Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...

• Totalt antall stemmer
    94

Lodin

Der Waaaah
Haha, jeg greide akkurat å fucke opp spillet litt. Ved en feiltakelse kom jeg over
Vault 112
eller hva det var og jeg har ikke engang vært innom Rivet City. På den annen side er det ikke helt urealistisk siden karen min er en jævla smarting med +9 i inteligens. :ler:
Blir artig å se hvor mye jeg gikk glipp av når jeg starter neste karakter.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, fant selv Vault 93 istad og tokk turen innom og fant den del notater på teip. Noe gikk vist frykelig galt der :p Er selv lvl 15 nå og meget snart lvl 16.

Forrensten når det gjelder Lincoln, så fant jeg både hatten, børsa, en slags gramofon greie med lyden av han og kartet/bildet over den memmorial plassen. Alt ble solgt til disse slavene som ville bygge opp denne plassen igjen.

Lodin

Der Waaaah
Fy! De er en del av den nasjonale arven! Sjæl loffa jeg opp på trappene til slaverne ble forbanna og angrep for så å myrde samtlige. Så bygde jeg en liten shrine til Abe i huset mitt, men jeg har nå funnet en kar som driver et orntlig museum så det blir å donere det til ham. ^^

Halky

Veteran bruker ;)
Haha du mener han George Whasingthon fyren i Rivet City? Joa han driver og styrer sitt museum han, har gjort ett quest for han som gjald og skaffe uavhenighetsklarreringen.

Hadde litt blandede føleser med disse slavene siden jeg hjalp de som skulle drepe dem med og finne lokalisjonen til hvor de holdt til, samtidig som jeg jobbet litt for slavene også. Skulle også egentlig bli med dem og slakte dem, men ombestemte meg i siste liten. Var igrunn helig der siden de akkurat skulle til og starte og angripe slavene. Hadde akkurat en mini nuke igjen, så brukte den og drepte dem alle sammen, så slavene fikk leve, samtidig som de fikk flytte til ett bedre sted og være.

Jeg spiller faktisk som meget godt i dette spillet nå, har status som Urban Legend, hjelper nesten alle jeg kommer over så lenge det er mulig. Hjalp til og med gruppe Ghouler inn i Tenpenny Tower også, sånn at de også fikk ett bedre sted og være.

Forresten noen som har vært borti den oassen og snakket med denne tresekten? Merkelige skruer.

Jeg fulgte en kar fra Little lamplight til Big Town, men jeg ble irritert og drepte samtilige med gateling laser, tror jeg skal starte på nytt snart egentlig.
Men jeg sliter virkelig med å finne greia i dette spillet, til og med Project Eden klarer å overbevise meg, en ting skal Betheseda ha, fy faen å troverdige karakterer de klarer å skape når de virkelig går inn for det!

Novastrum

Feminist-elitist
Har endelig summa meg til å hente spillet på posten. Tenkte jeg skulle avinstallere fy-fy installasjonen og bruke savesene videre på den nye installasjonen. Går det ann, og er det noe annet jeg må tenke på?

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, flere her som har hatt problemer med patchen til spillet? Hos meg vil den rett og slett ikke la seg patche...

Denne beskjeden kommer opp:

Og når jeg trykker på ok ett par ganger(siden den beskjeden dukker opp ca 2-3 ganger) så prøver den og starte, men den ender bare opp med og henge seg. Og selve spillet blir startet opp av en merkelig grunn. Men ja den vil altså ikke la seg patche.

Virker også som den patch greia har føcket til savegamesene mine også, får plutselig ikke til og og loade eller fortsette fra der jeg save sist. Har save filene på pc'n men spillet vil ikke lese dem av merkelige grunner :O

Lodin

Der Waaaah
Min var og gnøh når jeg patcha, men jeg fikk bare feilmelding en gang og den ser ut til å ha oppdatert. Via Steam og GfW Live dritet forøvrig.
Om du ikke kan starte spillet i det hele tatt må du muligens legge det inn på nytt og laste ned patchen manuelt. Pass på å backe up savene.

Novastrum

Feminist-elitist
Nå er jeg sikker fortapt bak en lastebil og greier; men det virker som om dette spillet skalerer fiendene etter level på lignende måte som i Oblivion. Er det sånn, eller er det bare at jeg har hatt "flaks" i forhold til hvilke steder jeg dro til først, og hvilke jeg er på nå?

Var noen som prata om dette på gamer. Slik jeg forstod det er det ikke en skalering av vanskelighetsgrad på fiendene. Stemmer greit overens med det jeg har erfart selv.

Halky

Veteran bruker ;)
Min var og gnøh når jeg patcha, men jeg fikk bare feilmelding en gang og den ser ut til å ha oppdatert. Via Steam og GfW Live dritet forøvrig.
Om du ikke kan starte spillet i det hele tatt må du muligens legge det inn på nytt og laste ned patchen manuelt. Pass på å backe up savene.
Har lagt til spillet i steam nå, men virker fortsatt ikke helt som det skal tror jeg...
Sånn står den og liksom arbeider:

samtidig som selve spillet har startet opp som du kan se på bildet der.

Men virker som om savene mine funker her nå da, siden nå kunne jeg ihvertfall velge og fortsette fra sist eller loade. Noe jeg ikke kunne forige gang jeg prøvde.
Noe som også er litt merkelig er at Steam ikke oppdatert spillet selv, siste oppdaterings logg fra steam om spillet er at det ble sluppet ut for salg.

Men denna patchen er kanskje ikke så veldig viktig, siden den ikke retter noe voldsome feil.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Yo Halky, prøv å slå av Daemontools, kan være noe securom-bajs som fucker opp dritten din.

Halky

Veteran bruker ;)
Prøvde det nå, men fikk samme feilmeldingen igjen, merkelige greier altså..... Men har jo elers ingen store problemer med spillet så trenge ikke patchen så voldsomt. Kan heller prøve igjen med eventuele patcher som kommer seinere.

SHDR

Gullmedlem
Nå er jeg sikker fortapt bak en lastebil og greier; men det virker som om dette spillet skalerer fiendene etter level på lignende måte som i Oblivion. Er det sånn, eller er det bare at jeg har hatt "flaks" i forhold til hvilke steder jeg dro til først, og hvilke jeg er på nå?
Jeg møter mye bikkjer, rotter og veps, en sjelden gang en maur, og alle disse er forholdsvis greie, som i at jeg klarer å drepe dem uten å bruke alt for mye ressurser. Men jeg møter også store grupper med raidere og enslige supermutanter som jeg ikke egentlig har sjanse til å ta med mindre jeg bruker alle eksplosivene mine og så turer tilbake til byen for en god natts søvn.

Jeg tror nok det er en eller annen form for sjanse for å møte forskjellige typer fiender, som går oppover ettersom du leveller opp, og som helt sikkert også går oppover i ulike områder (altså at områder har en vektet encounter rate i forhold til nivået ditt og evnene dine). Jeg tror det er skalering, den er bare mye, mye mindre obvious enn i Oblivion, og er mye flinkere til å gi deg en ideell opplevelse.

Terje

mostly harmless
Ettersom jeg har skjønt så skaleres ihvertfall fiendene inne i diverse locations etter hvilken level du er første gangen du kommer dit. Om du så stikker av og kommer tilbake senere så er ikke fiendene blitt noe sterkere i mellomtiden.

Noen andre som faktisk bruker børsa til Lincoln forresten? Den eier faenmeg! Genial til å plante kuler mellom øyebryna til folk på god avstand, gjør høy skade, har femten skudd per reload og kan repareres med vanlige hunting rifles som det jo florerer av. Og så bruker den .44 ammo som jeg ikke har brukt til noe annet enda, så det har jeg jo en del av. Men ser at jeg bruker mer enn jeg finner, så det kan kanskje bli et problem etterhvert. Men sånn ellers, fin-fin gønner. :)

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Skaleringen er bedre enn den er i Oblivion. I Oblivion møtte man gjerne samme monster om og om igjen avhengig av hvilken level man var. Man møter fortsatt raiders på sene levels (Jeg er 17 nå). Forskjellen er at kanskje en av de har med seg rakettkaster og de andre har litt tyngre rifler osv med seg. Det føles i hvert fall mye mer diskré.

Det stemmer nok i og med at jeg hadde fint lite problemer med å drepe gale vault dwellers med et slag fra power gloven min:p

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, hva er egentlig maks lvlen i spillet? Er meget straks lvl 20, etter at jeg valgte en perk som gjorde at jeg automatisk ble lvl 19 etter at jeg først fylte lvl 18.

Uansett tokk og fortsatte litt på main questen idag og skal nå til ett annet vault og lete etter pappsen der. Uansett de dagbok opptakene man fant i den Lincoln vanngreia, går det ann og finne alle sammen der? Mangler selv 4,6 og 8 tror jeg det var, var ihvertfall 3 stk jeg manglet som jeg ikke har funnet. Men derimot så tror jeg at jeg fant alle de andre dagbokene fra ett annet hus jeg var innom idag, 9 stk totalt spredt rundt i ett hus med mange ghouler i. Syntes at jeg litt heldig egentlig, siden jeg ikke trenger og drepe disse slemme ghoulene lengere siden de heller ikke angriper meg noe mere...

Tokk også turen innom Andale igjen og ble møtt med annklager av sjefen i byen der som jeg dessvere ikke kunne komme meg unna, gikk ikke uansett hva jeg sa. Ble beskyldt for og gå ned i kjellern hans, noe jeg ikke hadde gjort i det hele tatt. Det ble uansett ikke noen lykkelig slutt der heller, men de bad om det selv...

Og en annen ting, åssen kan man lære seg og bruke power armor? Fikk skaffet meg en finn sånn power armor fra fort Constantine etter att en tulling gikk ditt med noen nøkkler, tipper at han skule hente den armoren selv hehe.

Og en annen ting, åssen får jeg drept folk uten og måtte bruke våpen? Er en fyr som vil gi meg en contract dersom jeg kvitter meg med ett hvis menneske, men det må skje uten og bruke våpen ala gunnere osv....