Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...

• Totalt antall stemmer
    94
D

Deleted member 91

Gjest
Blir nok 360...mest fordi jeg ikke har pc.

Er det folk som foretrekker 360-utgaven bare pga. achievements og gamerscore? Er det mange av dere? Jeg blir bare like forbløffet hver gang når folk buker achievements og gamerscore som et argument for å kjøpe 360-spill, mest fordi jeg syns hele opplegget er total uinterressant.
Jeg driter fullstendig i Gamerscore (selv om jeg må innrømme at et lite woot unnslapp mine lepper idet jeg runda 10k poeng), men achievements er i beste fall kule oppgaver og småting å loke med som bidrar betraktelig til spillet sjøl, kroneksempelet på dette er som alltid Geometry Wars 2, og i verste fall er de bare der. Jeg ender mest sannsynlig opp med PC-utgaven, men ikke undervurder nytta achievements kan gjøre, gitt.

Det totalt niggert å velge utgave på grunnlag av achievements alene, fett nok om man liker å sitte i sofaen fremfor PC-stolen. Men er det ikke achievemnts på de fleste utgaver som kommer på multiplatform eller konsoll/pc?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er mer unntaket enn regelen, tatt i betraktning at spill må kodes inn med den jævla Games For Windows: Live-driten for at man skal få Achievements. Har bare Halo 2, Gears of War, The Club og Kane & Lynch med Achievement-støtte til PC selv.

Altså, jeg mener achievements generelt, det må ikke nødvendigvis være det homosystemet microsoft har slengt sammen. Se på Valve-spilla som et eksempel.

Lodin

Der Waaaah
Uansett er vel achievmentsene til F3 mer eller mindre meningsløse fordi man får alle sammen for å spille spillet helt vanlig. Når man bare får dem for å fullføre quester og gaine levels er det ikke så mye spess rundt dem.
Annet enn at man får en for å plante en armert håndgranat på noen uten at de merker det, en klassiker fra de tidligere spilla. =D

Kjøper dette spillet til Playstation 3. Fordi jeg fortjener noe godt i livet.

Lodin

Der Waaaah
Alle referanser til dop fra den virkelige verden er fjerna etter at spillet fikk problemer med klassifikasjonen i Australia. Det vil si, knarket er der fortsatt bare med andre navn. Vel og bra det, men av en eller annen grunn har Bethesda valgt å gjøre dette i alle utgaver. Vi må med andre ord lide fordi de sauepulende straffangene er babby.
Personlig har jeg ikke noe stort problem med dette siden de aldri har brukt ekte navn i settingen før, men det virker alikevel merkelig. Så lenge jeg får spise mentatene mine i fred er uansett alt ok.
BLEH

EDIT: Oppdatering fra forumene til Beth fra Pete Hines: Det er kun et dop som har fått nytt navn. Morfin heter nå kreativt nok Med-X. Da kan internettsene fortsette å eksplodere.
"The chems in the original Fallout used fictional names ... Buffout, Jet, Rad-X, etc. Those all appear in Fallout 3 in exactly the same way as before.

"We had added a new chem to Fallout 3 and had given it a real-world name, Morphine. Questions were raised about the use of that real-world drug, not only in Australia, but other territories as well. We decided there was no reason it needed to be named that and it should be a fictional name like the other chems, so we changed it to "Med-X".

"That's the change we made in response to those concerns, nothing else."

En grunn til at jeg er skeptisk på dette spillet er fordi at... vel, hele spillet ser så grått og kjedelig ut. De kunne ihvertfall hatt noen kontraster. Hele driten er så og si mekka i en farge, med litt forskjellige nyanser ser det ut til. Stemmeskuespillet høres ut til å ha samme standard som Oblivion, som jo var helt grei i for seg. Men lipsyncen suger også like hardt som i Oblivion ser det ut til, og stemmene passer ikke til karakterene. Hele spillet ser ikke livløst ut, men folka gjør det.

Novastrum

Feminist-elitist
Jess, paletten er ensformig, men det var den i de forrige spillene også. Tror blodfansen ville blitt sure hvis de hadde gått bort i fra den atmosfæren det gir. Ellers er jeg enig. Jeg liker alltid når utviklere gjør seg flid med områdene og gjør at ting ikke repterer seg. Dessverre er det ganske vanlig at mesteparten av et helt spill bruker samme palett og dekor - sikkert mest for å spare penger, men kjedelig for oss.

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg ler av alle disse fanatiske NMA-liek "kjelleren til mamma"-nerdene.

Lodin

Der Waaaah
Så bra da. Får håpe dette blir spillet som låser en masse 360er ute siden øyensynlig Fracture og Saint's Row 2 ikke gjorde det.

Og du håper det fordi du får noe ut av det?
Eller fordi du er gretten for att piratene får spille det tidlig?

uansett så blir bare konsollen bannet, 1395 for en arcade, sleng over hardisken og man er back on track.
Konsollen funker jo bannet eller ei forsåvidt også.

Hvilket spill som gjorde noen bannet er vanskelig å si da man ikke blir bannet på sekundet for å ha putta inn ett dårlig rippa spill men konsollen din blir markert og så blir man banna når de kjører en "ban-wave"

Det vet man jo ikke før man har spilt skiten, eller?
Nemlig.

Har bestilt det fordi jeg digger det sålangt.

Jeg kjøper faktisk spill om jeg syns de er fete nok skjønneru, men å slenge 599.- på ett spill det ikke kommer demo av eller man ikke har noen måte å få testa først skjer rett og slett ikke.
Noenganger har man heller ikke råd akkuratt der og da man vil ha det likevel og da laster man først.

Men feks saker som gears 2 har jeg allerede bestilt fordi jeg tviler på att det blir kjipt, om det kommer på nettet flere uker før det kommer i butikken så kommer jeg selvfølgelig til og laste det ned for å slippe ventinga men jeg skal fortsatt ha det i hylla mi og til bruk på den andre umodda boksen når tiden kommer til att min modda blir bannet.

Aghanimuz: Mann, de gutta der får så mange millioner døtta inn i fittehullet sitt uansett om 50% av verden hadde piratkopiert det. De studioene som går konk av for lite salg er de som bare ikke klarer og lage ett spill som er værd å kjøpe som oftest. Ikke pga nedlastning.

Det er fortsatt en sykt liten prosent som kun nedlaster og aldri kjøper i forhold til de som bare blindt kjøper.

Jante

privileged CIS shitlord
uansett så blir bare konsollen bannet, 1395 for en arcade, sleng over hardisken og man er back on track.
Så du vil heller betale 1395 for en ny kjeksboks enn å vente til spillet kommer ut og kjøpe det da?