Fable (Ute nå)

#62
Opprinnelig skrevet av thagen@26.09.2004, 10.37
Det kommer 8. Oktober.
108579​

Jo tidligere jo bedre ;) Eller noe sånt takk for at du sa ifra ;) Da flyr den inn i krøzz-bøksen mye fortere :p
 
#63
de vil nok melke så mye som mulig ut av spillet ja, men da ser jeg heller at de er mye raskere til å lage nr. 2 enn at de gir ut dette spillet til pc.

Jeg prøvde dette spillet for første gang i går og er positivt overrasket, omgivelsene er skjønne og atmosfæren er glimrende.
 
#64
Ja, da var Fable endelig utgitt i Europa.

Selv har jeg bare spilt i 4 timer, og det er et meget bra spill.
Egentlig mye bedre enn jeg hadde forventa, ettersom jeg hørte at de skulle ta vekk mye av det de hadde sagt at de skulle ha med f.eks. åpen verden ala morrowind.
 
#65
Åpen verden? Ble skuffet over spillet. Verden er ikke åpen. Byene er kanskje litt store, men du må loade hver gang du skal til et nytt sted. Men noe jeg lurer på: Vokser fyren av seg selv? Får han større muskler etter en tid i spillet? Nei, det virker ikke slik. Joda, hvis du oppgraderer ham og gir han nye strenght-poeng.. Si ifra hvis jeg tar feil nå.
 
#66
Karakteren din forandrer seg bare etter hvilke ferdigheter du oppgraderer ja. Du kan spise deg fet, men det har egentlig ingen betydning. Litt fysisk aktivitet og du er tilbake sånn som du var.
 
#67
Opprinnelig skrevet av thagen@08.10.2004, 22.08
Karakteren din forandrer seg bare etter hvilke ferdigheter du oppgraderer ja. Du kan spise deg fet, men det har egentlig ingen betydning. Litt fysisk aktivitet og du er tilbake sånn som du var.
114365​
Var det jeg trodde, ja. Det tar vekk litt av selve konseptet med at alt skjer som det skjer. Men, men.

Ok, rar setning. Det jeg mente var at selve konseptet med spillet, at alt går som det går, rykker litt ned. Også det andre han sa, om hvis du hogde ned et tre vokste det aldri en skog der. Kanskje dette bare var en talemåte om spillet, men tror neppe det går ann.
 

Lodin

Der Waaaah
#68
Er ikke tidenes beste RPG nei, men jeg har hatt det gøy likevel. Trur hovedgrunnen til at så mange missliker det er all hypen.
Peter Molyneux har nok en gang bæsja på lokket.
 
#69
Fable er bare en skygge av det som ble lovet. Man blir nødt til å glemme alt det og ta det som det er. Spillet er bedre enn gjennomsnittet, og jeg likte det veldig godt, men etter 20 timer så ser jeg ikke noen grunn til å spille det mer. Har gjort det meste som kan gjøres. Var egentlig det som var den største skuffelsen for meg.. lengden.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#70
Etter at vår kjære Mollynnx ble vidt kjent for spillnerder har han hypet spillene sine mer og mer. De er ikke i nærheten av hvor fantastisk han selv synes de er.
Idéene er oppskrytt, veldig erkevestlig spillmekanikk.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#72
AAAAAAAAAAAAAAAAAA...
For et kjipt spill..

Det var jævla fett. Plutselig så var det slutt.
Etter ti timer med spilling. Og da var nesten alle stats maksa.
Fy faen. Det værste var at når vi akksepterte det siste oppdraget var det fler videoscener enn spilling omtrent, og det tok heller ikke lengre tid enn ca 3 kvarter.
Dette var for meg et spill som er bra, men at slutten ødelegger alt.
Også var det selvfølgelig ALT for kort.
 
#74
Det er nok bare å innse at dagens spill er mye kortere en for bare 4 år siden. De beste spillene i dag vare ikke lenger enn 15 til 20 timer. Man kan så klart kalge på at spillet er kort, men i dag gjelder det alle spill. Med andre ord, det at et spill er kort, i den betydning at singlplayerdelen kun holder så vidt over 10 timer, er ikke noe negativt.

Selv synes eg at fabele faktsik har rimlig stor størrelse, tatt i betraktning at det innholder mange og gode sidequester. Selv er jeg langt fra ferdig med spillet(40 år), og har passert 11 timer. Jeg har faktisk en håndfull kvalitetsspill som jeg faktisk var ferdig med før 11 timer.
 
#75
Jeg har et spørsmål. Hva skjer hvis du er så himla treig at du ikke klarer spillet før du er 100 år? Kan du dø av alderdom eller noe?

Syntes et spill med playtime på 10 timer blir alt for kort. Men første gangen jeg spilte mgs tok jo det bare 11 timer og nå runder jeg det på overkant av 2 timer, men det er jo ikke et RPG :grine:
 
#76
Opprinnelig skrevet av Lodin@09.10.2004, 18.11
Er ikke tidenes beste RPG nei, men jeg har hatt det gøy likevel. Trur hovedgrunnen til at så mange missliker det er all hypen.
Peter Molyneux har nok en gang bæsja på lokket.
114561​
Det var det jeg mente. RPG-spill skal vare lengre. Men, så er jo dette en god del hack 'n Slash og.
 
#77
Du blir bare eldre når du følger historieoppdraga. Du kan la xboxen stå på en hel natt, men spillkarakteren din vil være helt uforandret, både utseende og alder. Dermed blir du ikke hundre år.

Jeg kan bare gjenta meg selv. Spill blir ikke lengre i dag, det er bare å innse. Og at det kun varer i 10-15 timer, gjør det ikke noe mindre rpg. Og om dere har fullført spillet på 10 timer, så har dere ikke gjort mange sidequester. Jeg må bare si at jeg aldri har sett et spill med bedre sidequeste enn dette, og det utgjør jo halve spillet.
 

Lodin

Der Waaaah
#78
Jeg trur jeg er hekta. Satte meg ned i går i 19 tida og spilte. Falt meg plutselig inn at jeg kanskje hadde sitti litt lenge og myste bort på klokka. O shi... den var slagen 5.
Sjelden at jeg kjører så lange økter, sist gang var med Vice City.
 
#79
Opprinnelig skrevet av smached+11.10.2004, 15.17-->
Du blir bare eldre når du følger historieoppdraga. Du kan la xboxen stå på en hel natt, men spillkarakteren din vil være helt uforandret, både utseende og alder. Dermed blir du ikke hundre år.
115233​
[/b]
Det er ikke riktig. Karakteren din blir eldre når du bruker exp og øker ferdighetene dine. Ett år per 0.7 eller noe sånt. Det er folk som har rundet spillet uten å bruke exp, og de var 19 år etter rulleteksten. Max alder er 65.


<!--QuoteBegin-smached
@11.10.2004, 15.17
Jeg kan bare gjenta meg selv. Spill blir ikke lengre i dag, det er bare å innse. Og at det kun varer i 10-15 timer, gjør det ikke noe mindre rpg. Og om dere har fullført spillet på 10 timer, så har dere ikke gjort mange sidequester. Jeg må bare si at jeg aldri har sett et spill med bedre sidequeste enn dette, og det utgjør jo halve spillet.
115233​
Seriøst, 10-15 (20) timer er altfor kort for et spill som Fable. Jeg klager sjelden på at spill er for kort, men med Fable var det uakseptabelt at det ikke varte lenger enn det gjorde. Og hvis du aldri har sett et spill med flere sidequests enn Fable, så kan du ikke ha spilt mange RPG's. Fable har nesten ingenting. Og etter rulleteksten er det INGEN grunn til å spille videre. Ingen grunn til å maxe ferdighetene dine, finne bedre våpen osv, for du får ikke brukt dem. Det som er der av sidequests er bare småting (utenom de du kan få i Heroes Guild før slutten).

Og for dere som runda det på 10 timer eller mindre. Dere bør seriøst ta dere bedre tid med spill. Det er vel ingen dere konkurrerer med? Ta dere god tid, utforsk områdene, gjør de sidequests du får i Guild'en osv. Spillet bør ihvertfall vare 15-20 timer hvis du ikke stresser deg gjennom det. Det at folk vil runde et spill så fort som mulig har jeg aldri skjønt.


Lodin: Jeg ble hekta også. 17 timer på 3 dager eller noe. :tommelopp:

Mistenker forresten at klokka i spillet ikke teller all tiden du bruker i spillet. Kanskje den ikke teller menyene eller noe? Jeg vet ikke. Synes ihvertfall 17 timer var lite for all den tiden jeg brukte på det. Kanskje det får spillet til å virke litt kortere enn det er? Noen andre som har merket det?
 
#80
Jeg sa ikke at det var spillet med mflest sidequester. Jeg sa og mener at jar har aldri sett et spill der det er algt så mye arbeid ned i å lage så gode sidequester. Det er ikke som sudeki, der de helt tilfeldig har slengt ut noen npc'er som vil at du skal vere løpegutten deres.

Selv synes jeg at 15 timer på et spill er i korteste laget. Men slik spilla er i dag, er 15 timer helt normalt, og det gjelder alle spillsjangrer. Dessuten er det helt i tråd med det spillutviklerne sier selv. De vil heller lage et kvalitetsspill på 15 timer, enn å lage et spill på 40 timer der alt handler om kvantitet. Det er dyrt å lage spill i dag, og da er resultatet kortere spill, men mere kvalitet.