Noen gode forslag/forklaringer på hva som er galt? Noe jeg bør tweake?

Dette understreker vel bare at jeg trenger en langt feitere PC langt fortere enn jeg var redd for. :(

Lodin

Der Waaaah
Annet enn at vi har samme skjermkort har du en raskere maskin enn meg og jeg klarer å kjøre det fint på medium i 1024 oppløsning. Virker rett og slett som Monolith ikke har lært så mye om å lage enginer siden NOLF dagene. :ehm...: