Leser man hype før man prøver selv og har et hint av elitisme i seg er man dømt til å like det dårligere enn de som sprer gleden. Trist men sant.
Hmmm, var så og si null hypet for dette spillet. For det første har jeg ingen erfaring med de originale spillene annet enn at jeg har sett introen og spillt kanskje en halvtime av det ene av de.
Eneste hype måtte være at jeg har spillt og elsket Oblivion... men har heller aldri vært spesielt hypp på post-akopalyptiske temaer så lenge det ikke heter Mad Max. Har brukt noen timer på spillet nå, men jeg må som regel tvinge meg til å sette det på igjen, i motsetning til Fable 2 som jeg ikke hadde lyst å slå av i det hele tatt. Spillet hadde hatt litt godt av å være litt mer morsomt å spille. Kanskje det var skuffende å gå fra den underholdende fast-paced hack'n'slash slossinga fra Fable 2 til den monotone, simplistiske FPS varianten som Fallout 3 byr på.
Og hva er det som er så bra med VATS? Eneste det gjør er å sette spillet i pausemodus, lar deg sikte inn på individuelle deler, og velge hvor mange skudd du skal ta på forhånd. Deretter får vi en in-game cutscene hvor du får se hvordan det går. Nei, det er ikke VATS som lar deg skyte av lemmene til fiendene heller, det kan du like godt gjøre i vanlig FPS modus også.
Jeg må si meg litt skuffet gitt. Det er mulig jeg bare ikke er så hypp på den typen spill, men det er tørt og kjedelig og jeg liker ikke stemningen i spillet. Det er kanskje for dystert for meg, jeg foretrekker den vakre naturen i Oblivion fremfor den ødelagte verden i Fallout 3.