Fahrenheit - spillet er ute!

Har ikke spilt siden jeg satt meg fast på militærbasen for et par uker siden, men har tenkt å gjøre meg ferdig med spillet i helga. Må bare psyke meg opp :)

Hvor mange timer brukte dere totalt ca.?
 
Under 6 timer. Har aldri brukt kortere tid på å gjennomføre et spill første gangen. True Crime var tilogmed lengre, og jeg mente det var for kort...
 

Halky

Veteran bruker ;)
Okey da har jeg endelig fått rundet spillet selv ;) Syns historien i spillet var meget god, selv om den ble litt vel merkelig mot slutten hehe. Men den var fenngende, og den klarte og dra meg gjennom hele spillet uten at jeg syns det ble for teit eller kjedelig. Selv det actions opplegget funkter helt greit også etter hvert, når jeg ble flinkere til det redigert.

Men jeg regner med at det bare var en slutt i spillet? Eller kunne man velge hvilken side man ville avslutte spillet på?
 
Ha skaffet meg spillet idag og sitter å småspiller litt nå... Tenker jeg ikke skal spille så mye av gangen siden jeg ikke har så mye å gjøre i ferien min... Men det er så artig å lese innlegg fra bedrevitere som slakter alt som ikke er fullstendig banebrytende orginalt og trekker inn 3 filmer fra filmhistorien som man mener er mye bedre gjennomført enn dette spillet... Herregud man... Det er ingen som tvinger deg til å spille og så komme hit for å flexe med filmkunnskapene dine!

Jeg tror livet ditt vil bli veldig surt om du skal klage over at ting ikke er orginale hver gang du er borti no...

Hva med den gode gamle "godt gjennomført"?
 
Etter å ha endelig triumfert i militærbasen spilte jeg noen timer til i helga, og nå har jeg altså kommet tilbake til den samme basen igjen og skal gjøre et nytt hjernedødt stealthoppdrag. Seriøst folkens, jeg eksploderer her, jeg hater det, det er faktisk helt umulig. Det er ikke mulig å klare det, helvete å. Dere er hjertelig velkommen til å fortelle meg at det er mulig, og dere skal fortelle meg hvordan det er mulig. DETALJERT, gamefaqs kunne ikke hjelpe meg der engang.

Faens drit.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Til bj0nniz, spoiler for alle andre


Hvor er du stuck? På første autosave? Det er faktisk ikke verre enn å følge den avmerkede (gule) ruta på minikartet ditt (trykk O for å forstørre). Så lenge du holder deg på den, ser ikke de første vaktene deg. Bare pass deg for lysene (drit i om Marcus havner i lyset, spillet merker det ikke).

Så kommer det en vakt gående, bare løp tilbake og gjem deg bak bilen i smuget.

Ved neste vakt trenger du bare å gå litt tilbake, til et utropstegn dukker opp over hodet til Lucas, snike Marcus forbi, svitsje til Lucas, og snike deg forbi med han.

Neste gang du får mulighet til å være Marcus, gå rundt huset og spark overrende søppeldunken. Så klatrer du som Lucas opp pålen, over ledningene, ned pålen, og følger kartet inn døra.

Tadaa!

Jeg elsker forresten siggen din.
 
Takk for hjelp, skal prøve senere idag.

Siggen min er forøvrig nok et gullkorn fra mine samtaler på #spillegal, mange flere der den kom ifra :D
 
Wow, hørte spillet skulle være kort, men makan da... Begynte i går natt, spillte 2 timer ca... Begynte når jeg sto opp sånn klokka 15:00 og runna spillet for ca 1 time siden...for de som ikke kan regne blir det 5 timer... Makan... Blei aldri stuck noe sted og klarte det meste på første forsøk... Spillte da på normal, da jeg hørte hard ville medføre nesten umulig DDR... Syntes hele opplevelsen var som å se en god film, så jeg er ikke skuffet, snarere tvert i mot...

MULIG SPOILER




Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd spillet var en rip-off av The Matrix, men er det ikke slik at både fahrenheit og THe Matrix er tatt fra Dark City eller noe sånt? Har ikke sett Dark City og har bare fått med meg små fragmenter av diskusjoner om Dark City og The Matrix...

Det er hvertfall de samme elementene som: The One, fighting uten påvirkning av tyngdekraft... osv... osv... Men det er jeg nesten 100% sikker på dere som har spillt gjennom spillet har fått med dere...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
GARANTERT SPOILER FOR SLUTTEN AV SPILLET IKKE LES MED MINDRE DU HAR RUNNA DET


Indoodle. Greit at Lucas er dævv, men flyving og energiprosjektering i en ikke-drømmesekvens? :/ Og hva faen var dealen med de derre WE ARE EVUL ROBOTS FROM TEH INTHARWEB? Fram til de siste 20 % av spillet var det et flott spill, men ... det kan være fordi det er så filmatisk, og det ikke skjer like ofte på film som i videospill ... hvorfor må man redde verden her og? Kan ikke noen lage bare ETT story-basert spill som IKKE går ut på å redde verden fra total ondskap™? Og Orange Clan (we control the media, the politics, the schools, your pets) minnet litt VEL mye om The Patriots for min smak (jeg hater MGS2, og jeg vil ikke bli minnet på det).
 
Ja, som sagt, halveis klapper hele historien sammen, og stemningen sådan. Skuffende synes nå jeg. Ikke kan man skylde på liten tid heller. Man burde helt klart brukt mere tid på manuscriptet.
 
Ble ferdig med spillet her om dagen. Brukte vel ca 5 timer som ser ut som er det di fleste bruker. Synes spillet var meget bra og det dro ikke historien ut i det uendlige som endel spill i denne sjangeren kan gjøre.

Synes slutten var bra og det ligger gode muligheter for en oppfølger her slik. Vi får håpe at det kommer Fahrenheit 2 og at dem viderfører spillet på en bra måte.
 
Noen har vekket adventure-sjangeren til live igjen!
Jeg eier ikke ord for å beskrive følelsen jeg sitter med, etter å ha rundet Fahrenheit (PC) for første gang. Respillingsverdien, dype karakterer, fortreffelig musikk, voice-overs som for en gangs skyld ikke suger og en interaktivitet jeg ikke har sett maken til.
Jeg ble dypt innvolvert i personenes ved og vel. Jeg fikk dårlig samvittighet over dillemaet som utviklet seg, da personene møttes og var mot hverandre. Den enes skjebne førte til framgang, mens den andre møtte på motgang. Som oftest fant jeg en middelvei, men ikke alltid.
Jeg synes ikke man kan kalle historien "rar", eller "blåst opp av proposjoner", da man må ta historien for sjangeren den følger. Dette er ikke en kriminalsimulator laget av kripos. Ser du på starwars, så kritiserer du ikke filmen fordi laserne i verdensrommet lager lyd. Du kritiserer ikke matrix for mangelfull respekt for gravitasjonsloven. Dog, jeg er enig i at spillet slutter med noen løse tråder, men ingen av disse påvirket konklusjonen man ble stående igjen med.

Det kan virke rimelig ironisk at stikkord assosiert med spillet blant annet er "valgfrihet", når hendelsessekvensene nærmest er helautomatiske. Opp, ned, høyre venstre, og så gjøres resten av seg selv. Det store spørsmålet er: Hva er viktigst i et spill for deg? Interaktiviteten; at du 'gjør' ting selv etter en logisk tankegang? Eller er det at en historie med mening utvikler seg, der du ikke nødvendigvis trenger full kontroll?
Fahrenheit bytter mellom disse to hele tiden. Under hendelsessekvensene har du en dødfødt klikk-på-rikitg-knapp-lek som minner meg mest om DDR. Jeg endte opp med å bli så konsentrert om å klare tastekombinasjonene, at jeg ikke fikk med meg hva som skjedde i sekvensen. Brukergrensesnittet for DDR-leken tok opp så mye konsentrasjon og en så stor del av skjermen, at det ble helt umulig å følge med begge tingene samtidig. Og sekvensene for fysisk anstrengelse har ødelagt den høyre hånden min for en uke. Dette grensesnittet egner seg ikke på PC, og jeg håper de fikser dette med en gedigen patch. For min del kunne man ha utelatt hele systemet og latt sekvensene vises hele med en gang.
Den andre delen av spillet som ikke er sekvenser, byr på mye mer interaktivitet, der alt du gjør og ikke gjør får konsekvenser videre. Brukte du telefonen før du gikk i fra resturanten som Lucas? Isåfall vil Carla og Tyler kunne bruke det som et fellende bevis mot deg. Tok etterforskerne med seg boka som lå ved bordet Lucas satt ved? Glemte de det, så vil de få tilgang på boken mye senere i spillet.
Musebevegelsene man bruker for operere med objekter i spillet tok litt tid å bli vant med for min del, men gikk bedre etterhvert.
Konklusjonen min med disse forskjellige kontrolloppsettene i spillet, er at folk som ikke engasjerer seg i personene og historien vil gi opp med en gang. Dette takket være de utrolig repeterende DDR-handlingssekvensene. Man kan jo også da spørre seg selv, hvorfor man skulle spille et spill med en sterk personoppbygging og historie, hvis man har et helt apatisk forhold til hele greia.
Fahrenheit er det beste spillet jeg har spilt på nesten NI år, til tross for slitsom knappetrykking. Historien og alt som skjer med personene gjør meg engasjert, rørt og sentimental.
Dette er kunst, og jeg er forelsket!
 
Er helt enig med det du sier Madsy. Et av årets beste spill for min egen del, og håper virkelig det kommer en oppfølger en gang i tiden. Men det er en ting som virkelig skuffet meg i Fahrenheit, og det er lengden på spillet. Jeg er faktisk en av de som pleier å bruke en del lengre tid enn hva som er normalt, men fullførte dette på 5 timer. Det synes jeg rett og slett er altfor kort.

Likevel er det et klassespill, og har nytt hvert eneste minutt jeg har brukt på det.
 
Tror ddr sekvensene er bedre løst på konsol-versjonene (med analogene), jeg hadde i hver fall ingen problemer, med verken å trykke, eller å følge med på hva som skjedde. Jeg syntes faktisk at de var noe av det morsomste med spillet :) (det må bare nevnes at mine reflekser og koordinasjoner, er langt over gjennomsnittet :rulleøyne: ... :p ). Ellers må jeg vel si med veldig enig i hva det madsy skriver, jeg og...

... og sex-sekvensen var bare unødvendig... og ekkel. Huffameg :(
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å trykke på de fargerike greiene som kommer opp av og til. Jeg får alltid failure, hva skal jeg gjøre. Trenger svar raskt, jeg må legge meg og derfor skal jeg smugle med PCen så jeg kan spille i hele natt :p
 
Hvilket format spiller du på da Torulv? Det gjelder å være kjapp i avtrekkeren. Og siden du sliter, ville jeg kanskje ha forandret vanskelighetsgraden fra normal til easy, om du da ikke allrede har gjort det.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Hehe, du spiller pc versjonen ja, da bare ønsker jeg deg lykke til i starten :p Siden det bli verre lengere uti spillet du kommer, men man lærer seg de greiene bedre også da med tiden :)