Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...


  • Totalt antall stemmer
    94

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hva med Neutral?
 

Halky

Veteran bruker ;)
Ahh det er disse Talon Mercsene jeg har etter meg. Har egentlig lurt litt på hvorfor disse er etter meg. Trodde kanskje det kunne ha noed med ett fort jeg angrip som de holdt, men er ikke helt sikker.
 
Får man folk etter seg altså? Jeg er lvl 14 og very evil og har enda ikke lagt merke til at jeg blir jakta på., er vel uansett null pes da jeg har 100 i big guns og rundt 2500 kuler.
Forøvrig er Lincoln repeater jævlig kraftig, du finner den i National Archives i The Mall.
 

Terje

mostly harmless
Jeg prøver å spille en litt bad ass type med en slags rettferdighetssans. Ikke direkte ond altså, men ihvertfall ikke god heller. Så jeg har prøvd å holde meg sånn nøytral-ond i spillet men er like forbannet blitt god, noe som irriterer meg litt. Altså, jeg bryter meg inn steder og bøffer som en A-gjeng wannabe, jeg myrda en dust som hadde som jobb å vokte et lager jeg brøyt meg inn i (han skøyt først teknisk sett, men jeg fikk nå "karma loss" beskjeden da han døde så antar det gikk for å være drap) og jeg aksepterer aldri et quest uten å forlange kompensasjon. Likevel mener spillet jeg er en good guy altså. Folk smiler og "har hørt om det gode ryktet mitt" og greier. Skjønner ikke helt hvorfor, og det er litt irriterende siden det ikke var sånn jeg ville fyren min skulle være.

Ellers er spillet artig som faen. Har prøvd det hångranat-i-buksa trikset et par ganger (uten å lagre etterpå såklart), never gets old! :)
 
Jaggu, 5 minutter etter jeg skrev forrige innlegg møtte jeg på noen gauker som hadde hørt at jeg var så slem og skulle dermed få 1000 caps for hode mitt, synd de ikke overlevde skudda fra minigunnen min:D Har også lært å bruke Power Armor nå, så nå er det bare å jakte ned noen Enclave-dumminger og ta rustningen deres! Noen som forøvrig har fått noen followers enda? Første fyren jeg møtte som hadde jeg muligheten til å spørre syntes jeg var for snill, den andre jeg møtte syntes jeg var for slem, synd han første ligger begravd i Megaton:sukk:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Har også lært å bruke Power Armor nå, så nå er det bare å jakte ned noen Enclave-dumminger og ta rustningen deres! [...], synd han første ligger begravd i Megaton:sukk:
Protip: jeg har en slik armor. Synd oppdraget som hjalp meg til en slik også ligger begravd i Megaton. :rulleøyne:
 
Jeg tror det er mye rart som ligger begravd i Megaton:p Replay value? Yes, indeed.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Kul og kul, spiller spillet nå på en snill måte. Har bare fått litt ammo eller mat av folkene i byen nå hittil. Tror jeg har en tittel som er noe lik St. også noe annet, husker ikke hele greia der nå. Er ihvertfall en snill person, har aldri stjelt noe fra folk i byen eller brytet meg inn noen steder, eller ihvertfall ikke brytet meg inn i så mange steder :p Ble vel noen få innbrudd i starten av spillet hehe. Men stjeler ikke noe, og har ikke drept noen i byen enda. Selv om byens Sheriff måtte bøte med livet, men det var ikke meg...

Forresten har fått plukket opp noen sånna jobb kontrakter(som går ut på og drepe noen for penger osv...) fra folk jeg har drept, er det noe jeg kan gjøre med de notene eller er de bare der ingen ting? Siden det ikke står noe spessielt om hvem som er bakmanen bak disse kontraktene.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Protip: spillet handler om å overleve på alle mulige måter og de fleste finner ut at det lønner seg å plyndre og bryte seg inn alle steder man kan.
 
Er det forresten noen her som har funnet en kurrant måte å drepe Deathclaws på? De tåler jo alt pluss at de dreper deg på flekken, noe som gjør det litt vanskelig å drepe dem. Har bare klart å drepe en til nå ved å bruke rakettkasteren og da tror jeg det skjedde noe bug siden monsteret fløy opp i lufta og døde når den traff bakken. Sånn ellers er det umulig da rakettkasteren bruker alt for lang tid til å lade i forhold til hvor lang tid jævelen bruker på å nå deg. Har testet en del andre våpen på de også, men lager ikke på langt nær nok skade.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Gå for huet mens du holder deg unna, eller du kan prøve å finne deg en høyde som ikke kan nås direkte ved luftlinje fra deathclawen og til deg.
 

SHDR

Gullmedlem
Begynte på dette nå, og vil bare kime inn med at det er ballefete saker. Tutorialen var litt rusten, men etter at jeg kom meg ut av hvelvet har dette tatt seg opp og opp og opp. Mye bedre enn Oblivion, og sålangt betraktelig mer medrivende enn FarCry 2. Ikke at de egentlig kan sammenlignes, men you know, jeg antar de to spillene er to forskjellige tilnærmelser til open-world FPS-en.
 

Lodin

Der Waaaah
Og da har man lagt inn sin første mod. Denne her gjør mesteparten av teksten mindre for de av oss som ikke spiller i 640x480. :p
 
Skaffet meg spillet i går, og spillet virker bra så langt. Enig med Shadar om at tutorial-delen var veldig kjedelig, jeg skjønner ikke hvorfor Bethesda alltid skal slenge inn en halvtime for å lære deg opp noe som kan læres opp på ti minutter med prøve og feile metoden. Likevel - kudos til Bethesda for å automatisk lage en individuell lagring rett før du forlater hvelvet, sånn at du kan laste inn denne om du skulle ønske å forandre på figuren uten å måtte gå gjennom hele den tørre sekvensen igjen.

Bare en ting som bekymrer meg, og det er at kanskje alt virker litt likt, noe som også var et problem for Oblivion. Men Oblivion hadde den fordelen av å ha en vakker natur og en atmosfære som jeg ble glad av. Fallout 3 ser ut til å ha nok av atmosfære, men jeg vet ikke helt hva jeg synes om post-apokalyptiske temaer enda. Jeg håper det dukker opp noen flere farger enn nyanser av brunt etterhvert.

Ellers er kampsystemet relativt tørt og kjedelig etter å ha spillt gjennom Fable 2 forrige uke. Men jeg liker at man ikke er 100% avhengig av å være en FPS ekspert.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Man er 0% avhengig av å være FPS-ekspert.

Jeg gikk gjennom en underjordisk tunnel i går, og da jeg kom til overflaten igjen ble jeg angrepet av tre leiemordere og tre Supermutant Brutes samtidig. Det gikk med noen få stimpaks, men jeg fikk til slutt has på alle seks. Combat Shotgun for the jævla win! :ninja:
 
Spesielt når man finner ut at man kan skyte mer enn en gang ved hjelp av V.A.T.S, jepp, det tok meg tre dager å finne ut at man kunne skyte flere ganger i løpet av en V.A.T.S sekvens(så lenge man har AP til det selvfølgelig) >_<
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Øh, hvordan gjør man det? Jeg velger kroppsdel med R1 og trykker X for å skyte, men da avsluttes jo sekvensen.