Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...

• Totalt antall stemmer
    94

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel. Ifølge flere enn en person her på bruket har jeg mer enn "et hint av elitisme" i meg, og jeg synes Fallout 3 har vært kos så langt til tross for en kjip begynnelse og Bethesdas sedvanlige ikke helt proffe figurmodellering og animasjon. Men men så sånn er det osv.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen

Leser man hype før man prøver selv og har et hint av elitisme i seg er man dømt til å like det dårligere enn de som sprer gleden. Trist men sant.
Hmmm, var så og si null hypet for dette spillet. For det første har jeg ingen erfaring med de originale spillene annet enn at jeg har sett introen og spillt kanskje en halvtime av det ene av de.

Eneste hype måtte være at jeg har spillt og elsket Oblivion... men har heller aldri vært spesielt hypp på post-akopalyptiske temaer så lenge det ikke heter Mad Max. Har brukt noen timer på spillet nå, men jeg må som regel tvinge meg til å sette det på igjen, i motsetning til Fable 2 som jeg ikke hadde lyst å slå av i det hele tatt. Spillet hadde hatt litt godt av å være litt mer morsomt å spille. Kanskje det var skuffende å gå fra den underholdende fast-paced hack'n'slash slossinga fra Fable 2 til den monotone, simplistiske FPS varianten som Fallout 3 byr på.

Og hva er det som er så bra med VATS? Eneste det gjør er å sette spillet i pausemodus, lar deg sikte inn på individuelle deler, og velge hvor mange skudd du skal ta på forhånd. Deretter får vi en in-game cutscene hvor du får se hvordan det går. Nei, det er ikke VATS som lar deg skyte av lemmene til fiendene heller, det kan du like godt gjøre i vanlig FPS modus også.

Jeg må si meg litt skuffet gitt. Det er mulig jeg bare ikke er så hypp på den typen spill, men det er tørt og kjedelig og jeg liker ikke stemningen i spillet. Det er kanskje for dystert for meg, jeg foretrekker den vakre naturen i Oblivion fremfor den ødelagte verden i Fallout 3.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
For å svare på spørsmålet ditt: det er bare deg.

Å bruke VATS gir deg forresten taktiske fordeler og ulemper. For min figur gjelder økt skade, økt trffsikkerhet mot hodet og langt større sjanse for kritiske treff. Har jeg brukt opp action points bruker jeg realtime for enten å legge ut miner, gjemme meg eller skyte ut resten av helsa til motstanderen avhengig av hvordan det gikk. Kamp i Fallout går ut på taktikk og utkjøtting av figuren du spiller (RPG-biten i det hele). Forventet du deg et FPS? Fallout kan til nøds gå for å være det ogfså, men det fungerer dårlig. Fallout er også bygget rundt det at du er helt fritt til å løse utfordringer på den måten du foretrekker. Jeg liker å snipe vitale deler hos fiendene mine, stort sett hodet, lenge før de når meg og jeg begynner å bli såpass god at det er lenge siden jeg sist brukte noen helseitems.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spillet hadde hatt litt godt av å være litt mer morsomt å spille. Kanskje det var skuffende å gå fra den underholdende fast-paced hack'n'slash slossinga fra Fable 2 til den monotone, simplistiske FPS varianten som Fallout 3 byr på.
Der er jeg enig med deg. VATS er greit nok, men jeg hadde det mer moro da jeg slåss i Fable 2, selv om kampsystemet der egentlig er mye grunnere. Fable 2 har helt tydelig hatt tilgjengelighet og enkelhet som hovedfokus, og der har Bethesda mye å lære.

Tror forøvrig jeg misforsto hva du mente med "tørt og kjedelig", jeg tenkte du syntes settingen og atmosfæren var kjedelig. :p

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da er jeg også litt mer med på situasjonen. Derimot synes jeg begge spillenes kampsystemer appellerer på hver sin måte. Fable2 for sin enkelthet mer rettet mot fast paced action, mens Fallout3 vekker taktikeren i meg.

EDIT: Og det er så tilfredsstillende å få hodet til en super mutant brute til å fly veggimellom.

Lodin

Der Waaaah
Kan det ha noe med at kontrollen på PC er jævla mer nøyaktig så det faktisk er større sjangse for å treffe i realtime enn VATS? Selv bruker jeg det bare når fienden er relativt nært, men foretrekker å snipe live siden jeg stoler mer på musehånda mi.
Uansett er jeg godt fornøyd med hvordan skyting fungerer. Var en av de tinga jeg var redd Bethesda skulle fucke opp, men det skjedde ikke.

Jo også fortjener spillet skryt for hvor jævla voldelig det er. Fint å se at noen endelig har greid å mekke deformerbare ragdolls og gibbs i hauger og lass. Bloody Mess er faktisk om noe litt for overdrevet. :p

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Når en ødemarking beiner sidelengs tar du fortsatt headshots, eller skyter du mot kroppen? Det får jeg også til, men jeg har ikke lyst til å kaste bort ammunisjon. Dermed bruker jeg VATS for å treffe hodet og samtidig gjøre mer skade enn hvis jeg skyter fritt. Pluss den der crit-sjansen jeg har i VATS.

Lodin

Der Waaaah
Greia er at i de gamle spilla var grafikken så abstrakt at det ikke gjorde noe om folk eksploderte fordi skyteanimasjonene så så jævla voldelige ut eller noe. Her er grafikken mye mer realistisk så det blir litt teit at folk mister samtlige lemmer fordi jeg sniper dem med ei rifle. Ikke at jeg egentlig klager siden det og ser sinnsykt stilig ut. :gnoh:

EDIT: Veit ikke hvorfor, men jeg stoler ikke på spillet når det forteller meg at det bare er 75% sjangse for å treffe. :p

Jante

privileged CIS shitlord
Ja apropos. Faen ta Rob, eller hva enn den ghoulen som ville inn i Tenpenny Tower het, og det jaevla hykeliet hans! Her har jeg diplomatisert og strevd som faen for aa faa til en ikkevoldelig loesning ogsaa gaar han Pol Pot paa de stakkars sossene. SPESIELLT Daring Dashwood, han eide!
Jaevla drittsekk, lenge siden jeg har blitt skikkelig forbanna paa en fiktiv karakter.
Velkommen til klubben.
I fought bigotry and all I got was this stupid ghoul mask!

Ingenting er som å få et perfekt hodeskudd i fallout 3. Armer og bein fyker vegg i mellom imens torsoen flyr fem meter. Joda, det gir perfekt mening.

Jeg fullførte spillet som level 16.
Jeg regner med at det kun finnes tre forskjellige sluttscene?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hei dere. Jeg har Fallout 3 liggende å støve ned i stua. Har lyst og planlagt å spille det, MEN gi meg et sånt ca antall på timene jeg må legge i det, vet det er masse å gjøre osv, men sitter dere dag ut og dag inn eller kommer man seg noen vei med et par timer om dagen. Det er maks det jeg har tid til, så vurderer å bare vente med hele greia til jul eller noe.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg har spilt maks to timer om dagen og det føles ikke som jeg bare såvidt pirker borti et 100-timersspill hver gang. Levling går rimelig raskt og hvert deloppdrag tar ikke timevis.

Du kan fint spille igjennom det på noen få timer (7-8?) om du bare spiller main questen, selv brukte jeg 43 timer, og da undersøkte jeg ikke engang hele mapet. Du får nok mer ut av spillet om du venter til du har mer tid til overs, det er sidequestene jeg hadde det mest moro med.

Spillet er forøvrig noe av det beste jeg har spillt på mange år, jeg ble virkelig tatt av atmosfæren og følte meg aldri lei av å spille. Jeg er en person som til vanlig sliter hardt med å spille igjennom spill, siden jeg blir utrolig fort lei, men dette traff utrolig godt. Det er nok en veldig stor sjanse for at jeg starter på nytt, bare for å spille på en annen måte og få med meg resten av sidequestene.

Lodin

Der Waaaah
At det kommer DLC til PC og 360 utgavene har vi vært klar over, men nå har Bethesda avslørt at det skal selges via GFW Live på PC. De av oss som har spilt den versjonen en stund vet hvor fett det systemet er. Uansett gleder jeg meg til Dogmeat får seg power armour. :gnoh:
bleh

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg gleder meg til vi får pakka hvor vi kan utforske dungeonen der Moira's Razor ligger gjemt.

oma

Village Drunk
Whatwhat? Hva er det GFW Live greiene da? Er det ikke tilgjengelig via steam lixm?