Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...


  • Totalt antall stemmer
    94

Lodin

Der Waaaah
Sjekk denna babbyen som ikke veit åssen S.P.E.C.I.A.L. funker a.
*går å blir spist av demoniske krabber fordi han ikke ante at de var på nivå med gullgekkoer*
 
Jeg er på lvl 12 og har spillt ekstremt god. Omtrent aldri gjort noe som gir meg dårlig karma. Jeg tenkte at som i en del spill får man mye fordeler ved å være god, selv om kortsiktig sett ser det bra ut å være ond. Men i dette spillet har jeg sett utrolig lite fordeler fra å være god fremfor å være ond/nøytral, er det noen som vet noe mer om dette?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Man får iallefall mindre XP av å frastå helt fra onde ting. Noen folk reagerer annerledes på deg i sammenheng med Karma. Finnes sikkert noen som bare vil snakke med deg hvis du er Jesus reborn.
 
Prøver å holde meg så god som mulig jeg også, men stjeling blir et unntak. Er jo nærmest umulig å ha råd til litt ammo og medisin om man ikke plyndrer omtrent alt som er i husene til folk.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Dirking av låser også også ettersom det er en rask vei til mer sårt tiltrengt XP. Prøver imidlertid å gjøre gode ting for å veie opp slik at summen blir ca. nøytral. Akkurat nå er jeg nede hos The Family og prøver å tiltrekke minst mulig mistenksomhet, siden jeg ikke føler meg helt trygg på hva de kan finne på hvis jeg gjør ugang.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Man kan dirke opp låser uten å stjele, det påvirker ikke Karma.
 

oma

Village Drunk
penger har jeg ikke sett på som noe problem, kun når en skal reparere dyre våpen man ikke finner 2 av (som flamer og fat-man)
 

Halky

Veteran bruker ;)
Ehm ja har startet og spille dette spillet selv nå, ganske så artig egentlig.

Men hvordan kommer man seg til Rivet City? Fikk ett quest om noe local history greier av hu ene dama som jeg skulle finne ut i Rivet City. Skal også finne ett nytt hjem til han Wilkins gutten så jeg trenger og komme meg ditt. Har ikke klart og funnet veien selv enda, siden jeg bare ender opp nede ved Washington Monument og rundt Capitol Hill. Veiene som jeg ser kan føre meg videre er liksom stengt av ruiner eller gjerdet inn :/ Så er det noen kjapp vei til den byen?

Er forresten bare lvl 9, men har ikke gjort så veldig mange quester, noe rundt 10 stykker tror jeg og de allerfleste er bare sånna side quester. Har ikke rørt main questen siden jeg ikke akter og betale for informasjonen om pappan min i spillet. Ihvertfall ikke enda.
Også har man utforsket ganske så mye av landområdet vil jeg si, har hvert nesten overalt. Man har til og med funnet to nye radiostasjoner, selv om de enda ikke sender noen sendinger.

Også en annen ting, jeg bruker enda den drakta man får fra det ene questet som er en oppgradering av den vanlige vault 101 drakta. Også bruker jeg drakta til sheriffen når jeg skal prate med folk :p Men ja kunne snart trenge en bedre drakt som jeg kan bruke i kamp.

Btw noen andre her som også har fått disse Telicom eller hva de nå het igjen folka etter seg? De har stadig begynt og angripe meg i det siste. Tror kanskje det kan ha noe med at jeg invanderte ett eller annet fort som de hadde.

Uansett har klart meg godt så langt, så skal vel klare jeg videre også.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tror han snakker om å komme seg inn i selve byen (ærlig talt, hvis du ikke finner bye er det bare å levere tilbake spillet og ta med seg Franklin The Turtle i stedet). På norsiden, om jeg ikke husker feil, er det en bro som kan svinges ut. Du må opp i et minitårn og prate med vakta gjennom et callinganlegg.
 
Det er Halky det er prat om, han finner faktisk ikke veien til byen.

Har et hett tips. Følg pila!

Og for å svare på spørsmålet anngående armor har jeg fått meg Ranger Armor,
får det av å redde Reillys rangers fra super mutanter, finner Reilly i sykehusavdelinga i Underworld
akter forresten å få tak i Power Armor også, siden det er først da man blir tøff.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Han er på level 9 innen to døgn etter release, så jeg vil ikke tro å finne fram på kartet er et problem.

Selv er jeg på level 5 og sliter litt med å komme meg til noen tungt bevokta steder sør-øst på kartet, bl.a. den GNR-stasjonen. Ser fram til å få våpen man kan ta ut raiders på avstand med.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Jeg tror han snakker om å komme seg inn i selve byen (ærlig talt, hvis du ikke finner bye er det bare å levere tilbake spillet og ta med seg Franklin The Turtle i stedet). På norsiden, om jeg ikke husker feil, er det en bro som kan svinges ut. Du må opp i et minitårn og prate med vakta gjennom et callinganlegg.
Der ja, der har vi ett bedre svar. Får prøve og leite etter den bruen i morgen. Siden alle de stedene jeg prøve istad bare første til stengte veier og ruinmasser så kom jeg liksom ingen vei, og jeg bruker kartet meget flittig til og se hvor jeg er hen. Men tror jeg velger og spawne fra det Memorial War stedet i morgen og heller følge elven derifra. Vil ikke gjøre noe serlig enda på den siden av kartet, siden jeg har mye som er u utforsket andre steder. Tokk forresten en kjapp tur innom Capitol Hill, men snudde i døren bare. Så noen sånna telicom eller nå hva de heter igjen som drev og skøyt på noen Super Muntanter siden de dreper hverandre, pluss at dem dreper meg da :p Prøvde også og komme meg inn på området der hvor Washington Monumentet er, men den statuen er murt igjen, men får kanskje mulighet til og komme inn der seinere.

Det er forresten også farlig og ferdes på plassen til Abraham Lincoln siden de slave vokterene skyter deg hvis du prøver og gå opp trappene der.

Forresten noen andre her som også sitter på den liten mengde med våpen de sjeldent bruker? Har selv fått en god mengde våpen og det er mange av dem jeg nesten aldri bruker. Har kvittet meg med noe, men vurderer og kvitte meg med enda flere, de tar bare opp plass. Samme gjelder mye medics stuff som jeg nesten aldri bruker. Mye av det medic greiene har jeg ikke prøvd en gang, uten om det som gjelder helsen min da. Mye av det andre stuffet har jeg ikke rørt en gang.

Forresten Housman, tror du snart får tilgang til den Hunter Riflen, den er fin og bruke til og ta ut sånna raidere eller muntanter på avstand. Man får også en sniper rifle litt seinere i spillet, men jeg syntes ikke den er så veldig bra, vanskelig og treffe ordentlig med den syntes jeg. Det samme gjelder igrunn for den Magnumen med scope. Syntes det er dårlig kombo, kunne heller ha hatt den magnumen som en vanlig magnum uten scope.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Fyren min er god på small guns, og dermed har jeg bare pistol, shotgun og hunting rifle i sekken, i tillegg til diverse sprengstoff selvsagt. Finner jeg større våpen tar jeg det med meg og selger, for satans eget kaliber hjelper ikke stort når jeg ikke treffer. Da er det langt mer effektivt med en 10mm kule i panna.
 
Vurderer et nytt spill av den episke sorten, etter å ha spilt gjennom og sett det meste av brilliante Fable 2 - og Fallout 3 er en god kandidat. Men hvilken versjon skal jeg kjøpe? Glem PC, det er uinteressant. PS3 eller X360? Foretrakk Oblivion på PS3, men mest på grunn av raskere lading osv. Hva er pro og cons med PS3 versjonen av Fallout 3?

EDIT: Med nærmere undersøkelser ser det ut til at PS3 versjonen er den desidert dårligste av dem og at X360 versjonen er det sikreste valget (spesielt med tanke på DLC). To X360 spill på en uke? Tror det blir rekord, maskinen kommer nok til å rød-ringe snart.
 
Jeg er på lvl 12 og har spillt ekstremt god. Omtrent aldri gjort noe som gir meg dårlig karma. Jeg tenkte at som i en del spill får man mye fordeler ved å være god, selv om kortsiktig sett ser det bra ut å være ond. Men i dette spillet har jeg sett utrolig lite fordeler fra å være god fremfor å være ond/nøytral, er det noen som vet noe mer om dette?
Jeg var very evil en periode fordi jeg valgte
å sprenge megaton
, og etter en stund begynte jeg å få hodejegere etter meg. Har kravlet opp på Neutral nå, så håper jeg slipper å måtte sløse ammo på dem. Trenger det for alle de jævla supermutantene på østsiden av elva. :argh:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
To X360 spill på en uke? Tror det blir rekord, maskinen kommer nok til å rød-ringe snart.
Tror det er verdt å ta sjansen på, PS3-versjonen er i hvert fall ganske buggete i grafikken med clipping og tull og betydelig kortere drawing distance enn det jeg har sett av X360-versjonen.
 
Jeg var very evil en periode fordi jeg valgte
å sprenge megaton
, og etter en stund begynte jeg å få hodejegere etter meg. Har kravlet opp på Neutral nå, så håper jeg slipper å måtte sløse ammo på dem. Trenger det for alle de jævla supermutantene på østsiden av elva. :argh:
Du får Talon mercs etter deg om du er god, så det blir nok noe av det samme