Fahrenheit - spillet er ute!

#1
Fant ikke noen annen topic ang dette spillet så here goes.

Det er nå kommet en demo av spillet og jeg spilte igjennom det akkurat.

Intrykket jeg sitter med er at dette skal jeg ivertfal ha når det kommer ut i September en gang!

SPOILER!!!!

Åssn løste dere det? Jeg vasket meg på henda,tørket henda og dro han inn på dassen og stakk ut og inn i drosja.

Finnes det andre løsninger? Jeg fant ikke noen andre...
 

SHDR

Gullmedlem
#3
Basert på preview-kode til PC, så virker dette fullt av problemer med blant annet kontroll, men fullt av gode ideer. Jeg ble nesten litt irritert over at mange av "mine" gode ideer, som samtaler med tidsbegrensninger, var blitt tatt og brukt til så god effekt her. Det er vel bare et spørsmål om tid før det taktile og kontekstsensitive GUI-et blir implementert også. >.<

Men det virker bra. Litt haltende voice work, men god grafikk og animasjon (som dog ser litt *for* rent mocappet ut ... den trenger litt stilisering) og en historie som kanskje vil være tjent med bedre regi, men som foreløpig har blitt fortalt på en veldig, veldig spennende måte.

Mye morsomt spill på forventninger/trusler i forhold til egne handlinger, uforutsigbare tidsbegrensninger, korttidshukommelse ... ja. Det lover bra. Det er kanskje ikke det mest polerte spillet på kloden, foreløpig, men det ser ut til å bli et av årets mest spennende. Og det er jo bra.

LarZen: Jeg vasket hendene, tok med meg kniven min, dro karen inn på dass, vasket gulvet og gikk rolig ut. Uten å betale. >.< Dermed fikk jeg panikk og løp til en drosje.
 

SHDR

Gullmedlem
#5
Hm. Til en viss grad. Du har kontroll over kameraets vinkler, men ikke nødvendigvis bevegelse. Dermed har spillet en del scriptet kameraføring, og det var ikke all kameraføringen i demoen, iallfall, som var like god. Joda, i og for seg gode vinkler, men det var *noe* som ikke helt stemte alltid. Kanskje fordi jeg ikke spilte i widescreen. Det tenderer til å gjøre mye stygt med bildekomposisjon. Det var ikke alltid klippene var så enormt gode heller, men hey, at jeg er istand til å kritisere *klippingen* i et spill viser jo at jeg mangler så fryktelig mye annet å kritisere.

Det virker som om dette blir veldig bra. Kanskje ikke en udødelig klassiker, men noe nytt og spennende, iallfall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Dæven, dette var faktisk skikkelig kult. Har lest litt om Fahrenheit før, men visste ikke at det var akkurat på denne måten det skulle fungere. Nå håper jeg vi får se noen ordentlige avgreninger i historien i det ferdige spillet, sånn at man kan få oppleve flere alternative slutter. Jeg likte godt... hva skal vi kalle det? "Sinnsro-meteret", som faktisk hadde en merkbar effekt på hvordan Lucas (og de andre) reagerte og oppførte seg... prøv å bare storme rett ut i kaféen mens du er Distressed, for eksempel. Etter et par-tre gjennomspillinger klarte jeg å komme meg ut uten å vekke noen oppsikt overhodet - hadde vært stilig om graden av oppsikt du forårsaker på begynnelsen bestemmer hvor stor mistanke/forfølging du blir utsatt for senere.
Animasjonene... vel, jeg synes de var bra. Ikke unaturlige nok til at jeg heftet meg ved det, iallfall. Ansiktsuttrykk var MEGET bra - man kan til enhver tid lese Lucas' sinnsstemning på ansiktet og kroppsspråket hans. Og at dette har en innvirkning på andre i spillet også... det er fett. Det er MEGET fett.
Jeg spår at dette kommer til å bli et jævlig grunt spill på en måte - mtp. at det strengt tatt er snakk om refleks-spilling på linje med Dragon's Lair her - men også dypt tilfredsstillende med tanke på at man kan få veldige mengder replay value, samt en historie som virkelig engasjerer (som jo er en sjeldenhet i videospill, eller hur?).
Står nå på Must Buy-lista mi. :tommelopp:
 
#10
Enorm replay-value. Veldig kult spill. Kan ikke si jeg har spilt noe lignende. Skal definitivt kjøpes.
Historien har iallfall potensiale til å bli veldig spennende.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#11
Hmm, da har jeg fått prøvd denne demoen selv, og den var bra ja ;) Selv om det tokk litt tid før jeg skjønte åssen man spilte selve spillet osv.. Men når jeg fant ut alt, så ble det meget enkelt og spille gjennom, nesten for lett... Og jeg har seff prøvd flere metoder og har rømt gjennom undergrunnen/banen og den taxien som er der, vet ikke om flere veier. Funker fett og bare storme ut døren også, uten og betale og alt. Etter og ha vasket seg selv osv.. liket kan bare ligge igjen der...

Men blir mere artig når hele spillet kommer ut :) Selv om det var en ting jeg ikke likte helt når jeg så den teaseren, at det var med sånne demon aktige folk eller dyr osv...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Hva er systemkravene på demoen, forresten? Er det verdt å prøve å laste den inn på den gamle PC-en min som ikke støtter DirectX 9?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
SYSTEM REQUIREMENTS
==================================
Operating System: Windows® 98SE/Me/2000/XP
Processor: Pentium® III 800 MHz or faster
Memory: 256 MB RAM
Hard Disk Space: 510 MB Free
Video: 32 MB Hardware T&L-compatible video card*
Sound: Windows® 98SE/Me/2000/XP-compatible sound card
DirectX®: DirectX® version 9.0c (included) or higher

*32 MB video cards with no support of hardware T&L, such as the Nvidia Riva TNT or any Intel integrated video card, are not supported.

Fahrenheit requires that DirectX 9.0c be installed on your computer.
Men ta det med ro, det kommer sikkert til Mac også... om en fem-seks år. Bwahahahaha! :D
 
#14
Tsk, spillet ser ut til å egne seg bedre på konsoll uansett, med tanke på kontrolloppsettet. Eneste som kan ødelegge litt er ladetid fra rom til rom (som kan bli noe irriterende i lengden om man spiller gjennom en fase flere ganger).

Kan hende jeg ender opp med dette på PS2 faktisk. Om ikke jeg skaffer en Xbox til eller eventuellt spillet også kan kjøres på Xbox 360 når den kommer. Gamle Xbox'en min står nemlig i stuen, og tilhører ikke meg lenger. Mer eller mindre.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#15
Lennon har rett. Jeg har ingen planer om å spille dette på den fantastiske Macen min med 32 MB videominne, men blir nok å gå for PS2-versjonen.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Lasta ned demoen for noen dager siden og er sånn rimelig imponert. Altfor kort til at jeg kan ta noen avgjørelser, men det blir vel til å vente på anmeldelser og se hva som skjer.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#17
Har fått prøvd det nå og må si at jeg er imponert. Passe nyskapende og det virker som det er en interessant historie. Kontrollen var en smule jævlig men det er nok en vanesak. Men for å være en demo så var dette imponerende. Håper fullversjonen klarer å lever op til foventningene den har skapt nå. :)

La også merke til at mannen som har laget musikken er Angelo Badalamenti, mannen som har laget musikken i Mulholland drive og lost highway. Passer bra til spillet.
 
#18
Utrolig fascinerende etter min mening, skal definitivt anskaffes. creepy han bomsen utenfor som kommer på slutten der...


*SPOILER*

Hmmm, det jeg har finni ut av er best hittil er følgende, Gjemme liket, vaske etter, gjemme kniven, vaske seg(kikke seg i speilet og tørke hendene, bare for å være mer sånn realistisk) gå ut døra, spise litt mat og ta seg noe å drikke, kikke på kaffekoppen for å få et lite hint om hva som har skjedd... betale regninga gå til taxien, jeg ente til slutt som tense, bare et par % igjen til jeg var normal, det beste er jo ikke bare å løpe vekk derifra siden det kan virke mer obsiktsvekkende enn å gjøre noe som er helt normalt..
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#19
Opprinnelig skrevet av The Creature@03.08.2005, 23.26
Utrolig fascinerende etter min mening, skal definitivt anskaffes. creepy han bomsen utenfor som kommer på slutten der...


*SPOILER*

Hmmm, det jeg har finni ut av er best hittil er følgende, Gjemme liket, vaske etter, gjemme kniven, vaske seg(kikke seg i speilet og tørke hendene, bare for å være mer sånn realistisk) gå ut døra, spise litt mat og ta seg noe å drikke, kikke på kaffekoppen for å få et lite hint om hva som har skjedd... betale regninga gå til taxien, jeg ente til slutt som tense, bare et par % igjen til jeg var normal, det beste er jo ikke bare å løpe vekk derifra siden det kan virke mer obsiktsvekkende enn å gjøre noe som er helt normalt..
247844​
Du får forøvrig det samme av å prøve å ringe fra telefonen bakerst i lokalet, ved siden av døren til W.C'en.