Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...

• Totalt antall stemmer
    94

Lodin

Der Waaaah
Kan kjøpes på Steam, men er et av få spill de selger som man kan starte opp uavhengig av selve programmet. Istedet kjører det Games For Windows Live som er mer eller mindre identisk med Xbox Live ned til at man kan sende meldinger til folk som spiller på 360 og få gamescore. Problemet er bare at det er ganske bloatete, knotete og ikke kan kjøres utenfor spilla.

Sånn ellers: Zarles Krieger has a posse. =D

oma

Village Drunk
Er Dogmeat noe tess i kamp? Lett å heale feks? Jeg lar den stå i huset mitt i frykt for at den skal dø.

Lodin

Der Waaaah
Tidlig i spillet når man bare fighter raidere og sånt er han sikkert bra, men rett etter at jeg verva ham møtte jeg en masse deathclaws og vel... Blei mye DOGMEAT HAS JUST DIED!
Harn i huset mitt jeg og nå. :p

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hva trenger man Dogmeat til bortsett fra i kamp? Har ikke kommet så langt at jeg har fått ham ennå men.

Lodin

Der Waaaah
Han kan finne ting for deg hvis man ber om det også, men ellers er det bare fordi det er stilig å ha hund. Har vært ei bikkje som heter Dogmeat i hvert eneste Fallout så langt.
Bortsett fra i det drittspillet til PS2 og Xbox1, men det snakker man ikke om.

Jante

privileged CIS shitlord
Du kan få han til å springe rundt og lete etter stasj for deg. Type mat, chems, ammo.

Edit: Lodin! :argh:

Du får tak i han i en sånn tunell, men man må sette pris på livet og sette seg et mål som er høyere enn stablingsansvarlig på kiwi, sorry as, men life is sånn.

Lodin

Der Waaaah
Biskekjøtt spawner et eller annet sted rundt Junkyard som ligger litt øst for Bigtown og huset til Agatha om det sier noe. Nord for Megaton forøvrig.

EDIT: Spillespytt har lagt ut en tweakeguide for de av oss som muser. Sikkert verdt å gnurre seg gjennom.

Halky

Veteran bruker ;)
Agh, den Junkyarden er faktisk ett eget sted på spillet? Trodde den Junkyardarden bar var den dynge som lå inne i selve byen Big Town jeg. Ikke rart at jeg fikk ødelagt for de menneskene der da siden jeg ikke fikk bygd noen robot til dem :S

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spørs hva du mener med "mer som Morrowind". Jeg synes Fallout 3 så langt like gjerne kunne hett The Elder Scrolls: Post-Apocalypse, så trekk dine egne konklusjoner. Levelsystemet er sånn at du samler XP og så går du opp i level (bombe). Når du går opp i level får du skillpoints (hvor mange avhenger av Int-staten din) som du fordeler over ganske mange forskjellige skills, og så får du en Perk. Perks er da - som navnet antyder - karaktertrekk som gir deg forskjellige bonuser. I de gamle Fallout-spillene var det som regel slik at du måtte ta en ulempe sammen med de fleste perks, men det virker som om de har fjerna det i treeren. Kan si at jeg kjører hardt på Speech (lettere å svindle folk) sammen med Gun Nut-perken; sistnevnte gjør at jeg blir Jesus med pistol i tillegg til at jeg blir en jævel på å reparere saker (som, fett nok, har lyden av lerretstape som blir dratt av en rull og revet av som lydeffekt). Satser på å ta en perk som gir meg økt critical-sjanse og mer nøyaktighet med småvåpen neste gang jeg levler.

At du må lurke rundt og unngå enkelte fiender før du kan returnere i høyere level og claim the price du ikke kunne få for 14 spilletimer siden.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Du kommer rimelig fort opp i et level som gjør at man har noenlunde kontroll, kanskje fra level 5-6. Følte at det bare var i starten jeg måtte slite for å overleve. Du kan også justere vanskelighetsgrad når som helst hvis det blir for hektisk, men jeg tror de fleste erfarne gamere vil føle behov for å sette vanskelighetsgraden opp.

Lodin

Der Waaaah
Det som er fint er at fiendene ikke levler samtidig som en. Man sliter en del med mirelurks og muties når man treffer dem i starten, men etterhvert blir de shit.
Det som ikke er så fint er at man går opp altfor fort. Er level 19 på mitt game nå og det føles som jeg bare har gjort rundt halvparten av questene. Aner ikke hvordan de kunne løst det, men mindre XP for quester og å slutte å gi det for møkkafiender etter at man når en viss høyde hadde kanskje funka?

Halky

Veteran bruker ;)
Ellers så kunne dem ha gjort sånn at lvl 20 ikke var siste lvl, men heller satt den opp til 30 eller kanskje 40, eller ikke ha hatt noen topp lvl grense i det hele tatt. Er selv lvl 20 og har gjort mere eller mindre alle sidequestene og har bare mainquesten igjen.

Lodin

Der Waaaah
Da hadde bare problemet med at man er altfor kraftig blitt enda verre. De burde evt. senka antallet super mutanter og gjort dem mye sterkere så de alltid er en utfordring. Brotherhood of Steel og Enclave dudsene kunne og fått en boost.
Ihvertfall er jeg level 20 på første karakteren min nå så det er ikke så mye vits å fortsette på ham. Skal fullføre hovedhistorien og starte på ei evil bitch istedet. Finnes fortsatt nok av ting å gjøre til en omgang til føles det som.

Jante

privileged CIS shitlord
Har hørt at man kan øke level cap gjennom console på PC. C/D?