Fable (Ute nå)

#81
jaja.. Jeg er glad i RPG og har spilt masse RPG på PS2, omtrent
det som går an å få tak i...

Faktisk, hadde jeg ikke noen særlige forventninger til FABLE,
men duverden, det er lenge siden et spill har skuffet så til de grader.

Jeg har riktignok bare spilt i 90 minutter, men har bestemt meg for å ikke fortsette på dette spillet, rett og slett fordi jeg synes det er utrolig kjedelig.

OK, Grafikken er oppskrytt, synes ikke den er noe spesiell i det hele tatt.
Karakterene ser helt mongo ut, ikke bra i det hele tatt.
At alle snakker oxford engelsk får det til å bli kunstig for meg, sikkert fordi jeg er vant til JAP RPG's som er oversatt til amerikansk.

Når samtidig spillet virker utrolig kjedelig, så ser jeg ingen grunn til
å tvinge meg igjennom det. Det skal være kort 10 timer eller noe, og når jeg da har spilt i 90 minutter som er 1/8 del av spillet, synes jeg at jeg kan uttale meg, tiltross for at en del sikkert er uening.

Jeg kan ikke fatte å begripe at dette spillet her har fått noe over 50% (5/10) på reviews, men det er sikkert fordi det ikke finnes RPG på xbox så man har ikke noe å sammenligne med. SUDEKI synes jeg var mange hakk bedre enn dette spillet. FABLE er pakket ned, og det var en enorm nedtur etter STAR OCEAN III, nå blir det SHADOW HEARTS II ...
 
D

Deleted member 365

Gjest
#82
Vel.. Den Charakteren jeg var var 47 år. vi hadde kun et oppdrag igjen. Så det var jo en av grunnene til at vi tok det siste oppdraget. Allikevel var vi ferdig i løpet av 9 timer og 44 minutter.
Jeg vet ikke om det enten er vi som er jævlig gode :p
eller om det bare er at dere bruker lang tid på ting. Men Det er ihvertfall skuff.
Men jeg likte spillet så lenge det varte da!
 
#83
Opprinnelig skrevet av EsspeN@12.10.2004, 11.06
jaja.. Jeg er glad i RPG og har spilt masse RPG på PS2, omtrent
det som går an å få tak i...

Faktisk, hadde jeg ikke noen særlige forventninger til FABLE,
men duverden, det er lenge siden et spill har skuffet så til de grader.

Jeg har riktignok bare spilt i 90 minutter, men har bestemt meg for å ikke fortsette på dette spillet, rett og slett fordi jeg synes det er utrolig kjedelig.

OK, Grafikken er oppskrytt, synes ikke den er noe spesiell i det hele tatt.
Karakterene ser helt mongo ut, ikke bra i det hele tatt.
At alle snakker oxford engelsk får det til å bli kunstig for meg, sikkert fordi jeg er vant til JAP RPG's som er oversatt til amerikansk.

Når samtidig spillet virker utrolig kjedelig, så ser jeg ingen grunn til
å tvinge meg igjennom det. Det skal være kort 10 timer eller noe, og når jeg da har spilt i 90 minutter som er 1/8 del av spillet, synes jeg at jeg kan uttale meg, tiltross for at en del sikkert er uening.

Jeg kan ikke fatte å begripe at dette spillet her har fått noe over 50% (5/10) på reviews, men det er sikkert fordi det ikke finnes RPG på xbox så man har ikke noe å sammenligne med. SUDEKI synes jeg var mange hakk bedre enn dette spillet. FABLE er pakket ned, og det var en enorm nedtur etter STAR OCEAN III, nå blir det SHADOW HEARTS II ...
115770​
Viss du har bare spilt 90 minutter, så har du virkelig ikke komt i gang med spillet. Det tar ca 90 å spille igjennom barndommen. Selve spillet begynner når du forlater guilden som voksen, og tar oppdrag. Og jeg er sikker på at samtlige som har spilt spillet ferdig, vil si at i den (korte) tiden det varer, så snakker vi om kvalitet hele veien.
Du kan så klart la være å spille mer, men du har ikke prøvd spillet skikkelig til å si noe som helst av det.
Å sammenligne Fable med Sudeki, så falmer sudeki helt bort. Jeg er ikke eing i at fable er kort, men Sudeki er det. Det tok jeg på under 10 timer, og jeg har for lengst passert det i fable, og er bare halvveis.

Fable har, som i likhet med sudeki, en rekke dialkter i spillet. Og graffiken er på xbox standard, ikke imponerde lenger, men det er jo fordi den er 3 år gammel. For xbox er grafikken i toppen.
 
#84
Jeg likte spillet. Veldig godt faktisk. Og det virker for meg som at jeg er en av de få her inne som ikke ble skuffet over lengden på det, siden jeg faktisk hadde lest en del andmeldeser og viste at man lett kan klare spillet på under 10 timer.

Men hvis man rusher gjennom spillet på den måten, ødelegger man opplevelsen for seg selv. Man er nødt til å utforske litt for å få det meste ut av spillet, og tro meg; det har massevis av muligheter utenom hovedquestet. Er det ingen her som har prøvd de forskjellige minispillene man finner rundt om kring i barer? Er det ingen her som har prøvd å legge ann på kona til en av NPCene, bare for å se hvordan han reagerer? Ingen som har lurt med seg en bar-eier ut i skogen, drept han og kjøpt opp og leid ut baren hans? Ingen som har bestukket alle vaktene i en by, sneket seg inn i huset til en NPC og robbet han/henne for alt de eide?

Det virker for meg som at de fleste her fokuserer på alle de løftene vår kjære Molyneux ikke klarte å holde, i stedenfor å faktisk tenke på alt det spillet gjør bra. Altså, jeg er helt enig i at spillet ikke levde opp til halvparten av det som ble lovet, men det trodde jeg at folk viste, med tanke på at så godt som hver eneste omtale av spillet nevner dette.

Og om du ikke liker spillet, så har det hvertfall masse kvaliteter teknisk sett, som alene gjør spillet til en imponerende pakke.

Ta AIen for eksempel. Jeg likte hvertfall hvordan hver eneste person i en by har en jobb/vane som de utfører iløpet av hver dag. Jeg synes i hvertfall at Albion ble mye mer virkelig når alle folkene ikke bare stod på et sted og sa akkurat det samme hver gang jeg pratet med dem, sånn som det er i de fleste andre RPGspill.

Og hva med kampsystemet? Greit, det er ikke spesielt dypt og utfordrene, men i minste er det mye morsomere og variert enn f.eks det i Morrowind og Sudeki.

@EsspeN:
Å si at spillet ikke fortjener mer enn 5/10 er bare feil. Selv om du kanskje syntes det var kjedelig overser du helt alle de andre kvalitetene det har. Og hvis du ikke en gang har spilt i mer enn 90 minutter har du ikke noe som helst grunnlag til å slenge karakterer rundt deg.
 

SHDR

Gullmedlem
#85
Opprinnelig skrevet av EsspeN@12.10.2004, 10.06
Jeg kan ikke fatte å begripe at dette spillet her har fått noe over 50% (5/10) på reviews, men det er sikkert fordi det ikke finnes RPG på xbox så man har ikke noe å sammenligne med. SUDEKI synes jeg var mange hakk bedre enn dette spillet. FABLE er pakket ned, og det var en enorm nedtur etter STAR OCEAN III, nå blir det SHADOW HEARTS II ...
115770​
Du liker ikke rollespill, med andre ord. Du liker japanske syretripper med rart hår og store, polygonale pupper. Ikke britisk fortellerteknikk og Watford-dialekt. Riktignok skal ikke plottet være så megadypt, men jeg kan tenke meg at det knuser de aller fleste japanske rollespill. Test i et par timer til, du. Kanskje du får smaken på litt mindre lineære opplevelser, som kanskje faktisk ligner litt på ekte rollespill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#86
Opprinnelig skrevet av EsspeN+12.10.2004, 12.06-->
OK, Grafikken er oppskrytt, synes ikke den er noe spesiell i det hele tatt.
Karakterene ser helt mongo ut, ikke bra i det hele tatt.[/b]
Johoså.
<!--QuoteBegin-EsspeN

At alle snakker oxford engelsk får det til å bli kunstig for meg, sikkert fordi jeg er vant til JAP RPG's som er oversatt til amerikansk.
"Oxford-engelsk", ja. Du har aldri hørt britisk-engelsk før, eller hur? ;)
Opprinnelig skrevet av EsspeN+-->QUOTE(EsspeN)
Når samtidig spillet virker utrolig kjedelig, så ser jeg ingen grunn til
å tvinge meg igjennom det. Det skal være kort 10 timer eller noe, og når jeg da har spilt i 90 minutter som er 1/8 del av spillet, synes jeg at jeg kan uttale meg, tiltross for at en del sikkert er uening.[/b]
På 90 minutter kan jeg spille gjennom Megaman 2 tre ganger. Faen for et drittspill, så grisekort.
Eller: Tiden det tar å spille gjennom et spill er ikke proporsjonal med hvor bra det er, hvor gøy du har det mens du spiller det, eller noe annet.
<!--QuoteBegin-EsspeN

Jeg kan ikke fatte å begripe at dette spillet her har fått noe over 50% (5/10) på reviews, men det er sikkert fordi det ikke finnes RPG på xbox så man har ikke noe å sammenligne med. SUDEKI synes jeg var mange hakk bedre enn dette spillet. FABLE er pakket ned, og det var en enorm nedtur etter STAR OCEAN III, nå blir det SHADOW HEARTS II ...
Det har fått over 5/10 på grunn av den enormt detaljerte grafikken, det nærmest fullkomne lydbildet, den gode atmosfæren og at det faktisk er ganske artig å spille gjennom. Star Ocean III, på den annen side, har blitt beskrevet som "smertefull og grusom tortur jeg ikke unner min verste fiende" av en kar hvis meninger jeg respekterer rimelig høyt. Sudeki var stygt og hadde ingenting interessant som motiverte meg til å gidde å gå ut byporten engang.
Fable, derimot... ah. Vakkert, er det. :forelsket:
 
#87
Jeg tror vår venn Espen her foretrekker japanske RPG-er, noe jeg tror er grunnen til at han hetser Fable. Han liker enkelt og greit ikke vestlige RPG-er, uansett hvor bra de er. Jeg har faktisk en ganske lik holdning selv, så jeg vet hvordan det er. Jeg kan vanligvis ikke fordra vestlige RPG-er. Det eneste untaket må være Gothic-spillene. Japanske og vestlige RPG-er er ofte så forskjellige at de bør bli sett på som to vidt forskjellige spillsjangere. Japanske RPG-er er ofte mer linære, og har som regel veldig detaljerte og engasjerende historier. Jeg foretrekker å bli drevet rundt fra sted til sted, fremfor å bli etterlatt mutters alene i en verden hvor man må gå runt og finne alle jobber selv. Morrowind er et eksempek på et spill som er aaalt for ulinært for meg. Andre ting jeg ikke liker med vestlige RPG-er er det faktum at de ofte inneholder et eller annet hjernedødt hack n' slash kamp-system. Da foretrekker jeg de litt mer taktiske turbaserte eller atb baserte systemene hvor man faktisk må tenke litt for å ta de vanskeligste bossene.

Jeg har ikke fått prøvd Fable, så jeg kan ikke uttale meg om det. Jeg støtter ikke Espens kommentarer her, ettersom jeg er enig i at han ikke kan bedømme spillet etter å ha spilt det så lite.

Jeg synes egentlig at Fable ser temmelig interessant ut. Etter filmer jeg har sett av spillet, synes jeg kanskje at det kan minne litt om Gothic. Andre ting som tenner meg ved Fable er grafikken og alle disse småtingene, som for eksempel å skaffe seg en kone. Men etter å ha lest en del i dette emnet, er det en del ting som gjør Fable mindre attraktivt for meg. Her kommer lengden på spillet inn. 15 timer ved første gjennomgang er ikke akkurat mye for et RPG. Noe av det som gjør at jeg liker RPG-er, er at man vanligvis kan sitte med dem i flere uker. Tales of Symphonia brukte jeg ca 70 timer på, og da hadde jeg ikke gjort mange sidequests. Og Final Fantasy IX var så gøy, og hadde slik en fantastisk replay value, at jeg holdt på med det spillet i rundt ett år i strekk. Jeg vender fortsatt tilbake og spiller det en gang iblandt. En annen ting som frastøter meg ved Fable er loadetider. Jeg har lest her at spillet loader en del, og derfor føles veldig oppstykket. Dette må jo være en stor svakhet for et spill som skal tilby en stor og realistisk fantasiverden. Til slutt så synes jeg ikke kamp-systemet ser så alt for genialt ut, men jeg klarte jo å leve med systemet i Gothic, så da burde jeg nok ha taklet Fable også.

Det er disse inntrykkene jeg har fått av Fable, basert på hva jeg har lest i denne tråden, og andre ting som jeg har sett på internett. Jeg har altså IKKE spilt spillet selv.
 
#88
Japanske RPG-er er ofte mer linære, og har som regel veldig detaljerte og engasjerende historier.
Morrowind har en dypere og mer detaljert historie og verden enn alle de Japanske RPGene jeg har vært borti i hvertfall.

Til slutt så synes jeg ikke kamp-systemet ser så alt for genialt ut, men jeg klarte jo å leve med systemet i Gothic, så da burde jeg nok ha taklet Fable også.
Kampsystemet er veldig bra, tro meg. Er en slags blanding av Zelda og Prince og Persia sitt, med en masse tøffe spells i tilleg. Somsagt, ikke veldig dypt eller utfordrene, men hvis man sammenligner det med andre spill innen denne sjangeren så er det veldig bra.

Og hvis du liker RPGspillene dine litt mer lineære, så kommer du til å like hvordan Fable er bygd opp. Du har alltid et kart over området du befinner deg i, og det er alltid et symbol som viser deg hvor du skal gå for å komme videre i hovedquestet.

Helt erlig så føltes ikke Fable ut som RPG for min del. Joda, det er stats der og massevis av oppgraderinger i forskjellige former, men allikevel føltes det mer som et adventurespill for meg. Tror det har noe med at man nesten ikke trenger å lese en eneste linje med tekst, og at kampsystemet ikke føles serlig stats-basert (hvis dere skjønner hva jeg mener med det).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#89
Hmmm... Tales of Symphonia, ja. Tycho på Penny-Arcade sa det var det verste spillet han hadde spilt på mange år. Lurer på hvordan det egentlig er...
Men Fable, dere. :D
 
#90
Opprinnelig skrevet av Yetipants@12.10.2004, 19.14
Hmmm... Tales of Symphonia, ja. Tycho på Penny-Arcade sa det var det verste spillet han hadde spilt på mange år. Lurer på hvordan det egentlig er...
115958​
Kampsystemet i Tales of Symphonia er faktisk veldig underholdene. Veldig annerledes enn alle andre RPG-spill jeg har spilt også. Historien derimot, virker noe tynn (men jeg har ikke spilt gjennom det, så jeg vet ikke).
 
#91
Opprinnelig skrevet av Morbo@12.10.2004, 18.03
Japanske RPG-er er ofte mer linære, og har som regel veldig detaljerte og engasjerende historier.
Morrowind har en dypere og mer detaljert historie og verden enn alle de Japanske RPGene jeg har vært borti i hvertfall.
Mitt problem med Morrowind, er at man blir satt ut i en enorm verden helt på egen hånd. Hva man skal gjøre i den verdenen er helt opp til deg selv. Spillet gjør ingen verdens ting for å dra spilleren inn i historien. Når spillet er såpass ulinært som det er, kommer ikke historien særlig godt frem. Man må nesten løpe rundt i verdenen og leke detektiv for å grave opp detaljene i historien.

Redigert:
Når det gjelder Tales of Symphonia, så oser spillet av lave produksjonskostnader, og antallet klisjeer kunne nok også vært noe lavere. Bortsett fra det, ser jeg ikke noe negativt i spillet. Det var utrolig gøy de 70n timene jeg holdt på med det, og jeg kommer nok snart til å starte på nytt.
 
#92
Var innom CVGs hjemmeside en tur, og fant denne nyheten:
Big Blue Box and Lionhead Studios in discussions with Microsoft about bringing the groundbreaking Xbox RPG to PC

15:16 PC users disgusted at the thought of coming within 10 feet of an RPG featuring groundbreaking technology look the other way; but for those who lap this sort of stuff up like a dehydrated hound, it's looking increasingly certain that the Molyneux-involved Xbox role-player Fable will be heading to the geek box.

Fable-on-PC rumour and conjecture has whizzed like wildfire around the Internet before, the last speculation appearing in July of this year. At the time, Peter Molyneux hinted, in cryptic fashion, that plans were afoot to bring the groundbreaking RPG to a further platform - and this platform wouldn't be console.

But five months down the line, it's been revealed that Lionhead Studios and Lionhead satellite Big Blue Box 100-percent desire to develop a PC version of Fable.

Following numerous reports on the Internet, we contacted a spokesperson for the development studios earlier today for clarification. While they confirmed that: "Lionhead and Big Blue Box are in discussions with Microsoft about bringing Fable to PC," they went on to say that this in no way confirms that Fable on PC has been given the green light. But it's at least an amber.

The ball, it seems, is in Microsoft's court. As soon as we hear more, you'll be the first to know.
Jaja, vi får bare vente og se, men dette er uansett en bra nyhet for oss som har lyst og spille Fable, men vill ikke kjøpe X-Box bare for den grunn.

Kilde:Computer and Videogames
 
#93
Opprinnelig skrevet av Shadar+12.10.2004, 15.41-->
<!--QuoteBegin-EsspeN
@12.10.2004, 10.06
Jeg kan ikke fatte å begripe at dette spillet her har fått noe over 50% (5/10) på reviews, men det er sikkert fordi det ikke finnes RPG på xbox så man har ikke noe å sammenligne med. SUDEKI synes jeg var mange hakk bedre enn dette spillet. FABLE er pakket ned, og det var en enorm nedtur etter STAR OCEAN III, nå blir det SHADOW HEARTS II ...
115770​
Du liker ikke rollespill, med andre ord. Du liker japanske syretripper med rart hår og store, polygonale pupper. Ikke britisk fortellerteknikk og Watford-dialekt. Riktignok skal ikke plottet være så megadypt, men jeg kan tenke meg at det knuser de aller fleste japanske rollespill. Test i et par timer til, du. Kanskje du får smaken på litt mindre lineære opplevelser, som kanskje faktisk ligner litt på ekte rollespill.
115872​
[/b]
ja, jeg liker japansake rolle spill, og polygonale pupper er bare et pluss.
Eneste jeg sier her er at jeg ikke liker FABLE, og at det er voldsomt oppskrytt. Jeg er heldigvis i en slik posisjon at jeg har muligheten til å teste nesten alle spill som kommer på PS2, XBOX og GAMECUBE, og da sier det seg selv at jeg kan ikke gi de et par timer.

Når FABLE ikke har et eneste trekk jeg liker, ja, da må jeg få lov til å advare andre mot å kjøpe det?

Når man tenker på den hypen dette spillet har hatt, er resultatet rett og slett komisk. Hadde det ikke vært hypa, så hadde jeg sikkert ikke hengt meg så mye oppidet. Men c'mon da, du kaller dette et "skikkelig rollespill" som varer i 8-10 timer? jaja. Da er jeg glad jeg ikke spiller disse skikkelige rollespillene.

Men han andre her har nok et poeng, jeg liker nok ikke vestlige RPG's.
Burde vært kalt noe annet, fordi kategoriene er helt forskjellig.

FABLE er desidert den største skuffelsen min i år ivertfall.

Det kan godt andre her synes det er bra, og det er fint. Men når man tenker på hvor mange andre alternativer det er for spill som er så mye bedre, så anbefaler jeg alle til å tenke seg om 3 til 4 ganger før de betaler 600 for fable.
 

SHDR

Gullmedlem
#94
Det finnes allerede separeringsbetegnelser. JRPG er japanske kvasi-rollespill, CRPG er virkelige datarollespill, den digitale parallellen til papirvarianten.

Jeg synes 10 timer er en grei uttelling. Jeg var ikke lei meg da Max Payne 2 begrenset seg til samme lengde. Det jeg derimot er helt enig med deg i er at 600 kroner er en helvetes blodpris for den underholdningen.
 
#96
Selv liker jeg ikke japanske rpg. Kan ikke si så mye om dem, da jeg spiller dem sjelden, men de gangene jeg kjøper et, så slår det meg det hver gang er så lite nytt det er i forhold til forrige gang. Japasnke rpg'er har knapt endret seg siden jeg spilte FF på nes-maskina. Det er i vertfall mitt intrykk.
Dermed blir fort lei...

Jeg krever orgainalitet, og det har ivertfall fable
 
#97
Opprinnelig skrevet av smached@13.10.2004, 11.48
Selv liker jeg ikke japanske rpg. Kan ikke si så mye om dem, da jeg spiller dem sjelden, men de gangene jeg kjøper et, så slår det meg det hver gang er så lite nytt det er i forhold til forrige gang. Japasnke rpg'er har  knapt endret seg siden jeg spilte FF på nes-maskina. Det er i vertfall mitt intrykk.
Dermed blir fort lei...
116140​
Det finnes noen få unntak. Persona: Revelations er kanskje det mest forfriskenede JRPG som jeg har fått spilt i flere år nå. Det ser kanskje litt døll og kjedelig ut i begynnelsen, men det er utrolig hvor dyp og engasjerende den er når du virkelig kommer inn i det. Jeg har faktisk ikke hatt det så mye morro med et rollespill siden jeg oppdaget System Shock 2 for ca. fem år siden.
 
#98
Opprinnelig skrevet av smached@13.10.2004, 11.48
Selv liker jeg ikke japanske rpg. Kan ikke si så mye om dem, da jeg spiller dem sjelden, men de gangene jeg kjøper et, så slår det meg det hver gang er så lite nytt det er i forhold til forrige gang. Japasnke rpg'er har  knapt endret seg siden jeg spilte FF på nes-maskina. Det er i vertfall mitt intrykk.
Dermed blir fort lei...

Jeg krever orgainalitet, og det har ivertfall fable
116140​
Nesten alle mine J-RPG er ulike. Noen likheter er det kanskje, men det finner du i andre RPGs også. Eneste som er veldig like, er Pokémon RPG-spillene jeg har på GameBoy. Men f.eks. Pokémon Leaf Green er helt ulikt fra Skies of Arcadia Legends. Phantasy Star Online Episode I & II er helt ulikt fra Final Fantasy XI Online. Tales of Symphonia er helt ulikt fra Final Fantasy X. Final Fantasy: Crystal Chronicles er helt ulikt fra Grandia II. Alle de «Final Fantasy»-spillene jeg nå nevnte er helt ulike. Finnes mange forskjellige J-RPGs. Jeg har aldri vært spesielt fan av RPG-sjangeren, enten det er amerikanske eller japanske RPGs. Men jeg har foretrukket japanske RPGs. Jeg vet ikke helt hvorfor, men mye har nok med stilen dems. Amerikanske RPGs er ofte mørkere har jeg inntrykk av, og jeg kan ikke si jeg liker omgivelsene i mange av dem.

Men jeg skal sikkert kjøpe Fable. Kanskje... Kampsystemet er artig nok, og det har jo en grei frihet i spillet. Men jeg venter litt i så fall. Det er andre spill jeg prioriterer først.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#99
EsspeN... Du er faen meg ubrukelig.
vet ikke om du er klar over det jeg, men i hvilken Verdensdel tror du rollespill begynte? I gulingland? I homopolis? Hva med Negropolis? har hørt fæle rykter om at der er det utrolig mange rollespill!

Godt mulig det virker som jeg er på jordet her.

Opprinnelig skrevet av EsspeN
Kan noen nevne ETT rollespill av de sikkert 50 som finnes på PS2 som varer
i 10 timer? ingen.
greit nok.

kan du nevne et av alle de "50" spillene som er ordentlig originale.
Sier du FFX nå så kaldkveler jeg deg med en død laks og penetrerer anuset ditt med en rusten spiker.. Nei! Faktisk så penetrerer jeg heller anuset ditt med To Rustne herrer.
Kom heller ikke her og si at rollespill er kun sånne spill som du kan gå opp i level og sånn... :p
hva med Zelda? Det er faktisk originalt hver gang det kommer et nytt. Ikke historie-messig men gameplay-messig.
men i final fantasy så er det jo originalt fordi det er nye summons og chokoboene ser jo helt annerledes. De fjernet til og med kartdelen. Det er jo originalt da!!!!
tsk tsk tsk...
Shadar? Du skjønner hva jeg mener. Si det for meg . Jeg dør av dette.
 
Zelda var sikkert OK.. Har bare spilt det noen timer, men venter på en strat guide før jeg spiller det ferdig.

Det er så typisk, når noen har brukt 600 på et spill så må de prøve å rettferdiggjøre sitt kjøp å se alle de "positive" sidene ved spillet. Jeg lurer på hvilken Tver folk her bruker som sier grafikken er nydelig. Spiller dere på 14 tommere eller?

Når man spiller på en 32 tommer 100 hertz WS så ser man store forskjeller på spill.. Spillet støtta ikke engang DOLBY DIGITAL, ikke hadde det valg for widescreen engang.

Grafikken var under middels på xbox og det gikk til tider hakkete.
Det er jo bare å åpne øya..

FABLE er jo ikke orginalt heller, det var rett og slett kjedelig.
Du visste alltid hva du skulle (det så du på kartet, du verden hvor orginalt!) Eneste orginale med spillet var det med god/ond med det rettferdiggjør ikke spillet.

Hvis du skal ha orginale spill er det bare å kaste seg på alle de syke japse spilla, da snakker vi orginalt, eller kanskje GRABBED BY THE GHOULIES, det var orginalt, og veldig kult. Men det er ikke det som er tema her, tema her er FABLE og at det er et superoverhyped spill som ikke er noe særlig hvis man ser objektivt på spillet.

Faktisk en positiv ting jeg kan si om FABLE var at det hadde subtitles, men det er vel det eneste.

Er helt enig om at lengde IKKE har noe å si på spill, jeg foretrekker faktisk korte spill, jeg tok det bare opp fordi jeg vet mange er så opptatt av det. Så på en måte kan vi være glad for at det ikke er lenger enn 10 timer, fordi da hadde man kjedet seg ihjel.

Om jeg kan nevne et orginalt RPG spill til ps2?
Bryr meg ikke så mye om det er orginalt eller ikke, det skal være morro. Shadow Hearts er orginalt (med den hit ringen), Arc The Lad var orginalt (du spilte mot deg selv, på to sider), Xenosaga var orginalt (det var mer film enn spill).

Å sammenligne FABLE med FFX som du antyder gidder jeg ikke engang, fordi de er ikke i samme liga engang. FFX var jo et bra spill.

Hvis du leser kommentarene over her så antyder jo flere at dette spillet er mer et ADVENTURE enn et RPG, bare de er ikke så ærlige som meg. uenig? klart du skal få lov å være, men når du får utvidet din spille horisont så skjønner du nok hva jeg mener, enn så lenge, kos deg med FABLE.